Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyder naboens hund
#81
Aleksander de er noget vrøvl.Efter annoncering med specifikke beskrivelse af hunden. Så må man godt.

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#82
annoncering eller ikke. jeg kan ikke se nødvendigheden i at skyde folks kæledyr.. bare for at håndhæve en 140 år gammel lov...

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
#83
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

interessant ved jeg sku ikke. jeg mener at manden skulle mental undersøges. sådanne udtalelser og gerninger er sku hovedrystende.. Ligesom den første som skød det FARLIGE ROVDYR en 10 årig gul overvægtig labrador.

ps. og ja jeg har også haft 4 løse hunde inde i mine forældres skov.
og det klarede politiet glimrende...

Born to HUNT forced to work


Er du bare en af dem som ikke fatter at hunde skal holdes hjemme?
Jeg er saftsusemig så træt af at høre at "en gul labrador på 10 år er ikke farlig" HUNDE MÅ IKKE STREJFE RUNDT! Hvorfor fanden er det så svært at forstå?
Jeg syntes også at loven skal laves om; hvis man ser en løs hund og ejeren ikke umiddelbart er i nærheden, må den skydes!

[Image: bueskytte.png]
Svar
#84
er DU bare en af DEM som ikke FATTER at selvtægt ikke er iorden..
det kan sku da ikke være så svært at ringe til politiet hvis man står med sådan et problem...

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
#85
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

annoncering eller ikke. jeg kan ikke se nødvendigheden i at skyde folks kæledyr.. bare for at håndhæve en 140 år gammel lov...

Born to HUNT forced to work



Hvornår er nok, nok. Hvor mange gange skal man fange naboens hund og bringe den hjem? 10 gange, 20 gange eller 100 gange? Hvor mange gange skal man ringe til politiet? 3, 6, 10 gange???
Når vi er færdig med at diskutere antallet som er rimeligt og det stadig ikke har virket - hvad er så næste skridt??
I dag er loven sådan at hunden må skydes, take it or leave it.

Balder's banemand har været langt mere tålmodig end nogen i dette land kan forlange.

Så loven er netop fulgt i dette tilfælde - til punkt og prikke.

Og ja, jeg mener man SKAL skyde hunden efter et så langt forløb hvor hundeejeren ikke reagerer. Der er ingen alternativer længere - desværre

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#86
Aleksander>>
Hvorfor skal man følge en hund hjem 20 gange, ringe til politiet 3 gange osv.? Hvorfor skal man have bøvl med at andre ikke kan holde styr på deres kræ? Hvis hverken dialog og politi har hjulpet hvad så?

Desuden er det ikke selvtægt. Selvtægt er hvis man selv leger politi og udøver magt som er forbeholdt den udøvende myndighed. Det er jo ikke tilfældet her. Her har den lovgivende magt givet beføjelsen til grundejeren til at løse problemet med de nødvendige midler.

Jeg er enig med dig i at man selvfølgeligt IKKE "bare" skyder en hund, men når alle andre muligheder er prøvet og har vist sig utilstrækkelig så mener jeg det er en rimelig ret loven giver den forurettede til at fjerne de uvorne husdyr.

Jeg går ikke ud fra at du synes det er ok at stjæle eller at køre over for rødt, men forklar mig så lige hvorfor du mener det er OK at man ikke tager ansvar for sine husdyr og ikke gør hvad man kan for at overholde gældende love?
Hvad nu hvis hunden bliver kørt ned? Skal den fartgale vanvidsbillist så omgående have konfiskeret bilen og fradømt kørekortet! Det er da HELT urimeligt at den psykopat har kørt den stakkels lille hund, der legede ude på motorvejen, ned!!! For ejeren af hunden har da i hvert fald ikke gjort det mindste galt ved at lade hunden rende rundt der!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#87
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

er DU bare en af DEM som ikke FATTER at selvtægt ikke er iorden..
det kan sku da ikke være så svært at ringe til politiet hvis man står med sådan et problem...

Born to HUNT forced to work


Selvtægt? Det har intet med selvtægt at gøre - få dine juridiske termer i orden før du kaster dig ud i sådanne påstulater.
At udøve selvtægt betyder at man, ulovligt, tager sig selv for rette - det har intet med de foreliggende situationer at gøre.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#88
Aleksander prøv at finde ud af hvordan vores nærmeste naboer tyskland/Sverige håndtere de med løsgående/strejfende hunde som forulemper vildt. De kan da godt være loven er 140 år gammelt i danmark. Men begge lande har nærmest en indentisk lovgivning og den stammer begge steder fra nyrer tid.Hvorfor mon de er sådan?

