Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyder naboens hund
Så kan vi andre jo passende vente på næste historie om en lille piges kanin der er blevet lemlæstet af naboen strejfende hund.

Men jeg synes at det er en meget stor fejl når der lovgives ud fra sådanne mediestorme. Lovgivning skal være en rationel process der ikke er drevet af følelser.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Kan vi ikke få et alternativ til den nuværende lovgivning på banen. Vi er i en situation hvor staten skal bruge færre penge, så hvis en alternativ løsning vil koste ekstra penge så lad os blot sige at de kan tages ved at hæve afgiften til jagttegn - det er trods alt os jægere der slipper for at skyde andres kæledyr.

Mvh.

Yeti



Temmeligt provokerende Yeti[Wink]

Vi får nogle hundefængere til at flytte dem til vildtreservaterne og påløgger 25% afgift på teleskoper [Big Grin][Big Grin]

Nej nej nej - vi får vist ikke nogen bedre lovgivning end den vi har. Det er vist også 35 år siden jeg sidst var middelalderkriger - måske er det fedt at prøve igen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
Citat:quote:

Så kan vi andre jo passende vente på næste historie om en lille piges kanin der er blevet lemlæstet af naboen strejfende hund.


Ja uuuuhhhhhaa for dem er der jo flere hundrede af hver eneste dag[B)]

Men hov, det er jo nødværge, da dine husdyr bliver bidt, og IKKE lov om mark og vejfred[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

Ja uuuuhhhhhaa for dem er der jo flere hundrede af hver eneste dag[B)]

Ja, nogenlunde det samme antal som historier om hunde der bliver skudt af en vred nabo................

[Image: bueskytte.png]
Svar
Citat:quote:

Ja, nogenlunde det samme antal som historier om hunde der bliver skudt af en vred nabo................



Ja, men det sker så og det uden hunden har været til reel fare for nogen.
Det er det jeg synes der er langt over hvad jeg personligt finder acceptabelt.
Dette skal IKKE ses i lyset af de til tider "latterlige" sager der bliver bragt i sensationspressen, men en personlig holdning til den aktuelle lovgivning.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Med fare for at kaste nyt ved til et ulmende bål, kan jeg oplyse at der i weekenden i den lokale hundeskov blev bidt en hund ihjel. Det var en hund af lille race der blev overfaldet af en større hund, og resultatet udeblev ikke. Den lille hund blev bidt ihjel.
Det kan ikke understreges nok, at hunde er rovdyr. Domesticerede eller ej så er og bliver de et rovdyr. Der kan, i denne sag, ikke være tvivl om at den aggresive hund der angreb den lille aldrig burde færdes i en hundeskov. Også i hundeskoven skal lovgivningen vedr. hunde overholdes. Således er det enhver hundeejers pligt at sikre at hunde ikke jager vildt i naturen, og enhver grundejers ret at, med loven i hånd, at ombringe rovdyr der jager på ejendommen. Jeg er iøvrigt af den mening at jægeren i "Balder-sagen" har strukket sig langt for at få løst problemet.
Svar
Citat:quote:

Med fare for at kaste nyt ved til et ulmende bål, kan jeg oplyse at der i weekenden i den lokale hundeskov blev bidt en hund ihjel.

Ja der kunne man så have skudt den angribende hund uden videre, rigtigt fint at der er den mulighed.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Hundeejere, der synes deres hunde skal gå løs kan jo lufte dem i en af de 150 hundeskove, hvis de ellers har kontrol over hunden...
...nå nej... der var jo ingen, der havde kontrol over stakkels Balder... [B)][V]
http://www.naturstyrelsen.dk/Nyheder/2012/HundeISnorPaaStranden.htm

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Med fare for at kaste nyt ved til et ulmende bål, kan jeg oplyse at der i weekenden i den lokale hundeskov blev bidt en hund ihjel.

Ja der kunne man så have skudt den angribende hund uden videre, rigtigt fint at der er den mulighed.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Ja, bortset fra at du ikke har jagtretten i Naturstyrelsens hundeskove.
Men så ringer du jo bare til politiet. Det er jo deres pligt at rykke ud [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by cfischer

Med fare for at kaste nyt ved til et ulmende bål, kan jeg oplyse at der i weekenden i den lokale hundeskov blev bidt en hund ihjel. Det var en hund af lille race der blev overfaldet af en større hund, og resultatet udeblev ikke. Den lille hund blev bidt ihjel.

Giv ejeren af lortekøteren en bøde så han må gå fra hus og hjem; tænke sig, at få bidt sit kæledyr ihjel af et andet kæledyr..........utænkeligt, det er jo kæledyr som ikke gør en kat fortræd, det er jo næsten incestiøst!!!!!!

Jeg venter med spændte bryster på GT's kommentar........

[Image: bueskytte.png]
Svar
@All

Diskussion for diskussionens skyld.........eller hvad.......

Jeg synes den nugældende lov er i orden - parallelt er det jo sådan
i erhvervslivet: skriftlig advarsel - derefter ved samme overtrædelse
en gang mere - bortvisning !

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
jeg er blevet nysgerrig om hvad det er at resten af den danske befolkning som IKKE har jagttegn gør når der er tale om løse/strejfende hunde inde på deres diktator matrikkel.

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

jeg er blevet nysgerrig om hvad det er at resten af den danske befolkning som IKKE har jagttegn gør når der er tale om løse/strejfende hunde inde på deres diktator matrikkel.

Born to HUNT forced to work



De ringer til dig og så rykker du ud...........not

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Så gutter, lad nu den hund dø i fred. [8]

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
Bigfoot:

Enig - Nu er den ged vist barberet....

Per
Svar
Citat:quote:

Originally posted by aleksander

jeg er blevet nysgerrig om hvad det er at resten af den danske befolkning som IKKE har jagttegn gør når der er tale om løse/strejfende hunde inde på deres diktator matrikkel.

Born to HUNT forced to work



I 99,9 pct af tilfældene gør de vel som vi andre gør i 99,9 pct af tilfældene - sikre at hunden kommer godt hjem til den ejer der er ked af at have mistet sin hund. Det er ikke mere end et par uger siden at jeg kunne gøre en 70 årig dame rigtig glad ved at få hende genforenet med det store skrummel af en bassethound det pludseligt stod i min have.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
De kære hundeejere gør hvad der passer dem, eller nogen af dem gør.
http://folketidende.dk/artikel/bliver-ve...rbudt-race
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

De kære hundeejere gør hvad der passer dem, eller nogen af dem gør.
http://folketidende.dk/artikel/bliver-ve...rbudt-race


Det kunne være at man skulle lade et ord falde til Lollands Politi om ordet sterilisation......(af American Staffordshire-tæverne selvfølgelig)

[Image: bueskytte.png]
Svar
Citat:quote:

Giv ejeren af lortekøteren en bøde så han må gå fra hus og hjem; tænke sig, at få bidt sit kæledyr ihjel af et andet kæledyr..........utænkeligt, det er jo kæledyr som ikke gør en kat fortræd, det er jo næsten incestiøst!!!!!!

Jeg venter med spændte bryster på GT's kommentar........



GODNAT!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Hvor er jeg træt af hundeejere som ikke kender loven.
http://folketidende.dk/artikel/drama-i-s...ude-af-hus
Og den ældre sag fra samme by, dog ikke samme mand.
http://folketidende.dk/node/73150
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)