Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemmerøveri
#41
Desværre tør man ikke sætte "risiko" for forbryderne op på samme måde som "besvær" eller "bøvl" som et problem, der kunne afværge en del forbrydelser allerede inden de bliver begået.

I Danmark betyder det konkret at vores lokale brugsuddeler allerede tilbage i 80'erne røg i retten og fik en stor bøde fordi hans vagthund, Rottweileren "lady" tog en luns ud af en indbrudstyvs venstre balle... efter at han havde forsøgt at flygte fra "vovsen" gennem en lukket glasdør... Snitsårene fra glasset var retten kompelt ligeglade med, det var hans egen fejl.. men hundebiddet i rumpen.. det var en forbrydelse!!! [xx(] begået af hundens ejer!

Da jeg for år tilbage havde indbrud ærgede den tilkandte "kriminaltekniker" sig over at de ikke havde skåret sig på noget... og dermed efterladt noget DNA... Men jeg må IKKE montere et par barberblade strategisk ...

I England fik vi heller ikke ros da Colin monterede noget Razorwire på bagsiden af vores nedløbsrør, oppe i ca 2 meters højde, hvor ingen andre end en indbrudstyv ville forsøge at klatre op..[xx(] Han kom ikke højere op.. og han efterlod masser af DNA...[xx(]

Tror i ikke også at der ville blive et vist fald i statistikkerne, hvis "forbryderne" vidste at der var en meget mere ubehagelig risiko ved deres "arbejde" end blot at sidde inde og brumme lidt (og lære noget mere af håndværket fra de lokale eksperter)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#42
Gode posts...

Tror du har fuldstandigt ret i dine formodninger Nanoq. Uheldigvist far man jo nok aldrig svaret herpa i sidste ende vedr. vaben til selvforsvar.
Samfundet er simpelthen ikke gearet til dette, og langt flertallet ville automatisk vare imod det. Dette uden faktisk at tanke narmere over det...sadan mere pr. naturlig refleks.

Jeg tror heller ikke det for tiden er nok brug for det. Om 50-100 sikkert, men heller pa dette tidpunkt lovliggores dette alligevel.

Nu skrev jeg en langere post igar vedr. forholdende her. Og uanset hvordan man vender og drejer fakta, sa det passer ens egen mening, er konklusionen at misbrug af CCW er utroligt lavt ca. 0,01 til 0,02 %. Kan ikke se hvorfor dette skulle andre pa sig i ovrige lande og kulturer.

Igen, kunne man forestille sig en forsogsordning, kunne man f.eks. give "high risk" borgere en tilladelse som varede i 1 til 3 ar ad gangen. Herefter undesoge hvilken indflydelse pa godt og ondt, det havde fort med sig. Nu sker dette aldrig, men hvis det gjorde, tror jeg ogsa det ville vare sa mange regler pahaftet, at de fleste ikke engang gad og ansoge.

Se f.eks. bare testen for jagttegn ! Man skal jo narmest uddannes som biologist, inden man modtager jagttegnet.Fuldstandigt vanvittigt at skulle vide alt om dykander, hvis man kun interesserer sig for eks. bukkejagt.

Nar befolkningen ikke engang tillades pepperspray, sa fortaller det vel alt om den sag.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#43
Hm kunne du ikke lige stoppe skoleskyderierne før vi diskuterer liberale våbenloven i dk?
Svar
#44
Billigt trick Rekylling !
Vi er alle... i hvert tilfalde mig, dybt nedtrykt over det handte. Jeg smagrad lidt af bade sorg og raseri, da jeg sa det pa TV i gar.

Uanset hvad man siger lige nu, er alles folelser i kog. Intet syntes ret og rimeligt vel! "om jeg kan stoppe skoleskyderier"....
Sikke da en modbydelig bemarkning at smide pa bordet....hvad gor du selv? Nej, jeg vil ikke ga i den retning som dig. Det er for lavt et plan, og vi ved alle hvordan den debat ender ikke.

