Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aurora skydning. Hvor blev tråden af???
#61
@50GIJESS, Så skruer vi lige en anelse ned for charmen.
Det er i orden at have holdninger, det er osse i orden at diskutere politik, men du nærmer dig noget vi ikke ønsker på VTF.

Kima/moderator

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#62
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

CP.Ja ok ikke ret meget at gore med debatten, men nar man sammenlignes med Hitler, bare fordi man har en anden opfattelse, er det vel pa plads og skrive dette.....Sa skriv endeligt om hvorfor du mener at DK bevager sig i den rigtige retning nu om stunder.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Hej Jess.
Jeg tror ikke at det var Hitler som CP hentyder til. Jeg gætter på at det er Anders Breivik, Nordmanden du ved.

Forøvrigt læser jeg dine indlæg med stor interesse. Rart at høre en anden holdning der ikke "rygklapper" mainstream jægere/skytter.

Nu er det jo et "Våbenteknisk Forum" og hovedvægten af indlæg bør i mine øjne ligge på teknikken. At der så undtagelsesvis kommer lidt politik ind kan jeg sagtens leve med selv om jeg nødigt deltager.

Lidt som at blande sport og musik med politik. Det fordærver begge dele.

EDIT: Ramadan radio pisser mig VIRKELIGT af [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#63
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Forøvrigt læser jeg dine indlæg med stor interesse. Rart at høre en anden holdning der ikke "rygklapper" mainstream jægere/skytter.
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!



Alle har ret til at have en mening uanset hvor ekstrem den er.

Men man behøver ikke nedgøre Danskere og "prale" med hvor meget bedre vidende man er end andre her på VTF.
At være dygtig med en pistol er ikke lig med at man er et orakel inden for våben, det være sig tekninsk såvel som politisk.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#64
Det har du fuldstandigt ret i.
Jeg tror bare vi alle har helt forskellige erfaringer pa omradet, der gor man ser vidt forskelligt pa emnerne. Jeg kan blot sige, at med den interesse jeg har haft med pistol sportsskydning gennem tiden, har det ogsa varet nodvendigt at satte sig ind i det tekniske og politiske.
I bund og grund, ser vi blot helt forskelligt pa ejerretten til vaben, samt muligheden til at anvende disse til selvforsvar. Her afviger jeg fra normen i DK. Mere hviler der ikke i dette.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#65
Mr. Marion Mitchel Morrison was born iin the year 1907 , and was supposed to buried in the year 1979. [?]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Mr. Marion Mitchel Morrison was born iin the year 1907 , and was supposed to buried in the year 1979. [?]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600


Our own Marion was born around the same time[Wink][8D].
He is alive and still kicking, loves guns and boose. Hopfully he will still bee around for manny years.
Svar
#67
Som jeg ser det er de fleste andre end Max pisse trætte (for at sige det ligeud) af Jess's evindelige nedgøren af Danmark og danskerne -
De fleste af os der er blevet tilbage og ikke stukket af med halen mellem benene, synes i bund og grund vi har en rimelig (tryg[:I][Big Grin]) dagligdag, et glimrende demokrati, hvor vi alle har ret til at stemme ligesom vores overbevisning er og dermed prøve at styre landet i den retning vi nu hver i sær mener er bedst.

Var det ikke en ide (alvorligt ment) at Jess og Max fortsatte deres debat enten via PM - mail - Face eller lignende.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#68
Til gengald er Mickey Mouse stadigvak i live....

@ CP,
Ingen problem hvis det gar dig sa meget pa nerverne. Ville jo ellers mene, at alle sunde demokratier forbliver sunde, nar de til stadighed er under saglig kritik. Det er nemlig dette der bidrager til nytankning og udvikling.
Desuden er een af grundende til effektive debatter, store meningsforskelle mellem deltagerne. Hvis alle bare gav alle ret i alt, ville det da vare en kedelig debat og nasten overflodig.
Du er yderst velkommen til dine meninger, men jeg er faktisk stadigvak dansk statsborger, og haber det bedste landets fremtid.
Derfor kan det bekymre mig en del, at du f.eks. mener DK har et glimrende demokrati og tryg dagligdag, specielt nar folketinget fejer Ramadanen nu om stunder.
Men ok, vi ser alle vidt forskelligt pa hvad den rigtige retning er for landet.
over and out

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#69
@CP og flere andre ...

