Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sellier & Bellot - er de så ringe?
#21
2. Vi har haft to tilfælde, hvor der i følge naboskytten opstod voldsom mundingsild. Efterfølgende konstaterer min instruktørkollega at låsen ikke kan åbnes - Skytten og hans kammerat gik over til kategorien vold. Da de fik den op var der aftryk af udtrækkeren i hylstret, og fænghætten faldt ud da vi undersøgte hylstret. Det er noget svært ikke at tænke tryktegn.

Jeg har ligge ved siden af folk, der skød 6,5x55 af samme mærke - de fik kontinuerligt smidt krudtslam i ansigtet. Og nogle af hylstrene revnede ved skudafgivelse

Ovenstående tilfælde har jeg oplevet med S&B. Jeg kommer ALDRIG det l... i min riffel igen!

[xx(]Coba
Svar
#22
Hej.

Jeg har ikke selv personlig erfaring med s&b, men var i skydebiograf med nogle kammerater i Århus sidste år. En af dem startede ud med at bruge s&b spidsskarp. Han havde problemer med at åbne låsen efter hvert skud og efter et par serier var låsen næsten umulig at få op. Der skulle små slag på armen på bundstykket til før det lykkedes. Hylstret der kom ud havde absolut tegn på meget overtryk. Fænghætten var helt flad og der var mærke efter udtrækkeren. Han købte en kasse norma i steder for og herefter var der ingen problemer.

Mvh. Taby
Svar
#23
Jeg fik et par pakker S&B - kan ikke husket navnet på dem
Men min Tikka M695 6,5x55mm kunne slet ikke lide dem.
De blev spredt en hel del, tvilver på jeg kunne bestå riffelprøve med dem i. Og så blev låsen på riflen MEGET stram at få op, det føltes ikke helt sundt.

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#24
Jeg må sige at jeg har skudt knap 300 S&B i 308 med Sierra Gameking kuglen af i min remington 700 de sidste par måneder på skydebanen og absolut ingen problemer har haft, hverken med samling, lås eller lignende symptomer tidligere beskrevet.

Har talt med flere om det og nogle er ude i at man kan have købt fra et "heldigt" lot nummer .... meenn.. S&B er jo altså en stor leverandør og har produceret i 185 år men jeg skal ikke kunne sige om der er noget om snakken fordi der statistisk set måske ses flere fel fordi der bliver skudt flere af dem af i forhold til de noget dyrere alternativer.

Hvis der anvendes Sierra Gameking kugler, vil jeg da vælge at tro at det så udelukker snakken om jern i projektilerne.

Jeg bruger selv S&B jagtammo på skydebanen fordi de alligevel er så billige at forskellen på træningsammo og jagtammo i S&B lige pt. i al fald ikke er særlig stor

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#25
Jeg har ingen erfaring med S&B, men tilsyneladende har nogle skytter positive erfaringer med S&B i .308 win, mens 6,5x55 er mere tvivlsom?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#26
Har prøvet S&B i 6,5x55 - problemet var stor variation fra lotnr til lotnr.

Et lotnr. Gav et godt resultat - det næste fyldte som en håndbold på 100 meter.

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#27
Har brugt S&B i 30-06 og 223R.

I 30-06'eren sköd de faktisk rigtigt fint på 80-100m banen, men på längere afstande var det meget svärt at samle grupper over hovedet så jeg droppede dem.

"Kom til" at köbe en af de store äsker (170stk) til 223R'en. Har ikke haft klikkere, og spredningen ok til träning på löbende Elg - her er träf området stort nok [8D].
Men andet bliver de helt sikkert ikke brugt til.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)