Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aurora skydning. Hvor blev tråden af???
#81
Skud dueller gar sjaldent efter planen, ligesom operationer under krigsforhold. Det overgar til en panik situation, nar man bliver beskudt, mens man forsoger at bekampe truslen mange gange.
Politiet i NYC var i den typiske situation "you damned if you do...and damned if you don't". For hvor mange ovrige civile kunne ikke have varet blevet drabt, hvis politiet ikke havde skudt overhovedet.
Det er vel een af disse situationer, hvor det nasten er umuligt og lose den efter bogen pa perfekt vis.

I mange tilfalde skyder politiet ogsa mere, end man burde anse for nodvendigt af flere grunde. For det forste er de fleste politifolk elendige skytter fra starten. Og specielt i NYC hjalper det ikke yderligere, at deres Glock 17 pistoler har det sakaldte NY afftrak, da de tidligere af haft en masse AD's.
Her skal man ogsa tanke pa, at politiet er tranet til at beskyde en trussel, indtil denne ikke bevager sig mere. Kun meget sjaldent stopper er person som er ramt af f.eks. 9mm her og nu. Med mindre skuddet rammer hjertet, hjernen eller rygraden, eller faktisk bliver dodeligt saret, er der mange eksempler pa disse personer fortsatter kampen i op til minutter.

Det er ikke som pa Hollywood film, hvor man nodvendigt vis ser personen blibe ramt af projektiler. Er man saledes selv i fare pa samme tid, bliver man derfor ved med og skyde, da panikken satter ind. Politifolk i USA er blevet sagsogt tidligere, da de troede det var overstaet, og havde hylstret plaffejernet, men sa alligevel ikke.

Modbydelig situation hvor ingen vinder.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#82
Citat:quote:

Originally posted by deerdk

Hej Jess!

Hvilke jagtrifler har du egentligt?

Mvh erik


Hej Erik,

Har vist omkring 30, men gar mere op i handvaben til bade jagt og skydekonkurrencer.
Halvdelen af riflerne er til jagt og enten lever action/bolt action. De ovrige er mere kamp/overlevelses type rifler.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#83
Hej Jess!

har du nogen erfaring med Weatherby rifler? Overvejer, at at købe en i cal. 30-378[Smile]
Mvh erik
Svar
#84
sad og surfede lidt i denne tråd, men kan ikke lige se hvordan jeg blev blandet ind i dette?, godt nok er og har jeg været udenlandsdansker i mange år og er i USA nogle måneder om året hvor jeg så kan lufte de våben som jeg ikke må tage med til Danmark, men jeg siger som Rex at min personlige politiske holdning ikke er offentlig, men jeg må desværre give Dravis ret i hans fremtids anskuelser, det ser dystert ud for den næste generation, jeg læste lige idag på en amerikansk hjemmeside at om ca 20år vil der være nok muslimer i USA til at de selv kan vælge president??? skræmmende. og i nulejet er der kun ca. 2,5% muslimer i USA men ca 5% i Danmark, hvad siger det om Danmarks fremtid?? og den økonomiske situation i særligt sydeuropa er HELT til rotterne, men problemet er at de har lånt pengene af de store lande i EU så det er let at se hvordan korthuset kan vælte, så "cash is king" og en AR 15 er måske heller ikke så værst..[}Smile][Wink]
Svar
#85
Ok lidt off topic, men vil da gerne give mit besyv med.

Problemet er at vi lever i en verden, hvor ma man efterhanden ikke ma sige hvad man tanker.Holdninger og folelser forurener virkeligheden omkring os. En stor del af verdensbefolkningen er ligeglade, og resten stort set idioter.

Og sa er der os ! Siger man blot det mindste i relation til fakta, bliver man hangt ud som racist eller ekstremist osv. Udover overbefolknings problemet i verden, er religion den naststorste trussel. Islam nok den varste, hvor man skal trues med terror, mord og udryddelse hvis man ikke tanker som dem.
Islam har indvundet sin magt allevegne i den vestlige verden, som jo har fri religionsfrihed. Hvad flertallet ikke fatter, eller har fortrangt via mediernes konstante politiske korrekthed, er at islam ikke er en religion, men mere en verdenspolitik eller verdensorder.
Sa skal selv folketinget afholde Ramadan'en. Og nu truer regeringen, med at sende voldelige udlande hjem, for nu er det altsa alvor osv. En trussel der kommer 40 ar for sent.

