Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2012-2013
#61
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

tillykke - fantastisk rævevejr de lover i morgen [:p][Smile]



Tak i lige måde. [Smile]
Ja, nu må vi sku se at få noget gjort ved de ræve! – Hvis jeg havde været lidt mere habil med haglbøssen, havde jeg haft to ræve mere på listen.

Jeg tror jeg prøver igen i morgen nu når vejret er så lovende.

Det er helt i orden at du bruger mit rævehoved Korthår. [Big Grin]

Mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#62
Først og fremmest tillykke til alle de heldige rævefolk...![Smile]

Nå, men jeg måtte vel hellere få fingeren ud og komme igang..[Big Grin]
Vejret var perfekt, hochstanden stødende op til 40 tdr. land mark med stub og græs. Støder den 1. ræv på vej på plads.....[}Smile] Har derefter flere chancer til råvildt, men fingeren blev holdt i ro. Efter 45 min. kommer der ræv til syne ude på stubben. Vente til den er trukket fri...., og wupti - en 50 grs. sp. afsted... Herlig morgen i fantastisk vejr....
[Image: image.jpg]
Svar
#63
tillykke SA - det er sku en flot ræv!
Svar
#64
Mange tak....[Smile]
Svar
#65
Sikke en fin mikkel, tillykke. Hva vejer den....?

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#66
Jeg har de sidste par dage været ude med både Nordic Predator og C3 rævekald uden synlige resultater.
Her til morgen så jeg så en ræv ude på 200 meter og begyndte at bruge C3. Hold da k... en reaktion! Det var som at se nogle af deres reklamefilm hvor de næsten løber ind i riffelpiben. Efter 3 kald var den kommet ind på godt 100 meter - og så skulle jeg bare lige have den lidt nærmere. Men inden det skete var det tydeligt at den fik øje på mig. Morale: Sørg for at være iført camuflagetøj fra top til tå når du begynder at bruge rævekaldet!
Mvh - og glædelig jul - Jesper
Svar
#67
Var gæst på hagljagt d. 28. hvor skytterne gik i en bue uden om en remise der tidligere har sendt 10-20 fasaner til vejrs og indeholdt enkelte rådyr. Da skytterne var på plads så vi i drivergruppen en ræv på 2-300m, der sneg sig ud af remisen.

Vi gik mod remisen, jeg blev sat på en bagpost og driverne satte igang. Ikke en eneste fasan eller rådyr kom ud. Pludselig tog en af hundene stand, og alle blev bedt om at være klar. Alle ventede vel en fasan men det var en ung ræv der havde trykket sig 15m foran skytterne, men den tog flugten mod mig på bagposten, drejede af og trimlede på 10m afstand. Vi fik en ræv til i næste såt, måske den der flygtede tidligere. Men kun en fasan på paraden denne gang.

[Image: 20121230_133506.jpg]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#68
var i formiddag ude sidde efter råvildt og ræv. kl. 10:10 kom en flot rød rævetæve henad skovsporet. Hun forendte for en god kugle.

[Image: 093.jpg]

7 X [Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
#69
Var ude og lufte min tyske ruhår og spotted en ræv ved fodermarken hurtig blev hunden kaldt hjem og riflen fundet og 15 min senere fik jeg kontakt med ræven og på ca 90 meter blev tæve ræven mødt af en oryx fra 6,5x55 [Big Grin] det kunne den ikke tåle[Wink]må lige tilføje hunden spontan apporterede efterfølgende sin første ræv [8D][Big Grin][Big Grin]r
Svar
#70
Stort tillykke!
Hvor stort et hul efterlader sådan en oryx i en ræv? - Eller når den ikke at expandere?
Mvh Jesper
Svar
#71
Citat:quote:

Originally posted by Jesper Madsen

Stort tillykke!
Hvor stort et hul efterlader sådan en oryx i en ræv? - Eller når den ikke at expandere?
Mvh Jesper


TAK [Big Grin] De fleste gange for mit vedkommende på størrelse med en dansk 5 denne ræv blev skudt skrå forfra i skulder/hals med udgang hvor lever var trukket lidt med ud det er hjemmerul og jeg kender ikke den nøjagtige hastighed men formoder omkring 800 meter. udgang
er lidt større end jeg oplever på råvildt.har skudt ræv fra afstand fra 30 til 175 meter med samme resultat min statistik er ikke på flere hundrede men vel mellem 2 og 10 ræve pr år de sidst 13 år .
Svar
#72
Så fik jeg endelig ram på mikkel i søndags... Sad egentlig på lur efter et rådyr med riflen, men 15 min efter solopgang kom mikkel luntende forbi - på tværs af en lavning på 92 meters afstand.
Havde kun et par sekunder til et hurtigt skud. Heldigvis lå riflen i skydestokken og med et hurtigt vandret træk med riflen faldt krydset på røven, der faldt i knaldet....

