Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyder naboens hund
#61
http://spademanns.wikia.com/wiki/Tudekiks

Haha, mente nok jeg havde set et billede et sted hehe.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#62
http://jp.dk/opinion/breve/article2737966.ece

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#63
Godt skrevet Høgh. Det kan jo ikke skrives ret meget mere præcist.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#64
Hvorfor mener dyrenes beskyttelse at man skal revidere loven? At skyde en strejfende hund er jo netop en beskyttende handling, set ud fra vildtet og de mennesker, der færdes i de miljøer hvor, der findes løse hunde.
Det er da en tumpet forening[xx(] De kalder sig "Beskyttelse", men ønsker ingen mulighed for at komme de virklige problemer til livs, såsom vildt der bliver skambidt af løse og/eller herreløse hunde.
De burde da netop støtte op om den gældende lovgivning, da den jo er særdeles velfungerende.
Svar
#65
http://ekstrabladet.dk/minsag/article1734573.ece

Egentligt skrevet meget godt...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Godt skrevet Høgh. Det kan jo ikke skrives ret meget mere præcist.

MvH
Morten



Meget enig...

Mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#67
2 sobre artikler[^]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#68
Det er nok det mest rammende der er skrevet i denne sag Høgh - super!! Så ku' du jo godt [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by P226

Ja da.. Der skal lige koges en sidste omgang suppe på det[xx(]

http://ekstrabladet.dk/112/article1734038.ece



Citat fra artiklen
"Han er sygemeldt resten af ugen fra jobbet som pædagog på grund af sorgen over den døde hund, mens hans kone, der er sygeplejerske på en psykiatrisk afdeling, tager afspadsering for at komme til hægterne."

Det kan man da kalde uretmæssig sygemelding...

Det interessante er også deres NYE holdning til indhegning(for at overholde loven):
"I hvert fald skal vi ikke have hund igen, før jeg har bygget en sluse med dobbelte låger i hegnet omkring vort hus, supplerer Bjarne Juul Hansen."

Det skulle de nok have gjort allerede efter de første par advarsler...
Svar
#70
Ja rolig nu.... hehe.

Han nævner intet om der bare kommer en hegnstråd op om haven - eller om der kommer x m højt hegn/net op.

Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#71
Hvad er en sluse med dobbelte låger i et hegn?

[Image: bueskytte.png]
Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by ID

Hvad er en sluse med dobbelte låger i et hegn?

[Image: bueskytte.png]



Det må være ligesom når man kører inde i løveparken. Den ene låge skal lukkes bag dig inden den næste kan lukkes op.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#73
Ok, det er så en vits som viser at manden ikke har forstået en fløjtende fis af det hele. Han mener stadig at hele historien med at hans hund er blevet skudt er overdrevet og at det ikke er ham som er problemet.
Han skal sikkert miste et par hunde til på den konto før han fatter at det er ham og hans familie som skal stramme op!

[Image: bueskytte.png]
Svar
#74
Og her er så den næste til at gøre sig upopulær.Fordi han hævder sit ret.Og beskytter naturen.

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/28/4113...kyde-hunde

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#75
Den nyeste sag er ret interesant, i det ejerne er ukendte. Derfor kan det ikke lade sig gøre at rette direkte henvendelse til disse. Hvis hundene ydermere er svære at indfange, er der ikke anden løsning end at skyde dyrene. For hvem skulle sende regningen til, efter man har haft en hundefanger ude og skyde hundene med bedøvelsesgeværet? Den humane og effektive løsning er at skyde med skarpt. At hunde for i tiden rendte løs rundt, gør det ikke en døjt mere lovligt. Specielt ikke med nutidens jagtlejer. De skal holdes på egen grund!
Svar
#76
interessant ved jeg sku ikke. jeg mener at manden skulle mental undersøges. sådanne udtalelser og gerninger er sku hovedrystende.. Ligesom den første som skød det FARLIGE ROVDYR en 10 årig gul overvægtig labrador.

ps. og ja jeg har også haft 4 løse hunde inde i mine forældres skov.
og det klarede politiet glimrende...

