Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring
#28
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hvad med udfordringen Darkside? Kan du forestille dig at staa paa post og en stor keiler kommer rendene mod dig, og du har en .44 mag revolver? Det er DET det drejer sig om. Det er det samme for mig, der gælder det om at skyde groundhogs paa saa lang afstand som muligt. Under 300 m er ikke nogen udfordring, og jeg lader dem gaa, men det finder du vel ogsaa uanstændigt, uforsvarligt eller uetisk, eller hva' undskyldning du kan komme med i den forbindelse.
Jeg kender folk der har skudt pronghorn anteloper med en Contender pistol paa over 100 m afstand. Saa hvad er dit problem??
H



Jeg ville nu helst stå med en riffel i fornuftig stor kaliber (min. 6,5x55) hvis der kom en keiler mod mig. En 44 magnum er der jo ikke meget skrald i.. At du ikke skyder groundhogs på mindre end 300 meter synes jeg er mærkeligt, men ikke uforsvarligt, da du vel kender dit våben og ammoo godt?! Jeg foretrækker nu at skyde når det er nemmest at ramme, da jeg går meget op i ikke at anskyde (mere end de fleste riffeljægere jeg kender).
Det der med hvor langt ude man kan skyde dit og dat er i mine ører bare pral og en trang til a vise sig. Jeg har mere respekt for dem der kan pürsche sig ind på 20 meters afstand af en buk end dem der praler med skud på flere hundrede meter. Riffelskydning i forbindelse med jagt skal efter min mening være nemt og sidde på rygraden. Det svære skal være at komme på skudhold af det rigtige dyr.
Alt andet end lige så vil antallet af anskydning stige i takt med at afstanden øges. Men igen så er der tale om personlige grænser. De fleste jægere jeg kender kan kun ramme et rådyr midt på bladet ud til 150 meter og så skal man jo holde sig til den afstand uanset hvor meget horn kræet i trådkorset har på hovedet.

@50gijess
Jeg kan sagtens følge din tankegang og er ganske enig i denne. MEN der hvor det krakelere for mig er ved ordene "jagt" og "håndvåben" sammen. Jeg synes ikke det høre sig til og jeg ønsker inderligt ikke at det bliver til i fremtiden.
Svar


Beskeder i denne tråd
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring - af TheDarkside - 24-09-2012, 10:04 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)