30-06´eren med en lapua mega lavede så meget ravage, at fruen ikke fik sin rævepelskrave...[Big Grin]

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#73
Citat:quote:

hurtigt vandret træk med riflen faldt krydset på røven, der faldt i knaldet....

30-06´eren med en lapua mega lavede så meget ravage, at fruen ikke fik sin rævepelskrave...


Det er da ikke så underligt,med dén skudplacering....[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#74
Citat:quote:

Originally posted by ran

faldt krydset på røven, der faldt i knaldet....



Er dét hvad man kalder en mexikansk hjertekugle, som falder på halen[?]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#75
Frygtelig farlig fredag.
Så kom jeg endelig på scoringstavlen [Smile]
Min nabo havde spurgt om jeg ikke kunne skyde ham et stykke råvildt. Da han osse driver minkavl, bad han mig holde udkik efter ræve.
I dag var vejret fantastisk, så jeg klædte om til snecamo og tog .223eren på nakken.
Jeg gik ned langs brakstykket hvor råvildtet plejer at holde til. Det gjorde de osse idag. Sneen var på frysepunktet, så den knirkede ikke. Da jeg kom hen til vandhullet kom der et spring på 5 dyr ud på pløjeageren.
Jeg lagde med hurtigt ned og klappede støttebenene ud, hvorefter jeg udsøgte mig et hundyr.
BANG og alle 5 dyr spurtede afsted. Den ene dog ramt hårdt. I det samme havde jeg åbenbart vækket en ræv som tog flugten ud af brakken og forbi mig på 15 meters afstand.
En hurtig repetering samtidig med at jeg drejede en smule mod venstre. Fløjt, han stoppede og BANG....han faldt
Jeg rettede opmærksomheden tilbage mod rådyret som jeg lige nåede at se vælte efter en spurt på 50-60 meter.
Aldrig har jeg dubleret 2 vildtarter så smukt og så hurtigt.
Det er blevet en fantastisk dag [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: 2013-01-25153555_zpsbb8312ab.jpg]

[Image: 2013-01-25153911_zpsb5ad4dbc.jpg]

Begge billeder er taget som de lå da jeg kom frem. Rådyret var næsten tømt for blod. Der var tydelig schweiss over hele flugtstrækningen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#76
tillykke!!
Fantastisk flot dag! Troede kun du gjorde i skarvregulering [Big Grin]
Svar
#77
Tillykke M@x - fint arbejde[Smile], en sjælden og dejlig double - og fin kugleplacering efter schweissen at dømme, - men er dyret skudt lidt skråt eller har hunden været med, da der er lidt uorden i pelsen over krydset[?]

mvh
Korthår
Svar
#78
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

tillykke!!
Fantastisk flot dag! Troede kun du gjorde i skarvregulering [Big Grin]



Takker. Næh, efter 157 skarver, tog fiskeren garnene hjem [V]

Men, til efterår begynder vi forfra igen [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#79
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Tillykke M@x - fint arbejde[Smile], en sjælden og dejlig double - og fin kugleplacering efter schweissen at dømme, - men er dyret skudt lidt skråt eller har hunden været med, da der er lidt uorden i pelsen over krydset[?]

mvh
Korthår



Takker. Jo, dyret stod lidt skråt og jeg undrede mig osse over de løse hår, men jeg tror de er gået løs fordi den lige var nede på den frosne mark inden den lagde sig rundt på den anden side. Skudt skråt forfra på boven og der lå en lungestump på skudstedet. Det er lidt mystisk da der ikke var gennemskud. Kuglen? 55grs Hornady SP. Er gået tør for Barnes TSX og 60 grs Hornady SP.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#80
[quote]
Tillykke Tillykke Dejligt når det hele lykkedes og går op i en højere enhed [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)