Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R93 kontra R8
#21
Fik min nye R8 hjem i Mandags, jeg skiftede min R93 Pro ud med en R8 Lux. Udelukkende pga af ergonomien i den nye. Ikke at R93 har en dårlig ergonomi- R8 passede bare bedre til min krop.
Havde riflen med på banen igår, og den skyder fantastisk, aftrækket er blevet forbedret iforhold til min gamle Pro. Du skal dog være ops på at R8 er svær, at lade ovenfra sammenlignet med R93. Måske magasinet bare skal slides lidt ? Mit råd vil helt klart være, at gå ind i en butik med stort udvalg, og prøve begge modeller inden du handler.

Knæk & Bræk
Knæk & Bræk
Svar
#22
Hvis der skal handles og det skal der jo sommetider[Big Grin] så her noget jeg ville overveje en blaser med grs skæfte det var nok det jeg ville vælge hvis jeg skulle skifte min R93 til R8(hvad jeg ikke vil )Lige nu [Smile]Jeg har lige købt et Sucess skæfte Thumphole(det hedder det [Wink]) til min R93 i plast DET ER SKU SUPER troede aldrig jeg ville overveje at sælge mit prof skæfte men tror ærlig talt ikke det kommer ibrug mere. R8 kan jo også købes med den type skæfte det er lidt anderledes design men sikkert lige så ergonomisk godt som det på R93.og undskyld ved godt din tråd kørte på magasin/ikke magasin.Håber du finder det som passer DIG bedst det er jo det du vægter højest som skal afgøre et evt køb [Big Grin][Big Grin]
Svar
#23
Hej alle Bl**** ejere

Der er nogle forskellige tråde om B***** (R8 vs. R93, dette er en af de første og med en del spørgsmål om magasinet - derfor poster jeg i denne.

På en feltskydning i søndags skød min kammerat hans første runde med en nyligt indkøbt Bl**** R8.
Han er rigtig glad for den, også i forhold til sin gamle R93. Umiddelbart er hans eneste anke at når han lader magasinet oppefra, så går det mere stramt (jeg prøvede, og det er MEGET stramt at presse en patron i)end på den gamle R93.

Er det et spørgsmål om "at det skal slides til"?

Er der forskel på det i de forskellige kaliber grupper?

Hans er 6,5x55, han har hørt det er bedre i andre kalibre?

Hvad siger i som ejer et af vidunderne[Wink][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#24
Der er også Blaser93 tactical 2 der er da løst magasin.
Styer elite 308 win.-Blaser taktikal 2 338 LP -savage 10ba 308 win.
Svar
#25
Jeg kan sige med sikkerhed, at an Rasmussen ikke har haft, bundstykket gennem skallen. Tidligere har jeg haft den mening, at hvis folk vil skyde med blaser er det ok med mig, men efter hvad den gode hr Rasmussen har fortalt om blaser ( og han er rent faktisk en ret troværdig mand, specielt midt om natten, efter en smule gulddamer, på eldrupgård) tror jeg det er en ok riffel.
Men Rasmussen hvorfor havde du sakoen med i på jagt i tirsdags, er du ved at blive omvendt.?

Med venlig hilsen
Jens

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#26
Tråden starter med om det er fordel at skifte til den nye Blaser(jeg kan stave til det) fra den gamle.

Der kan i mine øjne ikke herske tvivl om at det løse magasin må være en fordel på drivjagt.

Al sank om lige så hurigt repetering med Sauer, Tikka og andre(hvorfor nævnte ingen remington[Big Grin])[?] forstår jeg ikke.
Skal det gå hurtigt er tilbage og frem da hurtigere end op, tilbage, frem og ned.
Det kan øves til at går hurtigt, men så kan tilbage og fem vel også blive hurtigere.

Grunden til at jeg skriver her så min manglende forståelse for kombinationen af Rettrækker, uanset oprindelse, og thumbhole skæfte. Det kan da ikke gøre repeteringen hurtigere(snarere langsommere) at tommelfingeren skal ud af hullet før den kan finde på plads og derefter skal retur til hullet inden der kan skydes igen.

Skal det gå hurtigt må en halalautomat da stadig være det hurtigste.

Kan man ikke leve med begrænsningen i magasinet hertil(og det forstår jeg udmærket) må en pump da være et fornuftigt alternativ, især hvis det skal kombineres med et thumbhole skæfte.

Håber ikke at have trådt nogen over deres ligtorne, det var ikke intensionen. Man kommer bare let til det i en tråd om Blaser, så på forhånd undskyld.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#27
Hej Søren

Jeg er meget enig med dig og dine argumenter.[Smile]

Når det så er sagt, så synes jeg der er andre fordele (og ulemper) ved en Blaser end rettrækkers "hurtighed".

F.eks giver det en total våbenlængde som er relativ kort med alm. længde pibe - deres sikringssystem synes jeg er langt bedre en Remington, Tikka, Sako osv.vel vidende der er andre producenter som også først spænder op ved hjælp af sikringen. - Der er mulighed for kaliberskift - deres piber koster ikke mere end en pibeudskiftning hos bøssemageren, og så er den tilmed overfladehærdet - kort rejselængde - god kvalitet på deres plastik skæfter (R8) - og flere til.

Ulemper, tja dem er der også mange af, men dem står folk jo i kø for at opremse[Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#28
Har selv en R8 som "hovedvåben" hvor den afløste en Mauser M03 (Mannlicheren er den første riffel, og stadigvæk den store kærlighed). Blaseren er uden tvivl hurtigere at repetere med end Mauseren og alle andre med Mauserlås, men efter min opfattelse er det vigtigste for hurtig repetering ikke selve låsegangen, men hvor hurtigt man får påbegyndt repetering efter skuddet. Hvis man lige skal ha' riflen ned, kigge lidt og klø sig i røven inden, så er det underordnet, om Blaseren kan repetere 1/10 sekund hurtigere - det er for sent alligevel.

Kan man derimod træne sig til at repetere øjeblikkeligt, og med riflen blivende ved kinden, har man opnået det mest væsentlige uanset låsesystem. Men når det er sagt, så synes jeg et rettrækkersystem er nemmere at træne det med, end et traditionelt låsesystem.

Når R8'eren efter min opfattelse er så godt et jagtvåben er det især fordi, den er så handy - den ligger bare perfekt "i favnen" på mig. Mannlicheren er smukkest, Blaseren bedst og Mauseren tungest Wink

Da jeg købte R8'eren, så jeg også på en R93er, den var lidt billigere, men den ekstra patron, udtageligt magasin og ikke mindst bedre håndterlighed, gjorde udslaget til fordel for R8eren. Det har jeg ikke fortrudt.
Svar
#29
Hvis man nu vil have en ret-trækker, hvorfor så ikke kigge på Lynx-rifles?, finsk kvalitet, men dog i den dyre ende.
http://www.lynxrifles.fi/#/models

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)