Helt ærligt så forstår jeg ikke hvorfor i er så mopsede over hvad 50GIJESS skriver om sine politiske overbevisninger? Ovenikøbet så mopsede at hans skriverier skal sammenlignes med "Kommandør Breiviks" manifest ... Er der overhovedet nogen her der har gidet læse hele den omgang ævl han skrev? (og derfor med rette kan skyde "Jess" de samme meninger i skoene?)

Dette er et privat forum, med et hold dygtige og utrættelige moderatorer, som sikkert har fået en "drejebog" for hvad de skal tillade af politiseren, selv i "off Topic", deraf følger at der IKKE er fuld ytringsfrihed på dette forum... Og det at et antal forum-skribenter bliver stødt på deres velbehagelige manchetter hjemme bag ligusterhækkens trygge rammer, det kan vel i bund og grund ikke være andre forumbrugere og moderatorernes problem?

Hvis moderatorerne mener at "Jess" skriver for meget højreorienteret agitation, så modererer de ham vel [Wink] (Eller skriver en lille "Heads up" kommentar... noget med at skrue ned for charmen ...)

Personligt er jeg nød til at give "Jess" ret i noget af det han skriver... Der er ganske rigtigt alt for mange i dette land der er "faldet i søvn" Man hygger sig med Weberen, bag ligusterhækken, og vælger at overse en hulens masse symptomer på at det IKKE går så godt her i lille DK. (Her mener jeg overhovedet IKKE at indvandrere, 2. G'er og Islamister er bare i nærheden af at være de største problemer.. Ej heller DF eller borgerlige SF'er ..[Big Grin])

Problemerne er meget værre og stemmer lidt med det "Jess" skriver... overalt i hele EU-ropa synker tingene langsomt sammen, og der er en udtalt "driven" mod begrænsninger i det demokrati, som f.eks. "CP" og "kenneth" besynger så højt ... men det nemmeste er at vende ryggen til og koncentrere sig om bøfferne på Weberen....[V]

Det "selvregulerende social-kapitalistiske system, som EU-ropa har troet på i mere end 30 år, er på vej til at gå i opløsning, og INGEN ved hvad de langtrækkende konsekvenser er! Dette system er afhængigt af en vækst, som er ved at bremse op, sammen med en drastisk ændring i befolkningens sammensætning (I 2050 vil mere end 60 % af befolkningen i EU og USA være over 60 år) Alligevel tonser vi videre uden at tage denne simple kendsgerning med i vores tankegang...
I 2050 er min yngste datter 46 år ... og hun har da allerede i mange år skullet forsørge mindst 2 pensionister uden egne opsparinger og pensioner ... Hvordan i alverden forestiller nogen sig at et sådant samfund skal kunne opretholde den så højt besungne "velfærd" alle snakker om... Hvis der til den tid kun er det halve antal mennesker til at producere noget overskud på betalingsbalancen?
Nåååå nej, men der sker jo ikke noget drastisk...
Æhhh .. hvad tror i der sker når et antal middelhavslande går bankerot, og ikke kan holde alle de fattige afrikanere fra at krydse grænserne .. Hvordan forestiller man sig at vi skal kunne blive ved med at betale de korrupte og uduelige magtmennesker i sydeuropa, deres overforbrug og regulære tyverier af EU-midler???
Jeg er IKKE paranoid, og jeg kommer nok ikke selv til at opleve noget "sammenbrud" i EU-ropa... men mine børn bliver nødt til at være parate. Forhåbentligt bliver det ikke nødvendigt med våben og pigtrådshegn. Men at gå rundt og tro at vi alle bare kan vende hyggelige bøffer på Weberen, og "nogen" ordner alt det grimme.. det køber jeg ikke, så heller blive beskyldt for alverdens ting...

