Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring
#19
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside
[

Det vil jo kræve en ny skydeprøve.. Jeg ville nødig have at mine jagtnaboer render rundt og leger dirty harry med en revolver, de ikke kan ramme en ladeport med. Jeg kan se de har rigeligt i at håndtere haglgeværer på et ike-livsfarligt niveau. Vi skal selvfølgelig ikke bedømme ud fra laveste fællesnævner, men tage et vist hensyn til denne. Pistoler og revolvere er desuden nemmere at skjule= mere velegnede til kriminalitet. Selvom man bare er jæger, så er der jo nogen der pludselig får gode ideer.



Det er da godt, at du forholder dig fordomsfrit til pistol/revolver jagt og ikke mindst dine jagtnaboers skydefærdigheder. Jeg har ingen personlig erfaring med denne type skydning, og det er heller ikke noget der interesserer mig nævneværdigt. Men det er mit klare indtryk, at i hænderne på en veltrænet skytte, så er pistol/revolver mindst lige så effektivt og sikker på omkring 25 meter afstand, som min riffelskydning er på 100 meter. Så fint nok at indføre en selvstændig skydeprøve, men der er altså ikke noget rent skydeteknisk ,hverken i forhold til præcision eller terminal ballistik der taler imod denne form for jagt.

Med hensyn til at lovgive mod ting der kan bruges til kriminelle handlinger, så har jeg lige fundet er par andre ting som ligeledes burde forbydes: Nylonstrømper, elefanthuer, hættetrøjer, solbriller, styrthjælme, køkkenknive etc. Listen kan faktisk gå hen og blive rigtig lang, men jeg syntes faktisk ikke, at det er det rette grundlag at lovgive på.

Christian
Svar


Beskeder i denne tråd
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring - af CFR - 23-09-2012, 02:46 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)