Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Headshot der er gået galt....
#21
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside
Som sagt før: Man skal ikke skyde, bare fordi man kan [Wink]



Som sagt før, det er op til den enkelte at afgøre[Wink]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#22
[:0] Hold da op!

Tak til ungjægeren TheDarkSide for at pege på noget fysik omkring den forhøjede risiko, ved hovedskydningen, og ikke noget moral.Jeg glæder mig over, at mit indlæg har fået lov til at stå [Smile]
Walnut
Svar
#23
Valnød, der er jeg uenig med dig. Jeg jager ground hogs, og det er et 'jordhule dyr' der ofte kun viser sig ved lige at have hovedet oppe for at sondere terrainet. Deres hoved er paa størrelse med en knytnæve, og det maal skyder jeg paa, uden overvejelser af nogen art paa vel over 300m.
Det er en selvfølge at skydefærdighederne skal være i orden.................Og det er de!! Har lige været afsted for første gang i aar og skød 14. Længste skud 487m (ikke hoved) og 6 af dem var hoved skud.
Det er efter min mening fuldt forsvarligt, og retorik om etik har ingen plads i den diskussion.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#24
Se og lyt.

Hvis i standser filmen lige der hvor dyrets hoved er fri af vegetationen, ses ingen skader på næseryggen. Kort efter høres 'et skud.

Skaden på næseryggen ser helt frisk ud, så derfor tror jeg, at dyret er standset op, har drejet hovet bagud til højre for at slikke sig eller for at fjerne en myg eller andet. Tilfældigvis har hovedet så netop været der hvor projektilet kommer ud af kroppen. Dette kan også forklare hvorfor skaden på næseryggen er lige bredt hele vejen over.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#25
Ras for fanden, nu må du ikke ødelægge en god og følelselladet diskution, med noget så ækelt som fakta
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[:0] Hold da op!

Tak til ungjægeren TheDarkSide for at pege på noget fysik omkring den forhøjede risiko, ved hovedskydningen, og ikke noget moral.Jeg glæder mig over, at mit indlæg har fået lov til at stå [Smile]
Walnut



Ja, det er befriende med noget konkret istedet for moralkvababelse[^], din sidste bemærkning forstår jeg ikke helt.

@Ras, det er tarveligt at ødelægge en god overskrift[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#27
Hvem siger at det er samme dyr? De hår som vi ser er meget lange til at være fra næseryggen,så enten er der klippet i filmen,ellers er det et skud som ikke er med på filmen.til The darkside,jeg spørger så om hvad erfarringn du har på jagt? efter de spørgmål som du stiller på andre sider?

krudten
krudten
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Se og lyt.

Hvis i standser filmen lige der hvor dyrets hoved er fri af vegetationen, ses ingen skader på næseryggen. Kort efter høres 'et skud.

Skaden på næseryggen ser helt frisk ud, så derfor tror jeg, at dyret er standset op, har drejet hovet bagud til højre for at slikke sig eller for at fjerne en myg eller andet. Tilfældigvis har hovedet så netop været der hvor projektilet kommer ud af kroppen. Dette kan også forklare hvorfor skaden på næseryggen er lige bredt hele vejen over.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.



Det kunne da være en mulighed. At jægeren selv har forsøgt med et hovedskud tror jeg ikke på!
Derfor er skud til hoved nu stadig noget svineri, efter min mening..

@krudtet, jeg har som de fleste været med på jagt siden jeg kunne gå. Har to jagtsæsoner på bagen, hvor jeg selv har båret våben.
Er det relavant? Enhver burde kunne se det er mere risikobetonet at skyde efter hovedet fremfor kroppen.
Svar
#29
Citat:quote:

Derfor er skud til hoved nu stadig noget svineri, efter min mening..


OK, nu har vi hørt din mening om det, så behøver du ikke gentage dig selv mere.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det må være agurketid for valnødden......

Nææææææhhhhh, man sidder jo næsten og forarges...........

Men så er der da lidt "fuel" til bålet[Big Grin][Big Grin]



Dine indlæg i denne tråd står i voldsom kontrast til dine holdninger omkring afskydning af strejfende hunde.

Som jæger har man pligt til at minimere chancerne for anskydning, det gør man næppe ved at skyde hovedskud på jagtafstande (uanset hvor fantastisk man syntes at man skyder).

[Image: bueskytte.png]
Svar
#31
Hvad m at få lukket denne fuldkommen total uetiske tråd. Hvad bliver det næste ? en hovedsønderskudt flot buk af en el anden sniber abe. Luk tråden :-(
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Derfor er skud til hoved nu stadig noget svineri, efter min mening..


OK, nu har vi hørt din mening om det, så behøver du ikke gentage dig selv mere.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...


[:0]
Hvorfor skal du nu lege bent betjent? Skal vi ikke lade muggeratorene bestemme om jeg skal holde kæft?
Men selvfølgelig er du også muggen, da jeg bruger argumenter [Big Grin]
Svar
#33
Citat:quote:

Hvorfor skal du nu lege bent betjent? Skal vi ikke lade muggeratorene bestemme om jeg skal holde kæft?
Men selvfølgelig er du også muggen, da jeg bruger argumenter


Det er dybt forankret i min sjæl [8D]

Det er trættende at du bare gentager dig selv.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#34
Spændende fænomen, men sådan en tråd, der hurtigt udvikler sig til en tråd om pubertets problemer og pral.

Se min er større end din og mine kønsvorter er mere ulækre end dine[:o)]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Spændende fænomen, men sådan en tråd, der hurtigt udvikler sig til en tråd om pubertets problemer og pral.

Se min er større end din og mine kønsvorter er mere ulækre end dine[:o)]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



"Like". [8D]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[:0] Hold da op!

