Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rössler Titan 6 - Knækket skæfte - Why?! - Update
#21
Du kender måske det gamle råd: " Hellere et magert forlig end en fed proces !" jeg synes det er passende at huske på nu.

Det kan godt tænkes, at du vil kunne bevise, at der var fejl på skæftet, det kan også tænkes, at du ikke kan selvom der var. Endelig kan det tænkes at producenten har ret, og der ikke var noget galt. Men under alle omstændigheder vil det tage lang tid, og helt sikkert koste flere penge at finde ud af, end det vil gøre at bide i det sure æble, og modtage et nyt skæfte for de skaldede 1.500 kr.

Hvis du holder af træskæfter, så prøv at presse dem lidt. Spil kostbar og besværlig, men "gå med til" at I ordner sagen i mindelighed, men så skal de finde et skæfte af højere grade end det der var på. Så kan det være de finder et virkelig virkelig flot stykke træ bare for at lukke kæften på dig, og så kan du da godt leve med forliget [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
Hvor gammel er riflen og hvor er den købt henne?
Svar
#23
Jamo>> Selvom jeg KLART synes bedst om en riffel med træskæfte, så faldt valget altså på kunststof. Så må vi se om jeg kan forliges mig med det.

Lassescout>> Alene tlf.-regningen er snart så høj at det ville være bedre at smide riflen til gammelt jern og købe en helt ny... :-D Sagt på en anden måde. Jeg har diskuteret med Hr. Rössler - ham selv - i tlf. i en del tid, og kan godt fornemme at jeg nok bare skal smile og sige tak og ikke forsøge at presse noget længere. Altså der er da noget sparet ved dette i forhold til jeg skal købe et skæfte til fuld pris, og de har da også strakt hånden ud til mig. Jeg er stadig ikke "rigtig glad" for løsningen, men som du siger. Nogle gange må man nøjes.

Rekylling>> Den er købt hos Aalborg Jagt tilbage i 2007. Vil hellere betale fuld pris for et skæfte end at sætte mine ben i den butik igen, men det er naturligvis bare min personlige holdning. (Der er garanteret masser af folk som er glade for butikken)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#24
Tja, forretningen kan jeg ikke svare på, vi må alle gøre vores egne erfaringer. Men trods alt så er træ et organisk materiale og der kan jo være sket skade på dette på et tidspunkt hvor du ikke har været klar over dette. Feks omkring transport til og fra jagt, jagtrejse.
I min optik så virker et kunststof skæfte som en rigtig god løsning som erstatning for det knækkede. Det var trods alt 5 år gammelt. Er egentlig ikke klar over om andre virksomheder vil erstatte et 5 år gammelt skæfte for 1500 kroner.
Det er min største frygt at være afsted på en jagtrejse og så sker dette. Pengene er spildt og ærgerlserne vil hurtigt bliver enorme.
Svar
#25
Så er en endelig aftale i hus. Jeg har overført 195,- € Til Rössler Waffen GmbH i Kufstein og de har smidt et kunsstofskæfte i postkassen til mig. Så nu kan man bare gå og vente spændt på den lander så man kan få samlet og indskudt den igen. Så håber jeg at et kunststofskæfte har bare LIDT længere levetid end 5 år.

Generelt vil jeg stadig sige at jeg er glad for riflen og mener at man får rigtigt meget for pengene. Præcisionen er god og man kan for små penge komme i nærheden af vekselpiber til den. Og der er trods alt fornuftig opbakning fra fabrikken selvom de dybest set var i deres gode ret til at nægte enhver form for kulance.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#26
Så er jeg røget med på bølgen af "legetøjsvåben" i plastik.

Synes egentligt at det ser ok ud, når nu et træskæfte ikke kan holde.

[Image: IMAG0070.jpg]

Synes skæftet virker ret stift og stabilt, så det bliver godt at komme ud og få testet om det dur til noget. [8D]

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)