Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oliefyr i Ford Mondeo
#21
De elektriske varmere har den ene kæmpe fordel frem for Benzin/oliefyr at de kan bruges inde i en garage.

jeg bruger begge bilers fyr (diesel) i garagen hver dag. ingen problemer [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by STROM

De elektriske varmere har den ene kæmpe fordel frem for Benzin/oliefyr at de kan bruges inde i en garage.

jeg bruger begge bilers fyr (diesel) i garagen hver dag. ingen problemer [Smile]

mvh
Strom, naturgænger


Hvis din garage er rimelig tæt er det helt sikkert du er tæt på at få "problemer" - har du en CO måler opsat? - grænsen mellem "ingen problem" og død er hårfin

Problemet er jo, du får ingen advarsel - du dør, færdigt arbejde.
Det siges så at være en dejlig død - man skulle blive opstemt lige inden døden indtræder[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#23
Da jeg alligevel trak strøm ud i carporten, sørgede jeg for at sætte en stikkontakt op, der kan tændes indefra. Når det er koldt, sætter jeg en 150 kroners varmeblæser ind i bilen når jeg forlader den. Den tænder jeg så 10-15 minutter før jeg skal køre. Varm og afiset bil [Smile] med kold motor [B)] billigt [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Da jeg alligevel trak strøm ud i carporten, sørgede jeg for at sætte en stikkontakt op, der kan tændes indefra. Når det er koldt, sætter jeg en 150 kroners varmeblæser ind i bilen når jeg forlader den. Den tænder jeg så 10-15 minutter før jeg skal køre. Varm og afiset bil [Smile] med kold motor [B)] billigt [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Hej

Det kender jeg også en der gjorde. Han stoppede dog efter den dag naboen bankede på døren for at sige der var ild i hans bil....[Wink]
Svar
#25
@ Claus
giver dieselafbrænding også co2 ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by STROM

@ Claus
giver dieselafbrænding også co2 ?

mvh
Strom, naturgænger


Ikke CO2 (jo det gør det også, men skidt med det[:I]) CO KULILTE.
Det afgiver enhver forbrænding (mere eller mindre (af hensyn til brint fanatikerne[Wink]))
Tager du også din grill med ind i huset for at udnytte restvarmen[:I]?[Big Grin][Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#27
Fair: smid lige em pm med dit tlf.nr., bilens stelnummer, årgang og motor. Så skal jeg nok lige tjekke i tyskland.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#28
En lille ting I lige skal huske hvis I monterer oliefyr i bilerne. I vores firmabiler med fabriksmonteret tyverialarm har fik vi installeret Ebersprächer Oliefyr som selvfølgelig kan programeres.

Resultatet er en dejlig varm bil uden forlængerledning. Eneste ulempe er en skidekold chauffør som har drønet ud på gårdspladsen i underhylere, for at låse dørene op, åbne en af dørene og lukke den igen, for at slukke alarmen. For derefter at drøne ind i varmen igen og spise morgenmad alt imens han ryster af kulde [Smile]

Opel har haft bilerne inde utallige gange, selv de tyske ingeniører har været inde over. Der er installeret blæserstyring og hver en ting uden det hjælper en skid.

Men dejligt er det med en varm bil uden is på ruden Smile

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by taby

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Da jeg alligevel trak strøm ud i carporten, sørgede jeg for at sætte en stikkontakt op, der kan tændes indefra. Når det er koldt, sætter jeg en 150 kroners varmeblæser ind i bilen når jeg forlader den. Den tænder jeg så 10-15 minutter før jeg skal køre. Varm og afiset bil [Smile] med kold motor [B)] billigt [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Hej

Det kender jeg også en der gjorde. Han stoppede dog efter den dag naboen bankede på døren for at sige der var ild i hans bil....[Wink]



Det kunne være at jeg skulle begynde at stille den på en plade [:I].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#30
Endelig kunne man jo installere en 'remote starter' saa man starter bilen fra køkkenet 10 minutter før man skal bruge den og saa er motoren og kabinen opvarmet. Saadan en starter kan købes her for ca $ 100
H
Hogmeister
Svar
#31
@Hogmeister

