Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiet på åbenbart godt
#41
Og hvad var så hendes resultat[?][?]
Svar
#42
Resultat? Jeg lader dem blot vænne sig til pistolen de første par gange. Hvis du lægger mærke til det, så laver hun "en skål" med sin venstre hånd og det vil altid betyde, at man får et voldsomt rekyl (pistolen vipper op).
Hun får et par gange til på banen før jeg begynder at rette på hende for alvor.
Forunderligt nok holdt hun sig inde for det sorte.

JFTR - det er min datter.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#43
Ok, lad os sige det som det er !
Et umodent forhold til vaben, samt sin funktion som embedsmand med dette "varktoj" som en del af udrustningen, forer simpelthen til det i ser og horer omkring politiets valg af ammo, traning, vabenholdninger, samt selve det, at vare fuldstandigt ude af trit med vikeligheden.

"Tilstrabe ikke at ramme vitale organer" Sikke en omgang pis og papir. For det forste ! Nar beslutningen er taget om at tage vaben i brug, er det pga. overhangende livsfare, for en selv eller andre. Herved udretter politiet direkte livsfare for involverede, hvis det er andre end dem selv der er i livsfare, ved at ove lidt pa arme og ben. Dette kun ved endustorre risiko for gennemskydning, og ramme ovrige der intet har med sagen at gore. Herudover er personer i bevagelse meget svare at ramme, specielt da politiet ikke traner pa dette niveau.
Arme og ben har absoulut ingen effekt pa en malrettet og evt. fuld eller high person. Forbrydelsen fortsatter og den livstruende situation fortsatter. Advarselsskud, arme og ben, udretter intet udover at eskalerer situationen.

Tank over det ! En person angriber dig i en entre med en motorsav. Personen er fuld og skav og 4 m. fra dig..... OK, sa prover vi lige advarselsskud og anrab om at stoppe. Virker ikke...sa nu skyder vi pa arme og ben, men desvarre dode man istedet. Sa.....nu fortsatter forbrydelsen istedet. Og hvorfor ? Fordi traning, holdning, udstyr er fuldstandigt ude af trit med virkeligheden. Desvarre skal en 2-3 betjente do, forend man fatter dette.

Prisen for at vare "human", kan blive til den ultimate katestrofe, inden man indser hvordan tingene hanger sammen. Maske det sker, maske ikke, men hvorfor tage chancen ?

Ja ja og atter ja, DK er ikke USA, som er et beskidt ord her, men hvorfor ikke vare pa forkant med udviklingen i det samfund, som altid er 2 skridt foran politiets befojelser og takt med virkeligheden af importerede forbrydelses metoder.

Hellere have et stykke varktoj og ikke have brug for det, end have brug for det, og ikke have dette med ! Noget handvarkere kender til, men abenbart ikke politiet. Der findes hverken rifler eller pump guns i politiets patruljevogne. Uanset er den forste patrulje, der fremmoder til f.eks. et bankroveri eller gidselsituation.....blot 2 betjente med 2 sma pistoler.

"situationen er alvorlig ! Vi behover AKS pa stedet nu " Ja'he ok, det kan maske ga godt i de fleste tilfalde, men udover dette, bringer denne holdning til virkeligheden, kun ovrige personer i unodvendigt fare. Sommetider griber man sig selv i barmen ikke....Er dog sikker pa, at fremtiden og berigelses kriminalitetens rahed og udvikling, vil fa selv myndighederne til og tanke i nye og andre baner...Sporgsmalet er blot, hvor mange skal lare dette pa den harde made, inden man bliver klogere.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#44
Citat:quote:

samt selve det, at vare fuldstandigt ude af trit med vikeligheden.



Ja lige i det tilfælde lyser du jo tilgengæld op som en stjerne på himlen over orakler der virkelig er i trit med virkeligheden [Big Grin][Big Grin]

At man skal tilstræbe ikke at ramme vitale organer er jo en passus som har til hensigt at minde politieren om at det ikke er nødvendigt at skyde for at dræbe i alle situationer. Der bruges af og til tjenestevåben til at stoppe personer som måske ikke ligefrem er i færd med et overhængende eller påbegyndt farligt angreb. Feks. er tjenestevåben set brugt imod selvmords kandidater som har ville skyde eller stikke sig selv ihjel, eller i situationer hvor der er stor afstand til modstanderen, så tjenestemanden ikke umiddelbart lige er i akut livsfarer.....det er såmænd en meget fornuftig grundholdning at have at man ikke per definition skal skyde for at dræbe og at man gør sig nogle tanker om hvordan man løser situationen med mindst muligt magtanvendelse, når der er tid til det.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

samt selve det, at vare fuldstandigt ude af trit med vikeligheden.



