Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Headshot der er gået galt....
Whoaa! Det satte skub i sagerne. Saa længe sproget, og tiltale formerne overholdes, synes jeg moderatorer skal holde sig uden for. Jeg ved godt at hvis navnet er underskrevet med moderator betyder det at man er blevet modereret. OK, men saa lad venligst være med at hentyde at man som moderator (Aabenbart sammen med de andre moderatorer) er blevet møgtræt af en vending et evt emne har taget, og det støder vedkomne personligt. Det var DET jeg mente. Hvis der ikke er personlige angreb eller lign. saa bør diverse moderatorer holde sig uden for discussionen. De bør være teflon coated, og ikke komme med bemærkninger i discussionen der giver anledning til at de medlemmer der deltager i debatten, for eller imod, skal føle at de nu er ude paa tynd is, hvis det slet ikke er tilfældet, blot en moderator der har ytret sin mening om emnet under beskyttelse af moderator paraplyen. De bør være fuldstændig neutrale, og kun skride ind hvis reglerne overtrædes. Hvis de ikke kan det, saa meld sig ud af moderator teamet.
Jeg tror da iøvrigt heller ikke at Høgh har oprettet forummet for sine blaa øjnes skyld som na hentyder til.
hogmeister
Hogmeister
Svar
Så må jeg vist hellere skære det ud i pap:
Første linie i mit første indlæg er skrevet som moderator, og det burde jeg vel have gjort mere tydeligt med et større mellemrum.

Resten er som jeg starter med at bekendtgøre, min personlige mening som jeg stadig står inde for og vist også begrundede.
(Fyyy Farmor, du skal altså skrive to indlæg for at alle kan forstå det)
Undskyld at jeg ikke skilte de to "funktioner" ad, det skal aldrig ske mere [B)]

Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
Kan vi stole på det? Ja du kan jo fjerne beviserne...

Nå spøg til side. Måske første debattør har fået styret sin lyst til headshots? Det tiltaler ikke mig, jeg syntes det ser nasset ud og ikke lige sådan jeg forventer en god jagtoplevelse skal afsluttes. Nu går jeg så heller ikke på kød/reguleringsjagt. Men nøjes med at se om det skulle blive muligt at skyde en medaljebuk, her har jeg så brug for hovedet.

Det er vigtigt at meninger brydes for at nå nye mål og det tror jeg at vi har nået nu.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ran

@ Hogmeister og Dravis

Kald det hvad I vil - men for at være helt ærligt, så gider vi faktisk ikke og se den slags makabre illustrationer som visse brugere har bragt til torvs og vi er trætte af tonefaldet i denne tråd. Hvis den slags billeder absolut skal udstilles - så gør det i members only... men hold tonefaldet sobert uanset - det fortjener de øvrige medlemmer herinde!

Hvad angår brugeres rettigheder: Brugerne herinde har ret til at debattere i en sober omgangstone - alle skal kunne holde ud at være her, uden at føle at man kommet ind i en midwest hillbilly hule. Vi har som moderatorer uindskrænket ret til at håndhæve det gode tonefald herinde, så alm. offentlige demokratiske rettigheder til te sig som man lyster, kan man ikke forvente herinde. Vi har et regelsæt og et moderatorteam af samme årsag. Det er stadig et privatejet forum betalt og drevet for private midler.

Hvis ikke man kan overholde reglerne herinde - som fx omfatter "ikke-ret" til at kommentere moderering - så vil gentagne tilfælde af den slags medføre en uges ufrivillig henvisning til at bruge de resterende majaftener på bukkejagt.

Og fortsætter tråden i samme tonefald, kan sagtens det tænkes, at vi fra moderatorteamets side fjerner tråden, hvis ikke deltagerne i debatten kan forstå en ret så direkte henstilling fra moderatorerne.

mvh ran / moderator

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Hvis nogen / i er lige så trætte af markabre billeder på forumet, hvorfor modererer i så ikke også billeder og ikke kun det skrevne [?]

Jeg er personlig ked af at se på de billeder hvert år, og det er ikke fordi jeg ikke kan tåle at se dem, men jeg ved hvor meget de billeder kan skade os jægere og jagten som vi jo holder så meget af.