Og lad så folk få lov til at udtrykke deres mening, og accepter at nogen har andre holdninger, uden at de nødvendigvis skal slås i hartkorn med den selvudnævnte "Kommandør"
Som jeg skrev i et andet indlæg.. hvis man er nødt til at kaste med pu-ha i en debat, så har man allerede tabt ...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#70
Citat:quote:

Originally posted by CP

Som jeg ser det er de fleste andre end Max pisse trætte (for at sige det ligeud) af Jess's evindelige nedgøren af Danmark og danskerne -
De fleste af os der er blevet tilbage og ikke stukket af med halen mellem benene, synes i bund og grund vi har en rimelig (tryg[:I][Big Grin]) dagligdag, et glimrende demokrati, hvor vi alle har ret til at stemme ligesom vores overbevisning er og dermed prøve at styre landet i den retning vi nu hver i sær mener er bedst.Tror du egentligt ikke at de fleste danskere stemmer efter den dagsaktuelle økonomiske fordel, i stedet for deres overbevisning. Eller mener du at de fleste ski..r på det hele og bare stemmer for at få mest muligt ud af den fælles kasse, uanset at der er andre der må pukle for at fylde i den kasse
Var det ikke en ide (alvorligt ment) at Jess og Max fortsatte deres debat enten via PM - mail - Face eller lignende.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Det er så din opfattelse.
At jess havde en lidt hovedkuls eksit fra Dk, er næppe en hemmelighed. Men det forhindre dog ikke at han har en snært af sanhed i meget af det han siger. Dog gælder det nok lidt at overdrivelse fremmer forståelsen.

Min opfattelse sf DK er desværre grundlæggende at vi har opbygget et samfund, hvor der er ekstremt mange som reelt ikke bidrager til andet end at gøre tilværelsen mere besværlig for de få som vi skal leve af.
Vi har efterhånden en hel hoben af "højtuddannede" som er anbragt i positioner hvor de kan bruge deres uddannelse til at indrette love, forordninger og procedure, på en så uigennemsigtig og uhendsigtsmæssig måde, at mange opgiver at gøre noget produktivt i Dk.
Vi har et såkaldt retssamfund, hvis primære formål er at beskytte svindlere, plattenslagere og andre kriminelle. Grundlæggende må man erkende at i Dk skal man have råd for at få ret.

Alt skal være så gennemreguleret, udfra visse politikkere og embedsmænds virkelighedsfjerne opfattelse, at de guddødemig har fået mange til at synes at det er fornuftigt at det offentlige skal regulere om man må have blandet bolig og erhverv[Wink]i Brædstrup. Lad da for f...den de mennesker der bosætter sig i disse områder selv afgøre om det er fornuftigt. Og den så vælger at bosætte sig den type steder, fraskriver sig så den danske nationalspecialitet (evindelig brok og klage)
Tro mig mængden af inovation og kreativitet bliver kastereret ved den tåbelige opfattelse af at man skal holde fritid og arbejde adskildt.Mange af de firmaer der bidrager med andet end blot evnen til at klippe hinanden, er startet under beskedne forhold, og ofte i klar karambolage med mange regler og forordninger.
Vi kunne i Dk i meget stort udstrækning sagtens konkurere, hvis vi bare undlod at binde os selv på både hænder og fødder, for vi kastede os ind i kampen.
Svar
#71
Tja'he det drejer sig vel ogsa om hvor stor social accept man behover som menneske. Nogle ridder gerne pa popular bolge af meninger. Ikke nodvendigvist fordi det er deres egne oprigtige mening, men fordi de ikke kan danne deres egen.
Dette enten pga. uvidenhed, manglende interesse, men som regel for husfredens skyld.

Der er bestem ikke noget i vejen for, at vare den stille godmodige type som onsker det bedste for alle, men sommetider her i livet, bliver man nodt til at tage et standpunkt. Om ikke andet sa for at bevarer retten til det liv man onsker som godt menneske.

