Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiet på åbenbart godt
#61
@ Dravis,

Du har sikkert ret !

Eller det haber jeg du har, maske inderst inde vil tro pa at sadan burde det vare. Trods virkeligheden som alle frygter omkring DK's fremtid.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#62
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

@ Dravis,

Du har sikkert ret !

Eller det haber jeg du har, maske inderst inde vil tro pa at sadan burde det vare. Trods virkeligheden som alle frygter omkring DK's fremtid.
Jess Christensen
Master Pistolsmith


Nej Jess - det er absolut ikke ALLE.(på trods af du konstant prøver) Det er DIG og nogle få andre.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#63
@CP,
OK "alle" var et forkert ord. Er sikker pa du er et godt menneske der vil det bedste for alle. Og jeg ved god mange af mine meninger evt. er lidt negative og anderledes her pa forum. Jeg mener, hvem gider at snakke med en sur person, eller se pa en som ikke er glad osv.

Jeg mener dog at mange medie debatter lider af en slags vrangforstilling, af den samme virkelighed vi alle deler pa godt og ondt. Forstater pa den made, at hvis man er human i sin opfattelse, modtager man automatisk mere forstaelse fra starten, end ovrige som burde have en anden mening. Dette nasten uanset hvem der i sidste ende har ret.

Udover dette, selvom vi selvfolgelig er "off topic" nu, mener jeg burde udnytte sin medfodte taleret i de frie lande vi bor i. Ja jeg mener faktisk det er ens pligt som borger i et velfungerende samfund, hvis det skal bevarres pa langere sigt.

Sa lad os da tage et eksempel over vores "virkelighed" !

Er det mere sikkert at ga pa gaden i DK i dag, end det f.eks. var det i 60'erne. Hvis ja, sa er alt jo fint. Hvis det er et stort nej, har dette noget med udvikling at gore. Og hvis det har udviklet sig sadan fra 60'erne til nu, hvad skulle sa andre pa udviklingen fra nu'et og de naste 50 ar frem ? Specielt nar alt man har provet mht. lovgivninger, nye indvandreregler, ungdomstilbud og mange ovrige aktiviteter, ikke har virket som tiltankt !

Ingen syntes at have svaret, og kun fa er interesseret i emnet overhovedet. Sa omtaler jeg nytankning af praventiv karakter, og bliver ojeblikkeligt hamret i jorden. Ok "alle" er ikke sa bekymret som f.eks. jeg er det, men gor det at flertallet automatisk har ret ? Maske "kejserens nye klader" ingen betydning havde.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#64
Du taler 'sort' for mig.
H
Hogmeister
Svar
#65
Tja'he Hogmeister,
Desvarre ogsa for flertallet. Irrelevant glem det igen.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#66
Med hensyn til "samfundsudviklingen" i DK, så er der mange der har fået den opfattelse at kriminaliteten som helhed er steget, og at samfundet er blevet mere voldeligt, og at risikoen for at blive udsat for noget kriminelt er steget siden 60'erne (Som GIJESS angiver som "base-line")

Det er ganske enkelt ikke rigtigt!

Det der er sket er at enkelt-individerne i det "almindelige samfund" er blevet langt mere "informeret" omkring den kriminalitet der er.
Dette er sket som følge af den enorme vækst i udvekslingen af information i samfundet.

I 60'erne fik en almindelig borger i Nykøbing ikke nogen information (saglig eller ikke[xx(]) om et overfald i Paradisgade i Århus.

Den "lokale kriminalitet" var man vant til og bekendt med og den var derfor ikke nær så skræmmende.

Vold mellem "indforståede" (Specielle grupper/sociale underafdelinger) var en nærmest accepteret del af livet... Bøndernes unge "karle" kom op at slås overe ved nabo-byens forsamlingshus, eller de lokale "sortefolk" (Det vi i dag kalder socialklasse C) havde deres interne voldelige opgør.
Oftest blev denne vold og kriminalitet betragtet som nærmest banal "undeholdning" lige undtaget af de borgere der fik deres hus tømt eller raseret.