Har prøvet at vise nogle billeder frem af en buk med et lidt stort udgangshul på bovbladet, til ikke indviede personer udi jagt, som er blevet kommenteret med: det ser da markabert ud ! at du kan nænne det osv. og jeg har forsvaret mit ellers nydelige skud til boven på bedste vis, om det er lykkedes 100 % har været svært at læse på dem.

Jeg kunne ikke forestille mig at skulle kommentere / forsvarre et hovedskud til samme personer.
Jeg mener at jagt skal udøves ordentligt, så man ikke ender i pinible situationer hvor vi skal forklare os og forsvarre jagten.

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
@ Farmor, det har IKKE noget at gøre med at alle forstaar det. Der undervuderer du vores intilligens hvis du tror du er nødt til at skære det ud i pap. Nej, det har med at gøre at du ikke tager fordel af din stilling som moderator, og blander dem sammen. Og hvad enten du forstaar den del af dit virke her paa forummet eller ej, saa ER det altsaa en yders vigtig ting at holde adskilt.
H
Hogmeister
Svar
At vi ikke har moderet før er et udtryk for at snoren er forholdsvis lang.
Læs: vi modererer ikke enhver småting der dukker i brugernes kommunikation.

Hvis man læser regelsættet er det tydeligt hvilke regler der gælder.

Fx Kima kan ikke moderere i tråden da han deltager med indlæg i debatten.

Når vi modererer underskriver vi med moderator .

Moderering må ikke kommenteres.

Hvis man ikke er klar over reglerne bær man kaste et blik på dem inden man fortsætter debatterne.

Ran/moderator

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
Naa, saa kom pappet alligevel. Jeg opgiver!
H
Hogmeister
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ran

At vi ikke har moderet før er et udtryk for at snoren er forholdsvis lang.
Læs: vi modererer ikke enhver småting der dukker i brugernes kommunikation.

Hvis man læser regelsættet er det tydeligt hvilke regler der gælder.

Fx Kima kan ikke moderere i tråden da han deltager med indlæg i debatten.

Når vi modererer underskriver vi med moderator .

Moderering må ikke kommenteres.

Hvis man ikke er klar over reglerne bær man kaste et blik på dem inden man fortsætter debatterne.

Ran/moderator

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Ran Dette er ikkeen kommentering af en moderering.
Jeg vil bare pointere et par faktuelle fejl i dit indlæg[Wink]

Du skriver at man ikke kan moderere hvor man selv skriver indlæg. Tidligere erkendelse fra en klippeknold afkræfter dette.

Du skriver at når i moderere, underskriver i som Moderator.
Tidligere erkendelser fra en klippeknold i Østersøen afkræfter dette.
At der så i dette tilfælde anvendes et sprogbrug som af mange kan opfattes som stødende, gør ikke sagen smukkere.

Husk nu på at det kun er indenfor journalistikken og propagandaen, at man tror på tesen om at tilstrækkelig mange gentagelser gør sanhed[Wink]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by n a

Angående holdning til det oprindelige, er konklutionen, at modstand/aversion mod at det i tilfælde udføres, formodentligt omvendt proportionalt med erfarring.

Du har ikke det fjerneste belæg for den påstand - skurvognskonklusioner (har vi ikke været der før?).

[Image: bueskytte.png]
Svar
@ petoni,

Citat:quote:

Jeg er personlig ked af at se på de billeder hvert år, og det er ikke fordi jeg ikke kan tåle at se dem, men jeg ved hvor meget de billeder kan skade os jægere og jagten som vi jo holder så meget af.



Hvorfra VED du dette? Har du undersøgt det, findes der vederhæftige, dokumenterede, reproducerbare undersøgelser der VISER at dette er en korrekt påstand?

Naaaaarj .. jeg driller bare, denne tråde starter med en (nok ubevidst) provokation, i form af et "movieklip" der angiveligt viser et "hovedskud der gik galt"
(Det er ihvertfald pastanden fra "Walnut" i overskriften... om dette "udsagn" så kan "bære" pilles der ret hurtigt ved i de efterfølgende indlæg..

GT flytter bevidst provokerende pinden et par hak op med sine "grimme billeder" og SÅ kommer der igen (trælst nok, ifølge "Farmors" mening [Wink]) gang i debatten...

