Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiet på åbenbart godt
#21
@ID: Jeg tror faktisk vi har de fuldstændig samme "kasser" mht. definationer osv. Det ville være rigtig fint hvis du kunne finde nogle billeder af de ekspanderede projektiler(gerne hvis du også ved hvad de har ramt). Det er faktisk pudsigt at vi kan have så vidt forskellige opfattelser af samme projektiltype-især når Ruag mig bekendt ikke har ændret på legeringen i projektilet men alene den indre udformning efter problemet med de tabte plastspidser blev erkendt.

[Image: stock-photo-squashed-action-police-bullet-93405595.jpg]

Det er det eneste billede jeg lige kan finde på nettet - og den vil jeg kalde fragmenteret! Kan ikke lige hitte min egen samling.

Var iøvrigt lige på Ruags hjemmeside hvor de kalder Action 3'en for "ACTION-cartridge without deformation.Good penetration on combined and hard targets"
Svar
#22
Da vi i sin tid skiftede vores cal .38 S&W revolvere ud, sprang vi over 9 mm'eren fordi den ansaas for at være for svag og nær lig med en .38, saa vi gik direkte til caliber .40 som er betydelig kraftigere og vi brugte Hollow point ammunition. Omskolingen fra revolver til pistol var et 28 timers kursus. Og derefter maatte vi træne lige saa meget vi havde lyst til udover den obligatoriske.
H
Hogmeister
Svar
#23
Det bliver mystiskere og mystiskere.
Jeg kan ikke finde Action 3 på RUAG's hjemmeside men jeg kan finde næste generation, Action 4 og den står listet under "9x19 Deformation Ammunition". Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se på dem er, at Action har en jævn konus i spidsen af projektilet og Action 4 har en "trappet" konus.
Uden at der skal gå for meget flueknepperi i det, vil jeg påstå at projektilet til højre er ekspanderet og det er projektilet på dit billede også.

Ekspandere = Udvide

Fragmentere = Gå i stykker/flere dele (i fragmenter)

[Image: 9x19_Defo_Pic_01.jpg]

Jeg sidder og tænker på om der er nogen herinde, som er så velbevandret udi indre balistik og anslagsenergi at de føler sig i stand til at kommentere på betydningen af hastighedsforskellen på et 124 mm løb og et 91 mm løb (henholdsvis USP SD/Tactical og Compact modellerne) på den samme 9 mm pistol.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#24
Jeg sidder og tænker på om der er nogen herinde, som er så velbevandret udi indre balistik og anslagsenergi at de føler sig i stand til at kommentere på betydningen af hastighedsforskellen på et 124 mm løb og et 91 mm løb (henholdsvis USP SD/Tactical og Compact modellerne) på den samme 9 mm pistol.

[Image: bueskytte.png]
[/quote] Jeg ville blive svært overrasket om ikke oraklet fra midtvesten også her kunne berige os med lidt ekspertviden[Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#25
Medium til hurtigt brandende pistolkrudt giver ca. 40 f/s pr. tomme mere i hastighed.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#26
Det vil sige at Tacticalen har en V0 som er ca. 16 m/s hurtigere end Compacten. Hvad betyder det så for ekspansionen/fragmentationen af projektilet?

[Image: bueskytte.png]
Svar
#27
Hvor er det lige krudtet kan smutte ud?

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hvor er det lige krudtet kan smutte ud?

I den Action 3, som jeg har afbilledet, går hullet til styretappen i plastiktippen, hele vejen igennem projektilet og krudtet kan komme ud den vej (hvis tippen fjernes).

[Image: bueskytte.png]
Svar
#29
Citat:quote:

I den Action 3, som jeg har afbilledet, går hullet til styretappen i plastiktippen, hele vejen igennem projektilet og krudtet kan komme ud den vej (hvis tippen fjernes).



Hvad holder så trykket?
Svar
#30
Ingenting ???

Det må betyde at plastspidsen skydes af allerede mens projektilet accelereres i kammer/overgangskonus og en del af gastrykket går tabt gennem hullet med dårligere performance til følge.

