Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aurora skydning. Hvor blev tråden af???
#21
Hej Jess!

Selvom vi er forskellige, holder jeg meget af dine indlæg[Smile] Håber, at du vil skrive lidt om pistolskydning i off topic[Wink]
Svar
#22
http://www.youtube.com/watch?v=8QjZY3WiO9s

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#23
Would have.... could have..... should have.....dream on.

Våben i hænderne på folk der syntes de er kvalificerede nok... er kun til fare for sig selv og sine omgivelser.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#24
Citat:quote:

Våben i hænderne på folk der syntes de er kvalificerede nok... er kun til fare for sig selv og sine omgivelser.


Second that[Wink]

Bare tænk scenariet til ende hvor du sidder i en biograf med 400 andre mennesker med skjulte håndvåben[xx(]
Når mayhem bryder løs så tror jeg sku ikke jeg ville bekymre mig om intruderen, men om de 400 tosser med med skjulte våben der begynder at skyde vildt omkring sig. De vil nok alle se spøgelser og begynde og skyde på hinanden[xx(][xx(][xx(][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Våben i hænderne på folk der syntes de er kvalificerede nok... er kun til fare for sig selv og sine omgivelser.


Second that[Wink]

Bare tænk scenariet til ende hvor du sidder i en biograf med 400 andre mennesker med skjulte håndvåben[xx(]
Når mayhem bryder løs så tror jeg sku ikke jeg ville bekymre mig om intruderen, men om de 400 tosser med med skjulte våben der begynder at skyde vildt omkring sig. De vil nok alle se spøgelser og begynde og skyde på hinanden[xx(][xx(][xx(][Big Grin]



Ja gad vide hvad man bliver dømt for hvis man tropper op i en biograf i hillbilly land bevæbnet med et "fugleskræmsel" med to attrapper i hænderne, en røg granat og 1 stang kinesere. For derefter at stille fugleskræmslet op i døren, udløse røg granaten i biffen og fyre kineserne af [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#26
God post GT[Smile] Tror nu ikke, at det er våbenloven alene. Der afgør antallet af drab.. Danmark er et af de land i verden med flest våben per indbygger! Mener, at vi ligger nr 4 eller 5 på listen? Men, vi myder da ikke løs på hinanden med skydevåben[B)]
Tror det hele bunder i samfundskultur og vores tilgang til andre mennesker..
Et samfund, som kun hylder vinderne. Den som klarer sig godt i skolen. Som har forældre som er velanset af det lokale samfund. Men, hvad med dem, som ikke klarer sig så godt skolen? Hvor selv skolelærerne gør nar af dem. Fortæller dem gang på gang igen, at de aldrig vil blive til noget[xx(] Deres forældre er ikke velanset af samfundet.. Den bitrehed vil føle dem hele livet. De er blevet stemplet!
Svar
#27
Æv! Slåfejl i indlægget..
Svar
#28
Hvad de forskellige faktuelle forbrydelser skyldes er jeg ikke bevidst om. MEN jeg har en mening om concealed carry i DK og jeg er glad for at det er strafbart her i DK.
Hvordan det er i et land (f.eks USA) jeg ikke kender og med stor sandsynlighed kun kommer til at besøge kortvarigt er jeg nok ret lidt interesseret i.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#29
@deerrdk

Du har nu postet dit indlæg nr. 100, jeg håber ikke moderatorerne overser kravet om relevante indlæg, og lukker dig ind på members only [B)]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Min personlige sikkerhed vedrorer kun mig og ingen andre ! Hvis dette indebarer brug af vaben...so be it. Har altid varet bevabnet. Var bevabnet i DK altid dengang jeg boede der ogsa. Fik heldigvist aldrig brug for det.
Kun meget fa personer ved jeg i det hele taget mener.... alt er efterhanden ligegyldigt.
Skal iovrigt snart forny medlemsskabet af Mensa.
As always best wishes