Ja lige i det tilfælde lyser du jo tilgengæld op som en stjerne på himlen over orakler der virkelig er i trit med virkeligheden [Big Grin][Big Grin]

At man skal tilstræbe ikke at ramme vitale organer er jo en passus som har til hensigt at minde politieren om at det ikke er nødvendigt at skyde for at dræbe i alle situationer. Der bruges af og til tjenestevåben til at stoppe personer som måske ikke ligefrem er i færd med et overhængende eller påbegyndt farligt angreb. Feks. er tjenestevåben set brugt imod selvmords kandidater som har ville skyde eller stikke sig selv ihjel, eller i situationer hvor der er stor afstand til modstanderen, så tjenestemanden ikke umiddelbart lige er i akut livsfarer.....det er såmænd en meget fornuftig grundholdning at have at man ikke per definition skal skyde for at dræbe og at man gør sig nogle tanker om hvordan man løser situationen med mindst muligt magtanvendelse, når der er tid til det.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...



Hej du lille Lasse[Smile]
Hvad tror du din bos vil sige hvis man giver arbejdstilsynet et bette hint om de skræmmende overtrædelser af arbejdsmiljøloven som han gentagende gange tvinger sine stakkels ansatte til at udføre[}Smile][Big Grin]
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Ja lige i det tilfælde lyser du jo tilgengæld op som en stjerne på himlen over orakler der virkelig er i trit med virkeligheden [Big Grin][Big Grin]

At man skal tilstræbe ikke at ramme vitale organer er jo en passus som har til hensigt at minde politieren om at det ikke er nødvendigt at skyde for at dræbe i alle situationer. Der bruges af og til tjenestevåben til at stoppe personer som måske ikke ligefrem er i færd med et overhængende eller påbegyndt farligt angreb. Feks. er tjenestevåben set brugt imod selvmords kandidater som har ville skyde eller stikke sig selv ihjel, eller i situationer hvor der er stor afstand til modstanderen, så tjenestemanden ikke umiddelbart lige er i akut livsfarer.....det er såmænd en meget fornuftig grundholdning at have at man ikke per definition skal skyde for at dræbe og at man gør sig nogle tanker om hvordan man løser situationen med mindst muligt magtanvendelse, når der er tid til det.


[Image: goodpost_zps79342cec.gif]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#47
Tjeneste vaben imod selvmords kandidater ! I'he du milde, dette giver mening. Troede det f.eks. var derfor stun guns var opfundet.

Med disse skydefardigheder ! "Hr. politimester, det var hensigten at ramme ham i armen, men efter jeg ramte postkassen og 2 parkerede biler, ramte det 3 skud desvarre i hovedet. Men ok, politiet er vel til for at hjalpe ikke.

Eller denne: "Hr. politimester, da jeg skod ham i benet, fik selvmords kandidaten den underlige ide, at skyde efter mig istedet. Heldigvist ramte han ikke, og jeg er ked af journalisten fra B.T. i baggrunden dode.

Selvfolgelig skal pistolen vare parat, hvis situationen vender sig, men stun guns er hmm. sikkert et bedre valg. Fuldstandigt hovedrystende..............

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#48
mht. det med de manglede skydefærdigheder, synes jeg da at det lyder underligt når nu alle baner ALTID er booket af politiet ude på Kalvebod i al fald. Synes da at det virker som om de gør hvad de kan i den henseende.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by barebow

mht. det med de manglede skydefærdigheder, synes jeg da at det lyder underligt når nu alle baner ALTID er booket af politiet ude på Kalvebod i al fald. Synes da at det virker som om de gør hvad de kan i den henseende.

Jeg tror at der er et eller andet du har misforstået barebow, politiet har deres egne baner på Kalvebod og booker ikke de civile baner (i hvertfald yderst sjældent).
Vi har et par gange haft nogle af aspiranterne ovre på de civile baner, men her har de skudt sammen med civile.

Og retfærdigvis skal det også siges at jeg kender politifolk som skyder særdeles udmærket.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by barebow

mht. det med de manglede skydefærdigheder, synes jeg da at det lyder underligt når nu alle baner ALTID er booket af politiet ude på Kalvebod i al fald. Synes da at det virker som om de gør hvad de kan i den henseende.

[black][font=Tahoma]Jeg tror at der er et eller andet du har misforstået barebow, politiet har deres egne baner på Kalvebod og booker ikke de civile baner (i hvertfald yderst sjældent).



Korrekt, politiet lejer sig f.eks. Ind hos SjF (jægernes indskydningsbane). De betaler i hvert fald husleje (hvilket er et væsentligt element i banens økonomi) og har råderet over banen hverdage til klokken 15.