Maske er jeg gammeldags i min opfattelse nar det kommer til borneopdragelse. Noget er gaet galt gennem tiden, og jeg ser mange hjem hvor bornene efterhanden bestemmer. Hvad de skal spise, se pa TV, hvad de "gider" at lave..eller ikke lave og hvornar det er sengetid osv.
Born her i USA er overbeskyttet og lever generelt i en syntetisk verden med fa granser. Video spil som "get rich or die trying" osv. satter altsa nogle spor iden i hjernen pa personer, som ikke har udviklet en moden personlighed endu. Og der er alt for mange unger, som har foraldre, du burde have haft en "tilladelse" til at have born i forste omgang.
At afstraffe sine born, er jo en by i Rusland i dag, selvom de foraldre som virkeligt elsker og respekterer ders born, bliver nod til dette somme tider, saledes barnet lare rigtigt fra forkert tidligt i livet.

Nej jeg er sgu' ikke borne psykolog osv., men denne sorte "cottoncoat" mentalitet, er altsa ikke startet af bornene selv, men af udviklingen og mangel pa borneopdragelse.

Kombinerer man dette med let adgang til vaben, samt en personlighed der tanker som et computerspil, sa har man et stort potentielt problem. Sikke meget mere nuanceret, hvis en professionel skulle forklare dette, men sadan ser jeg meget pa sagen.

Som jeg skrev tidligere, er misbruget af vaben blandt CCW personer sa lille, det ikke er vard at omtale. De vaben der blev anvendt i denne sag, var lovligt ejet af moderen. Hendes son som er voksen, stjaler dem og gar amok. Noget der ville kunne ske selv i Europa.
Det er forst indefor de sidste ca. 20 ar, denne "cottoncoat" kultur er blevet et problem. Var det ikke sadan ca. 20 ar siden ogsa, man kunne begynde at kobe realistiske video/computerspil, som gik ud pa at nedskyde alle mennesker omkring sig, eller tager jeg helt fejl her. Dette kombineret med mangel pa opdragelse, sa har du maske 50% afsvaret pa dette problem.

Hvad mener du rekylling? Skal man starte med at inddrage alle lovlige vaben hos skytter/jagere...er det den eprfekte losning, eller har du et bedre bud.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#45
Hold da kæft! Jess synes du virkelig det er nødvendigt at tage 6 rifler og 2-3 pistoler med paa udflugt i Grønland er nødvedigt?? Det er det rene paranoia, som jeg tror en psykiater kunne have sjov med at behandle. Den kunne jeg godt tænke mig forklaret nærmere. Det er tre paa hver skulder, en paa hver hofte og en i bæltet. Hmmmmm Bo Bøjsen kunne uden tvivl tegne det i en karikatur saa man skraldgrinede.
H
Hogmeister
Svar
#46
Jamen sikken da en hetz der er omkring min person denne morgen. Der er narmest ved at ga sport i det ha ha.

Inden du drager underlige konklusioner Hogmeister, sa las lige min post igen ! Jeg havde ogsa 5 fiskestanger med. Vi begav os omkring i en stor bad fra fjord til fjord, og havde en masse udstyr med ombord.
De fleste vaben var sakaldte "udlansvaben" som tilhorte SVN. Sa fik man en chance for at prove nye modeller osv. herved. Desuden var nogle salon rifler til aften plinking ved lejrbalet. Vi stod jo selv for "underholdningen" i mangel af TV, sprut og kvinder det meste af tiden.
Handvaben var bade tjenestevaben og mine privatejede 9mm, 357 og 44, som chefen for tjenestestedet havde givet mig tilladelse til at anvende pa turen/opholdet der.
Nar vi gik ture, havde vi som regel en pistol pa hoften og en 30-06 over skulderne, mere dramatisk var det nu heller ikke.

Na'he ja...godt man er lidt parnoid, for vi blev angrebet af fisk hele dagen, men de satte de 5 fiskestanger en stopper for.

