Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skyder naboens hund
Pitbull / Amstaff har dræbt en flatcoated og skambidt en hvalp.
Den blev anskudt af politiet og herefter løbet bort.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/2/4125699/3/dr%E6berhund-s%E5ret-af-politiskud

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
Der er sgu nok ikke nogle der mangler den[:0][xx(]

http://www.nordvestnyt.dk/artikel/153682...-paa-flugt

Mvh.Moesgaard.
Svar
Tja... Stod der en løs ukendt kamphund i min have, ventede jeg ikke til den bed min hund ihjel ... Den havde lige præcis den tid til at fordufte fra matrikelen som det tog mig at hente et passende redskab til aflivning i huset...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ran

Tja... Stod der en løs ukendt kamphund i min have, ventede jeg ikke til den bed min hund ihjel ... Den havde lige præcis den tid til at fordufte fra matrikelen som det tog mig at hente et passende redskab til aflivning i huset...



Snup en spade, så skal du ikke løbe en ekstra gang når kræet skal kules ned. [Big Grin]

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
Den hund vil bare ikke dø: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/a...752239.ece

Synes det er chokerende sådan som den familie ter sig. Det var en HUND der døde. Kan man virkeligt berettige sygemeldinger og sygeeksamener med det?! Vi har da også måttet af med kæledyr og jo vist er det da hårdt da man på en eller anden måde jo holder af kræet, men vi sygemeldte os sq da ikke!?!?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Det er da relativt let at sætte halsbånd på en død hund.

Har familien mon nogen beviser på at hunden var levende da manden satte halsbåndet på.
Jeg ville holde på at det var lettere at slæbe hunden ud til Daka bilen - med halsbånd....

--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
Sakset fra EB"- Vi har talt med en juraekspert, som mener, at han har skudt ham ulovligt, for når du kan sætte en halsbånd på ham, må du ikke skyde ham, siger Lone Toft."

Sådan som jeg læser det, drejer det sig mere om hvorvidt hunden er håndtam eller ej og ikke om hundens egentlige halsbånd.
Svar
Jeg mener også at det er chorkerende at familien bliver ved med at søge opmærksomhed på den sag. Men de har vel behov for deres "15 minutes of fame". De burde vise mere ydmyghed for at de ikke havde styr på deres hund.
Svar
Og hvad kan man så lære af alt det spetakkel???
Jo - hvis du skulle blive så træt af naboens hund, at du med loven i hånden afsjæler den, så kul den ned i den ødeste mose du kan finde, og hold tæt...
Svar
aaaaargghhh....

Balder--- møgdyret der bare ikke vil dø... [Big Grin][:I][xx(][V][Sad!]

"offer-mentaliteten" i dette land har da efterhånden nået nye episke proportioner...[xx(]

Den "advokat" der har "rådgivet" den "stakkels familie" er jo bare ude på at score kassen på at trække den her sag i retten ... Man må da håbe at retten kategorisk afviser at lade sagen køre, som aldeles grundløs, og umulig at bevise.

Hvordan skal retten kunne afgøre at ham der skød hunden, ikke var nødt til det, fordi han ikke kunne "optage hunden" .. hvordan skal det kunne bevises eller bare gøres sandsynligt nok til at opnå en dom?

Vorherre til hest ... igen...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Det er totalt i orden, at der kommer en retslig afgørelse - hvis det nu er det som der er behov for...
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg gerne ser en stramning af lovgrundlaget - så eks. enhver utilpasset middelalderende mand ikke bare kan skyde på hvad der kommer forbi - hvis han har kunnet få lidt hjælp til en annonce i avisen.
Et er at få skudt et kæledyr noget andet er at det så er naboen som har praktiseret det. Det bliver det samlet ikke en bedre oplevelse af...

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
@Halvauto...

Du mener altså at det danske retsvæsen skal bruges til at trække en mand gennem en civil retssag, fordi BT, EB og de andre sladderblade har lagt spalteplads til den helt tydeligt "offer-mentalitets-ramte" familie med "balder".. En familie der helt tydeligt ikke i deres "offer-mentalitet" vil acceptere at lovens bogstav ER overholdt, og at de skal begrave hunden og købe sig en ny, og hvis de er "utrygge" ved deres naboer, så må de SELV handle derefter, og holde hunden hjemme eller flytte til et "tryggere" sted hvor de så kan genopbygge deres skrantende psykiske helbred efter det "ubærlige tab"...[xx(]

Hvis man er utilfreds med de love der findes, må man arbejde for at få dem ændret, og det gøres ikke via domstolene.