Hvad er der sket med "lands skikke folge...eller land fly" Hvis jeg inviterer gaster til mit hus, er det mine regler eller afgang. Nar jeg besoger andre respekterer jeg varten samt husreglerne. Jeg hverken spiser dem ud af huset, stjaler deres penge og voldtager deres familimedlemmer..........medmindre det er en julefrokost hmm.

Nej, ikke noget at sige til alverdens udviklede landes borgere, er ved og blive starkt bekymrede vel.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#86
[quote]Originally posted by deerdk

Hej Jess!

har du nogen erfaring med Weatherby rifler? Overvejer, at at købe en i cal. 30-378[Smile]
Mvh erik
[/quote

Ups! Glemte at svare dig Erik,
Har kun en Weatherby i 300 Mag. God riffel, men skyder ikke bedre end Sako og Reminton.
Uanset, hvis man er en bolt action entusiast, skal man vel bare have mindst en Weatherby. Just one of them things.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#87
Jess
Det bliver sku svært at skrive dette her indlæg uden at virke fordømmende og det vil være dobbeltmoralsk i forhold til hvad jeg har at sige... Umiddelbart har jeg, ligesom mange andre, taget anstød af din påståelighed og, til tider, utålelige arrogance. Jeg er formentligt dybt forsumpet i det vi kalder danskhed og ifølge disse uskrevne regler er det aldrig god tone at fremhæve sig selv og i særdeleshed ikke på bekostning af andre For det må du have mig undskyldt men det er en medfødt skavank jeg nok selv burde arbejde med.. Jeg skal undlade at gå nærmere ind i denne debat vedrørende dine tidligere forhold, men jeg bliver dog nød til at kommentere på at du mener at i dit hus gælder dine regler... Jeg mener at kunne drage en parallel fra den udtalelse til at du rent faktisk ikke magtede at leve efter de regler, der var i dit eget hus da du var borger i DK Dette er et paradoks der tilkendegiver dobbeltmoral, hvilket er ærgeligt da stort set alle dine pointer derfor bliver forurenet...

Nu når vi har fået styr på at jeg er klar over min modvilje imod dig formentlig skyldes jantelovens tåbeligheder er det på tide at indse at du til trods for din, ifølge danske normer, til tider ekstreme holdninger DESVÆRRE gemmer sig en god pointe. Jeg pointere at jeg tror ikke en skid på, at den muslimske hærskare kommer væltende, men derfor bliver vi sku nød til at tage højde for en række problematikker. Nu ved jeg ikke hvor meget du følger med i de danske nyheder, men vi har for nyligt haft en episode hvor en gruppe unge personer af anden etninsk herkomst lavede en forfærdelig ballade på et sygehus hvor de efterfølgende krævede de anholdte i sagen løsladt ellers ville de forårsage ligeså store problemer som tidligere år's uroligheder i paris.... Hvad er det der sker?????????? Ifølge min overbevisning (og tilsyneladende også din Jess) er vi blevet for bløde... vi tørrer vores unge i røven i skolerne i stedet for at stille krav, vi lader voldsmænd gå i stedet for at sanktionere ordentligt, tillader lovløse at vælte ind over vores grænser for at vores gamle i samfundet skal leve i frygt osv osv
Der findes utallige eksempler på at slapheden har taget overhånd... Det gælder her i vores land og det gælder formentligt også i dit land...
Pointen er, det er klart vi har masser af problemer at tumle med her i Danmark og de problemer skal vi naturligvis håndtere og som du rigtigt siger de skal håndteres BEDRE, men for dælen hvor bliver det ærgeligt at høre på når du plabrer løs om hvor meget bedre tingens tilstand er i det de kalder "guds eget land" Så lige i havde mistet 3000 mand i kampene i Afghanistan, hvilket er forfærdeligt da de er faldet i kampen imod terror.. Men jeg syntes altså tallet blegner lidt hvis man ser på hvor mange mennesker, der dør pga. skud/vold hjemme på gaderne i USA. (Sidste tal jeg læste var langt over 10000 mennesker dør i USA om året, som følge af voldelige handlinger) Du må endelig komme med det præcise tal hvis det er dig bekendt... Alene ud fra det faktum at i har så voldsomme problemer i dit eget land har jeg desværre tit svært ved at tage dig alvorligt... Det er en skam da jeg fornemmer der gemmer sig en fantastisk indsigt i det vi alle elsker, nemlig glæden ved at eje og håndtere skydevåben og jeg bøjer mig i støvet over dit engagement indenfor dit felt. Problemet er at jeg ville have væsentligt nemmere ved at tage dig alvorligt hvis du undlod at gøre dig bedre end os og undlod at nedgøre os som folk, idet vi bokser med problematikker i har tifold i det land du nu kalder dit eget.. Jeg ville ønske du kunne nøjes med at komme med saglige indput, jeg husker specielt et indlæg der beskrev en tur hos en Barbershop. Tror det var dig der forfattede den.. Jeg var tryllebundet over den stemning du formåede at sætte ned på skrift.. mere af det og mindre af alle dine nedladende ligegyldigheder
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#88
Aye Jess.
Might be a good idea to sit this one out for a bit and reflect! Klokker has many good points in his piece, and I would agree, you have a tendency to lay it on a bit heavy, especially for an audience in DK............
Just a friendly suggestion.
H
Hogmeister
Svar
#89
Det store slag om "idividet contra samfundet" er jo sparket i gang ovre i "guds eget land" (vorherrebevares [:I]) til tonerne af 60 milliarder dollars i valgkampen mellem republikanernes "tea-party" flokke og Obamas "Health care for all" ....