Der har været afsagt domme over organiseret kriminalitet i DK over 100 år tilbage... mindst, så det er altså ikke noget nyt.
Bande-kriminalitet kendes også helt tilbage til midten af 1800 tallet, så det er altså heller ikke noget "nyt"
Kriminalitet begået af grupper der skiller sig ud etnisk og socialt kendes også helt tilbage til 1800-tallet. ("Tatere", sigøjner/Roma og svenskere[:I]!!)

Hvis man måler kriminaliteten i forhold til indbyggertal og økonomisk betydning, så er der ikke sket en øgning af "kriminalitets-trykket" i DK siden 1930'erne ..... i følge de oplysninger jeg har kunnet grave frem..

Det der derimod er sket er at samfundets måde at håndtere kriminaliteten på har ændret sig, og typen af kriminalitet har ændret sig, med den stigende velfærd i samfundet, og ikke mindst med det stigende og efterhånden nærmest groteske niveau af afgifter og reguleringer.
En meget stor del af den kriminalitet der registreres i dag er ikke vold og tyverier, men brud på skattelovgivningen og kriminalitet i forbindelse med at undgå afgifter af enhver art.

Dertil skal lægges 1 område hvor kriminaliteten ER steget og det er på narkotika området. Men også her er der tale om at eksponeringen i medierne bestemmer vores indtryk af det reelle omfang af "problemet" Profit-mulighederne på dette område er så store at den tilhørende volds-kriminalitet har en tendens til at blive ekstremt voldelig, med mord, bomber og skyderier, som i sig selv er "godt stof" for medierne...

Hele problematikken omkring "terror" er efter min mening den største gang "blålys" vi nogensinde har fået brokket i halsen i hele den vestlige verden. "Bombe-terror" udført af ekstremister har været et problem i mere end 100 år, og kigger man tilbage i historien har der konstant været "terrorister" siden anarkisterne i slutningen af 1800 tallet, og risikoen for at normale borgere og samfunds-institutioner skulle blive ramt af sådanne "angreb" er ikke vokset betydningsfuldt, selvom hele "antiterror" hysteriet er vokset...

Det skyldes ganske enkelt den simple mekansime der følger med øget velfærd... jo mere man har (også tryghed[xx(]) jo mere frygter man at miste det...
Jo mere "frygt" der verserer i et samfund (imaginært eller reelt) jo nemmer er det at bilde den almindelige borger ind at de skal afgive nogen af deres individuelle rettigheder, i kampen mod "utrygheden"

---- Simpelt.. ikke[?] Lad nu være med at falde for "the fear-mongers"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#67
Thumbs UP Dravis.

Det er selvfølgelig vand på min mølle.
Men jeg håber da også sådanne fakta kan rykke lidt ved Jess`s rabiate synspunkter.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#68
Jeg har ellers prøvet ikke at falde for fristelsen til at komme med kommentarer, til indlæg hvor Jess med hans oprop prøver at vække det Danske folk op til dåd the american style..

Men det var f.. et godt indlæg dravis.!

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#69
Jeg kommenterer egentligt ikke på andet end hvad jeg ser som baggrunden for meget af den råben op der er omkring at "samfundet går ad h. til.. og de kriminelle muslimanter vinder snart over os"

GIJESS har desværre ret i noget af det han skriver om, men man skal passe på ikke at få blandet tingene sammen... og specielt skal man passe på med at få gjort en hel masse af mediernes udgydelser til "sandheder" ...

De reelle problemer vi har i Danmark handler ikke om "islamister" "muslimanter" "mormoner" eller "de andre" ...!
De handler om at et fornuftigt og velfungerende samfund starter ved "nummer 1" nemlig den enkelte borger ... Hvis vi fortsætter med at bygge videre på et samfund hvor alle kan "afhænde" ansvar og indsats til "samfundet" uden sel at skulle yde en indsats, så bliver vi ganske enkelt løbet over ende af kineserne ...[xx(]

Danske politikere kan efterhånden ikke sige to sætninger uden at ordet "tryghed" skal nævnes mindst 1 gang, og "sikkerhed" ligeså... Alle synes at være bukket under for "tryghedsnarkomanien" og tror at "samfundet" skal sørge for den, og at vi som enkelte borgere ikke har et ansvar for vores egen "tryghed og sikkerhed"

Herre-jemini... Statsministeren kan ikke kommentere et "muligt samarbejde hen over midten" uden at skulle slutte af med ordet "trygt" ... aaaaaaaarrrrgggghhhh .....[xx(]

Tryghed skaber IKKE nye arbejdspladser, det gør "risikovillig kapital" sammen med en mobil og fleksibel arbejdsstyrke...
Tryghed skaber ikke nye ideer, det gør et dynamisk samfund med potentielle muligheder...og dermed også potentielle "farer"

Fare for at gå konkurs med firmaet, fare for at blive arbejdsløs, og ikke kunne betale sin husleje, fordi man har sat sig lidt for hårdt...