Det vil nok ikke overraske dig at det er forbudt at lade en bil stå og køre i tomgang,
i en tredjedel af de danske kommuner [}Smile]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#32
Og skulle den blive "lånt" dækker forsikringen ikke når nøglen sidder i[Wink]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#33
Man kan købe en remote starter der kan starte bilen uden nøgler og uden at ratlås bliver deaktiveret, der er bare det problem, at de ikke kan bruges i biler med startspærre, uden nøglen sidder i tændingen også...[:I] og så kan alle jo køre med bilen[Big Grin]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#34
Der er ingen nøgle i bilen. Naar man aktiverer selvstarteren laases dørene automatisk. Mange af de nye modeller har systemet indbygget fra fabrikken...........................Men jeg havde ikke lige tænkt over ulovligheden, og ja det undrer mig ikke, kun hvordan kan det være en kommunal lov??
H
Hogmeister
Svar
#35
@Hogmeister

Det er ikke en lov - det er politivedtægten. Det er den samme konstruktion der bruges når det i nogen kommuner giver bøde at parkere med det ene hjulpar på fortovet mens det i andre ikke gør.

Det sidste giver anledning til lidt forvirring, idet Københavns kommune ikke tillader dig at parkere med det ene hjulpar på fortovet, mens Frederiksberg gør...

Mvh.
Anders
Svar
#36
Grunden til at man ikke skal bruge en billig 220V varmeblæser i en bil er 2 ting:

1: de billige blæsere har eksponerede glødetråde, som kan antænde støv og tæppefiber partikler i bilen ... = øv ...
2: Hvis blæseren på en eller anden måde "nedsmelter" (de er oftest med et hus af plastic) så er der masser af dejligt brændbare materialer lige i nærheden, det er svært at overholde varmeblæserens "sikkerhedsafstand til brændbare materialer i en bil...[:I]
Man KAN købe lidt dyrere varmeblæsere (Bl.a. den der bruges i Defa sættet) som er med lukkede varmelegemer og metal-hus. DEm er der intet i vejen for at bruge i bilen..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#37
Nu falder jeg sgu snart af stolen af lutter grin! Oliefyr, tilskudsvarmer, varme blæser og hvad ved jeg. Hvad skal alt det stads til i et land hvor I sjældet har det koldere end -5°C. Kom herover og prøv -44°C saa kan vi snakke om sagerne.
H
Hogmeister
Svar
#38
Ja Svinemester...hvis du lover at du ikke bruger din motorvarmer når det er varmere end -20°c, så bare grin...

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Da jeg alligevel trak strøm ud i carporten, sørgede jeg for at sætte en stikkontakt op, der kan tændes indefra. Når det er koldt, sætter jeg en 150 kroners varmeblæser ind i bilen når jeg forlader den. Den tænder jeg så 10-15 minutter før jeg skal køre. Varm og afiset bil [Smile] med kold motor [B)] billigt [Big Grin].



Ja så genopliver jeg lige denne gamle tråd, da der faldt en boks ned fra rummet bag handskerummet i min Peugeot 307 HDI. På den stod der sjovt nok Webasto [:I]. Det forklarede jo også den lille knap som sad over ventilationsdysen ved radioen. Når jeg trykker på den, lyser den gulgrønt og jeg kan høre at fyret der sidder ude i motorrummet begynder at brumme. Efter lidt tid, forsøger det at starte men stopper hurtigt igen. Det bliver det ved med i ca. ½ time hvorefter det slukker. Er der nogen der kan give mig et tip til hvordan jeg kommer videre i sagen, så jeg slipper for at brænde slæden af med min el-varmeblæser. Bilen er købt på auktion, så jeg ved intet om forhistorien. Der ligger også nogle ledninger med et stik der vist passer i en i-phone i handskerummet. Er det bare for at kunne bruge sin i-phone som musikleverandør?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#40
Uhmmmmmmm, Android app + Webasto = varm Toyota[^][^][^]

Godt nok er maskinen lavet af grundstoffet Toyotium, men det skader nok ikke at sådan en gammel maskine der har gået over 300k er varm hver morgen, inden den får "bly-skoen"[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)