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille

Dette er en udklip fra en studie/Undersøgelse fra de tyske Umwelt Bundesamt

Der „Gegenstand Haustier“ wird regelmäßig zur Ferienzeit einfach in der Natur entsorgt, Tierheime platzen aus allen Nähten. Eine entsprechende Hochrechnung von Tierschutzverbänden zeigt: Deutschlandweit gibt es inzwischen über zwei Millionen verwilderte Katzen. Diese Tatsachen werden im Bericht komplett ignoriert. Ebenso wie die Bedrohung heimischer Arten durch streunende Hunde und Katzen. Dabei wäre es ein Leichtes für die VOX-Redaktion gewesen, die entsprechenden Fakten zu recherchieren. Bereits 2002 hat das Umweltbundesamt die Hauskatze als „einen der wichtigsten schadensverursachenden Neozoen in Deutschland“ mit dem Gefahrenpotenzial „sehr hoch“ für Singvögel eingestuft. Weitere Studien zeigen: Gerade in der Brut- und Aufzuchtzeit erbeuten die rund zwei Millionen streunenden Katzen und Hunde in Deutschland durchschnittlich eine Million Kaninchen und Hasen und über sechs Millionen Vögel.

Auch Frösche und Eidechsen gehören zur häufigen Beute. Streunende Hunde töten im Frühjahr vermehrt wehrlose Rehkitze und trächtige Ricken.
Hilsen Lille

Svar
#89
Det er sjovt som der i medierne bliver lagt vægt på at loven er 140 år gammel. Måske fordi at for 140 år siden, var politik ikke sådan noget fnidder fnadder, men faktisk noget der tilgodeså almenvellet. Stik modsat af i dag, hvor man laver lovgivning, der begrænser og rammer både økonomisk og psykisk. Det er almenvellet, fx. knivloven, som var en hovsa-løsning, hvor man rammer mange forskellige grupper, BORTSET fra dem man reelt ville have fat i. Man fik nogle "bad-guys", men flere "good-guys" fik en alvorligt rap over nallerne. Det risikere vi ved at reformere eller "modernisere" Mark-og vejfredsloven.
Svar helt konkret på HVORDAN skal disse tilsynesladende herreløse hunde fanges? Jeg vil sgu ikke betale for det, hvis det var på min jord, de rendte! Eller rettere, jeg vil ikke betale en hundefanger, hverken kontant eller over beskatning. Jeg giver gerne en salonpatron til 50 øre, det er det!
Når folk ikke kan styre deres "søde kæledyr", må de sgu lære det! Hvis hunden alligevel bare kommer på dyreinternat og bliver aflivet, kan man jo lige så godt få aflivet dyret, med det samme. En hunds sidste minutter skal efter min mening ikke være i et bur, men ude hvor den gerne vil være. Derfor vinder kuglen over kanylen.
Svar
#90
TheDarkSide>> Du må nok ofre lidt mere end en salonpatron. Dyret skal jo aflives så hurtigt og effektivt som muligt, og når salonriffel ikke må bruges til Ræv, så går det nok heller ikke til en strejfende hund.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#91
Jamen så lad os nedskyde et hvert dyr der krydser matriklen!

- naboens hunde
- naboens katte
- naboens "jagthunde"
- naboens duer, der skider over alt
- you name it.

Lad os alle hævde vores middelalderlige rettigheder og nedskyde hele lortet, der er sku ikke noget som headshots på kæledyr[Big Grin][Big Grin].

Jeg starter sku fra i dag[B)

Kan næsten ikke vente til min nabos nye jagthund formaster sig til at komme ind på mit lille ligusterfacistiske matrikel.

For satan den skal bare dø den lille svinske satan, tænk nu hvis det lille beskidte møgsvin skulle lette ben op ad birketræet[8D][^][:p]
Fuck den skal bare dø.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#92
Hehe GT
Tænk at vi skulle tænke det samme [Big Grin]
Jeg starter op med at skyde alle de familiehunde der betræder matriklen - SÅ KAN DE LÆRE DET....
Naboen han er en lurer - så han kommer samme vej [Big Grin]
Hvilken kaliber egner sig bedst til Jehovas vidner - er 223r nok[:p]

Jeg vil glæde mig til diverse fremtidige indlæg i pressen med ikke helt gennembagte mænd i alderskategorien 40-60 år (Thai-segmentet)som har indtil flere skruer løse - det skal nok blive underholdende at høre om deres problemstillinger med horder af løse hunde[Big Grin]

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#93
Nu er loven vel ikke 140 år gammel - sådan rigtigt... hvertfald ikke i følge retsinfo.dk
Der står: Herved bekendtgøres lov om mark- og vejfred, jf. lovbekendtgørelse nr. 818 af 11. december 1987 med de ændringer, der følger af § 10 i lov nr. 1082 af 20. december 1995, § 11 i lov nr. 232 af 2. april 1997, § 45 i lov nr. 431 af 6. juni 2005, § 3 i lov nr. 536 af 24. juni 2005 og § 62 i lov nr. 538 af 8. juni 2006.