Et par stykker af dem der(Meget gerne)"Ved bedre på andres vegne" kaster straks alverdens forbandelser over provokatøren GT og stempler "hovedskud" som "noget svineri" der helst ikke må vises frem i offentligheden, fordi de VED at det skader "Vores sag"

Nogle få deltagere forsøger at nuancere debatten ved at "pille lidt" i alle de "vedtagne dogmer" om jagt og skydning, og bliver derfor enten personligt angrebet (Dette er en kendt strategi, når man ikke evner at angribe og tilbagevise de fremkomne påstande eller irriterende fakta der går ens forudfattede mening imod ..[Wink])

Nogen kan ikke holde sig fra at forfalde til direkte personlige angreb i form af nedgørende, latterliggørende eller perfide bemærkninger, som moderatorerne så naturligvis må rette skytset imod, helt efter forummets regler. Det er som det skal være.. Amen..[:I]

Der hvor jeg "råber vagt i gevær" er når nogen ophøjer sig selv til "moralen og etikkens sande vogtere" (uanset deres "magtstatus" på forummet) der absolut må nedsable personer med en anden holdning, både til debattens emne og til debattens berettigelse.

Hvis du har en "holdning til noget" så vær parat til at forsvare denne holdning, med saglige og underbyggede argumenter, og forvent ikke at blive taget alvorligt hvis du ikke kan det... Det samme gælder din "mening om tingene"

Hvis du kun kan "råbe op" om "svineri", "hegnsskytteri" og "egoistiske fjolser" "Jagt-frokost-teoretikere" o.s.v. så må man finde sig i at blive enten ignoreret eller udsat for både moderering og skarp kritik...

Og så lige et citat fra "Røde Orm" for at prikke lidt til "debatten"

"Hvorfor huggede du da din egen træl ned???"
"Han stod så godt for hug"

Verden derude er fuld af den slags,... personer der gør noget ganske enkelt fordi de kan, og har modet til at forsvare hvad de gør!!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Hvis kigger lidt på på http://www.youtube.com/watch?v=xVSF_5pWs...ata_player ca 3,50 min inde

og andre i den ret lange serie fra Fieldsport Kan man godt indtryk af at det er mindre ugleset i UK med hovede og nakke skud og måske mindre tabu
Svar
Dravis: You are a wise man!
H
Hogmeister
Svar
Citat:quote:

"Hvorfor huggede du da din egen træl ned???"
"Han stod så godt for hug"



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hvis du har en "holdning til noget" så vær parat til at forsvare denne holdning, med saglige og underbyggede argumenter, og forvent ikke at blive taget alvorligt hvis du ikke kan det...

Nu er det jo ikke modparten i en diskussion, som alene afgør om den anden parts argumenter er "saglige og underbyggende" - husk det dravis [Image: 03.gif]

Jeg opfatter GT's billeder som lidt mere end almindelige provokationer, de har et lag mere (som irriterer mig voldsomt)................jeg kommer til at tænke på den nu afdøde kunstner Jens Jørgen Thorsen, når han sad i TV-interviews og sagde "lort" og "pis" og syntes at han var en helvedes provokerende karl........................det var han også, men nok ikke helt af den grund han selv troede..............

[Image: bueskytte.png]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hvis du har en "holdning til noget" så vær parat til at forsvare denne holdning, med saglige og underbyggede argumenter, og forvent ikke at blive taget alvorligt hvis du ikke kan det...

Nu er det jo ikke modparten i en diskussion, som alene afgør om den anden parts argumenter er "saglige og underbyggende" - husk det dravis [Image: 03.gif]

Jeg opfatter GT's billeder som lidt mere end almindelige provokationer, de har et lag mere (som irriterer mig voldsomt)................jeg kommer til at tænke på den nu afdøde kunstner Jens Jørgen Thorsen, når han sad i TV-interviews og sagde "lort" og "pis" og syntes at han var en helvedes provokerende karl........................det var han også, men nok ikke helt af den grund han selv troede..............[Image: bueskytte.png]



Ja han var da en "fåle kål" men han fik da sit budskab ud, må man sige ligesom dem der ytrer sig i denne tråd.
Der er som sagt og skrevet ikke langt fra genistreg til galskab, men det er jo et spørgsmål om øjnene der ser det [8D]

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
Citat:quote:

Jeg opfatter GT's billeder som lidt mere end almindelige provokationer, de har et lag mere (som irriterer mig voldsomt)................


Jamen det glæder mig da oprigtigt, at du har en mening om ting du ser.