Hvad jeg aldrig har kunnet forsta, at hvis en person er venstreorienteret, bliver denne automatisk betragtet som humanitar og vellidt. Hvis man er hojreorienteret, bliver man betragtet som selvcentreret og afstumpet. Ok dette er den forkortet udgave, men haber i forstar.

Ifolge min mening, kan personer vare sa gode, at det blot er for godhedens skyld og i hab om mere popularitet. Ofte kan dette vare af fuldstandig utopisk karakter. Egenbehovet overstiger alt fornuft. Fakta og virkelighed bliver udskiftet med folelser og onsketankning.

Desvarre er der for mange personer i sidstnavnte kategori, som sidder og bestemmer over flertallet. Det utrolige er dog, at dette flertal selv har skabt denne virkelighed for dem selv. Demokrati er godt og det eneste der virker, men ih'e du milde hvor kan prisen og konsekvenserne vare store nar det lober lobsk.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@CP og flere andre ...

Helt ærligt så forstår jeg ikke hvorfor i er så mopsede over hvad 50GIJESS skriver om sine politiske overbevisninger? Ovenikøbet så mopsede at hans skriverier skal sammenlignes med "Kommandør Breiviks" manifest ... Er der overhovedet nogen her der har gidet læse hele den omgang ævl han skrev? (og derfor med rette kan skyde "Jess" de samme meninger i skoene?)

Dette er et privat forum, med et hold dygtige og utrættelige moderatorer, som sikkert har fået en "drejebog" for hvad de skal tillade af politiseren, selv i "off Topic", deraf følger at der IKKE er fuld ytringsfrihed på dette forum... Og det at et antal forum-skribenter bliver stødt på deres velbehagelige manchetter hjemme bag ligusterhækkens trygge rammer, det kan vel i bund og grund ikke være andre forumbrugere og moderatorernes problem?

Hvis moderatorerne mener at "Jess" skriver for meget højreorienteret agitation, så modererer de ham vel [Wink] (Eller skriver en lille "Heads up" kommentar... noget med at skrue ned for charmen ...)

Personligt er jeg nød til at give "Jess" ret i noget af det han skriver... Der er ganske rigtigt alt for mange i dette land der er "faldet i søvn" Man hygger sig med Weberen, bag ligusterhækken, og vælger at overse en hulens masse symptomer på at det IKKE går så godt her i lille DK. (Her mener jeg overhovedet IKKE at indvandrere, 2. G'er og Islamister er bare i nærheden af at være de største problemer.. Ej heller DF eller borgerlige SF'er ..[Big Grin])

Problemerne er meget værre og stemmer lidt med det "Jess" skriver... overalt i hele EU-ropa synker tingene langsomt sammen, og der er en udtalt "driven" mod begrænsninger i det demokrati, som f.eks. "CP" og "kenneth" besynger så højt ... men det nemmeste er at vende ryggen til og koncentrere sig om bøfferne på Weberen....[V]

Det "selvregulerende social-kapitalistiske system, som EU-ropa har troet på i mere end 30 år, er på vej til at gå i opløsning, og INGEN ved hvad de langtrækkende konsekvenser er! Dette system er afhængigt af en vækst, som er ved at bremse op, sammen med en drastisk ændring i befolkningens sammensætning (I 2050 vil mere end 60 % af befolkningen i EU og USA være over 60 år) Alligevel tonser vi videre uden at tage denne simple kendsgerning med i vores tankegang...
I 2050 er min yngste datter 46 år ... og hun har da allerede i mange år skullet forsørge mindst 2 pensionister uden egne opsparinger og pensioner ... Hvordan i alverden forestiller nogen sig at et sådant samfund skal kunne opretholde den så højt besungne "velfærd" alle snakker om... Hvis der til den tid kun er det halve antal mennesker til at producere noget overskud på betalingsbalancen?
Nåååå nej, men der sker jo ikke noget drastisk...
Æhhh .. hvad tror i der sker når et antal middelhavslande går bankerot, og ikke kan holde alle de fattige afrikanere fra at krydse grænserne .. Hvordan forestiller man sig at vi skal kunne blive ved med at betale de korrupte og uduelige magtmennesker i sydeuropa, deres overforbrug og regulære tyverier af EU-midler???
Jeg er IKKE paranoid, og jeg kommer nok ikke selv til at opleve noget "sammenbrud" i EU-ropa... men mine børn bliver nødt til at være parate. Forhåbentligt bliver det ikke nødvendigt med våben og pigtrådshegn. Men at gå rundt og tro at vi alle bare kan vende hyggelige bøffer på Weberen, og "nogen" ordner alt det grimme.. det køber jeg ikke, så heller blive beskyldt for alverdens ting...