Jess Christensen
Master Pistolsmith


Efter min menning skal vi værne om et samfund hvor det kun er politiet der er bevæbnet. Jeg nærer bestemt ingen drømme om at leve et liv hvor jeg konstant skal kigge mig over skulderen og være klar til at trække revolveren.....
Jeg føler mig ganske tryg som det er nu. Er man mest tryg ved at være bevæbnet færdes man i de forkerte kredse eller også skal man søge psykologhjælp og få behandlet sin angst...
Skal iøvrigt snart ud og pudse min ferrari[Wink]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#31
AAAAARGGGHHHH.. ikke "Tryghed" igen....[xx(][V]

Jeg har en teori (fuldstændig ubegrundet,selvfølgelig...[:I]) om at det netop er al den "tryghedsnarkomani" der producerer de "voldsomme afvigere" ...

Man ved faktisk fra en del forskning at "adrenalin-junkies" er et helt reelt fænomen, altså personer der bare SKAL have et skud dødsangst en gang i mellem, de såkaldte "risk-takers"

Vi er som art udstyret med en genetisk arv, der stammer fra langt voldsommere og farligere tider, hvor det at stammen havde et vist antal "risk-takers" var en stor fordel for stammens overlevelse og vækst.

Bygger man et samfund op hvor "hjemlig hygge", tryghed og et totalt risikofrit miljø og liv bliver en ufravigelig norm, så vil et stort antal unge mennesker vælge "utrygheden" frem for "det lyserøde vat-fængsel/det gyldne bur"
Enkelte af dem vil være så utilpassede til sådan et "big Mother" samfund at de marcherer helt ud af en tangent, og ender som gale massemordere.. (politisk eller ideologisk begrundet, eller bare "negativ selvpromovering")

Hvor er vores tilskyndelse til de unge mennesker om at opleve noget, tage kalkulerede risiko, udforske og rejse ud, blevet af...?
OG: At turde blive til grin på "X-faktor" tæller altså IKKE med her.. Det er og bliver underholdning ved hjælp af 99% tomme slag i luften...

Et sted hvor denne holdning kan ses helt tydeligt er den efterhånden afdøde bemandede rumforskning... Manden der ville ned på det dybeste sted i oceanet (fordi han kunne og havde råd!!!) blev systematisk tilskevet udelukkende kommercielle motiver, og hans tur til 11 km's dybde blev flere steder udråbt til en slags fiasko, fordi der ikke rigtigt VAR noget at filme dernede.. (James Cameron... "Titanic" filmen ...o.s.v.)

Et godt eksempel... Jeg er, sammen med min unger ved at bygge et "træ-hus" altså en lille hytte 4 meter oppe i vores kæmpestore bøgetræ... kanonsjovt både for dem og mig... Typisk kommentar fra stort set samtlige kvindelige bekendte der ser eller hører om det er: Jamen er det ikke faaaaarligt... de kan jo risikere at falde ned!!![:0]
Jeg er for længst holdt op med at forsøge at komme med forsvarende bemærkninger...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#32
Har selv funderet en smule..... over eks naturkatastrofer mv. og mentaliteten i forskellige dele af verden.

Eksempelvis - Hvor i verden man har mest lyst til at være bosiddende, såfremt et eller andet "apokalyptisk" udspiller sig.?

Her tænker jeg på tornado/oversvømmelser i USA - hvad sker der.? Millioner af folk står hjemløse, meget/alt er tabt... masse-plyndringer og uro slår igennem på flere niveauer.
Man ser butiksejere der render rundt og skyder efter folk der vil rage varer til sig - går bevæbnet rundt på tagene af butikkerne, peger på næsten alle ude foran butikken med sine våben.
Trygt samfund.? Tja, for butiksejeren måske.

