Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt rifle 375 H&H til Afrika
#21
Jeg har aldrig forstået hvorfor Sauer har lavet en take down. Da jeg havde sådan én, var det den ganske almindelige udgave. Så havde jeg også en herlig kort kuffert til den, som den kunne være i, når lige jeg skruede bagskæftet af. Låsen og piben blev siddende sammen, så når svingmontagen var rigtigt monteret, var indskydningen bevaret efter transport.

Enkelt og genialt.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
Hej Hipster
Jeg har også en 375er
Men det er en Mauser 98, hvor jeg har givet 375,-kr for låsen.
Og så har jeg fået en bøssemager til at banke en 6,5x55 pibe på den samt et gammelt skytteforeningsskæfte til 0,-kr, som en god ven har givet mig.
Og med dette budget har jeg fået råd til at skyde ALLE de alm. afrikanske arter med den, lige fra stenbuck til masser af Eland antiloper.
Jeg bruget IKKE en 30-40 tusinde på en riffel, men det gør jeg sommetider på en Jagtsafari.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Hej Hipster
Jeg har også en 375er
Men det er en Mauser 98, hvor jeg har givet 375,-kr for låsen.
Og så har jeg fået en bøssemager til at banke en 6,5x55 pibe på den samt et gammelt skytteforeningsskæfte til 0,-kr, som en god ven har givet mig.
Og med dette budget har jeg fået råd til at skyde ALLE de alm. afrikanske arter med den, lige fra stenbuck til masser af Eland antiloper.
Jeg bruget IKKE en 30-40 tusinde på en riffel, men det gør jeg sommetider på en Jagtsafari.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts


Hørt[Big Grin] Jeg har også begrænsede midler og de skal bruges på oplevelser og ikke på silkeblød låsegang[Wink][Wink][Wink]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#24
Brun Rasmussen har et par Sakø'er og en Steyer i 375H+H på auktion nu, samt en del andre Sakø'er

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

så har jeg fået en bøssemager til at banke en 6,5x55 pibe på den samt et gammelt skytteforeningsskæfte til 0,-kr, som en god ven har givet mig.
Og med dette budget har jeg fået råd til at skyde ALLE de alm. afrikanske arter med den, lige fra stenbuck til masser af Eland antiloper.



Nye læsere bør være ops. på at reglerne for kuglevægt mm. ifølge reglerne fra 2011 er som følger.

Loven er underskrevet af Sydafrikas Miljøminister Bomo Molewa og publiceret i Government Gazette 27. maj 2011 under titlen ”Norms and Standards for Hunting Methods in South Africa” (Normer og standarter for jagtmetoder i Sydafrika).

Heri nævnes blandt meget andet:

4: Minimum kalibre for jagt med riffel* på følgende vildt;

(a) 2,3g (35gr) kugle til jagt på - hårvildt op til og inkluderende størrelse som rock hyrax og alle gnavere og fjervildt-.

(b) 3,3g (50gr) kugle til jagt på – ovenstående, samt hårvildt op til og inkluderende størrelser som springbok og mountain reedbuck-.

© 6,6g (100gr) kugle til jagt på – ovenstående, samt hårvildt op til og inkluderende størrelser som impala, vortesvin, blesbuck, common reedbuck samt nyala hun-.

(d) 8,4g (130gr) kugle til jagt på – ovenstående, samt hårvildt op til og inkluderende størrelser som black wildebeest, tsessebe, nyala tyr og hartebeest-.

(e) 9,9g (150gr) kugle til jagt på – ovenstående, samt hårvildt op til og inkluderende størrelser som blue wildebeest, kudu, gemsbuck, sable, roan og leopard-.

(f) 11g (175gr) kugle til jagt på – ovenstående, samt hårvildt op til og inkluderende størrelser som eland men ekskluderende løve og kaffer bøffel-.

(g) 16,2g (250gr) kugle til jagt på – ovenstående, samt hårvildt op til og inkluderende størrelser som løve, kaffer bøffel, og giraf-.

(h) 19,5g (300gr) kugle til jagt på – ovenstående, samt hårvildt op til og inkluderende ”tykhudet vildt” (elefant, næsehorn og flodhest)-.

Ved jagt på tykhudet vildt skal anvendes kugler af typen fuldkappet (FMJ) eller monolithic solid.

* En riffel defineres som værende: Et instrument fremstillet og beregnet til at fremdrive en kugle eller projektil i et riflet løb eller cylinder ved hjælp af brændende fremdrivningsmiddel og er beregnet til affyring fra skulderen. Herfra er dog undtaget net geværer og bedøvelses geværer.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)