Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Helt ny.... Nærmest jomfruelig :-)
#21
Citat:quote:

Originally posted by n a
Bjarne dog[Wink]
Jeg trode da at du for længe siden var blevet oplært i at pris og kvalitet følges ad. Så når nu RCBS er klart dyrere end Hornady, ja så er RCBS da også klart bedre.



He he jbn, nej jeg svømmer nok ikke altid med strømmen, det hænder jeg tager en tur fra den ene bred til den anden [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#22
Tjaaa.. "kvalitet" indenfor ladegrej er jo en underlig "størrelse"

Jeg ejer mange af de billige Lee dele (ikke Lig-dele[:I]) der i årevis har fungeret lige så pålideligt og korrekt som de allerdyreste Redding eller Forster stumper...

Jeg har f.eks. en af de billige Lee "krudt-automater", den har jeg direkte kunnet sammenligne med et Forster Benchrest powder-measure --- og .... med min RCBS digitalvægt kan jeg ikke måle forskel på de ladninger jeg "kaster" med den ene eller den anden ...

Angående Dies, så har jeg kalibre hvor det er en Lee die der vinder, og andre kalibre hvor RCBS udgaven er noget l*rt, men hvor Hornadyen er super... Hornadys kugle-isættere med "sliding bushing" er fine, men den jeg har i 8x57 er noget skrammel og kræver en følsom hånd, ellers risikerer man skævt isatte projektiler...

Den smarteste kugle-seater jeg har er RCBS's competition seater (den med "vinduet" i siden... den er ganske enkelt genial..
Eneste ulempe er at den kræver en forlænget shellholder.

Har man først købt sig en RCBS rockchucker, gider man ikke købe flere ladepresser........

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Har man først købt sig en RCBS rockchucker, gider man ikke købe flere ladepresser........



Same goes with Hornady lock-n-load [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#24
Undskyld til de ærede medlemmer for måske at hi-jacke tråden.

Men kan man med succes anvende dies fra andre fabrikanter i en RCBS Rock Chucker?

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#25
Ja. Selvfølgelig kan du det.[Wink]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#26
Takker - spekulerede på, om det var samme gevind. [^]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#27
Næsten alle ladepresser kører med samme gevind.
Så du kan sagtens bruge LEE dies i en RCBS presse, Hornady dies i en LEE presse o.s.v.

Der bliver nævnt at Hornadys ladepresser er smarte en "de andre" da de har Lock-N-Load insert i deres ladepresser.
Det gør at du hurtigt kan udskifte dine dies og fastholde indstillingen fra tidligere.
Men det kan de andre pressser også (pånær Lyman) da Hornady tilbyder et Lock-N-Load kit til andre lade presser.

M.h.t. hvad du skal vælge, så skal du gøre op med hvorfor du vil lade.
Skal du lade udelukkende til jagt og måske kun lade nogle få hundrede patroner om året, så kan du sagtens bruge udstyr fra LEE.
Du kan komme i gang med at lade for ca. kr.2.000,- incl. die-set til en kaliber, hvis du vælger udstyr fra LEE.
Vælger du RCBS, skal du ofre ca. 4.000,- før du er i gang.
Om det er RCBS, Lyman eller Hornady kommer ud på et.
De har alle deres fordele/ulemper.
Skal du tanden højere op i kvalitet så er det Redding eller Forster.
Du kan få et Fulle Lenght die-set fra LEE til kr. 220,- og det er mere en nok hvis det er til jagt du skal lade. Du kan også vælge et Redding Bushing die-set til ca. 2.300,- (incl. én bushing).
Men de er et die-set du kun skal vælge hvis du er super-duper nørd.
Og det er absolut ikke et die-set du skal give dig i kast med som nylader.

Og vælger du at necksize, så køb en neckdie og glem alt om det pladder nogle undervisere fortæller, hvor de påstår at et Full Lenght die-set kan necksize, blot man drejer det et par omgange baglæns.
DET KAN DET IKKE !!!!

Vil du vide mere og evt. se alle de forskellige presser, så har jeg samtlige typer og stå i butikken i Laurbjerg.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Vil du vide mere og evt. se alle de forskellige presser, så har jeg samtlige typer og stå i butikken i Laurbjerg.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Og det ser FEDT ud det han har lavet.. [:p] mulighed for at pilleroderage... [Big Grin][Big Grin] Har lige været forbi i dag. og der er ikke kun presser. også krudttårn,vægte osv osv.. [Wink]

Kig forresten i JVV nr 11. 2012 der er en rigtig god artikel omkring det og genlade og forklaring på de forskellige ting og lidt blandede priser også.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Om det er RCBS, Lyman eller Hornady kommer ud på et.
De har alle deres fordele/ulemper.



Helt enig, men her er det som om at RCBS er det eneste i verden hvilket jeg protesterede imod [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#30
Spændende tråd, jeg står lidt i samme situation som klokkeren ...

Hvad er regler, lovkrav etc, omkring opbevaring af materialer og udstyr, og findes der desuden lovkrav til det rum genladningen finder sted i, eller kan man sætte sig ved køkkennbordet med det?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#31
Prøv at google "regler genladning"

Den tekst der dukker op som vedhæng på ansøgningen, er dog ikke helt opdateret. Ved fornyelse af tilladelse, gives der bla.a. kun tilladelse til opbevaring af 2 kg krudt.

Er på via Ipad, så kan ikke finde ud af at kopiere linket [:I]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)