Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Headshot der er gået galt....
Man skal nok passe på ikke at have for mange meninger om hvad der rigtigt og hvad der er forkert. Dog bør man måske se lidt på om dem der reelt udføre jobbet, er i stand til at udføre det over eller under middel.

Hvis man endelig skal til at bedømme andres jagt/reguleringsform, ud fra personlig følelse/etik.
Så ville jeg nok personligt først fordømme Drivjagt, skarpt efterfulgt af BUEJAGT (en form for jagt der burde være gået af mode for mange år siden, og idag blot er et forsøg hos en begrænset skare af personer med en ubændelig trang til at demonstre deres machoevner)

Indlæget kan godt indeholde en anelse ironi og mangel på tolerence, forøvrigt på linje med mange andre holdninger i denne tråd[:I]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by n a

....................skarpt efterfulgt af BUEJAGT (en form for jagt der burde være gået af mode for mange år siden, og idag blot er et forsøg hos en begrænset skare af personer med en ubændelig trang til at demonstre deres machoevner)

Med sådant et indlæg burde du have brugt dit oprindelige nickname - bueskudte dyr forender betydeligt hurtigere end riffelskudte dyr (og så smager de betydeligt bedre - halalslagtede) - det er et ubestrideligt faktum.
At du mener at buejagt blot er en trang til at demonstrere machoevner.....ha, ha, det er det måske nok, men det virker skulle jeg hilse og sige - du skulle prøve.............

[Image: bueskytte.png]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by n a

....................skarpt efterfulgt af BUEJAGT (en form for jagt der burde være gået af mode for mange år siden, og idag blot er et forsøg hos en begrænset skare af personer med en ubændelig trang til at demonstre deres machoevner)

Med sådant et indlæg burde du have brugt dit oprindelige nickname - bueskudte dyr forender betydeligt hurtigere end riffelskudte dyr (og så smager de betydeligt bedre - halalslagtede) - det er et ubestrideligt faktum.
At du mener at buejagt blot er en trang til at demonstrere machoevner.....ha, ha, det er det måske nok, men det virker skulle jeg hilse og sige - du skulle prøve.............

[Image: bueskytte.png]



Hvad er det dog for en gang skurvognsteori du kommer med[Wink] Det er da vidst ikke specielt underbygget.
Jeg har set flere videoklip, hvor dyr har været aktive i op til 3 minutter efter at have været ramt af en pil, hvor der i udgangsstrålen af blod tydeligt kunne sees puls.
Nej du[Wink] en velplaceret letekspanderende kugle i hovedet, det virker, og det virker omgående.

Men dit indlæg viser da tydeligt at enhver er frelst i sin egen verden[Wink]
Svar
Ja, du snakker - at man kan se puls i udgangsstrålen er lidt li'som meningen med det hele, troede du at blodet løb af sig selv?

[Image: bueskytte.png]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Ja, du snakker - at man kan se puls i udgangsstrålen er lidt li'som meningen med det hele, trode du at blodet løb af sig selv?

[Image: bueskytte.png]


At du kan se puls i udgangsstrålen viser efter min overbevisning, at der er utæthed på en betydelig arterie.
Denne arterie utæthed, er vel netop den effekt man tilstræber når man leger "den sidste mohikaner"[Wink]
Og hvis et dyr der er truffet med en pil på en sådan måde ar du har pulserende blødning,kan være aktivt i op til 3 minutter, holder postulatet om effektivitet, nok ikke helt.
Men det er måske afhængigt af hvilken "skurvogns religion" man tilbeder[Wink]
Svar
Jeg tror Paretovs lov om 80/20% regelen også gælder her.

Det der er rigtigt for den ene, er det nødvendigvis ikke for den anden.

Og det er sådan det foregår i et demokratisk samfund, der SKAL være plads til alle.

Ellers er det "demokratur" og det må de hellere end gerne beholde i "Importistan"

Og for at gentage mig selv, så blot fordi man kan, behøver man ikke nødvendigvis at gøre det ...

