Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
308W kugle til krondyr ?
#21
200grains = 13 gram
185grains = 12 gram
1 grain = 0.065 gram

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#22
@Club - Med mindre du ligefrem har lyst til at eksperimentere - og det er der jo nogle, der har[Wink] - kan jeg stadig ikke se nogen grund til at droppe den NPT, du (og mange, mange andre) har gode erfaringer med. Prisen?? - tror det bliver væsentligt dyrere, hvis du skal forsøge dig med 6-8 andre kugler før, du vender tilbage til Partition (been there[Wink][Big Grin]).

/bundgaard
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Tak for mange og gode input - dejligt med noget erfaring, som man kan tænke over. [Smile]

Mine umiddelbare tanker lige nu:

1) Vil gerne op i 180 grs for at have lidt mere "power" i min 308 Sako. Ellers kunne jeg jo (næsten) blot bruge min 6,5x55 med 140grs.



Ja - hvor svært kan det være[Wink]

mvh Korthår
Svar
#24
Citat:quote:

Vil gerne op i 180 grs for at have lidt mere "power" i min 308 Sako. Ellers kunne jeg jo (næsten) blot bruge min 6,5x55 med 140grs.



I praksis ikke stor forskel på 6,5 og 308... Ved det måske er trist at høre sandheden for mange, men sådan er det nu bare... Vigtigst af alt er korrekt kugleplacering og en kuglekonstruktion som er stærk nok til den aktuelle hastighed kuglen anvendes med samt passende til den aktuelle dyrearts størrlese. Enkelt og simpelt...
Vil du se mere "power" i praksis end med din 6,5 (forudsat ens kugletype og skudplacering) så skal du efter min erfaring op i en 300 mag eller en 338, gerne højere op... Jeg bruger gerne min 375 Ruger på rensdyrjagt, råvildt og andet småvildt..[Smile]
Rekylen er kun et tilvænningsspørgsmål og bør ikke være et problem, selv ikke for piger, og skudeffekten er bedre end med de mindre kalibre.
Til storvildt undgår jeg efter samme filosofi helst kal 375 og foretrækker .458 eller .510.... Eller .585" ...[Smile]
Men igen - trods min store store passion for jagt med storkalibrede rifler (dvs kal 416 og opad) - så er det vigtigste fortsat til enhver tid: Skudplacering og kuglekonstruktion...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)