Så tænker jeg på Japan og jordskælvet/tsunami'en/katastrofen på Fukushima-Akraftværket.
Her bliver butikker godt nok tømt for brugbare varer, men der bliver på frivillig basis holdt øje med at alt bliver ligeligt fordelt til de værdigt trængende. Der går forlydende om at dem der kunne betale for deres portion, også har gjort det. Alt foregår stille og roligt.
Folk der bare er på vej igennem området bliver standset, og der spørges til hvordan det går - og der er eksempler på at selv turister bliver standset og ikke får lov at gå videre, før de har fået en portion mad og vand med på vejen.
Trygt samfund.? I høj grad, JA !

Det er godt nok to forskellige mentaliteter.

Katastrofen der har sendt alle ud i en uheldig situation....

På den ene side arbejder man sammen om at alle skal dele ligeligt, alle skal have en fair chance og man hjælpes ad.
Hvilket igen munder ud i at, og det er bare et gæt, at langt flere klarer det fordi alle har fået dette boost af håb og ikke mindst en fair portion af proviant til at man med rimelighed kan klare sig længst væk på kortest tid - hvilket igen er det det handler om i sådanne naturkatastrofer. Og nok specielt når der er stråling/A-kraftværk under nedsmeltning på vej også.
Folk stiller endda selvstændigt op, meddeler myndighederne om sine uddannelser og melder sig til at hjælpe med oprydningen, velvidende at det formodentlig forkorter deres liv en smule.
Og for Fukushima-50 (de folk der meldte sig til at gå HELT ind i reaktoren) vidste de at de nok slet ikke overlevede.
Og hvorfor.?
De kunne se at de havde haft et godt liv, og de ville ikke have at de yngre mennesker skulle have deres eget liv ændret i en sådan grad.
Folk åbner deres huse i stor stil, for at hjælpe og brødføde de tilstrømmende.

Og så har vi på den anden side af vandet... folk der kan finde på at slå ihjel for et franskbrød.
Her står man ikke i kø for at hjælpe nogen som helst, men bruger alle midler til at forsvare sit og sine egne - mentaliteten "Der er ikke nogen der skal stjæle dét JEG har fået raget til mig.! Det er MIG der skal overleve."
Og helt igennem lader man myndighederne om oprydningen og stikker gerne snablen i statskassen/landskassen med eks de "food-stamps"/FEMA-betalingskort som deles ud til de ramte. (har læst på Gunbroker.Com om disse kort, hvor der kan bruges X antal dollars pr dag - og selv butikkerne er ligeglade med hvad folk køber. Pengene er ikke til sprut og cigaretter - men til dagligdags fornødenheder. Men det er "gratis" penge og de skal fandeme bruges.)
Det er muligt der er solstrålehistorier også, men dem er der langt imellem i medierne i hvert fald.

Hvis jeg kigger lidt indenad i Grønland, så ser jeg samme tendens som japan, her i Grønland.
Her går man efter at byen og sine nærmeste skal overleve. Selv den dag i dag, deler man ud af fangsten i de mindre byer, til familie og venner - hvis man selv har fået meget med hjem. Eller det bliver solgt til fair pris - også i krisesituationer med fødevareknaphed.
Perioder med streng frost, der sørger man stadig for at alle har det godt og kan klare sig.
Hvis temperaturen er lav, eller det blæser nok til at eks helikopteren ikke kan flyve evakuering - så har man i eks Qaanaaq en hundeslæde med en simpel trækasse bygget på, hvor to-tre fangere med hver deres sæt hunde så tager til bygden og henter den person der skal evakueres ind på hospitalet i hovedbyen i området.
Se det kan være 220km i hårdt terræn, i -30 grader eller lavere og samtidig storm... man kender måske ikke personen, ud over måske af omveje eller igennem andre familiemedlemmer. Men man gør sit til at den tilskadekomne får hjælp når systemet brækker ned. Også selvom det er med fare for eget liv - og man tager sig normalt ikke betalt for arbejdet, som gerne er mindst en 3dages tur i sådanne forhold.

I både Japan og Grønland skatter man stadig individets overlevelse.

