Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2012-2013
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

@ Kima: Hvorfor er du allerede hjemme? Der er stadig god tid at jage i [Wink].



Konen får fri kl.1730 og regner med at der er mad på bordet når hun kommer hjem[:I], men hun skal arbejde idag igen[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Citat:quote:

Konen får fri kl.1730 og regner med at der er mad på bordet når hun kommer hjem[:I], men hun skal arbejde idag igen[:p]


Da bruger jeg tit at bestille en Pizza! [Wink]

Jeg tror jeg prøver igen i eftermiddag - Der var helt sikkert flere ræve i det kompleks. [}Smile]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Konen får fri kl.1730 og regner med at der er mad på bordet når hun kommer hjem[:I], men hun skal arbejde idag igen[:p]


Da bruger jeg tit at bestille en Pizza! [Wink]

Jeg tror jeg prøver igen i eftermiddag - Der var helt sikkert flere ræve i det kompleks. [}Smile]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]



Min kone er forvænt[Big Grin]
Hmmm, der var ingen ræve idag, mon det var den eneste og sidste jeg fik[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Min kone er forvænt[Big Grin]
Hmmm, der var ingen ræve idag, mon det var den eneste og sidste jeg fik[xx(]



Hej Kim.

Hvis du nu er rigtigt sød, køber blomster og skænker lidt god vin, giver fodmassage m.v (altså til konen!), så er det ikke sikkert at det er sidste gang......![Big Grin]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

Citat:quote:

Originally posted by Kima

Min kone er forvænt[Big Grin]
Hmmm, der var ingen ræve idag, mon det var den eneste og sidste jeg fik[xx(]



Hej Kim.

Hvis du nu er rigtigt sød, køber blomster og skænker lidt god vin, giver fodmassage m.v (altså til konen!), så er det ikke sikkert at det er sidste gang......![Big Grin]



Det var nu mere om der kun var den ene ræv[Wink], mht. blomster og vin så får hun af og til en dusk, fodmassage kan vi osse finde ud af[^], bare det er mellem storetæerne[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Kampdværgen er ude af form [V]

Igår var vejret ret fint til rævejagt, så jeg tog et nyt sted hen og ret hurtigt får jeg øje på en musende ræv, men ret langt væk. Jeg går tilbage til bilen og kører tættere på.
I mellem tiden er ræven forsvundet, men så får jeg øje på en sovende ræv i en stubmark ovre på den anden side af en slugt.
Der er kun 5 minutter skydelys tilbage så en pürsch er udelukket.
Jeg lægger mig ned og klapper bipodden ud og tager sigte. Krydset ligger roligt på ræven. Jeg gætter afstanden til mellem 225 og 250 meter og jeg ved at riflen er indskudt på 200 meter.
Det jeg glemmer er at jeg skyder hen over en slugt og at jeg har 30 x forstørrelse i kikkerten. Jeg sigter en smule over ryggen på den liggende ræv og lader skuddet gå - BANG-BUM - forbi.
Ræven springer op og står og stirrer i min retning et kort øjeblik inden han spinger bort som en rød streg..............
Jeg kunne se at han havde ligget ved et vandhul og efterfølgende kunne jeg måle afstanden til ca. 350m på goggleearth.
På den afstand har min patron et kuglefald på 49cm. Fremover medbringer jeg både kliktabel og afstandsmåler.

Og som straf vil jeg kun jage ræv iført mit nye skytteudstyr [:0][Image: prikskytten_zps2d74c50c.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
350 m er fanme også et langt skud !!! (Det er jo langt over 900 skridt .............. )
Svar
Det ser sku da ret godt ud , dit nye skytteudstyr, istedet for alt det camuflage/sniper wannabee shit, folk iklæder sig[Smile]
Jeg går ud fra at det lange røde halstørklæde, er for at bestemme hvor vinden kommer fra??

