Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velfærds Danmark
#21
A-kassen er en forsikring - uanset at der var 0% arbejdsløse ville lønmodtagernes bidrag være det samme (og statens ville være 0).
Fælleskasse, tja det kan du vel også kalde den del af de almindelige forsikringspræmier som er afsat til dækning af skader i for det forsikrede område.

En masse mennesker i dette land er arbejdsløse p.g.a. statens (regeringens uduelighed). Det er påfaldende at landene omkring os stort set er igennem krisen mens vi sidder fast i den.

En masse mennesker i dette land har betalt deres høje skat i forventning til at der er et fintmasket socialt sikkerhedsnet. Efter den 1. januar 2013 er maskerne blevet betydeligt større (men skatten er den samme?????).

Fakta er, at der ikke er arbejde til os alle sammen; d.d er der officielt 300.000 arbejdsløse, dertil kommer ca. 70.000 usynlige (folk som ikke er i A-kasse og som ikke modtager kontanthjælp......det der så dem der kommer 30.000 mere af til januar).

Så kan vi begynde at tale om de 1,3 millioner som er ansat i staten og som er på overførselsindkomst. Mange af dem er der i virkeligheden ikke brug for (statsaparatet er overadministreret og derfor er meget af det arbejde disse personer udfører, overflødigt).

Den politiske elite (som har ført os ud i dette morads) har selv sikret sig en livslang indkomst fra den offentlige kasse, og det er ikke småpenge vi taler om.

Sandheden om regerings krisepolitik er, at man sidder på sin flade røv og håber på at krisen går over af sig selv.........og det gør den jo nok engang.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#22
Sa forestil dig folgende situation. At et fuldstandigt uvildigt og privat konsulentfirma, med speciale i dynamisk forretning gang skulle undersoge alle offentlige instansers effektivitet. Dette uden had eller forkarlighed.

Sikke da en rapport dette kunne fore til.....

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#23
Hvis skatteprocenten blev sænket til måske 35% for ALLE, er der målinger der viser at vores verden ville se noget anderledes ud. Begrundelsen er at det er åbenlyst at mange virksomheder lægger deres skattepenge i andre med "venlige" lande og for den sags skyld satser på billigere produktion. Det er klart at der er meget problematisk at skaffe nok jobs i DK så længe denne situation er tilstede. Jeg har selv en lille virksomhed med 5 ansatte og der er allerede med så lille et antal ansatte, en hel del bureaukrati jeg skal igennem og synes for den sags skyld heller ikke at den med at det er de bredeste skuldre der skal bære, gør det specielt sjovt for mig at ha en 80 timers arbejdsuge for at betale 63% i skat. Når nok aldrig frem til mit ønskesamfund, men der er sgu en hel del der kunne gøres bedre i det vi har nu.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by barebow

Hvis skatteprocenten blev sænket til måske 35% for ALLE, er der målinger der viser at vores verden ville se noget anderledes ud.

Enig (flad skat uden fradrag for private - som firma skal man selvfølgelig kunne trække udgifter fra indtægter før man bliver lignet).
Så derfor er n a's forslag om bortfald af rentefradrag på sin plads (I don't believe I wrote that)
Arbejdsløsheden ville stige gevaldigt der ville kun være brug for 2 medarbejdere i Skat..................but what the heck

[Image: bueskytte.png]
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by barebow

Jeg har selv en lille virksomhed med 5 ansatte og der er allerede med så lille et antal ansatte, en hel del bureaukrati jeg skal igennem

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22


Så skal du bare have lidt flere - vi er 8, og synes godt nok ikke der er meget bureaukrati i dagligdagen - der var da måske lidt i starten (7 år siden), men nu er det jo bare at opdatere løbende.

Hvad er det du synes der er af bureaukrati??

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by barebow

Jeg har selv en lille virksomhed med 5 ansatte og der er allerede med så lille et antal ansatte, en hel del bureaukrati jeg skal igennem

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22


Så skal du bare have lidt flere - vi er 8, og synes godt nok ikke der er meget bureaukrati i dagligdagen - der var da måske lidt i starten (7 år siden), men nu er det jo bare at opdatere løbende.

Hvad er det du synes der er af bureaukrati??

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Hvor mange af de 8 bedriver tiden med at skubbe papirer, og hvor mange er reelt produktive[Wink]
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by CP

Citat:quote:

Originally posted by barebow

Jeg har selv en lille virksomhed med 5 ansatte og der er allerede med så lille et antal ansatte, en hel del bureaukrati jeg skal igennem

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22


Så skal du bare have lidt flere - vi er 8, og synes godt nok ikke der er meget bureaukrati i dagligdagen - der var da måske lidt i starten (7 år siden), men nu er det jo bare at opdatere løbende.

Hvad er det du synes der er af bureaukrati??

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Hvor mange af de 8 bedriver tiden med at skubbe papirer, og hvor mange er reelt produktive[Wink]



1/2 - (1/2-tids kontordame)- det bedste jeg nogensinde har gjort i firmaet at ansætte hende.
Nå ja - og så mig selv vil en del af de andre nok sige.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#28
For mig så lyder det da som meget at have en kontormus på ½tid når i kun er 7½ ansatte. Jeg har 5 ansatte og er mere end halv tid på kontoret samt cirka 100 timer om året til kontering mv.

Her er en som nok rammer sømmet midt for.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1811050.ece
Svar
#29
Øh Rekylling - ikke forstået - her i jylland er 71/2 altså mere end 5, godt og vel endda[Wink]. Så hvordan kan det lyde af meget når du bruger mere end 1/2 tid?