Retorikken er trukket skarpt op: i følge republikanernes kampagner vil Obama gøre USA "lyserødt" og afskaffe individets muligheder for at skaffe sig lykke og velstand.

I følge Obamas kampagner vil republikanerne trække USA tilbage til et land styret af grådige kapitalister og smide mange års landvindinger m.h.t. miljø og energi-politik, sociale tiltag o.s.v. ----

Med hensyn til "religionens onde" så er det jo nogeet "enøjet" kun at skælde Islam og islamistiske fundamentalister ud, "guds eget land" har talrige eksempler på grupperinger af "kristne" der er lige så slemme... I "guds eget land" hvor der pr. "the constitution" er religionsfrihed, er f.eks. Ateister, altså folk der nægter at tro på "2000 år gamle ideer fra et telt i ørkenen", genstand for aktiv diskriminering.... (Selv i DK forekommer den slags ...[xx(])

Den store taber i hele den udvikling der kører i hele USA og vesteuropa er "right up the alley" for de religiøse fanatikere ... Taberen er nemlig viden og oplysning.. Alle vil hellere "føle" og "tro" end VIDE noget og agere fornuftigt efter det. Selv i lille såkaldt snusfornuftige DK har politikere begrundet lovgivning, ikke med relle fakta og viden om virkningen af en lov, men med begrundelse i hvad de TROR befolkningen FØLER om en sag...[V][xx(]

Noget tyder på at vi må have gang i en ny "oplysningstid" så vi kan få fejet alt "føleriet" og "healing-krystal-aura-mumbo-jumboet" ud ...[^] For slet ikke at tale om "jordstråler" og "Feng-Shui" og næsehornspulver...[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#90
God post Klokker...
Gisp sikke en mundfuld ! Du lyder til at vare en god gedigen og rar person. En stor skam vi ikke kunne sidde med en kold ol overfor hinanden og tale om disse ting.

Som du selv skriver mellem linierne, er det ikke at de fleste ikke giver mig ret i mange ting, men maden det serveres pa. Jeg beskriver blot fakta som jeg ser dette, og sa kommer popularitet i anden rakkefolge. Problemet er, at de fleste helst vil opfattes som vellidte og godmodige mennesker. Ogsa nemt, hvis man aldrig blander sig i debatter, af folelsesladet karakter. Og mange der faktisk burde burde blande sig, har simpelthen givet op pa forhand, da de bliver "sat" pa plads, af dem der reguleres af egen popularitet.

Ville gerne kommenterer din post noget mere. Ville dog blive for langt og kedeligt for flertallet. Og gor man sa endeligt dette, skal man have pa hatten over indsigt og meninger, af dem som blot ser det underholdningsmassige i, at bruge lejligheden til at fremhave egenpopulariteten istedet for problemer diskuteret.

