Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2012-2013
#81
Tillykke M@X – især med ræven. [Smile]

Ja fredag morgen var perfekt til et ræveraid. Jeg havde selv lige en time inden jeg måtte på arbejde.

Jeg stødte en ræv på vej til post, og efter en halv times venten kom en anden ræv ud på ”stuppen” – dog ”out of range”

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#82
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Tillykke M@X – især med ræven. [Smile]

Ja fredag morgen var perfekt til et ræveraid. Jeg havde selv lige en time inden jeg måtte på arbejde.

Jeg stødte en ræv på vej til post, og efter en halv times venten kom en anden ræv ud på ”stuppen” – dog ”out of range”

Swift

så har den denondenhyleme været langt ude [8D]

[Image: logo1mini.jpg]


Svar
#83
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

så har den denondenhyleme været langt ude [8D]


Det var den også [Big Grin]

Jeg har set ræven to gange på det samme sted, så nu må jeg prøve at placere mig lidt anderledes.

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#84
Så er ræve-reguleringen startet.
Og hvad vil være mere naturligt end at sætte sig ud her før solnedgang og nyde det smukke vinterlandskab. Jeg blæste 2 gange i C3 kaldet og fik øje på ræven ude på 200 mere, og da den kom i den rigtige retning var det blot at vente. Den kom ind på ca 30 meter og stod og forsøgte at at få fært. Men denne gang var jeg lige en tand hurtigere!
Mvh Jesper
https://www.facebook.com/#!/photo.php?fb...=1&theater]
Svar
#85
Så dummede jeg mig da for alvor !
Fredag er altid en fin dag til at regulere ræve og med tro på lidt held fra forrige fredag, tog jeg riflen over nakken og gik over på reviret.
KIMA ringede i det samme og jeg lovede ham at skyde en ræv.

Efter at have fundet et godt sted at sidde begyndte jeg at glasse rundt. HOV, hvad er det der oppe i hjørnet af marken -nåh, det er en hare....

Lidt efter får jeg dog alligevel øje på en ræv i samme hjørne af marken og starter en pürsch tværs over et åbent stykke. Der er 500 meter derop og jeg kommer ind på 300 meter uden at blive opdaget. Nu skal jeg passere en bakketop og for ikke at blive afsløret, beslutter jeg at skyde herfra. Støttebenene ud og en dyb indånding - BANG - )(&q)(#¤%(/-FORBI.
Ræven springer højt op i luften, snurrer 2 gange om sig selv og som et rødt lyn spinger den i dækning - men hvad pokker er nu det? Der hvor der før sad en hare, sidder der nu både en hare og en ræv til.
Denne ræv muser rundt som intet var hændt og et minut senere er den inde på 150 meter. Jeg skyder og ræven lægger sig på stedet.

[Image: 2013-02-08164351_zpsff295e7b.jpg]

Det viser sig at være en tæve. Ærgelsen over at have skudt forbi vender sig langsomt til glæde over at have skudt en ræv og jeg går hjem for at hente bilen.
Jeg kommer halvvejs tilbage da jeg opdager at jeg glemte at lægge riflen i bilen, men jeg fortsætter.
Da den døde ræv er inden for synsvidde, får jeg pludselig øje på den ræv jeg skød forbi 20 minutter tidligere. Den muser rundt kun 200 meter fra den døde ræv og næsten samme sted som jeg skød forbi på den.
Jeg tænkte, "den napper du lige i andet forsøg" og lige der går det op for mig at jeg jo glemte riflen derhjemme. Lige der var det som om at stanken fra det tomme patronhylster i min lomme bredte sig i bilen pog mindede mig om hvor meget jeg har dummet mig - at tage ud i reviret uden riffel kort tid efter at jeg har set en ræv........

Det må være en lærestreg og nu ved jeg hvad wekenden skal gå med. Om jeg så skal fryse no**erne fast til jorden, så skal jeg ud og vente på ræven.

PS: dværge går ofte rundt med kolde kugler [:I]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#86
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0PS: dværge går ofte rundt med kolde kugler


[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#87
for helvede M@X da også!

Nå - I går formiddag efter nattevagt svang jeg forbi terrænnet. Havde valgt at sidde i en skovlysning på 200x200 m som har givet en del ræve indtil videre. JEg var på plettet ved 08:30 tiden. På vej hen ad skovvejen kunne jeg se Mikkel gå bag nogen siv [:p] (det har den nu gjort så tit og jeg har tit spildt en chanc fordi jeg ikke havde skydestok med....det havde jeg heller ikke igår[:I]= Nå men der er jo bipods på GodnatOlsen så de blev foldet ud så jeg kunne sidde at skyde. Jeg kravlede på røv og albuer hen så jeg kunne sidde og skyde ud over engen...i det øjeblik jeg var ved at have Mikkel i kikkerten sprang den over grøften....Det er forfærdeligt når det sker!! Blev siddende på bagen midt på vejen i ca. 20 min. og heldigvis sprang hun over grøften igen [8D]

[Image: mikkel070213_zps65618efe.jpg]

8 X [Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
#88
Fedt, Poulsen [Smile]

Jeg har en god mavefornemmelse efter denne dag. Jeg er lige kommet hjem fra biografen og på vejen hjem, sprang en Mikkel over vejen i lyskeglen fra bilen. Det tegner godt for weekendens regulering.