Mvh.
Anders
Svar
#51
Mange debatter ender lidt underligt. Ok det er en social og underholdende webside, men alligevel ikke

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#52
It's just like talking [Image: 03.gif]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#53
Tjaa, det begynde med at politiet er så dygtige at de kan skyde to stor køer med 2 skud 9mm, og nu tales der om at politiet lejer baner på Kalvebod?? de færdigheder er i hvert fald ikke noget som er erhvervet på Kalvebod..[?]
Svar
#54
Nu kan det jo være at en landmandsøn har valgt politivejen? Egentlig er der ikke noget odiøst i at skyde to tyre med to "headshots", når centralnervesystemet bliver ramt af en fuldtræffer så starter den sidste galop.
I en hverdag hvor de ofte arbejder på en knivsæg "politiet" så er det da dejligt at se en resolut medarbejder som stopper en ulykke før den udvikler sig. De fleste ville vælge at tilkalde en slagter/skytte eller måske falck. Thmups up herfra.
Svar
#55
Enig ! Med Rekylling.
Ellers endu en god grund til politiets patruljevogne, burde have en riffel som fast udstyr.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#56
@50GIJESS

Du skriver "time/combat" proven caliber.
Jeg ved ikke hvilket pistolkaliber der har dræbt flest mennesker, men det er enten 9X19 eller 7,62X25 med 45ACP på 3. pladsen.

Så man må da sige at 9mm er "combat proven", når den nu er placeret så hojt på denne triste liste, og har været brugt siden 1908.

Sonny
Svar
#57
@ bobo,
De navnte kalibre har drabt mange mennesker gennem tiden. Ikke fordi de nodvendigvist er specielt effektive, men fordi de har varet anvendt i et langt storre antal. Hovedsageligt pga. krige osv.

Dog er ACP'en proven i bade combat/krig, men ogsa som sardeles overlegen selvforsvars kaliber som helhed. 9mm er kommet langt i udvikling takket varet nytankning omkring projektilets design.
9mm er ok som en slags universal kaliber til tjenestebrug, da alle betjente er bygget forskelligt, og nogle er evt. lidt rekylsky..eller simpelthen blot ikke fatter at skyde nogenlunde uanset hvad der puttes i deres hander.

Dog er det 9mm design politiet har valgt, ikke specielt effektivt pa 9mm niveau. Der skulle de have last lidt bedre pa lektien.

I tranede hander som SWAT grupper, som jo er SWAT af specielle arsager og skydefardigheder, burde man dog valge en mere effektiv kaliber. Herved anvendes mindre skud pr. episode, og chancen for ovriges personers sikkerhed foroges ogsa herved.

Nu er handvaben ikke et primart angerebs/ selvforsvarsvaben....eller burde i hvert tilfalde ikke vare det. Ved dog godt at kulturen og mentaliteten er anderledes i DK. Hvis jeg f.eks. var betjent, ville jeg have lidt kolde fodder pa vej til et bevabnet bankroveri, hvis jeg vidste 1 eller 2 allerede var blevet skudt af gerningsmanden med en riffel, og jeg jeg var den forste pa stedet med en lille 9mm pistol.
Ved godt politiet har specielle procedure under disse forhold, men hvis nu gerningmanden blev ved med at plaffe personer ned, og man ikke kunne vente langere pa back up, og blev nod til at gribe ind, ville det vare en sogerlig situation ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#58
Politiet har ikke behov for flere værktøjer der siger bang. De har brug for flere resurcer til at opklare dagligdags forbrydelser. Når de er mere i hverdagsbilledet så løser mange konflikter sig nemmere.
Svar
#59
Kan udemarket godt forsta politiet mangler resourcer. Med hensyn til at vare pa forkant med udviklingen, skal enten civile eller politiet, sikkert ende op med at lare dette pa den harde made.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#60
Skudvekslinger mellem forbrydere og dansk politi er heldigvis yderst sjældne, så at udvide de almindelige betjentes "arsenal" og deraf nødvendig træning på baggrund af en særdeles sjælden situation er ikke saglig og fornuftig brug af resourcer ... efter min mening...

Den danske betjent har nok mere brug for en masse kurser i "adfærds-regulering" og et eller andet initiativ der kan højne borgernes almindelige respekt for ordensmagten. [Wink]

Nogen "lavpraktisk" løsning, hvor man stak de betjente der havde jagttegn og riffelprøve en SSG og en håndfuld patroner, kommer aldrig på tale i den danske "etat" det ville være alt for nemt...og slet ikke bureaukratisk nok...[Wink]

Det vil vist kræve en generel holdnings-ændring hele vejen op i hierakiet i "Etaten" hvis man skal gøre de danske betjente til "eksperter" med deres 9 mm ... Men man burde nok se at få brændt alt det "Action 3" af på skydebanerne, evt. i "skydebio", som de gør her lige nord for Århus.........

Jeg talte en gang med et par gutter fra 23. SAS (territorial army) og de fortalte at de og deres instruktører fra 22. SAS i deres træningsperioder ofte skød op mod 1000 skud om dagen med deres Browning Hi-power... i ugevis.... på skiver, på handlebaner og i "skyde-huse".. Selv efter den omgang mente de ikke at de var færdigt uddannede ...[:0][Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)