Og dette kan gælde lige fra at skyde headshots, til at offentliggøre dem.[Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Jeg tror Paretovs lov om 80/20% regelen også gælder her.

Det der er rigtigt for den ene, er det nødvendigvis ikke for den anden.

Og det er sådan det foregår i et demokratisk samfund, der SKAL være plads til alle.

Ellers er det "demokratur" og det må de hellere end gerne beholde i "Importistan"

Og for at gentage mig selv, så blot fordi man kan, behøver man ikke nødvendigvis at gøre det ...

Og dette kan gælde lige fra at skyde headshots, til at offentliggøre dem.[Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




Det du skriver har nok en stor andel af sanhed[Wink]
Det som ikke rigtigt huer mig, er at man sagtens kan anvende samme konklution bredt. Og evt udskifte "hovedskud og billeder af hovedskud" med et bredere udtryk "jagt og trofæbilleder" Det ville da være træls.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by n a

At du kan se puls i udgangsstrålen viser efter min overbevisning, at der er utæthed på en betydelig arterie.
Denne arterie utæthed, er vel netop den effekt man tilstræber når man leger "den sidste mohikaner"[Wink]
Og hvis et dyr der er truffet med en pil på en sådan måde ar du har pulserende blødning,kan være aktivt i op til 3 minutter, holder postulatet om effektivitet, nok ikke helt.
Men det er måske afhængigt af hvilken "skurvogns religion" man tilbeder[Wink]


Et bueskudt dyr dør ved kvælning, det betyder på rigsdansk mangel på ilt og det gør det fordi det bløder (og ja, det er det man tilstræber, det har jeg vist også skrevet een gang før) - end of story. At du har set en YouTube-film hvor et bueskudt dyr er 3 minutter om at dø, tja.....jeg har set riffelskudte dyr som var betydeligt længere tid om at dø - undtagelser kan man altid finde.
Jeg har også hørt om mennesker som bliver ved med at kæfte op lang tid efter at de skulle være stoppet.......................sådan er der så meget.........

[Image: bueskytte.png]
Svar
Hvor er det plat at primært i to kamphaner konsekvent går efter manden i stedet for bolden.[xx(]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
Hvis det er mig du mener, så går jeg sgu' ikke efter nogen mand, jeg svarer på indlæg (og er ikke nogen kamphane)!


[Image: bueskytte.png]
Svar
Hej Michael, ja det er primært dig og Jørgen jeg mener. Hvis du går tilbage og læser dine egne indlæg så er de jo fuld af provokationer, hvor det tydeligt fremgår at der gåes efter manden og ikke bolden. Beklager, jeg har ellers stor respekt for dig, men jeg synes ikke din retorik i denne sag har været helt værdig.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
Når man bevidst har valgt at provokere som GT har, og som han har vedgået, så er det vel for at få respons (ellers er der vel ingen grund til at provokere).
At provokere, er at udfordre og hvis man ikke kan tåle, at der bliver reageret på ens provokationer så skal man lade være med at provokere.

Når man viser så voldsomme billeder som GT har vist, må man forvente en voldsom reaktion.

Jeg har med vilje provokeret jer headshotere i denne tråd og i har reageret ved at optræde som et forfulgt mindretal (små-tøse-fornærmede). I har fået jeres egen medicin og det må i kunne tåle - jeg havde så ikke lige set at n a sad på sidelinien og lugtede blod (måske derfor lidt hanekamp) men det må jeg jo leve med.

Men ærlig talt er jeg ved at være lidt træt af denne tråd - den kører i ring og vi kommer ikke videre, så mon ikke vi skulle kalde det for a day.