Er fuldstandigt klar over dette er en jagt og vabeninteresse side, og mange besoger den for at lase om nye oplevelser og ide'er indenfor sporten osv. Og jeg forstar dem godt, og ville selv onske jeg havde denne talmodlighed/personlighed, at aldrig blande mig i debatter af krydret karakter.

Tid til at reflektere som Hogmeister anbefaler ! Og evt. kun skrive om de ting folk onsker at hore, og lade verdens uretfardige emner ligger. Hverken jeg eller debatten andre pa disse alligevel.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#91
Hehe Jess
Tak for komplimentet, jeg er sku en rar fyr [Big Grin]
Indledningsvis vil jeg lige pointere at mit formål under ingen omstændigheder har til formål at give nogen mundkurv på, jeg erkender at jeg, med mine ret få indlæg er den "nye" dreng i klassen, så jeg skriver naturligvis kun på egne vegne og har ingen skjult dagsorden af nogen art.

Jess jeg har ALDRIG haft dig mistænkt for at ville være den populære fyr... griner

Hvis det som ofte hænder at en eller flere af mine elver bliver sure, når de er udsat for en af livets utallige uretfærdigheder... (som teenager er der uendeligt mange uretfærdigheder at forholde sig til)Disse uretfærdigheder er meeeeeget ofte forårsaget af undertegnede, der stiller krav og forventer bare nogenlunde anstændig opførsel af dem alle. Til de elever siger jeg "at livet ikke en popularitetskonkurrence og jeg ikke er ansat for at være populær og min opgave reelt ikke er at være deres kammerat, men derimod deres underviser".. Naturligvis kunne det være dejligt hvis alle rendte hundt, indlemmet i den lyserøde grødsubstans kaldet popularitet, men sådan fungerer veden sku desværre ikke. Livets vej er en gang løben spidsrod imellem konflikter og det er måden disse konflikter løses på, at et menneske vejes og måles...

Jeg regner heller ikke med at du skal omvendes til at være den populære fyr på legepladsen, jeg går udfra at du har nosser nok til at sætte dig over den slags. Jeg regner bestemt heller ikke med at du, efter mit indlæg, sætter dig hen i et hjørne og småtuder lidt for dig selv. Derimod har jeg egentlig kun kommenteret måden hvorpå du serverer dit budskab.. Problemet er jo at pointerne bliver æltet ind i omvendt nationalisme og bedrevidendehed og det er det jeg reagerer på..
Med hånden på hjertet kigger jeg dig gerne i øjnene og erkender at vi i DK har voldsomme problemer af forskellig art, og min holdning til hvordan den slags løses ikke er stuerent i forhold til hverken mit arbejde og ej heller den politiske korrekthed, men jeg vil ikke vinde en skid ved at servere det råt for usødet...
Jeg ville ikke få meget ud at kontakte et forældrepar til en umulig teenage-møgunge og så indlede samtalen med at fortælle de forøvrigt var nogle totalt fjolser til at opdrage deres børn SELVOM DET ER PRÆCIST HVAD JEG MENER... Håber du forstår hvor jeg vil hen med det her..
Nå Jess nok om hvordan jeg mener DU bør opføre dig.. [Wink]
Som du skriver ville jeg også umådeligt gerne tage diskusionen face to face og hjertens gerne over en pilsner. Måske endda med et shot af jeres modbydelige majssjask i kalder whiskey derovre[:p]. Jeg kunne fristes til at tage det som en invitation, hvis jeg igen en gang skulle sætte fødderne på den anden side af andedammen. Jeg vil uden skam i blikket erkende at jeg har en småfed på ved tanken om hvordan dit våben "arsenal" ser ud og kunne få timer/dage til at gå med at lave hands-on undersøgelser af diverse våbenbutikker derovre.. [Big Grin]..
Jeg ser frem til at læse flere af dine interessante indlæg
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#92
Du skal altid vare velkommen. Har ofte venner pa besog her. Ofte tranger de til lidt terapi. Se den ultimate natur og jagtmuligheder...ga lange ture og blive vak...Fuldstandigt vak fra hverdagens travlehed og problemer.

Ligesom en ren slags "lykkelighedsuge", hvor man ma alt under frie forhold uden kunstige regler. Faktisk ser de flere ar ynge ud i hovedet, lige inden de rejser hjem igen. 3 dage efter kommer den sadvanlige email altid. Piv-piv, kan ikke vente indtil naste gang osv.