P.S. Hvoffor faen kalder de dig for skimmel? Jeg kan da ikke se et eneste gråt hår.
(Men selvfølgelig, en skylning ,og en tur med carmencurlerne ,gør jo underværker)[Big Grin]

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
Hehe Max [Big Grin] jeg tror der er mange tæveræve vil vrikke noget med måsen når de ser det røde lyn. [Wink]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Kampdværgen er ude af form [V]

Igår var vejret ret fint til rævejagt, så jeg tog et nyt sted hen og ret hurtigt får jeg øje på en musende ræv, men ret langt væk. Jeg går tilbage til bilen og kører tættere på.
I mellem tiden er ræven forsvundet, men så får jeg øje på en sovende ræv i en stubmark ovre på den anden side af en slugt.
Der er kun 5 minutter skydelys tilbage så en pürsch er udelukket.
Jeg lægger mig ned og klapper bipodden ud og tager sigte. Krydset ligger roligt på ræven. Jeg gætter afstanden til mellem 225 og 250 meter og jeg ved at riflen er indskudt på 200 meter.
Det jeg glemmer er at jeg skyder hen over en slugt og at jeg har 30 x forstørrelse i kikkerten. Jeg sigter en smule over ryggen på den liggende ræv og lader skuddet gå - BANG-BUM - forbi.
Ræven springer op og står og stirrer i min retning et kort øjeblik inden han spinger bort som en rød streg..............
Jeg kunne se at han havde ligget ved et vandhul og efterfølgende kunne jeg måle afstanden til ca. 350m på goggleearth.
På den afstand har min patron et kuglefald på 49cm. Fremover medbringer jeg både kliktabel og afstandsmåler.

Og som straf vil jeg kun jage ræv iført mit nye skytteudstyr [:0][Image: prikskytten_zps2d74c50c.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Er det "Løjtland" i baggrunden ?

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
Hva' med at bringe en afstandsmaaler næste gang. 350 m er da slet ikke uden for mulighedernes grænse.
H
Hogmeister
Svar
@WSM
Nej, det er Brauelaann...

@ hogmeister
Jeg har lært at medbringe afstandsmåler og kliktabel. Ræven var der igen idag, men på forkert side af skellet. Jeg prøver igen i morgen [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Jeg sad her til morgen i et skydetårn på SA’s jagtrevit. Fra tårnet havde jeg udsigt over en stor stupmark, hvor der – efter sporene i sneen at dømme – var stor ræveaktivitet.

Jeg havde siddet ca. ½ time da jeg spottede en ræv, som fulgte et markdige langs skellet til nabomarken. Ræven var lidt langt ude, men jeg kendte afstanden til markdiget, så det skulle nok kunne lade sig gøre. Jeg fulgte ræven igennem sigtekikkerten, og da den stoppede op med siden til sendte jeg V-max’en af sted.

[Image: 5raeligv_zpsfdcd72a2.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Så lykkedes det igen.
Jeg tog ud ved 16 tiden og inden jeg nåede stedet hvor jeg ville parkere, fik jeg øje på en ræv nede på engen. Hurtigt hen med bilen, riflen ud, patroner og bundstykke i, støtteben ud, måle afstanden til 250 meter, klikke 4 klik, BANG-DØD

[Image: ATT00009-1_zps2270806e.jpg]

Efter at jeg har hentet ræven, flytter jeg til et andet revir en ½ kilometer derfra. Her kan jeg overskue et større gravkomplex og 5 minutter efter kommer en ræv ud for at gå på aftentur efter mad. Jeg når lige at fløjte inden ræven når over i noget krat. Jeg skyder, men kuglen er lidt baglig og ræven vælter sig rundt inden den pludselig kommer på benene og tager flugten uden for min synsvidde.
Jeg spurter efter den og ser at langt ude på marken vælter den igen rundt. Men osse denne gang formår ræven at komme på benene og næste stop er i en grav i hegnet.
Jeg kan følge sporet og der er masser af schweiss.
Jeg formoder at ræven dør kort efter, men tilkalder en rævejæger der har en Tysk Jagtterrier.
Hunden er ivrig og går straks i grav, men vi kan høre at den bare rusker en død ræv dernede i hullet. Desværre er hunden træt da den har været på gravjagt hele dagen og den gider derfor ikke apportere ræven.
Men jeg har det nu bedre da jeg ved at ræven er død.

