Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring
#42
@ Deerdk.
Rart at se ikke alle her pa siden automatisk hader Amerika.

Hvad mange ikke accepterer eller forstar, er at frihed under ansvar, er en god ting for folk som os her. Det bringer vel det bedste ud af folk, som i forste omgang burde have en medfodt ret, til at have lov til at gore som man lyster. Dette sa lange det ikke skader andre, eller forer til kaos.

Har efterhanden set begge sider af medaljen. ved jo godt hvordan i har det osv. pa godt og ondt. Fyttede til USA efter 31 ar i DK. USA er ingen automatisk lykke eller nodvendivist bedre end DK. Det har absolut ikke varet nogen dans pa roser her.
Kampen har varet hard...meget hard. Har set det hele efterhanden, og mange gange har jeg onsket at sidde pa havnen i Nastved og fisket istedet. Have en kold Tuborg med Svend og Keld..............

Med dette sagt, tog jeg udfordringen som mange har overvejet hele livet igennem. Ja, jeg frygtede Amerika og alle de skrammehistorier jeg havde hort, og om hvor grimt og hardt det hele kunne blive. Hvis jeg havde haft en sod kone og born den gang i DK, ville jeg nok have boet i Nastved den den i dag.

Fra jeg var 13 ar gammel, vidste jeg allerde at den danske vabenlovgivning og jeg ikke passede ret godt sammen. Udover springknive, udborede startsrevolvere og min nystartede nazi samling af diverse handvaben, blev jeg bekymret over hvad jeg faktisk havde gang i. Var det forkert ? Gik jeg over stregen ? var jeg unormal osv. osv.

20 ar senere, som en ellers ustraffet person, satte jeg ny DK rekord i overtradelse af vabenloven. Blev taget med bukserne nede, og alt blev tabt fra den ene dag fra den anden. Heldigvist havde det ingen "rigtige" konsekvenser den gang, og mine 96 overtradelser blev til ingenting i retten.

Et stort tab rent financielt, men ikke det store problem i sidste ende. Politiet kunne ikke fatte at en "almindelig" person havde disse sager, eller nogen kunne have interessen for sadanne modbydelige effekter. Fortalte dem dog, om det ikke var bedre i mine hander end f.eks. Hells Angels eller indvandrer bander. Talte dog for dove orer, da politiet som bekendt kan vare meget naiv sommetider.

Heldivist beslaglagde politiet kun en smule af min samling, og 3 dage senere gav jeg resten til Tojhuset og Friheds museet ved Gronningen. Mistede selvfolgeligt mit gode job ved forsvaret, og herefter min kareste og hus.

Som tusinde af personer for mig i historien, som var utilfredse med deres land, tog jeg vestover. Startede fra bunden, og levede af mad fra skraldespande sommetider, og tog nogle looser jobs for overlevelsens skyld. Begyndte at drikke meget hardt, men kom ovenpa igen.

Vi spoler filmen lidt frem. Har i dag en skon kvinde og familie. Medejer af en stor vabenforretning. Har vundet flere mesterskaber i pistol/revolverskydning end mange kunne dromme om. Lever et sted hvor en ansvarlig person ikke behover at skulle forklare sig selv, til absolutte kasketkarle og myndigheds narhoveder. Og har igen efter 20 ar det samme, som jeg mistede i DK under den meget "praventive" lovgivning igen.

Livet er ikke perfekt for nogen, men hvorfor gore det besvarligere end det er ? Som jeg laser mange posts her, onsker man en besvarlig dagligdag, istedet for respekt og frihed.....og det ansvar som enhver person burde gives retten til.

Forsog nu at holde sammen,og sat jer udover forskelligheder. Eller taber alle i sidste ende..............

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Beskeder i denne tråd
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring - af 50GIJESS - 25-09-2012, 10:22 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)