Korte lige en tur igar pa 25 miles. Talte over 10 bukke, som grassede ved vejkanten, og sa vel 3-4 stykker som var blevet kort over. Det er een stor zoologisk have her.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#93
Takker Jess[Smile]
Svar
#94
Eneste adgangskrav til omradet og huset her er folgende:

Rugbrodsmel, Kavli sovsekulor, 1 flaske gl.dansk, billedbladet, Odense nougat, Lysebla SOR-BITS, kartoffelskraller.

Sa modtager gasten kodeordet, saledes man sikert kan kore fra civilisationen ad grusvejene til huset her, hvis man da ikke farer vild. Hvis man finder huset uden GPS/kompas, 4 hjulstrakker og vaben, er jagtproven allerede bestaet ifolge de lokale regler.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#95
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Eneste adgangskrav til omradet og huset her er folgende:

Rugbrodsmel, Kavli sovsekulor, 1 flaske gl.dansk, billedbladet, Odense nougat, Lysebla SOR-BITS, kartoffelskraller.

Sa modtager gasten kodeordet, saledes man sikert kan kore fra civilisationen ad grusvejene til huset her, hvis man da ikke farer vild. Hvis man finder huset uden GPS/kompas, 4 hjulstrakker og vaben, er jagtproven allerede bestaet ifolge de lokale regler.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Sorbits findes desværre ikke mere [Sad]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#96
Den brune sor-bits var også bedre end den lyseblå....

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#97
Piv-piv,
Selvmordets rand ! Det ma i ikke engang sige for sjovt. JA det er rigtigt, husker nu ! Den brune var faktisk skidegod med den starke smag af lakrids.
Gisp...ingen sor-bits mere...foles nasten som om 22'ere ikke produceres mere heller.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#98
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

sad og surfede lidt i denne tråd, men kan ikke lige se hvordan jeg blev blandet ind i dette?, godt nok er og har jeg været udenlandsdansker i mange år og er i USA nogle måneder om året hvor jeg så kan lufte de våben som jeg ikke må tage med til Danmark, men jeg siger som Rex at min personlige politiske holdning ikke er offentlig, men jeg må desværre give Dravis ret i hans fremtids anskuelser, det ser dystert ud for den næste generation, jeg læste lige idag på en amerikansk hjemmeside at om ca 20år vil der være nok muslimer i USA til at de selv kan vælge president??? skræmmende. og i nulejet er der kun ca. 2,5% muslimer i USA men ca 5% i Danmark, hvad siger det om Danmarks fremtid?? og den økonomiske situation i særligt sydeuropa er HELT til rotterne, men problemet er at de har lånt pengene af de store lande i EU så det er let at se hvordan korthuset kan vælte, så "cash is king" og en AR 15 er måske heller ikke så værst..[}Smile][Wink]



Njaeh - tror ikke Du blev blandet ind - for mit vedkommende referede jeg til "Big John" med efternavnet Wayne [}Smile]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#99
Undskyld mig, men den her tråd er så lang ude at jeg seriøst overvejer at sige farvel til det her forum..! Jeg ved at jeg kan lade tråden være, og holde min kæft. Men jeg syntes efterhånden at der er ret mange ting i denne tråd som ikke burde forefindes på et forum som dette.. Jeg ved at moderatorerne sikkert sidder på kanten af stolene, specielt i denne tråd. Hvorfor lade den løbe så vidt?

Jess for hede hule Helerup hold dig til fagsnak; det her er et våbenforum, og hold så dine syge meninger om alt andet for dig selv!

Jeg var dog meget fornøjet over at læse at du skulle forny dit Mensa medlemskab, det fik mig næsten til at smile :o) Kneb lidt med at finde relevansen hvis du forstår?

Har efterfølgende læst at det er det du har tænkt dig. Tak for det!!!

Jeg ryger sikkert i skyggen for dette indlæg, men er villig til at betale prisen!

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Troede "off topic" var myntet pa emner udover det faglige. Hvorfor lase denne, hvis den ikke har din interesse ? Iovrigt lidt svart med fagsnak, nu ma man efterhanden ikke engang eje luftvaben mere.
Elsker dog fagsnak, eller rettere skyde/vabenteknisk forums, men gerne pa andre websider.

Hvorfor i alverden skulle du ryge "i skyggen" ??? du siger jo bare din mening.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)