PS: Alle for to. - 5 stjerner [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

EDIT: så en ræv mere her til morgen da jeg hentede morgenbrød [Smile] på min egen jagt.
4 ræve inden for godt et ½ døgn, så jeg har alligevel ikke skudt den sidste [8)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#89
Tillykke med rævene.

Det ser ud til at i er ved at have en sund rævebestand i det ”sønnejyske” [Big Grin]

Her går det lidt sløjt.

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#90
Op og nedturene fortsætter.

Der smuttede jo en ræv for mig igår, så idag skulle det være. Jeg straffede den riffel der skød forbi, ved at tage en .223 i stedet.
Vinden havde drejet sig lidt siden igår, så jeg valgte en andne plads idag. Igår var rævene ude ved 16 tiden, men idag skete der ikke noget før kl. 17

Pludselig ser jeg en ræv ude på pløjemarken og jeg pürscher ind på 200 meter. Herefter er der åben mark uden dækning, så jeg slår støttebenene ud og afgiver et skud, hvorefter ræver lægger sig på siden.
Skræmt af skuddet kommer der pludselig endnu en ræv ind i mit synsfelt. Denne er lidt længere ude, men den falder til ro, så jeg afgiver et skud -"#(/)&%(/&"¤& - FORBI IGEN - ræven sprinter hjem i dækning og jeg rejser mig op. Hvad pokker - der er en 3. ræv nede i en lavning som jeg ikke kunne se.
Jeg dukker mig igen og kravler 20 meter frem, så jeg kan se ræven fra liggende og afgiver et skud. Denne gang er det en fuldtræffer og ræven bliver liggende.
Endnu en gang sidder jeg tilbage med blandede følelser. Glæden over at have skudt 2 ræve bliver lidt grynet af at have skudt forbi en tredje. Men bonden blev glad og det varmer trods alt.
I morgen prøver jeg igen om den fjerde ræv tør komme ud af sit skjul. Så vil jeg bruge aftenen på at gruble over hvilken riffel jeg skal have med i morgen [8)]
[Image: ATT00004_zps8a941d22.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#91
35rullestol ! Jeg frøs bare røven a led , så kun et par stk råvildt. Mvh LWL
Svar
#92
@ Max....: S T O R T..!
Du må iøvrigt gerne låne min Tikka - og GPS..., du bør tjekke om det er en rævefarm du har forvildet dig ind i...

Der Kartoffel Wegwerfer
Der Kartoffel Wegwerfer
Svar
#93
@ LWL og Artapple Goier

Jeg har jo endnu 2 stk .223, så det bliver en af dem der kommer med i morgen [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#94
Fedterøv [8D] send nu en ordentlig klump afsted i stedet for det fedt skyderi[:p]. Knæk og bræk og tillykke med weekendens " fine "resultat [}Smile]. Mvh. LWL
Svar
#95
Kan læse at M@X har haft held om eftermiddagen, men hvad er jeres generelle erfaring og held med rævejagt, har i mest held om morgenen eller aftenen ?

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar
#96
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Kan læse at M@X har haft held om eftermiddagen, men hvad er jeres generelle erfaring og held med rævejagt, har i mest held om morgenen eller aftenen ?

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger



@ Nasselasse
Du skal nok kompensere for at der næppe er så mange jægere på rævejagt om morgenen som om aftenen.
Jeg har selv lige været ude her til morgen uden at se noget. Men jeg observerer ofte ræv ved 11 tiden om formiddagen og igen efter 15-16 tiden.
Men mit helt uvidenskabelige gæt er stadig sen eftermiddag er bedst til rævejagt/regulering.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#97
Da jeg har ferie(konen passer sit job)[Big Grin], blev jeg enig med mig selv om at eftermiddagen skulle bruges fornuftigt så jeg smuttede ud ved 13tiden, jeg var på plads i stigen omkring kl 14 og havde besluttet ikke at bruge kald til at starte med, men bare vente og se, efter ca. 3 kvarter dukkede ræven op nede for enden af fodermarken(ca. 300m), den gik og musede og havde held med sig et par gange, stille og roligt gik det op mod mig, på et tidspunkt begyndte den at trække ud af marken og jeg brugte crying bird, der skete ikke rigtigt noget og jeg fandt foxcalleren, peb et par gange og det vækkede hende, hun kom i luntetrav op mod mig og ca. 150 meter ude stoppede hun og vendte siden til[:p], det var et usmart træk for hun stod perfekt i krydset og gik ned for en m@xificeret V-max fra 222eren[^]
[Image: Billede0018_zps99eb4d90.jpg]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#98
@ Kima: Hvorfor er du allerede hjemme? Der er stadig god tid at jage i [Wink].
Tillykke med ræven.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#99
TILLYKKE Kima -

Nå sådan [:o)] - så se bare bort fra min SMS[Big Grin]

mvh
Korthår[Smile]
Svar
Jeg prøvede her til aften at sidde ved et større Rævekompleks, hvor jeg før har haft held med at skyde en ræv, når alt andet har været værdiløst.

Ti minutter før solnedgang kom en ræv til syne ved et af hullerne. Jeg måtte vente lidt med at skyde til den var fri af bevoksningen.

Ræven havde sat sig ned, og der var sikkert flere ræve i komplekset.

Jeg valgte dog at snuppe den mens den var fri. - ”hellere en fugl i hånden, end ti på taget”

Det var en lille tæve.

[Image: 4raeligv_zps65e8af39.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)