Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er det rimeligt at forlange god skydning før tur ?
#21
Barebow
Jeg synes at når du skal møde dine kommende jagtgæster på skydebanen, så lægger du selv ud med at skyde de 10 skud på 100 meter, som så selvfølgelig sidder inden for en 5 krone.
Så, er nivuet ligesom lagt, så gæsterne kan se hvad du mener.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange stykker vildt du selv har skudt med riffel, (for det lyder ligesom, at du selvfølgelig har meget erfaring, og er skarpskytte)
Skulle du evt. komme i tanker om at spørge mig, hvor meget erfaring jeg har med riffeljagt, så har jeg skudt imellem 2500 og 3000 stk. vildt med riffel.
Men jeg er jo også nok lidt ældre end dig.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#22
Tjo. Det lyder jo som om det ikke falder i alles gode jord. Jeg har skudt med riffel i noget der ligner lidt over 10 år, deltaget i som observatør på alle mulige typer jagt med familie og venner i ca. ligeså lang tid men kun selv været jæger i 1 år.

Jeg har kun rejst dette emne for at få en føler på om der er nogen der synes at det er ok at stille krav til skydefærdigheder eller ej forud for en jagt.

Iøvrigt er jeg slet ikke den eneste. Emnet har været diskuteret en hel del, også blandt erfarne jægere jeg har været på tur med.

Der findes jo altså også en hel del erfarne jægere, som har skudt mange stykker vildt, men som ikke nødvendigvis har gjort det super godt og det må jo så være op til ens egen samvittighed at afgøre om de "20 års erfaring" dur eller ej.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#23
Her er nogle af mine overvejelser vedrørende jagtrelevant skydning: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=26128

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#24
Efter at have set den sidste Aimpoint "grisse" DVD, ser det ikke ud som om, at man behøver 20 år til at bygge erfaring op, så man kan skyde 5 grisse død i kanaldet på under et minut.

Skud til pap og vildt er 2 vidt forskellige ting, når det gælder phyke og træning er på den anden side ikke en garanti for noget som helst formåen på praktisk jagt. Prøve skud til pap kan kun være retningsgivende.

Jeg har prøve skudt mange gange før vi gik ud på kommerciel jagt - bevares, tætte grupper er godt, men det var lige så meget for HP'en/stalkeren kunne se på våben håndteringen.

Forslag: Skud de prøve skud - frit stående på 100 meter til bukkeskive og hyg jer med resultatet[Big Grin]

mvh Thorlak.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#25
Det vigtigste er at træne til man kender sin grænse ,For nogle er det 50 m andre + 250 m

øv noget mere og tænk noget mindre
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)