Nok derfor action 4 er lukket i bunden af projektilet. På computergrafikken af den ekspanderede Action 4 kan man også se, at plastspidsen er blevet siddende.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#31
Der er tilsyneladende ikke hul gennem kuglen på skitsen, det var derfor jeg spurgte

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#32
Det må være billedet Id hentyder til, tegningen henviser til action4 som der også står på hylstret.
Svar
#33
Projektilets design ligner evt. en hollow point, men er et helt andet design koncept. Stort set intet andet end et hult ror, som med dets lave projektilvagt, teoretisk ikke burde gennemskyde personer det anvendes mod. I virkeligheden, laver projektilet en sarkanal inden i en storre sarkanal (cookie cutter design), og nappe sa effektiv som en traditionel HP, som f.eks. Gold Dot, Hydra shock, critical defense osv.

Lidt typisk situation ! Man valger en medium effektiv kaliber af politiske arsager, men soger alligevel efter den mest fantastiske vidunderpatron. Istedet for at anvende en mere "time/combat proven" kaliber, og blot bruge almindelige effektive og tungere HP designs.
Hvis man ikke erkender at vabnets funktion, er til at stoppe, og i varste tilfalde drabe med, bliver valget af udstyr som regel herefter.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#34
Jammen det er jo lige det Jess. De skyder for at saare. Selv patron fabrikanten siger det i sin ad. Her er det lige modsat. Tap tap, two shots to centre of body mass, og med noget der virker efter hensigten.
H
Hogmeister
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Det må være billedet Id hentyder til, tegningen henviser til action4 som der også står på hylstret.


Korrekt, den med grøn tip er en Action 3 og den med gul tip er en Action 4.

Dette billede er en Action 3

[Image: action3vn4.jpg]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jammen det er jo lige det Jess. De skyder for at saare. Selv patron fabrikanten siger det i sin ad. Her er det lige modsat. Tap tap, two shots to centre of body mass, og med noget der virker efter hensigten.
H



Mnja det er tildels rigtigt... Eller sagt på en anden måde så fra officielt hold foreskrives det at man skal tilstræbe ikke at ramme vitale organer. Men efterhånden som virkeligheden om Action 3 effekt blev kendt ændredes den praktiske træning til at sige 2 skud center torso evt efterfulgt af 1 ca 40 cm højere oppe. Ubehageligt ja men sammenholdt med at 70% af afgivne skud er afgivet inden for 3 m er der vel ikke noget at sige til en taktikændring når nu det man har til rådighed ikke er tilstrækkeligt effektivt..
Svar
#37
Med vores cal .40 og den ammo vi bruger er et tredie skud 40 cm højere unødvendigt!
H
Hogmeister
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Med vores cal .40 og den ammo vi bruger er et tredie skud 40 cm højere unødvendigt!
H


Det kan du ikke sammenligne hogmeister, hvis det danske politi afgiver 3 skud på 3 meters afstand, er det et under hvis bare et af dem rammer.........og hvis det endelig rammer er det sikkert en kollega som bliver ramt [Image: anim_bounce.gif]århhh, så er der lagt i kakkelovnen

[Image: bueskytte.png]
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by ID

[quote][i]
Det kan du ikke sammenligne hogmeister, hvis det danske politi afgiver 3 skud på 3 meters afstand, er det et under hvis bare et af dem rammer.........og hvis det endelig rammer er det sikkert en kollega som bliver ramt [Image: anim_bounce.gif]århhh, så er der lagt i kakkelovnen

[Image: bueskytte.png]



[Big Grin] man skulle næsten tro du havde læst skudstatestikken og set træningen [8D][Wink]
Svar
#40
Ha, ha - jeg har haft aspiranter et par gange (bl.a. et par små politipiger som ikke kunne trykke aftrækket).
Hende her er så ikke fra politiet...........men hun er på skydebanen med pistol for første gang...........

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)