Fare for at måtte købe en mindre bil næste gang Audi'en skal udskiftes... og IKKE at have råd til at købe den nye Iphone 5 ...

Fare for at en eller anden "scumbag" der skider på tryghed og harmoni, stjæler både Audi og Iphone ...[Big Grin] .. Og alt hvad du kan gøre er at modtage et fint brev fra politiet, med en medfølgende pjece om "offer-rådgivning" ... [^]

Velkommen til Andedammen.... Husk at hjælpe ællingerne over vejen hr. betjent...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#70
Jeg omtaler ogsa konceptet, at vare pa forkant med udviklingen !

Det er OK sa lange det drejer sig okonomi, kultur, industri, handel, ja stort set alt infrastruktur relaterede emner, der kan gavne et samfund. Kommer det samfundssikkerhed, er det der imod udansk samt inhumant, at lare om andres lande udvikling. Har lidt med "murphy's" lov at gore. Hvad der kan ske vil ske. I sidste ende vel kun et sporgsmal om tid.

Jeg er af den opfattelse, at de er bedre og have grejet i orden og ikke fa brug for det, end omvendt. Et offentligt system har jo aldrig en skyldig person for noget. Ansvaret er usyneligt, og hvis noget dramatisk sa sker, kan ingen forsta hvordan det kunne ske, eller hvem der har skylden for det. Uanset, sa er hvad og hvorfor for sent ikke. Enduvarre, hvis der slet ikke lares af det.

Vi tanker og prioriterer bare anderledes her i debatten, mere er der ikke i dette.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#71
Drabsstatistik 2003 til 2011

2003 : 65
2004 : 43
2005 : 53
2006 : 29
2007 : 39
2008 : 54
2009 : 47
2010 : 42
2011 : 44

Og dravis har helt ret; islam is not the problem, the rest of the world is [Image: 27.gif]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#72
Sammenlagt er det mindre end der bliver myrdet i Detroit om aaret!!
H
Hogmeister
Svar
#73
Jeg kan huske engang jeg var i Marshalltown ( jeg tror det er i Nebaska). Jeg stod og sludrede med et par amerikanere jeg arbejdede sammen med, da min far ringede. Jeg spurgte om der var sket noget nyt hjemme og han fortalte mig at der havde været skudt med luftgevær mod Malmø's borgmesters hus. Efterfølgende fortalte jeg det til mine amerikanske kollegaer og de måbede og sagde at her skrev de ikke engang om drive by shooting's i nabobyerne....(jeg måtte selvfølgelig lige forklare dem at Sverige er et andet land)[Big Grin].
Jeg har mødt flere tåber derovre der havde AR 15'ere og kinesiske AK 47 kopier liggende af frygt for en invasion[:0][:0][:0] når jeg gik dem lidt på klingen, nævnte de Cuba som den største trussel[Big Grin]. Uoplyste, bevæbnede og skide bange....[Wink]Det er fandme en farlig cocktail...

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#74
Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

Uoplyste, bevæbnede og skide bange



vil sige ordvalget er lidt forkert

det er Uoplyste,Skydegale, og Angst = USA

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

Jeg kan huske engang jeg var i Marshalltown ( jeg tror det er i Nebaska). Jeg stod og sludrede med et par amerikanere jeg arbejdede sammen med, da min far ringede. Jeg spurgte om der var sket noget nyt hjemme og han fortalte mig at der havde været skudt med luftgevær mod Malmø's borgmesters hus. Efterfølgende fortalte jeg det til mine amerikanske kollegaer og de måbede og sagde at her skrev de ikke engang om drive by shooting's i nabobyerne....(jeg måtte selvfølgelig lige forklare dem at Sverige er et andet land)[Big Grin].
Jeg har mødt flere tåber derovre der havde AR 15'ere og kinesiske AK 47 kopier liggende af frygt for en invasion[:0][:0][:0] når jeg gik dem lidt på klingen, nævnte de Cuba som den største trussel[Big Grin]. Uoplyste, bevæbnede og skide bange....[Wink]Det er fandme en farlig cocktail...

