Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fly til Sydafrika
#21
Så er vi hjemme igen fra Sydafrika, og vi fløj ned med Air France og hjem med KLM, og vi betalte KUN én gang handling fee i Jo-burg for hjemrejse til Air France/KLM som er i samarbejde, og beløbet er lige trukket på min konto, (Visa Card) og beløbet blev 616,19 DKK.

Vi 5 mand skød forøvrigt 2-3 lastbilfulde dyr.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#22
2 - 3 lastbil fulde... Det lyder som en fantastisk tur[Big Grin]

Vi vil se billeder og høre alt om turen...[Wink]

Vh. Poul

Walk softly, and carry a big stick....
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#23
Hej

Jeg er så heldig at være inviteret til Sydafrika - Cape Town, med hele familien (min kone + to børn 1 og 3 år) medio december. Der bliver mulighed for at komme på jagt i nogle dage og jeg vil gerne have min egen riffel med. Rejsen er bestilt via South African Airways:
Ud: København -> Frankfurt -> Johannesburg -> Cape Town
Hjem: Cape Town -> Johannesburg -> London -> København

Men som jeg forstår det kan bagagen ikke sendes hele vejen, da der skal fortoldes i Johannesburg, så dér skal den chekkes ud og ind igen. Det betyder vel at min riffel også skal chekkes ind igen. Hvis der er noget jeg ikke har lyst til er det at mødes med skrankepaveri og afrikansk bureaukrati, med to unger på slæb og fly der afgår om 2 timer uden at være 120% forberedt.

Hvad skal jeg være opmærksom på?:

-Blanketter der skal udfyldes?
-Forsikringer?
-Andet?

Jeg har forhørt mig hos SAA, som sendte mig videre til SAS (flyver Frakfurt og London turene).

Håber nogen kan give et par stikord evt. links

På forhånd tak

/RAW
Svar
#24
Det plejer nu at gaa ret let. Du faar riflen udleveret ved baand 8 saa vidt jeg husker. Du skal derudover have en invitation fra en jagtarrangoer, samt udfylde en vaaben deklaration hos vaabenkontoret - med SORT pen, ellers er det en ommer.

God tur og knaek og braek

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#25
Hej Raw
Det var da noget af en omvej at flyve på den måde, der går da direkte fly til Cape Town fra Frankfurt.
Nå, men nye tider nye regler, (reglerne for våben laves om hele tiden) I Jo-burg går alt bagage mærket "Firearms" direkte ind til våben politiet, hvor alle papirer ordnes, og tilladelse udstedes, så skal våben igen bookes ind på indenrigsflyet fra Jo-burg til Cape Town.
Med den store omvej i vil flyve, så ville jeg HELT klart leje et våben på stedet, hvor der er mulighed for jagt. Især da du skal over London på hjemturen, (det giver bøvl)
Og husk også at de fleste selskaber har "Handling Fees" på våben, og HVIS du medbringer våben så skal du have en invitation fra Jagtudbyderen.
At gå på jagt i sydafrika i december bliver fanden galeme en varm omgang, måske også en våd omgang. KNÆK & BRÆK.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#26
Hej Jens Peter (og hjemmeladeren)

Tak for hurtigt svar.

Omvejen var pga. de muligheder der var inden for præferencer og pris. Jeg er igennem overvejelserne omkring leje af fremmed riffel, men hvis muligt vil jeg undgå at være "utro" for min egen. Jeg har også egen ammo osv. Derfor gik mine spm på hvordan jeg kan være mest muligt forberedt på de to timer i Jo-burg (udfyldelse af blanketter osv.på forhånd)

SAA tager ikke handeling fee for denne tur.

Hjemturen skulle umiddelbart gå mere smertefrit (selvom det er over London), da bagagen bliver sendt direkte.

/RAW
Svar
#27
Nå så vendte jeg hjem igen fra turen og der var gået ged i det ved bestilling af billetterne så der var bestilt til 2 rifler og ikke 1 som aftalt.

Men det korte er at der skal fra den 01.06.2012 betales 100 eur for extra bagage begge veje fra Johannesburg + 50 Eur for handling i Joburg og 200 rand pr indenrigsfly til SA Express

Så prisen for våben til Kimberly løber op i små 2000,- dkr, hvis man flyver med SAA, SAS, Lufthansa og Swiss air.

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#28
Tak Santo,

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#29
Jeg tager afsted til Cape Town på fredag og vover pelsen og tager min egen riffel + hjemmelavet ammo med. Ved mellemlandingen i Jo-burg har jeg allieret mig med en lokal agent (arbejder for et større bureau), som på forhånd har fået sendt udfyldte blanketter + div bilag, som han efter sigende ordner på forhånd. Han mødes med os, når vi lander, tager os i hånden gennem politi-told-checkin-cirkusset. Når det hele er gennemført, får han det aftalte honorar á 50 USD.

