Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring
#56
Det handler jo i høj grad om lokale/nationale traditioner. For mig er et jagtgevær en s/s. En o/u er et flugtskydingsgevær. Det er der sikkert mange der er uenige i, men jeg synes bare at en s/s gør sig bedre på jagt.
Jeg mener så at hvis man går på jagt så bruger man en riffel eller et jagtgevær. Til visse jagtformer såsom havjagt vil jeg gerne skåne mine dyre s/s for salt og jeg vil desuden gerne have et gevær jeg ikke skal knække da det er noget akavet i en lille båd. En halvauto passer fint ind, men jeg har det nu stadigt sådan lidt øh.. det er ikke et rigtigt jagtvåben[:I] Det kommer nu også sjældent ud af skabet, men det kan da bruges i ny og næ.
Mht. riffel så vil jeg helst have et par ekstra skud, så jeg har en alm. bolt-action. Jeg kan repetere rimeligt hurtigt og jeg kan virkelig ikke se behovet for at kunne skyde hurtigere. Make the first shot count[8D]
Jeg har bare umådelig svært ved at se hvor en pistol kommer ind i billedet mht. jagt. Rifler må jo faktisk være meget korte ift. jagtgeværer.
Uanset prisen på sin riffel så bør man jo ikke skyde længere efter dyr end man kan ramme rimeligt sikkert hver gang. Du ville jo heller ikke køre så hurtigt i din maserati at du kørte ofte galt grundet manglende kontrol. Kan du skyde groundhogs på 300 meter uden at anskyde i andet end sjældne tilfælde kan jeg ikke se problemet. Vil du gerne skyde på længere afstand end du formår at dræbe det efterstræbte bytte bør du nok overveje at skyde efter skiver i stedet..
Det er jo ligesom at en for høj jagtleje ikke giver ret til at skyde mere end hvad der er bæredygtigt.
Svar


Beskeder i denne tråd
Ny bekendgørelse om jagtvåben og ammu i høring - af TheDarkside - 26-09-2012, 01:33 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)