Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akkubond NKT 250g
#21
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Mit kursus var også mest formelt. Vi så dog nogle spændende film om hvor dårligt røgsvagt krudt brænder ved atmosfærisk tryk. Så man kan sige at i dag hverken bruger viden eller bevis fra det kursus - her i Sverige er røgsvagt krudt i samme klasse som sprit og benzin - drivmiddel - og kræver ikke særlig tilladelse ud over den almindelige tilladelse til at opbevare ammo.

Mvh.

Yeti



Var der ikke noget med at vi kaldte det "forbuds Sverige" ?

Må snart omskrives til fornufts Sverige

VH Søren

Big Green for ever



Det er jeg meget enig i, bortset fra 6 våbens begrænsningen. De fleste våben og jagtregler virker som om de har afsæt i fornuft.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Hvorfor hører vi ikke fra Sander?? ang. han ladetilladelse.[?]



....fordi han har været på jagt :-) men her kommer min status PT på ladekursus eller ej:

Max har ret jeg har ikke taget kursuset. Men jeg lader heller ingen ting. Er blot ved at danne mig et overblik over om det er for omstændigt at kaste sig ud i. Hvor let/svært det er at finde rette data eller komme på afveje.

Så det her gik sådan set mest på at afveje om det er tiden det kræver værd for en småbørnsfar med dertilhørende alt for lidt fritid. Det er jeg stadig ikke blevet ret meget klogere på. Tilgengæld har jeg igen set lidt af selvsvingsfaktoren her på stedet [B)][Wink]

Men også læst de par gode indlæg der gav svar på mit spørgsmål.

SS
Svar
#23
Uanset hvad folk herinde skriver, syntes jeg det ville være et fint hobbyprojekt for en som dig også. Økonomisk kan det ikke rigtigt svare sig alt afhængig af hvilken kaliber du regner med at lade til. Bare klø på. Hop du bare på et kursus og få tilladelsen. Så er folk glade..[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#24
Det tar jo egentlig ikke så lang tid når man først har fundet den ladning man vil prøve, med hensyn til kugle, kruds osv. og kan man lide at bruge DYRE kuglermener jeg at der er en nhel del at spare om man bortser fra opstart investeringen med køb af ladegrej, prøv at se hvad en pakke Norma 8x57IS med Oryx kugle koster i butikken,feks.
og så regn lidt på komponenterne hvis du selv samler dem, ikke så ringe endda[Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)