Tak til ungjægeren TheDarkSide for at pege på noget fysik omkring den forhøjede risiko, ved hovedskydningen, og ikke noget moral.Jeg glæder mig over, at mit indlæg har fået lov til at stå [Smile]
Walnut



Ja, det er befriende med noget konkret istedet for moralkvababelse[^], din sidste bemærkning forstår jeg ikke helt.

@Ras, det er tarveligt at ødelægge en god overskrift[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Jeg hjælper dig gerne Kima[Smile]. Sidst vi sloges omkring headshot var i en tråd om en eller anden ammo. Måske TSX... jeg er ikke helt sikker.
Jeg røg ud fordi " Storskryderen" alias GT, helt upassende, fandt anledning til,igen,at lægge pralebilleder ind af bortskudte hoveder.Jeg blev modereret, fordi jeg oppunerede mod disse trådafsporende billeder.
Walnut
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Spændende fænomen, men sådan en tråd, der hurtigt udvikler sig til en tråd om pubertets problemer og pral.

Se min er større end din og mine kønsvorter er mere ulækre end dine[:o)]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



Ja, se bare hvordan GT skaber sig og prøver at opildne, ved at indsætte en masse billeder af sønderskudte dyr [xx(]
Flot GT, du er en fandens karl! [:0]
I vil jo gerne eksponeres, se bare "Team Headshot" [B)]

Ikke mere fra min side [Smile]
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Hvorfor skal du nu lege bent betjent? Skal vi ikke lade muggeratorene bestemme om jeg skal holde kæft?
Men selvfølgelig er du også muggen, da jeg bruger argumenter


Det er dybt forankret i min sjæl [8D]

Det er trættende at du bare gentager dig selv.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...



@Lani

Lidt skuffende, at du blot pjatter lidt rundt og bakker op uden, i virkelighed, at bidrage med noget reelt.
Walnut
Svar
#39
Ja det er imponerende hvordan sådan en tråd kan udvikle sig, jeg er heller ikke tilhænger af hovedskud, så er det slået fast.

Flere herinde ynder at fremhæve deres evner som riffelskytter, det kan være ved at poste billeder af skiver eller vildt som de har nedlagt, al respekt for det.

Men jeg mødt flere af dem herinde der påstår at deres evner og riffel leverer skudgrupper så små at det nærmest ikke kan måles. Jeg kommer en sjælden gang også på forskellige skydebaner, og her er virkeligheden en ganske anden! "Så er der pludselig vind og de har ikke kunne få det krudt de plejer", kort fortalt passer det jeg ser ikke helt med det jeg kan læse herinde! Undskylningerne og forklaringer er der mange af.

Jeg mener, som det også er nævnt af andre at man bør skyde der hvor pladsen til fejl er størst

Så må dem der er uenige gerne blive fornærmede

Hillsen Stoffer
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[:0] Hold da op!

Tak til ungjægeren TheDarkSide for at pege på noget fysik omkring den forhøjede risiko, ved hovedskydningen, og ikke noget moral.Jeg glæder mig over, at mit indlæg har fået lov til at stå [Smile]
Walnut



Ja, det er befriende med noget konkret istedet for moralkvababelse[^], din sidste bemærkning forstår jeg ikke helt.

@Ras, det er tarveligt at ødelægge en god overskrift[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Jeg hjælper dig gerne Kima[Smile]. Sidst vi sloges omkring headshot var i en tråd om en eller anden ammo. Måske TSX... jeg er ikke helt sikker.
Jeg røg ud fordi " Storskryderen" alias GT, helt upassende, fandt anledning til,igen,at lægge pralebilleder ind af bortskudte hoveder.Jeg blev modereret, fordi jeg oppunerede mod disse trådafsporende billeder.
Walnut



Uhauhauha - vær så en artig dreng valnød, og bøj dig for de store dreng - jo det var tråden om TSX (som fouler og er for dyre) - jeg må have sovet - jeg fattede ikke at "ytringsfriheden blev krænket" Jeg oppunerede dengang over billederne som jeg viste til ikke-jægere, og det gav, som forventet en afsky, og en afstandstagen til det at skyde dyr.

Hele verden kan klikke ind og se dem hvis de vil eller kommer til det, og billederne vil sikkert ikke hjælpe os eller vore efterkommere med øget jagt på flere arter[Sad]

Nok om det. Jeg synes ikke det er umoralsk, eller at det skal forbydes at skyde CPUen, kasketten, styrehuset eller hvad det hedder i "Karl-smart" slangordbogen.
Muligvis har 375ras fat i noget i sit indlæg - men jeg vil da slå fast at hvis skytterne holder riffelen lige så stille som kameraet (på begge film) kan de da ikke forvente at ramme en lade indefra med en haglbøsse [:o)]

Fakta er at målområdet er større ved skud på bladet end ved skud i hovedet, ihvertfald på de mest almindelige arter - jeg kan ikke lige komme i tanke om jagtbart vildt der har større hoved end hjerte/lungeregion. Tager jeg udgangspunkt i råvildt har de - efter hvad jeg har observeret en tendens til at bevæge hovedet i hurtige ryk - hvilket jeg ikke tror er befordrende for succesraten.

Iøvrigt er jeg ikke sikker på at nye nyjægere altid er istand til at vurdere egne evner seriøst - efter et weekendkursus før jagtprøven forventer de at kunne skyd som John Wayne og Rambo.

Jeg ønsker:

-omtanke og sund fonuft i debatten, og at man selv vurderer om det nu også er nødvndigt at uploade billeder som kan være til skade for os alle.
-ikke forbud, men frihed - ligesom jeg "forbeholder mig ret til" at skyd 1 årsgaffelbukken før naboen gør det [xx(]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)