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

interessant ved jeg sku ikke. jeg mener at manden skulle mental undersøges. sådanne udtalelser og gerninger er sku hovedrystende.. Ligesom den første som skød det FARLIGE ROVDYR en 10 årig gul overvægtig labrador.

ps. og ja jeg har også haft 4 løse hunde inde i mine forældres skov.
og det klarede politiet glimrende...

Born to HUNT forced to work



Det er billigere og nemmere at tage hånd om det selv. Når hundene ejer ikke kan findes, ja så må de jo næsten være herreløse. Så er løsningen da aflivning.
Svar
#78
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

interessant ved jeg sku ikke. jeg mener at manden skulle mental undersøges. sådanne udtalelser og gerninger er sku hovedrystende..


Til gengæld mener jeg at DU skal mental undersøges med den udtalelse.

Hvis man skal mentalundersøges for at følge loven så er det langt ude.

Hvis hundejerne kunne lære at holde deres hunde hjemme (som loven foreskriver)så var der intet problem.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#79
Enhver hund der strejfer ér et farligt rovdyr. I hvert fald hvis du er et rålam eller en harekilling. Og f.eks. en labrador er da især en hund med et meget fremtrædende jagtinstinkt.

Synes det er en skandale sådan som denne sag over alt skal fordrejes til at folk der har våben er nogle skydeliderlige sindsyge idioter. Hvorfor bliver den her sag ikke vendt til det den reelt handler om? Folk som har anskaffet sig husdyr uden den mindste indsigt i love og regler for at have deres kræ. Hvorfor er det IIIIHHHHHHH og ÅÅÅÅHHHHH så i orden at folk krænker den private ejendomsret, bryder lov om mark og vej fred samt diverse regler for hold af hund (og kat for den sags skyld) ved at lade deres uopdragne møgkræ strejfe rundt på må og få som det passer dem. Det var ikke ham der skød Balder som har overtrådt loven!!!

Jeg er SÅ træt af den udvikling. Alle folk der har våben er psykopater, Alle der kunne finde på at skaffe vildt på bordet er blodtørstige lystmordere, hunde og katte er folks børn som må ALT og ve den som bestrider det. Hvad går der galt for det danske samfund?! Er folk virkeligt ved at blive så egoistiske og snæversynede at de ikke formår at se noget som helst i det store perspektiv?! Hvad med de folk som er panisk angste for hunde? Der vil en relativ stor hund som Balder jo nærmest kunne skræmme liver af dem, selvom den egentligt bare gerne ville kløes på maven. Hvorfor skal de finde sig i strejfende hunde? Tror ikke der er nogen der mener at fordi en hund strejfer 1 eller 2 gange så skal den omgående skydes, men når det gentager sig igen og igen og hverken politi eller dialog har hjulpet, skal man så bare affinde sig med det? Acceptere at naboens hund ligger og kigger sultent ind på ungernes kanin...

At ham fra Nibe så ikke har overholdt reglerne med den annonce han har sat i avisen er jo så en anden sag... (Man kan ikke bare generelt sige man skyder hunde. Man skal naturligvis beskrive den/de hunde som forvolder problemer)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#80
der står så vidt jeg er bekendt IKKE i loven at man SKAL skyde en hund man ser på sin ejendom.. så det med at man følger loven må du længere ud på brobøl med..

desuden ejer man heller ikke det vildt som er på ens egen grund FØR det er skudt. ellers er der mange som skal dagligt en tur over til naboen og hente et par fasaner eller nogle stykker råvildt..

men bevares man skal da passe på til efteråret hvis man slipper sin hund efter et anskudt stykke vildt.. den kunne jo løbe ind til naboen
og blive SKUDT

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)