Vi skal ikke lægge alle tal sammen vel?

Og i øvrigt, hvor gammel er det nu grundloven er? Mon ikke også det er ved at være på tide med et serviceeftersyn der, hvis det alene er alderen det kommer an på?

Det er ikke en menneskeret at have en hund. Hvis man vælger det, følger der et ansvar med. Kan man ikke magte det ansvar, så kan det få konsekvenser, og det synes jeg da er rigtig fint...
Svar
#94
@GT og ½auto

Bare hæng i, men husk at advare skrifligt først [8D]

Ja ja overdrivelse fremmer nogen gange forståelsen - men ikke altid [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#95
Citat:quote:

Selvtægt? Det har intet med selvtægt at gøre - få dine juridiske termer i orden før du kaster dig ud i sådanne påstulater.
At udøve selvtægt betyder at man, ulovligt, tager sig selv for rette - det har intet med de foreliggende situationer at gøre.



hmm ID.. ja det kunne du jo ikke vide. men der findes faktisk ifølge gyldendal 2 former for selvtægt. og den lovlige er blevet udøvet på balder...

selvtægt

selvtægt, det, at nogen tager retten i egen hånd og foretager noget aktivt for at skaffe sig sin ret, fx tager en stjålen ting tilbage.

Det er lovligt at forsvare sin ret over for en angriber, fx er det lovligt nødværge at forhindre en tyv i at stjæle ens ting. Grænsen mellem lovlig selvtægt og selvtægt, der er strafbar efter Straffeloven § 294, kan næppe angives præcist.

Den, der på gaden finder sin stjålne cykel, kan tage den med sig, men hvis den stjålne cykel fx står i en aflåst kælder, kan cyklens ejer ikke bryde ind i kælderen for at tage cyklen, men må søge hjælp hos myndighederne.

Der er i Danmark meget få sager om ulovlig selvtægt. Den krænkede skal som regel selv anlægge sag, men anklagemyndigheden kan rejse sagen, hvis almene hensyn kræver det.

og så er den vist ikke længere...

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
#96
Uha, jeg troede egentlig bare at det var sund fornuft at stjæle sin egen cykel tilbage(eller for den sags skyld skyde en jagthund(lab) 23'ende gang den -ulovligt- strejfer rundt blandt kaniner og hjortevildt)...

Heldigvis findes der stadig mennesker der opfører sig normalt, og jeg kan da næsten ikke tro, at det OGSÅ er ulovligt i den her lille slikbutik af et land.
Svar
#97
Ordkløveri aleksander (der findes også 2 former for voldtægt - frivilligt og ufrivilligt), du ved forhåbentlig hvad du selv mener og som jeg læser dine indlæg, mener du, at manden tager retten i egen hånd og det gør han IKKE. Han har fulgt alle love og regler og staten giver ham derfor fuldmagt til at agere på statens vegne.
For at skære det ud i pap: Han bliver udnævnt til ordenshåndhæver i sagens anledning og hvis i hundeejere, med strejfende hunde, er imod en sådan ordning, så hold jeres hunde hjemme og lad være med at tyranisere andre mennesker med jeres forkvaklede opfattelse af dyrehold.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#98
Præcis det jeg mener!

Som sagt, hvis naboens hund kommer i nærheden af min matrikel så bliver den skudt uden videre.

Jeg kan ikke leve med risikoen for at chancen til at håndhæve min middelalderlige ret bliver krænket!"

Pisset skal bare dø, uanset hvor firkantet og kværulantisk naboen finder mig.

Mig have ret!!!

OG smutter lortekøteren bare éen enkelt gang, uhhh det skal gøre så godt at skyde det svinske kræ uhhhhhh[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#99
Citat:quote:

Originally posted by Lille

Og her er så den næste til at gøre sig upopulær.Fordi han hævder sit ret.Og beskytter naturen.

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/28/4113...kyde-hunde

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille



Denne sag er klokkeklar - manden bryder loven hvis han på baggrund af den annonce skyder hunde på hans matrikel. Kun hvis det sker fordi hans husdyr bliver angrebet vil det være lovligt, da dette ikke kræver varsling i de lokale medier.

Lovbruddet består i at han ikke beskriver den KONKRETE hund han vil nedskyde, og det er faktisk et krav.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
Problemet ville ikke være ret stort hvis man som hundeejer som et udgangspunkt følger loven !!

Hvis man ikke elsker sin hund mere end og lade den strejfe ,Så er risikoen for nedskydning ,Trafikken , Tog , at den bliver samlet op og sendt til politiet Mv ,Bestemt tilstede
De overvejelser må man vel havde gjort sig når vælger og lade sin hund strejfe (Eller også er man lige glad)

Før man hyler op om sin ret skal man se på hvad er min pligt !
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)