Var der iovrigt et sporgsmal du ville stille...har helt glemt det nu.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#47
Mit bud er at man skal ikke pisse i andres have hvis de ikke må pisse i ens egen.
Svar
#48
Dette gode rad stopper sikkert fremtidige skoleskydninger. Lad os tage en Gammel til kaffen ikke...

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#49
Damn,

hvordan f***** får man indsat den smiley der spiser popkorn?????

Helt klart magtbalancen der er skæv!

Helt fra 1. klasse skal ungerne da bare have en rullebøsse i 44 Mag, så kommer der aldrig mere til at ske en skoleskydning [B)][8][V][?]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Hm kunne du ikke lige stoppe skoleskyderierne før vi diskuterer liberale våbenloven i dk?


Det er simpelthen et forvrøvlet indlæg rekylling - du hyler præcist i det samme kor som dem der påstår at dette skoleskyderi har noget at gøre med adgang til våben.
Jeg havde forventet et mere tænktsomt indlæg fra dig.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#51
Tja'he, men mange debatter lider samme skade....Man kan ligesa godt tale med sin nabo's hund. resultatet er det samme.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#52
@id. Det her er ikke første gang du bliver personlig.
Ligesom når jeg kommer op til diætisten og der sidder en +100 kg tung kvinde som er storrygende så syntes jeg det er tankevækkende at amerikansk liberal våbenlovgivning skulle løse problemerne i Danmark.
Det er ikke våben der dræber børn, det er de mennesker der trykker på aftrækkeren. Det er nyt for mange amerikanere, i dette forum virker "skyd først" som eneste løsning på alle problemer. Udstyr alle med ccw og så bliver problemerne løst the American Way.
En liberal våbenlov medfører ikke mange skyderier. Manglende løsning af sociale problemer gør. Og efter min mening så skal problemerne løses tidligere. Uden at være yderliggående så kan man sige at ved ikke at prøve på at løse sociale problemer så bliver de løst ved etnisk udrensning, de bliver jo skudt eller begår selvmord. I Norge nåede man at arrestere manden.
Jeg har ikke de vise sten men jeg kan se at skoleskyderier eskalerer så løsningen kan være at ændre på kulturen omkring køb, uddannelse og opbevaring af våben. Desuden et mere finmasket net som kan redde børn før de bliver mordere. Men jeg er ikke ekspert i amerikanske forhold så det er nok bare noget sludder jeg har opfundet til lejligheden.
I Danmark, tja løsningen ligger ikke lige for. Det er ulovligt at stjæle og røve. Dem der skal forhindre dette laver razziaer og udskriver færdelsbøder. Grænserne er til pynt og vi skal have gps i græsopsamleneren for at have mulighed for at finde tyven i et ikke nærmere defineret østland 12 timer efter den bliver fjernet fra ens lade.
Våbenkammerdør og elektronisk dørspion er vel næste skridt på vejen mod sikring af hjemmet.

Og så tør jeg ikke tænke på at datteren tager til Israel i næste måned.
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

@id. Det her er ikke første gang du bliver personlig.

Ja Gud forbyde at jeg adresserer et indlæg til afsenderen af det indlæg jeg kommenterer [Image: z-confused00881_zpsc3d8f16e.gif], men jeg skal gerne omformulere mig:

"Det er simpelthen et forvrøvlet indlæg - indlægget hyler præcist i det samme kor som dem der påstår, at dette skoleskyderi har noget at gøre med adgang til våben.
Jeg havde forventet et mere tænktsomt indlæg fra en besindig og erfaren forumdeltager".


Mit indlæg har intet med at gøre om jeg er tilhænger af en amerikansk våbenlovgivning i Danmark eller ej. Mit indlæg omhandler det tåbelige postulat om kausalitet imellem antallet af skoleskyderier og let adgang til våben. Det er en forudsigelig myndigheds-ansvarsfragåelse således at man ikke behøver at tage stilling til, at det er statens frihedsberøvende og forbudselskende almægtighed som skaber disse skole-skyde-maniac's..........