Så 2 ræve igen idag [^]

[Image: Raevehoved-1.jpg][Image: Raevehoved-1.jpg][Image: Raevehoved-1.jpg][Image: Raevehoved-1.jpg][Image: Raevehoved-1.jpg][Image: Raevehoved-1.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Tillykke med rævene M@X. [Smile]

Jeg var ude for noget lignende for et par år siden. Efter at have truffet en ræv for lavt, fulgte jeg blodsporet ca. en km. til en rævegrav. Dagen efter satte vi en Tysk jagtterier på sagen. Det blev – som i dit tilfælde – til en ”rusketur” af ræven, som sandsynligvis var død af blodtabet.

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Kan hermed konstatere at mit rævekald fungerer helt fantastisk, men mine skydefærdigheder ikke lever op til forventningerne... Sætte mig i eftermiddag Ude i haven med udsigt mod skoven. Tre trut i kaldet, vente ca et minut og så kom ræven styrtende ud af skoven... Havde det ikke været fordi jeg fumlede med aftræk, vejrtrækning og stort set alle andre fejl, der er værd at lave, så havde jeg også haft et fint billede til jer men det kommer altså til at vente... Nå men anyway, rævekaldet virker, måske der er andre der kunne blive fristet af sådan en skrigende hare.... Så vi prøver igen i morgen... Tillykke med ræven forøvrigt Max

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
Tillykke med rævene jeg var også afsted i eftermiddags og efter lidt tid uden nogen form for ræve aktivitet skulle lokke kaldet bruges allerede efter 1 sekvens spottes en siddende ræv på nabo jagten den sætter i galop mod mig er ude af syne kort men dukker op stadig på nabo revir med kurs lige mod mig alt tegner lyst men ak nabo med kone og hund har henlagt eftermiddagsturen til besigtigelse af nyplantningen og det bryder mikkel sig ikke om så som en rød pil forsvinder han i mosen og viste sig ikke igen men imorgen er atter en dag ..... såh måske [Wink]
Svar
Om det er pga. at musene bliver mere aktive, eller om rævene blot nyder varmen fra solen på denne tid af året, ved jeg ikke. Jeg har dog erfaring for at der ved en sydvendt – sol bestrålet skråning - ved aftenstide - vil være gode chancer for en ræv.

Netop sådan var forholdene her i eftermiddags ude ved ”Gyvelbakkerne”[Smile]

Jeg havde ventet ca. en time, og der var endnu en time til solnedgang, da jeg så ræven.
Den krydsede den nyplantede juletræskultur som jeg sad i kanten af. Ræven virkede meget målbevidst, og havde kurs ret over imod Gyvelbakkerne.
Den måtte gøre et lille ophold da den nåede vildthegnet som omkransede juletræsbeplantningen. Jeg var klar med riflen og lod kuglen gå.
Efter at være blevet truffet, foretog ræven en dødsspurt 25 meter op af skråningen, hvorefter den forendte.

[Image: 6raeligv_zpsad504f7e.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Nå, det blev ikke til flere ræve for mit vedkommende, hvilket er under halvdelen af hvad jeg plejer at skyde.

- fred være med dem indtil næste sæson. [Smile]

Der blev i denne sæson totalt skudt 19 ræve på mit rævejagtsrevir.

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
ja jeg fik heller ikke flere.

Swift ved du hvorfor der er ikke er flere ræve hos Jer? er der skab i området?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)