Jeg har så en holdning om at jeg finder det "irriterende" at se folk i kampuniform med M16 rifler på jagt, men what ever......
Jeg kunne jo alliere mig med et par moralske samfundsstøtter starte et moralsk kortog mod blackarms[Big Grin]

At vi ikke er og aldrig bliver enigen om denne sag irriterer mig nok knap så meget som mine billeder irriterer DIG[Wink]

Jeg reagerer på en åbenlys holdning der strider fundamentalt med den måde jeg af og til bedriver regulering på.

Samtidig bemærker jeg at du på intet tidspunkt har forsøgt at sætte dig ind i hvordan det bedrives men blot snakket om etik og moral.

Gu´fanden er det en provokation i afmagt over en påduttet moralisering jeg ikke kan eller vil underlægge mig idet det det hvor jeg bedriver denne regulering er en helt naturlig del af "arbejdet".

Jeg må så sige at jeg er fuldt på linie med Dravis, lige i det her tilfælde[B)][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by GT

At vi ikke er og aldrig bliver enigen om denne sag irriterer mig nok knap så meget som mine billeder irriterer DIG[Wink]

Hvis nu du giver dig tid til at læse mit indlæg vil du bemærke, at trangen til at provokere irriterer mig mere end selve provokation (det burde fremgå af min sammenligning med Jens Jørgen Thorsen) - provokationer kan man jo håndtere med et skuldertræk.
Nu er du jo ikke sat i denne verden for ikke at irriterer mig, så fortsæt endelig....jeg har bare utrolig svært ved at se formålet.

Citat:quote:

Originally posted by GT

Samtidig bemærker jeg at du på intet tidspunkt har forsøgt at sætte dig ind i hvordan det bedrives men blot snakket om etik og moral.

Det er så forkert bemærket - jeg tror vist at jeg har skrevet noget om at jeg finder at hovedskud er en unødig risiko at tage. Hvad er der forkert i at tale om moral og etik i denne sammenhæng - det er vel det det handler om.
Og så er jeg faktisk ret ligeglad hvordan du driver denne bizarre hobby, jeg syntes stadig at det er forkert.
[Image: bueskytte.png]
Svar
Citat:quote:

Og så er jeg faktisk ret ligeglad hvordan du driver denne bizarre hobby, jeg syntes stadig at det er forkert.


Det er lige præcis det. Manglende vilje til at sætte sig ind i hvorfor.

Nu er det så dig der påstår det er min hobby[?][?]
Jeg dyrker det ikke som hobby, det er noget jeg gør på mine præmisser når jeg bliver spurgt om jeg vil gøre det der hvor det er en del af en regulering. Hverken mere eller mindre. Og jeg synes stadig det er forsvarligt når jeg kan gøre det på MINE præmisser.

Nå men whatever, (er der en smiley der trækker på skuldrene???)[B)]

Er i øvrigt beæret over du tror billederne er bragt udelukkende for at provokere DIG, det er så ikke tilfældet.[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Og endelig ID, hvis der er et emne diskuteret (headshot) som er dig frastødende kan du jo F.eks lade være med at kigge paa det.
Jeg kigger aldrig paa noget i emnerne i Rimfire Corner eller salonriffel teknik eller Lyst fisleri (Kan ikke faa en kugle til at gaa dybt nok) De interesserer mig ikke en bønne, saa hvorfor skal jeg spilde min tid der?
Du er selv skyld i at lade dig 'provokere'
Hogmeister
Hogmeister
Svar
@GT - dine bevidste manipulationer med mine udsagn anfægter mig ikke GT (måske virker det på andre) og jeg orker ikke kommentere/korrigere dem.
At det ikke er din hobby...tja, uanset at du/i har fundet det "formålstjeneligt" at slette dette "Team Headshot-statement" så er du vel stadig en del af dette team, så det ændrer vel ikke at dette "headshot" fylder meget i din skydeverden.

@hogmeister - du har helt ret i at jeg kunne vælge at ignorere det...jeg kan også vælge at lade være og det har jeg så gjort. Jeg vil ikke bruge ordet frastødende om denne bizarre sport, jeg mener blot at man ikke generelt bør tage chancen.
Billederne er frastødende simpelthen fordi den som har uploadet dem har samlet på dem - det virker på mig en anelse weird.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)