[Image: bueskytte.png]
Svar
#54
Ja der eksisterer ikke noget svar pa problemet der giver mening.

Tror efterhanden, at hvis man ser helt unuanceret pa disse handelser, hvad enten man er for eller imod vaben, kan man vel sige, at USA har sa mange vaben i omlob pa godt og ondt, at det er "point of no return". Det kan simpelthen ikke reguleres efterhanden.

Hvis et uvildigt konsulent firma f.eks. fra andet land, som var uafhangigt af selvinteresser, og dermed ikke skoene pa f.eks. NRA, undersogte faktiske forhold mht. hvor mange uskyldige liv vaben tager om aret, og hvor mange der reder liv og lemmer ved lovligt brug af samme, kunne disse tal simpelhen holdes op mod hinanden.

Nar disse tal sa er kendt, kan man tage stilling til procenten af lovligt/ulovligt brug. Og herefter lade befolkningen selv bestemme pa politisk plan, i hvilken retning de vil have det.

Man kan jo af gode grunde ikke ulovliggore at vare ulovlig, det er der ikke mange kriminelle der lytter ret meget til. tillagsregler oveni de nuvaerne regler for vaben osv. loser ikke noget problem.

Se bare pa ham i Newtown. Han var ikke gammel nok til at kobe handvaben, men stjal dem fra hans egen moder. Ja, ved godt han brugte AR'en mest, men det er sadan set irrelevant i denne sammenhang.

Det er skruen uden ende, og ingen har et godt svar pa en losning.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#55
Ja jeg kan jo godt se at det ikke er nemt at gøre noget for at forebygge skoleskyderier i Amerika og det er heller ikke nemt at forebygge hjemmeoverfald i Danmark. Så jeg lader den ligge her. Mine indlæg virker åbenbart som en rød klud på nogle som så ikke læser hvad jeg skriver.
Svar
#56
@rekylling...

Citat:quote:

Hm kunne du ikke lige stoppe skoleskyderierne før vi diskuterer liberale våbenloven i dk?


Dette er et typisk eksempel på et plat og personligt ment indlæg, der for det første forudsætter en direkte sammenhæng mellem "en liberal våbenlovgivning" og skole-massakrer med skydevåben..
(USA's værste skolemassakre foregik med brandbomber og sprængstof, helt tilbage i 1927......"The Bath Scool disaster")

og for det andet inddrager GIJess's personlige holdninger til hvad der er en fornuftig politik m.h.t. våben OG sammenstiller det med noget som Jess intet har med at gøre, bortset fra at han er "våben-tosse" ligesom så mange af os andre[:I]

Den eneste grund til at skrive sådan et indlæg må være en personlig antipati mod Jess ...[xx(] Fred være med det, men ikke at ville indrømme det.. det er tyndbenet ....

Hjemme-røverier og skoleskydninger har INTET med hinanden at gøre, selv hvis det var det samme våben der blev brugt.
Hjemmerøverier begås af moralsk AFSTUMPEDE individer for egen personlig vindings skyld, uden empati med ofrene, og oftest uden efterfølgende anger.

Skoleskydninger begås af moralsk AFSPOREDE individer, oftest med særdeles direkte følelser af had og vrede mod ofrene, og oftest i det man i gamle dage kaldte "en blodrus" og i langt de fleste tilfælde er angeren og skyldfølelserne så store at gerningsmanden begår selvmord, enten ved at skyde sig selv eller tvinge politiet til at afslutte situationen fatalt.. (suicide by Cop)

Anders Bering Breivik var mere at sammenligne med hjemmerøveren, han er helt klart en moralsk AFSTUMPET person, der af forskruet idealisme, vælger at tilsidesætte al moral og anger, og i realiteten umenneskeliggøre sig selv. Helt typisk gennemfører han heller ikke et selvmord, og tvinger ikke politiet til at dræbe sig..
Hans slags er nærmest blevet ophævet til helte i mellemøsten.. [xx(]

Danmark har også haft mindst en "skole-skydning" uanset DK's såkaldt stramme våbenlov.