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap


Her tror jeg du har svigt i geografien.
Nebraska er et ekstremt fredeligt sted, med meget begrænset kriminalitet.
Faktisk har aviserne så lidt at skrive om, at det udløser en notits, hvis Petersons får besøg af detes tante fra nabo countyet(amt).
Da min søster der bor i Nebraska, fik besøg af broderen fra Danmark, udløste det faktisk 2 spalter.
Indbyggerne i Nebraska og South Dakota, påstår faktisk at der kun findes nævneværdig kriminalitet, så man behøver at låse hus eller bil, i sommerperioden, hvor der er en vis mængde so**e gennemrejsende. Det er dog begrænset til en smal stribe langs den øst - vestgående interstate
Svar
#76
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

Jeg kan huske engang jeg var i Marshalltown ( jeg tror det er i Nebaska). Jeg stod og sludrede med et par amerikanere jeg arbejdede sammen med, da min far ringede. Jeg spurgte om der var sket noget nyt hjemme og han fortalte mig at der havde været skudt med luftgevær mod Malmø's borgmesters hus. Efterfølgende fortalte jeg det til mine amerikanske kollegaer og de måbede og sagde at her skrev de ikke engang om drive by shooting's i nabobyerne....(jeg måtte selvfølgelig lige forklare dem at Sverige er et andet land)[Big Grin].
Jeg har mødt flere tåber derovre der havde AR 15'ere og kinesiske AK 47 kopier liggende af frygt for en invasion[:0][:0][:0] når jeg gik dem lidt på klingen, nævnte de Cuba som den største trussel[Big Grin]. Uoplyste, bevæbnede og skide bange....[Wink]Det er fandme en farlig cocktail...

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap


Her tror jeg du har svigt i geografien.
Nebraska er et ekstremt fredeligt sted, med meget begrænset kriminalitet.
Faktisk har aviserne så lidt at skrive om, at det udløser en notits, hvis Petersons får besøg af detes tante fra nabo countyet(amt).
Da min søster der bor i Nebraska, fik besøg af broderen fra Danmark, udløste det faktisk 2 spalter.
Indbyggerne i Nebraska og South Dakota, påstår faktisk at der kun findes nævneværdig kriminalitet, så man behøver at låse hus eller bil, i sommerperioden, hvor der er en vis mængde so**e gennemrejsende. Det er dog begrænset til en smal stribe langs den øst - vestgående interstate


De havde voldsomme problemer med amfetamin. Det var svært at oplære personale til serviceafdelingen på fabrikken da der var 80% udskiftning i personalet på årsbasis. Det tilskrev de selv problemer med amfetamin og deraf følgende kriminalitet. Jeg har lige tjekket det og det er i Iowa....My bad[:I]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#77
Ok, en stor skam man ikke kan have en serios debat nogensteder disse dage. Dansk selvfedhed, bedrevidenhed uden granser...man far nasten lidt hjemve' sommetider.

Ja det er blot endu et socialt forum, hvor de fleste aldrig har bevaget sig udenfor Europa, og de fa der har, ville helst tilbage til dammen sa hurtigst som muligt.

Islam er ikke problemet... vaben skal begranses...Jess er rabiat...USA er den store stygge ulv... og jeg skal gi' dig skal jeg......................

Ok, sa lad os tage det i rakkefolge. Islam er roden til alt ondt. En modbydelig og ond verdenspolitik pa linie med nazisme, skjult under fredelig religion. Godmorgen venner ! Og den importeres og retfardiggores af godmodige vestlige lande...

