Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyder naboens hund
#41
@GT - Det er jo selvfølgelig også hvad jeg mener - jeg tror nu heller ikke at manden gjorde det for sjov.

Li'som dravis har jeg oplevet løse hunde på jagten og jeg ved da også sådan cirka hvor der ligger en Dalmatiner begravet som ifølge ejeren ikke havde noget jagtinstinkt - den løb kun efter dyrene fordi den ville lege..............det er jeg så ikke helt sikker på, at de to bukke den nåede at tygge i stykker, var enige i.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#42
Vi får modtager "herreløse" hunde for politiet på mit job. Det tager vi os betalt for. Cirka 600 indenfor normal arbejdstid og det dobbelte i vagten. Der faktureres ca. 600 for hvert følgende døgn, dog det dobbelte i weekenden. De penge skal ejer betale før de får hunden udleveret. Desuden får de en regning for transporten med Falck og en bøde. Det koster 1000 at den er løbet væk, 1000, hvis den ikke har hundetegn på (det kan jo være "faldet af") og 2000, hvis den ikke er chippet eller tatoveret.
Altså vil familien hurtigt få en bøde på 4000 hver gang hunden fanges på jagten og afleveres til politien efter lukketid uden halsbånd. Det bliver de fleste hurtigt trætte af [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#43
Anden eller tredie gang hunden optages og leveres til politet efter fyraften, kan man med fordel aflevere den et pænt stykke hjemmefra hos et dyreinternat, efter at den uheldigvis har tabt hundetegnet.
Så kan der godt gå op mod en uge eller 2 før rette ejermand findes.
Nu er prisen for at få sit kære kræ desværre kommet op imod 5-7tusinde, Det gentager sig ikke mange gange før hundeejeren har midstet lysten til at lade Fido besøge omgivelserne.
Svar
#44
Her lokalt har vi de sidste 14 dage været plaget af 2 løse hunde som strjfer rundt på egnen. Det er en sort labrador og en sort langbenet krydsning af en slags. De bevæger sig over et område på 5 x 5 km og er bange for mennesker. Begge bærer halsbånd.

Jeg og nogenandre jægere fra nabolaget har jagtet dem i bil og på mc marker op og marker ned, men jeg har ikke været tættere på end et par meter.
Normalt stikker de af når men kommer inden for en radius af 100 meter fra dem.
Vi har opsat sedler ved de klokale købmænd og næste skridt er en annonce i de lokale aviser.
Tilsyneladende er der ingen der kender ejermanden. De lokale landmænd og maskinstationer er informeret og en telefonkæde sættes i gang når de bliver spottet.

Det hele startede altså inden sagen med den skudte GT. og næste skridt bliver sidste udvej som på Sjælland.

Hvis ikke ejeren findes, og ingen reagerer på opslag og avisannoncer bliver vi nødt til at skride til skydning af hundene.

Vi har gjort et stort arbejde med regulering af rævene de sidste år og det ses tydeligt på vildtbestanden. Skal alt det gode revirpleje ødelægges af herreløse hunde lige her op til yngletiden - fandme nej.

Jeg tror ikke der er nogen der hidser sig op fordi en hund en enkelt gang stikker af hjemmefra, men 20 gange som på Sjælland eller i mindst 14 dage uafbrudt som her hos os, så hører min overbærenhed osse op.

Jeg håber blot at annonceringen ses af rette vedkommende så vi ikke kommer i avisen som man åbenbart skal selv om man har overholdt loven til punkt og prikke [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#45
Jeg mener det er totalt ubegavet at skyde en almindelig familiehund ned uanset at den befinder sig på en anden mands grund, og uanset man har anmeldt det over for ejeren.
Min fordom er at en del at disse typer er lidt for meget fætter/kusine-agtige - eller måske blot har manglet lidt kærlighed i barndommen.

Kan alle jagthundeejere frasige sig at deres hund fra tid til anden har støvsuget dele af nobojægerens matrikkel for vildt!
Næppe... og står vedkommende nabo så højt i tændingen, og havde lavet diverse annonceringer så kunne Jeres dejlige jagthund nedskydes - men alle jagthunde føres måske i snor....

Næe.. er der en generel manglende respekt for ejendomsretten/jagtretten - så kan man passende anvende modellen med politi med deraf følgende påløbende udgifter...

Igen en historie som er til fordel for den samlede jægerstand
Ironi kan forekomme...

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#46
Gad vide om ikke "gebyrer ved afhentningen af hunden" i den størrelsesorden, i en del tilfælde blot vil resultere i at kræet ikke bliver afhentet 2. eller 3. gang? Der er næppe mange "belastede" familier der kan hoste om med 5 - 7 tusinde kr. flere gange i træk.... Det løser jo på en måde også problemet... hunden får så enten en ny ejer, eller går til de evige jagtmarker for en sprøjte i stedet for et skud...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Min fordom er at en del at disse typer er lidt for meget fætter/kusine-agtige - eller måske blot har manglet lidt kærlighed i barndommen.

Come on halvautomat........

[Image: bueskytte.png]
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by dravis

, eller går til de evige jagtmarker for en sprøjte i stedet for et skud...



Ja, hunden er nok ligeglad. Den foretrækker ikke den ene metode frem for den anden. Den er faktisk ikke engnag bange for at blive aflivet - undtagen i Disneyworld [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by dravis

, eller går til de evige jagtmarker for en sprøjte i stedet for et skud...



Ja, hunden er nok ligeglad. Den foretrækker ikke den ene metode frem for den anden. Den er faktisk ikke engnag bange for at blive aflivet - undtagen i Disneyworld [xx(]



Den foretrækker nok kuglen frem for at skulle sidde i et bur i de fem dage der skal gå fra den er fremlyst til vi må videreformidle/aflive den.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#50
En kammerats kollega var den anden dag ude af bilen for at prygle 2 kamphunde, da de var ved at tygge hovedet af et får. Den ene fik med en knopstang. Bagefter fór den lige i hovet på fåret igen. Fåret måtte han aflive med stangen og hunden blev aflivet hos dyrlægen. Hundeejeren stod og så på og fåreejeren var også til stede. Han havde indtrængende bedt hundeejeren om at fange sit kæledyr, men han turde ikke.. [xx(]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#51
http://jp.dk/opinion/tegning/article2736...Info=image
Svar
#52
hehe - den skal vises direkte...
Hvis en lodsejer har advaret, må han gerne skyde en omstrejfende hund på sin grund.
[Image: 27840308_-_325598e.jpg]
Citat:quote:

Originally posted by Egelund123

http://jp.dk/opinion/tegning/article2736...Info=image


Svar
#53
Hehe, priceless XD

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#54
Hø Hø Hø[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#55
Jep...sådan

Konen er omdannet til ladeknægt
Svar
#56
Hun kunne godt lære lidt om at være lader. Hun holder jo geværet helt forkert [:o]
Svar
#57
Ja da.. Der skal lige koges en sidste omgang suppe på det[xx(]

http://ekstrabladet.dk/112/article1734038.ece
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#58
Sidste...? Mon dog...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#59
Nå, men nu har de da indset hvordan man holder hund.
Omend overforsigtige med "sluse med dobbelte låger".... men de er dog ikke inde på indhegningen.

Og nu lader det da ikke til at de vil flytte længere - det ville de da ellers for et par nyheder siden.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#60
Send dem en pakke tudekiks.... Det er simpelthen for meget...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)