[Image: bueskytte.png]
Svar
@ ID, du skrev jo selv at du ikke går efter manden, du besvare kun indlæg... den holder jo ikke.
Du har da helt ret i at når man provokere, så må man tåle at der bliver provokeret igen. Forskellen er bare at "genprovokationerne" hvis kan kalde dem det (har jeg lige opfundet et nyt ord?) går efter manden og ikke bolden, det synes jeg er træls.
Jeg er sikker på at GT sagtens kan tåle at han bliver gået efter personligt, det kan jeg da også, fordi det bare virker plat.
Jeg er sikker på at hvis vi sad overfor hinanden og forklarede vores synspunkter i dybden uden at gå efter manden, så var vi nok ikke så uenige at tingene ville køre op i en spids, som det har gjort her.

Citat:quote:

Men ærlig talt er jeg ved at være lidt træt af denne tråd - den kører i ring og vi kommer ikke videre, så mon ikke vi skulle kalde det for a day.



Enig! [Smile]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID
[br

Et bueskudt dyr dør ved kvælning, det betyder på rigsdansk mangel på ilt og det gør det fordi det bløder (og ja, det er det man tilstræber, det har jeg vist også skrevet een gang før) - end of story. At du har set en YouTube-film hvor et bueskudt dyr er 3 minutter om at dø, tja.....jeg har set riffelskudte dyr som var betydeligt længere tid om at dø - undtagelser kan man altid finde.
Jeg har også hørt om mennesker som bliver ved med at kæfte op lang tid efter at de skulle være stoppet.......................sådan er der så meget.........

[Image: bueskytte.png]
[/quote]
Jeg er lidt forundret over dine alternative fortolkninger.
Jeg tror at den generelle opfattelse er at kvælning virker ved en forhindring af lufttilførslen, At kvælning i tilstrækkelig lang tid vil medføre at iltindholdet i blodet falder så hjernen stopper med at fungere. Denne proces ved afskæring af lufttilførslen, er forhåbentligt ikke det man tilstræber ved buejagt, da den proces kan være enddog meget langsommelig.

Teknikken som anvendes ved Hallal, er vel afblødning.
Denne afblødning foregår ved en overskæring af pulsårer (arterier) umiddelbart under hjernen. Det medføre derfor umiddelbart stop for blod/ilttilførsel til hjernen. Det er årsagen til at Hallal faktisk er den næstmest effektive.

Perforering af aorta vil virke relativt hurtigt, men ikke så hurtigt som dobbeltsidet overskæring umiddelbart under hovedet.

Perforering af lunger, vil være markant langsommere, da det tildels kan sammenlignes med kvælning. Denne kvælning opstår som følge af at lungerne gradvist fyldes med blod fra perforeringen, og derved til sidst forhindre vejrtrækning, og derfor medfører markant reduceret iltindhold i blodet.

Det ville forøvrigt være klædeligt at reducere retorikken med anvendelser af diverse udtryk som "små-tøse-fornærmet" og lignende
Svar
Kvælning er mangel på ilt (O²) til kroppen.
Kvælning forårsager en generel iltmangel som først og fremmest indvirker på det væv og de organer som er mest følsømme overfor iltmangel, f.eks. hjernen.
Kvælning er ofte karakteriseret som luftmangel, men det er ikke altid tilfældet; trangen til at trække vejret udløses af et stigende kuldioxidniveau (CO²) i blodet og i mindre grad af et faldende iltniveau (iltmangel afføder en ophobning af kuldioxid). Nogle gange er der ikke nok kuldioxid til at skabe mangel på luft, og dyret får iltmangel uden at vide det (det er faktisk det som sker når man ved nogle gennemskud oplever at dyret slet ikke tegner for skuddet, men blot falder dødt om efter 20-30 sekunder).
I alle tilfælde fører manglen på ilt meget hurtigt til bevidstløshed og død.

Afbrydelsen af blodomløbet i arterierne og venerne i halsen, som i nogle typer af stranguleringer/kværkning, fører ikke altid til kvælning, men oftere direkte til iltmangel i hjernen.

Og så har vist ikke mere at sige om det..............