Vaben er fremstillet til at tage liv basta! De kan anvendes til jagt, krig, trusler, drab, selvforsvar ! Vaben i de forkerte hander udretter ondskab, og i de rigtige reder dem. Sa simpelt er det ! Valger man ikke at have vaben, eller har et umodent eller urealistisk forhold til dem, gor man kun sig selv til et potentielt offer i sidste ende. Og nej ! Dem der kalder sig selv politiet, kan ikke garanterer dig eller din familie nogen sikkerhed i sidste ende. Kun dig kan gore dette.

Jess er rabiat ! Selvfolgelig er jeg det ifolge danske normer. Derfor flyttede jeg til et frit land, hvor man stort set ma alt under behorigt ansvar. Danmark virkede ikke for mig. For mange regler, istedet for at udvise individdet muligheden for retten til personligt ansvar. Maske det bedste kommer ud af erlige personer som arbejder hardt, hvis de blot gives muligheden herfor, inden der laves regler for alt...mest for reglernes skyld, men ogsa som en slags forberedt nodvarge pa statens vegne overfor ellers ansvarlige individualister. Flertals diktaturet sejrer, da gamle traditioner sammenblandet med selvfed kultur, vinder over nytankning og sund fornuft.

Og sa til alles kaphest og mindrevardskompleks her pa forum.....USA eller ogsa kendt som Amerika. Den store STYGGE ulv. Landet som alle elsker at hade ikke !

Verdens politimand ! Landet hvor alle er mere eller mindre skore i hovedet! Landet der danner normer for rigtigt og forkert for resten af verdenen ikke !....

Ja USA er et ungt land med blandede kulturer. Landet bestar af befolkninger fra resten af verdenen, som i tidens lob var blevet udstodt, eller bare ikke passede ind andre steder.
USA er overarmen i NATO. USA har reddet verdenen fra 2 verendskrige. USA er den storste stotte til samtlige humanitare organisationer. USA giver de fleste penge til verdensfreden. USA har likvideret de fleste diktatorer i verden. USA har afholdt de fleste konferencer vedr. samarbejde, fred, udvikling, social forstaelse osv.
Udover dette, har ingen anden nation bidraget mere, til industriens start til gavn og inspiration for den vestlige verden.

USA har ogsa mange fejl. Som offer for alverden affald af personer, der ikke passede ind i andre lande halvdiktatoriske sammenhang, forsoger landet trods alt at fa det hele til at virke. Hvem flygter fra Indien til Nigeria ? Igen med hjerne...de vil til mulighedernes land...og hvem flygter fra...get my drift!

USA har ingen kultur udfra europaisk standard, men som et land der ikke havde et flag, der faldt fra himlen i Estland, forsoger landet alligevel at fa det og harmoniserer for alle. En proces der vil tage lang tid.

Alle pisser pa USA. Vil alligevel gerne leve der, eller har en livslang drom om at besoge det ikke. Sa kommer jeg her pa forum. Andre meninger og livsholdning til livet. Og sa skal man hore pa det sadvanlige ligusterhak jantelov.

Og det er her jeg burde sige "skam jer" ikke. Vil nu ikke gore dette, har for meget respekt som gammel landsmand og patriot, der har gaet med aviser, tjent i forsvaret og jeg skal gi' dig skal jeg.

Ville blot onske de virkede i begge retninger. Ah'e gid vi alle kunne have en kold sammen og blot snakke om alt muligt.

Gisp...hangelasen ha ha.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#78
Jeg er sgu lige nød til at komme med et indspark til Jess den store racistiske monolog forfatter.

Du har helt lov til at have dine holdninger og også til at give udtryk for dem, så længe du holder dig på lovens side og ikke udgyder racistisk propaganda. Jeg vil ikke citere dig i dine holdninger til Islam, idet det citat helt klart er på kant med dansk straffelov, men det er den bemærkning jeg henviser til.

Islam som helhed er en fredelig religion, så kan det godt være at der er nogen kriminelle rabiate muslimer der er bindegale og gør og siger ting i Islams hellige navn, men det handler ikke om Islam, det handler om kriminalitet og kultur og de misbruger i virkeligheden en fredelig religion. De kan sammenlignes med rabiate amerikanere også kaldet rednecks eller hillbillies der er som taget ud fra filmen "udflugt med døden" Tosser i verden er der masser af, men det lort du lukker ud behøves ikke stå uimodsagt. I mine øjne så virker du som modstykket til en rabiat muslim. DU SKULLE SKAMME DIG!!!!

