Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Garanti Schmidt & Bender?
#41
God pointe.. Tak for indspark!

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#42
Når man nu købet topkvalitet, så kan man sgu da ikke pive over den type småpenge.

Den korrekte momsmæssige udregning er.
S&B prisen divideret med 1,19(fradrg for tysk moms) + dk forsendelsesomk + håndteringsgebyr x1,25(dk moms)
Det kan faktisk være at hverken S&B eller den Danske butik er klare over hvordan man handler indenfor EU mellem momsregistrerede firmaer. Her udskrives fak´turaer uden moms. Hvorefter indberettes EU varekøb og EU varesalg på listeangivelser, med oplysning om beløb og køber og sælgers cvr/vat nummer.

Højst sansynligt gider S&B ikke risikere at en bette butik i dk ikke fatter dette system, hvorfor de for at undgå momsproblemer bare knalder tysk moms på.
Glæd dig nu bare over at da det er almindeligt vedtaget at pris og kvalitet følges ad, så har du fået et bedre produkt, når man tager 2 x moms[B)]

Du har jo bare oplevet effekten af en ikke særlig informativ garantibetingelse, hvor man har levet højt på fortidens ilutioner.
Svar
#43
Så fik jeg fat i forretningens bogholder, som vile undersøge sagen. En time efter blev jeg ringet op og de beklagede at der var sket en fejl i fakturaen[B)]

Regningen blev rettet efter ovenstående regnestykke, og jeg blev lidt mindre fattig [:p]

Tak for hjælpen gutter!

Jeg sidder blot tilbage og tænker "Hmmm.... hvor mange fakturaer er dette regnestykke gået galt med, og var det helt tilfældigt at man ikke kunne se prisen på den første faktura fra S&B fordi den sørme havde ligget skævt i kopimaskinen?" Tja, det må stå hen i uvished.

I øvrigt havde jeg fat i S&B for at forespørge på kikkertens alder. Den er fremstillet i 1989, og de fastholder deres nye garantibetingelser på mit spørgsmål til om der ikke er 30 års garanti på kikkerter fremstillet på dette tidspunkt.

Men skidt nu med det, kikkerten holder sikkert længere end jeg kan holde fingrene fra en ny [Big Grin]

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#44
Såvidt jeg husker, var der dengang en pasus i mange af garantibestemmelserne, om at der var 30 år, for den første ejer, så garantien ikke umiddelbart fulgte med.

"Man må sno sig sagde ålen"
Svar
#45
Der har ikke været talt om hvordan kikkerten er erhvervet ved korrespondancen med S&B

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#46
Køb en Leupold. Garateret for livstid. Ingen spørgsmaal
H
Hogmeister
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Køb en Leupold. Garateret for livstid. Ingen spørgsmaal
H


Ja nemlig ja - det er ingen problem.

Jeg sender i morgen en Swarovski ind, med det sædvanlige Swarovski problem[:I]. - krydset flytter sig først ved næste skud[Sad].
Spændende hvad de siger med hensyn til garantien.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)