Samfundets manglende "rummelighed" og "forsnævringen" af "normalitetsbegrebet" er IMHO den væsentligste årsag til skole-massakrer nu om dage.
På den anden side er jeg heller ikke i tvivl om at NOGEN af de skole-massakrer der har været, MÅSKE kunne have være undgået hvis gerningsmændene havde haft sværere ved at få fat i våben.
I det sidste tilfælde her, tog den unge mand jo våbnene fra sin mor.
Havde hun være en ansvarlig våbenejer, havde hun vel sørget for at våbnene var låst inde, uden adgang for sønnen?

Hjemmerøverier undgås bedst ved at sørge for at begrænse moralsk afstumpede menneskers adgang til frit at færdes over grænser og udøve deres forbrydelser uden væsentlig risiko for dem selv..
Det betyder IMHO at vi enten afgiver noget af vores demokratiske frihed, ELLER bedre... påtager os et personligt ansvar for at bekæmpe ondet ... For mit vedkommende betyder det at jeg tager mine forholdsregler. Hvad de er og hvad de består af vil det være taktisk uklogt at afsløre..[8D][:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#57
Det er vel ogsa kun et sporgsmal om tid, forend man ser en slags "urmager" situation. En skonne dag "besoger" nogen det forkerte hjem....eller det rigtige, alt efter hvordan man ser pa sagen.

Hvor en eller anden familiefar plaffer arme og ben af forbryderne, med et lovligt ejer vaben. Og sa far at se hvordan samfundet ser pa sagen i medierne.

Nasten Murphys Law...kun et sporgsmal om hvornar.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#58
Jeg vil stædigt fastholde at jeg er modstander af at lovliggøre menigmand skal kunne bære våben i offenligheden...

Men jeg må sku indrømme at jeg efter oplevelsen med min nabo, har tænkt mange, og ofte også ubehagelige, tanker.. Mine døre har efterfølgende været låst døgnet rundt også selvom jeg er hjemme, det har de sku aldrig været før. Godtnok mest til ære for kæresten, der er lidt mere nevøs anlagt end jeg selv, men ikke desto mindre...

Med fare for at blive stemplet som dobbeltmoralsk så har jeg efter meeeget nøje overvejelse besluttet at jeg ALDRIG vil udsættes for en behandling som den der overgik min gamle nabo. Det betyder at jeg har tænkt mig at tage mine forholdsregler INDE I MIT HJEM. PT kan man sige at jeg er tættere på Jess, rent holdningsmæssgt, end jeg nogensinde har været.

Jeg er nået frem til at jeg har tænkt mig at forsvare mit hjem, med de midler jeg nu har til rådighed, og det gælder også med de våben jeg har til rådighed... Det betyder også at hvis jeg er hjemme, og der kommer ubudne gæster med ondt i sinde, tjaaaeh så er der ihvertfal en eller to af de skiderikker der ikke kommer hjem igen... Kald mig blot afstumpet, men det de skiderikker udsatte nabo for, det kan sku kun belønnes med et par ekstra huller i kroppen, og jeg taler ikke om piercinger......
Nu er det sådan at jeg ikke er nogen tilhænger af at komme i spjældet så nu spekulerer jeg blot hvordan de praktiske foranstaltninger skal være for at kunne punktere sådan nogen røvhuller uden at skulle alt for længe i brummen...
Jeg har set man kan få sådan nogle små pistolsikrings"skabe" med fingeraftrykslås. Jeg tænker, hvis jeg installerer sådan et, på behørig vis, med de påkrævede forankringer, ved siden af sengen, så kan man vel ikke dømmes for at opbevare sit skydevåben ulovligt. På den måde har jeg vel også, ganske lovligt, lynhurtigt adgang til et forsvarsvåben...