Hvor mange muslimer kender du egentlig ? hvor mange arbejder du med til daglig ? Du er jo så berejst, hvor mange muslimske lande har du boet i eller besøgt i længere tid og opnået kendskab til lokalbefolkningen ??? Jeg gætter på at det meste af din såkaldte livsvisdom er opnået på din flade røv kiggende igennem bunden af en flaske med alkohol.... føj for den siger jeg bare.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#79
Jess inden du nu kommer for godt igang, saa kommer du jo med nogle helt fantastiske udtalelser 'Islam er roden til alt ondt' Det passer jo saa bare ikke som Lani rigtig nok siger. Det er amerikanerne der har penslet alt der har med islam at gøre over en kam, for det er det nemmeste. Tænk blot tilbage paa Oklahoma bombningen. De fik straks skylden, og saa Ups, det var sgu en af deres egne!
'Vaaben er kun fremstillet til at tage liv, basta!' Saa kunne man jo fristes til at spørge" Hvad skal vi saa med dem??"
Der er nok ikke noget andet folkefærd i verden der er mere angst og bange for deres egen skygge end amerikanere. Det er helt usandsynligt. Selv den mindste færdselsforselse risikerer du at blive tvunget ud af bilen af en betjent med trukket pistol, og hvis du uopfordret rækker efter kørekortet i lommen, bliver du skudt.
'Derfor flyttede jeg til et frit land!' Sikke noget vaas. I maa sgu ikke engang ryge en cubansk cigar!
'Verdens politimand' Hvem fanden har bedt jer? USA jokker konstant i spinaten paa det omraade grundet manglende forstaaelse paa andre landes historie og kultur, men regner med at her kan man blot sparke døren ind og skyde først og stille spørgsmaal bagefter. De dummer sig gang paa gang.
'USA er overarmen i NATO. USA har reddet verdenen fra 2 verdenskrige. Mig bekendt var det en allieret affære med Englændere, canadiere, Australiere, New Zealænder, franskmænd og russere samt et utal andre der deltog.
Siden da har USA i den grad jokket i spinaten.
De tabte i Korea
De skulle ikke nyde noget i Suez i 1956
De tabte i Vietnam
De stak af fra Beirut da nogen sprængte en bombe og dræbte 298 Marines, saa ville de ikke lege med mere.
De stak af i Somalia fordi en Blackhawk helikopter blev skudt ned.
De formaaede dog at slaa Grenda, en ø paa størrelse med Als
De har ikke opnaaet en pind i Iraq
De opnaar heller ikke en skid i Afghanistan, og rejser hjem med ufornyttet sag i 2014
Saa inden USA slaar sig selv for brystet skulle de maaske kigge lidt paa sig selv. Det er rigtigt, ingen kan lide dem, for ingen kan stole paa dem. Naar lugten bliver for slem, forlader de bageriet.
Det kan du maaske bilde dem ind i the Ozarks, men ikke her paa forummet, og det kan ikke nytte at du harper paa den forestillede frihed =ret til vaaben (men ingen cigar fra Cuba) i forhold til Danmark. Det kan der ikke laves om paa. De to folkefærd er som nat og dag. I Danmark godkender man Dovne Robert, i USA ville han faa et los i røven, og snart finde et arbejde meningheds fuldt eller ej.
H
Hogmeister
Svar
#80
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

USA har likvideret de fleste diktatorer i verden.


Er det en kvalitet?

Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Alle pisser pa USA. Vil alligevel gerne leve der, eller har en livslang drom om at besoge det ikke. Sa kommer jeg her pa forum. Andre meninger og livsholdning til livet. Og sa skal man hore pa det sadvanlige ligusterhak jantelov.


Det var dog det værste selvretfærdige sludder jeg længe har læst men det er sikkert en ganske gængs opfattelse i USA. Personligt kunne jeg aldrig nogen sinde drømme om at flytte til USA - rent faktisk har jeg ikke engang lyst til besøge landet.
Jeg må medgi' at jeg ikke holder så meget af mit eget land og ofte har tænkt på at emigrere, men USA har aldrig, for mig, været et brugbart alternativ.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)