Det p*sser mig ærligt talt af når man læser udtalelser om "sygemeldinger" og "udsatte eksamener" på grund af en afdød hund, når man ser hvordan vores udkantskommuner lader stå til over for misbrug og elendighed på en helt anden skala..[xx(] Nogen burde måske læse den "balder-ramte" familie lidt proportionssans og realitets-sans til.. Pladder-blads-journalisterne der lægger skrift til, kunne passende deltage i en sådan seance...

Vorherre til hest.. igen...igen...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Det kunne da være fint at få slået fast hvad der gælder og da særligt i sådan en profileret sag. Og kunne der komme en afgørelse der begynder med "Allerede fordi" så bliver jeg glad.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5...-krop.html

Hehe det er ikke kun bønderne og jægerne, der er trætte af at folk ikke magter at have styr på deres løse køtere....
Svar
Det er da bare fint... Jeg er sgu også træt af folk der tror at deres hund er det fedeste i verden og at den bare skal have lov til at tonse andre mennesker og hunde i møde, helt ude af kontrol...

Var så sent som i går ude for det - i Odense SØ/kohaveskoven - og jeg gjorde som jeg plejer.
1. Dækker min egen hund af
2. Løfter køteren op(som regel meget let, da de alle har det til fælles at de er iført træksele!!!)
3. Går med faste skridt og øjne de mange skridt hen til ejeren, og spørger om der ikke er noget de skal have styr på... I mellem tiden er hunden landet på jorden foran dem.

Så plejer jeg at få skyld for at være alt mellem syg i hovedet til bare almindelig dum :-) Det næste der sker er at de skælder mig ud over at min hund, der jo heller ikke har snor på... Tro det eller ej.
Når man så spørger om de tror det er min eller deres hund der er skyld i den hundelov, bliver de lidt lange i spyttet...

Jeg er helt på linje med københavneren, hvis man ikke er sit ansvar bevist, så må man finde sig en anden hobby end hundehold...

MVH.
Asbjørn
Svar
Hej Asbjørn,

Jeg er da helt enig med dig i at det er de løse og ulydige hunde der giver problemerne. Men som jeg læser din tekst, efterlader du selv din hund ukoblet (ganske vist afdækket).
Uanset hvor lydig ens hund er skal den vel stadig føres i snor i den omtalte skov?

Mvh
Karsten
Svar
@KSB
Korrekt. Jeg bryder konsekvent loven - og jeg skammer mig ikke engang over det! Jeg tror ikke det er mig og min hund der har gjort det nødvendigt med den hundelov.

Lovgivning kommer først på banen når folk ikke selv fatter at rette ind til det fælles bedste - og det er der mange hundeejere der har ret svært ved. Hvis man nu indførte kørekort til hund, var der nok ikke ligeså mange problemer med hunde og deres mennesker.

Der er mange mange mange mennesker der slet ikke burde have en hund - desværre så er det blevet en menneskeret at have lige den hund man vil... Og ligesom i mange andre tilfælde skal det så gå ud over alle os der godt kan finde ud af at der følger et ansvar med...
Svar
I mine øjne er det faktisk værre - end bare være en hundeejer, der har en sød hund, der ikke er styr på.

Du viser godt nok du har kontrol over hunden - men det er ikke godt nok, at du bevidst bryder loven. Med den adfærd går du foran som et dårligt eksempel ved at skide højt og flot på loven - også selvom du sikkert har forbilledligt kontrol over din hund...

Den kontrol du tror du har over din hund er aldrig 100 procent. En eller anden dag, så lystrer den ikke... og så er den uden snor - og så hverken du eller din hund bedre end dem, vi kritiserer i denne tråd. Selv de mest velopdragne hunde har et udfald en sjælden gang imellem.

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
Er det ikke lidt som den der mener at de har ret til at ligge i overhalingsbanen på motorvejen fordi de kører 110?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
Helt på linie med ran her.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)