[Image: bueskytte.png]
Svar
Kvælning (en: Asphyxia, fra græsk "asphuxis", uden puls) er en tilstand hvor alvorlig mangel på ilt (O²) til kroppen opstår pga. manglene evne til at trække vejret normalt.

Kvælning forårsager generel hypoxia, som primært indvirker på væv og organer som er mest følsømme overfor iltmangel først, fx hjernen, som derfor fører til cerebral hypoxia (iltmangel i hjernen).

Kvælning er normalt karakteriseret efter luftmangel men dette er ikke altid tilfældet; trangen til at trække vejret udløses af stigende kuldioxidniveau (CO²) i blodet, i højere grad end af faldende iltniveau. Noglegange er der ikke nok kuldioxid til at skabe mangel på luft, og offeret oplever iltmangel uden at vide det.

I alle tilfælde fører manglen på effektiv genoprettelse af iltniveau meget hurtigt til bevidstløshed, hjerneskader og døden.

Afbrydelsen af omløbet af arterierne og/eller venerne i halsen, som i nogle typer af stranguleringer, fører ikke altid til kvælning, men oftere direkte til cerebral hypoxia (iltmangel i hjernen.

ID det du praktisere er vel nærmest selektiv citering. Ovenfor er den fulde beskrivelse, og den giver nok efter de flestes mening en lidt anden konklution[Wink]
Svar
Ja, troede du at det var noget jeg selv havde fundet på?

Hvis du nu læser dit fulde citat igennem vil opdage, at det er en Google-oversættelse hvilket er grunden til mine "selektive citering".

Det direkte citat er fuld af grammatiske oversættelsesfejl; man skriver jo f.eks. ikke på rigsdansk "karakteriseret efter luftmangel" men karaktiseret som luftmangel. "Som er mest følsomme overfor iltmangel først", det der "først" er en anelse malplaceret i forhold til normaldansk grammatik.
Og så er der ingen grund til at anvende latinske og græske udtryk hvis der findes danske ord.

At du kan konkluderer anerledes end jeg har gjort..........tja, hvad skal jeg sige til det n a.
For mig ser det ud som at du har forvekslet kvælning med strangulering/kværkning.

Men jeg syntes at vi skal stoppe her, tråden er skredet ganske meget og jeg fornemmer at dine indlæg er styret af et gammelt nag og det at komme frem til noget fornuftigt er sekundært - jeg har ærlig talt noget bedre at bruge min tid til

[Image: bueskytte.png]
Svar
ID
Denne debat er definitivt ikke afledt af gammel nag. Derimod er den et resultat af at du fremlægger påstande, der efter min opfattelse er i strid med alt som jeg kan finde af information.
Din opfattelse er i det foreliggende i strid med Wiki, Gyldendal Den store Danske, Børneulykkesfonden, Institut for retsmedicin, mfl.

Citat:quote:


Kvælning - Børneulykkesfonden

http://www.borneulykkesfonden.dk/forside...lning.aspx

Kvælning er, når der er en ydre blokering af luftvejene, for eksempel fra en plastikpose eller et tryk mod brystkassen eller maven, som forhindrer barnet i at ...


Citat:quote:

kvælning | Gyldendal - Den Store Danske

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_psyke..../kvælning

31. jan 2009 – kvælning, suffocatio, hindring af vejrtrækningen, således at ilttilførslen til blodet hæmmes eller ophører, hvorved der optræder iltmangel ...



Uanset hvor meget jeg leder, har jeg ikke kunnet finde nogle beskrivelser der indikere at skader på arterier med deraf følgende ophør af blod til hjernen, diagnosticeres som kvælning.

Prøv eventuelt selv at Google kvælning.
Svar
Nej for s.... da - I må for guds skyld ikke stoppe tråden nu.
Den har da aldrig været bedre end de sidste 5 dage.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
Nej bliv endelig ved, man kan jo næsten ikke vente på at få læst dagens afsnit [Big Grin][:o)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)