Jeg er klar over at det er en slags optrapning og at faren er banditterne blot bevæbner sig yderligere. Omvendt så mener jeg altså også det er på tide vi sender et signal om, at den slags røverier ikke tolereres. Jeg har talt med flere naboer og det viser sig at der i nærområdet inden for de sidste to måneder, har været ti indbrud på et relativt lille område. Heldigvis ingen af så grov karakter som det der overgik min nabo, men alligevel.
Naboen til den anden side fortalte med grødet stemme om, at han for et par år siden måtte aflive sin elskede rottweiler efter et indbrud. Den havde fået så meget stød af en slags stødpistol at han efterfølgende måtte aflive den...[Sad!][Sad!]

Så ja... nogen vil kalde mig afstumpet, jeg mener blot at jeg forsvarer mig i henhold til nødværgeretten

HVAD SIGER I ÆREDE FORMÆND.... Er jeg helt galt på den eller hva???

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#59
Ok nu er jeg ikke fmd. men har lyst til at sige, nej du er ikke forkert pa den, men tror du ville havne i store problemer. Myndighederne ville betragte disse sma pistolsikringsbokse, som en slags forberedt nodvarge. Denne nodvargeform er mig bekendt ikke lovligt for "civile"

havde samme samtale med nogle venner igar ved en julefest. De er urokkeligt af den overbevisning, at man skal have retten til og forsvare sig selv.
Envidere var der enighed om, at hvis vaben reder flere liv end de tager, er det blot demokratiets onde pris.

Hele morgenen her, har der varet forskellige radioprogrammer om dette. Samme udfald ! Holdningen er, at hvis man lavere strammere regler for vabeneje/brug, giver man kriminelle bedre kort pa handen. Ogsa at CCW har varet en stor sucess i de stater der har det (nasten allesammen.
Der er intet i vejen med reglerne her, de er skrappe nok, men som alle andre steder i verden, valger mange blot og overtrade dem. Alle dem man hore bega mord og skoleskydninger, kan slet ikke eje vaben ifolge loven.

Desuden er der sa mange vaben i omlob i USA, at der ikke er nogen vej tilbage, skulle man forsoge begransninger osv.

Forstar dig udemarket Klokker, men pas nu pa ikke at komme i klemme ikke. Ikke alle deler din indsigt og raseri over dette emne.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#60
Jeg er sikker på at den førte politik og lovgivning, hverken i USA eller i DK, indeholder den magiske løsninger på vores landes individuelle problemer. Nogen er fanatiske for det ih og åh så fantastiske "mulighedernes land" imens andre hader det som pesten og allerhelst vil have DDR tilstande. Uanset hvad så er ingen af delene nogen løsning.

I lille DK går det kun én vej og det bliver kun værre når politiet skal måles på hvor mange bøder de får kradset i kassen, i stedet for at få knaldet nogle kriminelle som for alvor gør skade på andre. De danske politikere er en stor flok nosseløse hængerøve der vil sige HVAD SOM HELST for at holde deres pind inde på borgen. De har alt for let ved bare at "please" pressen som pisker en stemning op og styrer politikernes (og vælgernes holdning) med hård hånd. Mit firma havde ordren på at lave grænsebommene dengang der blev en masse ballade om dem. Alt var produceret og klar til montage. Det blev beordret stoppet om fredagen, hvor gravearbejdet var planlagt til at starte mandag... Men uha nej... Danmark skal være den lille duks.

Uanset om der er stramme våbenlove eller ej, så vil kriminelle jo ALTID kunne få fat i våben. Det har de alle dage gjort og det bliver de nok ved med. Om det hjælper noget at man selv bevæbner sig til tænderne - Jeg tvivler. Hvis alle lærere på skolen havde båret et våben kunne der måske have været sparet liv, men på den anden side ville en lærer som fik et sammenbrud/flip være en risiko, da de jo helt legalt ville kunne have et våben imellem alle børnene... Tror på at jo flere der har våben, jo flere uheldige elementer vil også komme i besiddelse af våben så. Og så er det bare et spørgsmål om tid inden det går galt.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)