Og lad så folk få lov til at udtrykke deres mening, og accepter at nogen har andre holdninger, uden at de nødvendigvis skal slås i hartkorn med den selvudnævnte "Kommandør"
Som jeg skrev i et andet indlæg.. hvis man er nødt til at kaste med pu-ha i en debat, så har man allerede tabt ...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Det har intet med Jess’ holdninger og gøre. Som jeg tidligere har sagt, så kan man have nok så ekstreme holdninger man vil.

Jeg har også mine politiske holdninger, men pga. jeg er våbenhandler har jeg ikke lyst at udbasunere dem, da jeg ikke ønsker
at blive udstillet i et nyhedsmedie som en SF’er med interesse for selv fuldautomatiske våben eller en DF’er der er ultra fremmedfjendsk våbenhandler.
Derfor holder jeg mine politiske holdninger for mig selv.[Smile]

Jeg har dog aldrig lagt skjul på at jeg mener at man må have et hvilket som helst godkendt, når man først har bevist at man kan skyde (Jagttegn/SKV e.l.)
Og jeg finder det utopisk at man ikke må bruge lyddæmper. Det samme med semiautomatiske og militærlignende våben, man ønsker forbudt.
Jeg har solgt en del TRG-42 i .338LM på det sidste og hørte for nylig at en skytte havde fået afslag på en sådan riffel ….[xx(][xx(]
Mange der køber disse rifler er rigtig dygtige skytter og i mange tilfælde meget bedre skytter en den jæger, der køber 20 riffelpatroner en gang hvert andet år.

Lige netop der kunne jeg til gengæld ønske mig en stramning i jagtloven, der krævede at jægere som minimum skulle på en skydebane x-antal gange om året.
For jægeren er det levende vildt, der skydes på og man må derfor som minimum kunne bevise at man kan ramme.

Jeg ønsker dog ikke at alle og enhver skal have lov til at gå rundt bevæbnet i Danmark.

Det jeg har kritiseret Jess for er den måde han nedgør os danske skytter på.
Jeg tvivler ikke på at Jess er en dygtig skytte, men jeg kan ikke acceptere at han udbasunerer at han er bedre vidende en os andre.

Jeg har rigtig mange amerikanske venner og taler/mailer med mange dagligt idet at jeg importere store mængder ladeudstyr, våben og optikker fra USA.
Jeg er endda NRA medlem selv (NRA# 157060082). Men ingen af dem har nogen sinde udtalt sig på den måde som Jess.

Der er endda en højtstående ”retired” US Marine, der tit kommer på besøg her i Danmark og han betragter Danmark som hans andet hjem og som han siger: ”I love Denmark”.

Og hvis Jess ikke selv ved det, så var der altså professionelle våbenbrugere (ingen nævnt, ingen glemt), der fandt Jess’ våbenomgang i Danmark en tand for ekstrem.

Bor man i et land må man acceptere dets love uanset om de er rimelige eller urimelige. Det er jeg sikker på de fleste USA borgere også mener.

Kan man ikke acceptere lovene og ikke ønsker aktivt at blande sig i politikken for at få dem ændret, så kan jeg kun sige:
Pak kufferten og rejs hen til et land, der tillader at du kan udfolde dig som du ønsker det.