Her er links til de blanketter jeg tidligere efterspurgte:

Våben import/eksport i DK:
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/33E6B961-B521-49AA-B5E2-C5702791E552/0/P704_15_0196.pdf

Våben import/eksport i SA:
http://www.saps.gov.za/crime_prevention/firearms/forms/import_application.pdf

SAA som vi flyver med, har bekræftet at der på turen ikke bliver opkrævet handling fee.

Mit forsikringsselskab har bekræftet at riflen ved skade eller bortkomst er dækket af dem.

Hvorvidt ovenstående bliver en succes kan jeg pt kun krydse fingre for, men jeg mener jeg er så velforberedt som muligt.
Svar
#30
RAW,

Lad os høre hvordean dette spænder an.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#31
Så er jeg hjemme igen efter den kombinerede familie- og jagtferie ved Cape Town, Sydafrika.

Begge ting var en stor succes, dog kunne vi godt have brugt mere end de 10 dage vi havde dernede. Alt jagten var arrangeret lokalt af min kammerat. Transporten stod jeg selv for.

Jeg valgte, som nævnt, at tage min egen riffel + to løb og hjemmelavet ammo med. Det gik uden problemer og jeg er rigtig glad for at jeg gjorde det.

Jeg var glad for at jeg havde undersøgt tingene grundigt på forhånd, så det kørte nogenlunde smurt. SAA prøvede flere gange med opkrævning af handling fee, hvorefter jeg fremviste den bekræftelse på mail jeg bad om da jeg bestilte rejsen. Hvorefter kravene gik i sig selv. Jeg gætter på at besparelsen var min. 1200 DKK. Agenten betalte jeg 70 USD, da jeg var tilfreds med hans indsats i Jo-burg.

/RAW

NB: Jeg har fjernet billeder samt beskrivelse, da det var det sekundære i min post og det eneste der tilsyneladende fokuseres på er hvad der er black-out eller ej, hvilket er min egen sag. Jeg er ikke interesseret i at ødelægge forummet med "dårlige" billeder.

Hvis andre har lyst til selv at tage våben med til SA vil jeg gerne give mine erfaringer videre (blanketter - hvad der skal udfyldes, opbevaring af våben/ammo, kontaktinfo til agent osv.) via PM.
Svar
#32
Du glemte at 'black out' nummerpladen paa bilen!
H
Hogmeister
Svar
#33
Hej

Det lyder som en god tur, jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke tør vise dine øjne og stå ved at du er dyredræber i fritiden.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#34
Han er i et 'Witness Protection Program'
H
Hogmeister
Svar
#35
Fin fortælling [Smile]

Bare en skam at skæmme gode trofæbilleder med sorte felter. Det er en uvane som er meget udbredt på et andet forum. Lad det nu ikke smitte på VTF [8)]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#36
Helt enig med ovenstående - synes det virker......vildt overdrevet at alt skal "blackes" out - så fin bemærkning fra HM (nummerpladen)[Big Grin] - der kan selvfælgelig være en grund til det ved "de fremmede", man kan jo ikke udlevere dem med mindre de er spurgt først.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by RAW

NB: Jeg har fjernet billeder samt beskrivelse, da det var det sekundære i min post og det eneste der tilsyneladende fokuseres på er hvad der er black-out eller ej, hvilket er min egen sag. Jeg er ikke interesseret i at ødelægge forummet med "dårlige" billeder.



Det er da ærgerligt at du bliver tøsesur over en smule kritik. I stedet kunne du jo have skiftet billederne til nogen uden blackout.

At du så samtidig ligger tæt på konflikt med regel nummer 16 hvor du ændrer så meget i dit indlæg at efterfølgende indlæg virker meningsløse, må du tage med moderatorerne.

(16. Sletning af egne indlæg må (såfremt der er andre indlæg i tråden) kun finde sted efter aftale med moderator. Sletning af indlæg i en tråd virker ødelæggende og er til stor gene for andre brugere. Det er dog til hver en tid tilladt at rette i sine indlæg. Ulovlig sletning medfører omgående låsning af profil.)

Jeg synes bare at det er en skam #1 at skæmme nogen glimrende billeder med at blackoute dem og #2 efterfølgende fjerne dem på grund af nærtagenhed.

Godt ord igen [Smile] og vær venlig at lægge billederne på igen [:p]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#38
Maaske er det slet ikke konen han er rejst med.
H
Hogmeister
Svar
#39
Jeg er nysgerrig hogmeister....hvad får du ud af at komme med de narrøvsagtige bemærkninger og iøvrigt være vittig på andres bekostning ?

Ufatteligt du ikke er modereret !

Torben
Svar
#40
Humor har du heller ikke.
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)