En landmands tid er måske ikke det samme som en kontordames tid??[B)]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#30
Altså du siger du er 8 ansatte og du siger også du har en halvtid kontormus. Det må jo så betyde at du har 7,5 personer som kan producere indtjening til virksomheden. Min branche har flere lag af papirarbejde end de fleste. Jeg laver selv det daglige kontorarbejde, fordi der skal være en til at samle alle oplysninger dagligt. Det er vigtigt at alle processer er korrekte hele tiden. Vi lever jo trods alt af at lave fødevarer. Der må ikke være huller i papirgangen når der kommer kontrol, og der er også stramme krav for rettidig indberetning. Så det skal glide hver dag.
Feks så kan jeg dårligt tage 14 dage på ferie fordi hvis der kommer uanmeldt kontrol så skal min stedfortræder kunne fremlægge korrekt papirgang med maks 5 dages forældelse. Alternativet kan være administrative bøder. Bøder som ikke kan ankes medmindre man tvinger kontrollanten til at foretage en politianmeldelse på stedet.

Min pointe er at flytning af papire ikke øger indtjeningen
Svar
#31
Nå ja landbruget - hyl og gråd - åh hvor er det altså synd for jer.
Vi arbejder mest med sygehuse, laboratorier og et fransk gasselskab.
Vi må ikke stramme en skrue uden at have en arbejdestilladelse, kontrol af relevante kurser og uddannelser og skal selvfølgelig aflevere en skriftlig rapport bagefter - i 3 eksemplarer.
Men som sagt - det er jo bare rutine idag - også for kontordamen.

14 dages ferie - det er godt nok mange år siden jeg har haft det - men kunne da sikkert sagtens, hvis jeg havde lyst.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by CP

Nå ja landbruget - hyl og gråd - åh hvor er det altså synd for jer.
Vi arbejder mest med sygehuse, laboratorier og et fransk gasselskab.
Vi må ikke stramme en skrue uden at have en arbejdestilladelse, kontrol af relevante kurser og uddannelser og skal selvfølgelig aflevere en skriftlig rapport bagefter - i 3 eksemplarer.
Men som sagt - det er jo bare rutine idag - også for kontordamen.

14 dages ferie - det er godt nok mange år siden jeg har haft det - men kunne da sikkert sagtens, hvis jeg havde lyst.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Du har da en meget selektiv opfattelse af administration. Du vil da vel ikke påstå at det er den ½tids kontordame som udføre alle disse ting du beskriver.
Er det ikke snarre sådan at samtlige jeres ansatte bruger mere tid på alt det der papirskubberi, end de bruger på reel og produktiv arbejde.
Svar
#33
Det med buraeukrati bøvlet er eksempelvis fordi jeg har haft en del seancer med skat. Første gang havde de placeret noget der ligner en halv million af mine medarbejderes A-skat på en konto de pludselig ikke kunne finde... de var på vippen til at smide mig til fogeden, men fandt så heldigvis kontoen. Andre tilfælde har været hvor jeg har forsøgt at få lov til at betale moms, men hvor siden med tastselv erhverv har været nede i flere dage både før og efter betalings fristen. I det tilfælde slap jeg for bøden fordi jeg havde taget et screenshot for at dokumentere at den var nede...
Alt i alt, har jeg i al fald haft en hel del bøvl med systemet i forbindelse med min virksomhed. Det kører ok nu skal det så lige siges.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#34
Her er et helt frisk eksempel på papirflytteri i stor stil. 10.000 landmænd skal indberette hvorfor deres markblokke har ændret sig siden sidste år. Sidste år blev 5.000 kontaktet. Den gang fordi "styrelsen" havde ændret markblokkenes størrelser efter landmændene havde indsendt deres ansøgning om enkeltbetalingsstøtte. Lige nu er vi midt i årets mest hektiske tid og vi skal tage stilling til randzoneloven med videre, udsåning af afgrøder før 1.sep. for at overholde loven.
Flertallet af landmænd bruger i dag konsulenter til at lave deres ansøgning om enkeltbetaling fordi fejltagelser kan koste i 100.000 vis af kroner for landmanden. Nu skal landmændene hen og have fat i konsulenterne og afklare hvem har fejlen og hvem skal betale for at rette disse samt indberette til styrelsen.

Næste skridt fra "styrelsen" bliver sikkert en udmelding om at enkeltbetalingerne bliver forsinket fordi der er ekstrordinært pres på medarbejderne, da landmændene har lavet usædvanligt mange fejl i år. Hallo tingene bliver indberette i starten af april via "styrelsens" hjemmeside. Nu har de så endelig fået taget sig sammen til at køre en testkørsel. Nåe ja i foråret virkede systemet heller ikke, da landmændene skulle indberette så virkede systemet ikke og 68.000 landmænd måtte vente op til 3 uger med at få indberette nødvendige oplysninger.

Såe det kan godt være at Claus p mener at jeg hyler, men det er altså kun fordi der sidder nogle mennesker inden for byzone som ikke disponerer deres tid særlig fornuftigt og laver flere arbejdespladser til programmører og kontrollanter mv. Det er trods alt blevet lidt nemmere at lave kopier erfter at boghandlen er begyndt at sælge gennemslagspapir, det blå som nusser fingerne.
http://www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Ne....htm?fag=A
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

................men det er altså kun fordi der sidder nogle mennesker inden for byzone som ikke disponerer deres tid særlig fornuftigt og laver flere arbejdespladser til programmører og kontrollanter mv.


Øh, det kommer vel ikke bag på dig - vi skal da have nogle flere kontrollanter (jo flere jo bedre). Ham den forvirrede hårtot (Claus Hjort Frederiksen) fik øget den offentlige sektor med 200% og det er slet slet ikke nok.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)