Det har Jess’ så også gjort og stor respekt for det.
Men jeg fatter så ikke at han stadig ønsker at beholde sit danske statsborgerskab. For som jeg læser det så er han flov over at være Dansker.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#73
Underligt, som vi kan skændes over mail.. Havde vi mødtes på skydebanen. Havde vi nok kunne beundre hinandes våben, samt delt en øl sammen[Smile]
Svar
#74
Citat:quote:

Originally posted by deerdk

Underligt, som vi kan skændes over mail.. Havde vi mødtes på skydebanen. Havde vi nok kunne beundre hinandes våben, samt delt en øl sammen[Smile]


Med de fleste ja - men ekstremerne, Nej tak.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#75
Ja selvfolgelig er vi alle venner her. Det skal vare sjovt og interessant at besoge siden her, ellers kan det vare godt det samme. Det er vel ogsa det der er meningen med vores sport, hobby eller interesser.

Jeg er faktisk ikke sa ekstrem som man burde tro. Her betragtes jeg blot som en almindelig "blodning" som alle andre.
Forhen virkede jeg ekstrem, da jeg havde ekstreme interesser under davarende forhold og regler, og blev klassificeret som sadan, da man skal kende sin bas i stalden.

Jeg havde ingen problemer med at overholde diverse lovgivninger, og kom fra et godt hjem med god opdragelse osv. Der hvor filmen knakkede med tiden, skal ses i lyset af myndighedernes modbydelige behandling af ellers simple ansogninger. Ogsa den vidt forskellige administration fra kreds til kreds landet over. Nogen matte, mens ovrige ikke kunne fa lov. Har sikkert andret sig i dag.
Der var altid et eller andet i vejen. Sa kunne man ikke fa tilladelse til 38 super. Sa kunne man ikke fa optiske sigtemidler godkendt. Sa kunne man ikke fa indkobstilladelse til flere fanghatter. Sa var pistolen enten for kort eller lang...og bla. bla. bla.
Sa blev man forfulgt af "medskytter", fordi man interesserede sig for noget der la udenfor "normen" og "traditionerne". Og i flere tilfalde indberettet til politiet, om at man anvendte sine vaben til ikke godkendte skydediscipliner.

Noget der kunne drive een til fuldstandigt vanvid til sidst. Det eneste man ville, var blot at udvikle sig indenfor sporten, saledes man kunne konkurere pa internationalt plan. Og sa skulle man ga og slas med sadan nogle bornehave problemer i dagligdagen.

Sa til sidst tog jeg beslutningen om at blive bevidst lovovertrader. Tankte det ingen forskel kunne gore, da man alligevel blev behandlet som kriminel af bade myndigheder og medskytter.

Jeg skulle have flyttet i tide, men det svart med godt job, hus, bil familie osv. Samt man evt. habede pa at loven og tingene ville andre sig til det mere menneskelige niveau.

Jeg blev selvfolgelig snuppet til sidst, dette ogsa fordi jeg ikke lagde skjul pa mine ovetradelser, men var blevet fuldstandigt ligeglad med tiden. Fik een pa hatten af systemet og havde nu ingen fremtid i DK mere.
Indtil den dag, havde min straffeattest varet komplet ren. Har faktisk aldrig modtaget en bode for at kore for starkt eller skide fuld osv.
Det eneste jeg fortryder og nok aldrig kommer mig over, er det billede som er brandt fast i min hukommelse, af en nedbrudt moder med tarer i ojnene, der vinkede farvel da jeg rejste.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#76
Burde et Mensa-medlem ikke vide at hitler var konstabel og ikke kommandør[Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#77
Han var faktisk korporal. Sprang dog nogler grader med tiden ha ha.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#78
Undskyld... korporal, det var det jeg mente. My bad[:I]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#79
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/08/...222843.htm

Kan kun gisne om hvad resultatet af en sådan skydning hande været, hvis der havde været flere komabatanter i form af cicile med skydevåben, til stede... Jeg mener når de professionelle i den grad formår at skyde forbi. Jeg så et film klip på dr-update hvor betjentene skød på 5-10 meters afstand. Selv på den relativt korte afstand formåede de alligevel at skyde forbi og ramme adskillige civile..

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#80
Hej Jess!

Hvilke jagtrifler har du egentligt?

Mvh erik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)