Konklusionen er: at jeg befinder mig ganske rart her i Grønland, hvor jeg intet har at frygte og selv kan bidrage (og HAR gjort det, skal jeg så hilse at sige!) når naturen spiller os et pus.
Mentaliteten er dejlig og åben, samt hvis jeg gør mit - så kan jeg regne med opbakning. Samt hvis andre har det svært, så går der ikke noget til spilde, hvis jeg giver en hånd med også.

Hvor ville jeg befinde mig bedre og mere sikkert endnu.? Et sted med samme mentalitet som Japan, eksempelvis.

Og så vil jeg lade det være op til andre at konkludere hvor det kan blive hårdere at bo....

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#33
Sjovt nok er et af de utryggeste steder jeg har opholdt mig, uden for "Mutten" lørdag aften lige efter lukketid - der var sgu øretæver i luften............

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#34
Hehe Max
Hvis man hænger sin røv i klaskehøjde så kommer der jo gerne nogen og klasker i den.. griner... Havde du været flabet, den aften uden for "Mutten"????? ;-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#35
Tjaeh - jeg havde en dårlig fornemmelse udenfor Smedekroen i Sønderborg engang for længe siden [:o)]

Og nu er vi igen der hvor den spontane skrivelyst forsøger at pille luften ud af et par gode indlæg................

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Tjaeh - jeg havde en dårlig fornemmelse udenfor Smedekroen i Sønderborg engang for længe siden [:o)]

Og nu er vi igen der hvor den spontane skrivelyst forsøger at pille luften ud af et par gode indlæg................

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600



Tror da pokker at du stod til klask - den hed "Smedjen" [^]

og hvis det er min skrivelyst du er ude efter, så klag til moderator.

Jeg svarer blot på Isbjørnens indlæg om hvor han er tryggest. Som nævnt tidligere, så har jeg rejst en del i USA og arbejdet 1 år i Grønland. Jeg har til hver en tid følt mig tryggere i et havnekvarter i USA end uden for "Mutten" i Nuuk. Men jeg har sikkert ikke været i den forkerte havn endnu [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Hehe Max
Hvis man hænger sin røv i klaskehøjde så kommer der jo gerne nogen og klasker i den.. griner... Havde du været flabet, den aften uden for "Mutten"????? ;-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



Næh, Klokker. Forkert hudfarve....[B)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#38
Hmm så er det straks værre Max.. Ikke så fedt..

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by TSX

Tjaeh - jeg havde en dårlig fornemmelse udenfor Smedekroen i Sønderborg engang for længe siden [:o)]

Og nu er vi igen der hvor den spontane skrivelyst forsøger at pille luften ud af et par gode indlæg................

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600



Tror da pokker at du stod til klask - den hed "Smedjen" [^]

og hvis det er min skrivelyst du er ude efter, så klag til moderator.

Jeg svarer blot på Isbjørnens indlæg om hvor han er tryggest. Som nævnt tidligere, så har jeg rejst en del i USA og arbejdet 1 år i Grønland. Jeg har til hver en tid følt mig tryggere i et havnekvarter i USA end uden for "Mutten" i Nuuk. Men jeg har sikkert ikke været i den forkerte havn endnu [xx(]


Tja folk med røven i knæhøjde på 42kg grønlandske kvinder.... de har noget at være bange for på Mutten.

Det er dog ikke et "stamværtshus" som sådan - værtshuset Takuss er værre endnu.

Men hvis man skal gå på værtshus for at være tryg.... så er der noget galt og her skinner den typiske "amerikanske" mentalitet igennem.

Den "Jeg går sku hvor jeg vil - det er de andre der har et problem.!"-mentalitet.

Ja, så vanker der sku en øretæve i ny og næ, hvis dét er éns indstilling.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#40
@Max -Sorry - har netop fået konsulentbistand fra en lokal fra Sønderborg, det var ikke ved Smedjen, der var optræk til øretæver, men Slotskroen, og tro mig - de var noget større end dig -så intet gammelt nag [Big Grin]

Ja Ja - så knækkede tråden igen [:o)]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)