Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu en ulv i DK?
Jamen så er det da helt oplagt.

Så skal der da klart være ulve på sjælland[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Det er ganske enkelt grotesk, at ID skal snigløbes i andre tråde af n a[Sad!]
Svar
Så klag dog for F***** til moderator[?]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
@deerdk
eller endnu bedre: slet dit indlæg [B)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
En fri bestand af 100 ulve i Jylland er noget romantisk "treehugger" pladder- ulve hører bare ikke hjemme i et kultur landskab som Jylland trods alt er. Ulven er beskyttet af EU (jægerene kunne godt gå hen og være misundelig) og hermed er regulering udelukket. Og ulve skal æde min. 4 kg kød om dagen, og argumentet at de også spiser mus holder ikke en meter, der går for mange mus på 4 kg. Ulven er et rovdyr og de vil søge føden, hvor den er nemmest at få fat på, uanset konsekvens.

For mig er ulv i Danmark er et fuldmonteret eksemplar på Zoologisk Museum (og det bliver den eneste på Sjælland).

Demokrati: Hvis der insisteres på ulve i faunaen, så må der også insisteres på vildsvin.

Have a nice day, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Originally posted by THORLAK

Og ulve skal æde min. 4 kg kød om dagen...............

Det lyder ganske voldsomt - en grønlandsk slædehund spiser mellem 800 og 1100 gram tørkost om dagen (alt efter om den trækker eller slapper af), en schæfer spiser ca. 400 gram om dagen.
En typisk scandinavisk ulv vejer imellem 40 og 50 kg. hvilket betyder at den skulle kunne forbrænde ca. 10% af det som svarer til dens kropsvægt om dagen......pardon THORLAK, men det lyder ikke sandsynligt...........(og inden jeg bliver beskyldt for at være café ladé-romantiker eller hvad i nu ellers kan finde på, mener jeg at 100 ulve i den danske fauna er for voldsomt).

[Image: bueskytte.png]
Svar
dette svar er taget fra.
http://www.wolf.org/wolves/learn/basic/faqs/faq.asp#19

Getting enough to eat is a full-time job for a wolf. When wolves catch and kill a large mammal, they will gorge and then rest while the food is being rapidly digested. They will generally consume all but the hide, some of the large bones and skull and the rumen (stomach contents of ungulates) of their prey. Gray wolves can survive on about 2 1/2 pounds of food per wolf per day, but they require about 7 pounds per wolf per day to reproduce successfully. The most a large gray wolf can eat at one time is about 22.5 pounds. Adult wolves can survive for days and even weeks without food if they have to. Growing pups, however, require regular nourishment in order to be strong enough to travel and hunt with the adults by the autumn of their first year. Wolves often rely on food they have cached after a successful hunt in order to see them through lean times.

Red wolves may eat 2 to 5 pounds of food per day when prey is abundant. Because they are smaller than gray wolves, they can consume less at one time than their larger cousins. But like all wolves, eating for red wolves is a matter of "feast" followed by "famine."

Så er den ged vist barberet/eller ædt.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
Hvis man fodrer med BARF så skal hunden have 5% af dens kropsvægt dagligt. Og det er optimalt sammensat. Vi må vist konstatere at vores små hunde er knap så aktive som ulve der skal jage hver eneste dag, så 10% af en ulvs kropsvægt synes jeg ikke der lyder voldsomt urealistisk.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Hehe - Rolin kom mig i forkøbet.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Det er ikke realistisk, skulle en grønlandsk slædehund, som trækker hele dagen spise 1/4 af hvad en ulv spiser? Mine tal er fra Sirius og er ikke hvad en slædehund kan overleve på, men hvad den får under normale omstændigheder.

Citat:quote:

Originally posted by rolin

The most a large gray wolf can eat at one time is about 22.5 pounds.

Der står meget sludder på internettet og dette er formodentlig noget af det - den ged må vist vente med at blive barberet.

[Image: bueskytte.png]
Svar
Det er underligt at der er personer på dette forum som sætter sin viden over alt og alle[Sad][xx(] og ikke kan acceptere at der måske er andre i denne lille verden som måske ved mere om dette emne[Big Grin][Big Grin] de forsker trods alt i hvad der har med ulve at gøre[^][^] der er en ret stor forskel på en ulv og en slædehund,[:0] men jeg må jo bare bøje mig i støvet og acceptere at en god og fornuftig forskning/viden spiller fallit overfor disse personers bedre viden.[?][?][?]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
Her er lidt info om foder til slædehunde, bare så der er lidt at sammenligne med, her er der regnet på at en slædehund vejer ca. 30 kg. der er dog kun en udregning for let arbejde 1 time slædekørsel som maks. grundlag.

http://www.polarhunde.dk/lokal/last/cont...ehunde.pdf

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
Jeg anfægter sandsynligheden af at en ulv spiser 4 kg kød om dagen (tørfoder), jeg sætter ikke min viden over alt og alle men anfægter blot dine referencer idet jeg anvender nogle andre referencer (som du selvfølgelig er i din gode ret til at betvivle - uden at det behøver at blive et martyrium). Jeg tror ikke at der er "ret" stor forskel på en slædehuind og en ulv for så vidt angår forbrænding.

For så vidt angår din henvisnign kan jeg ikke se at der er noget som strider mod det jeg har henvist til (Uvak er kogt fisk og bør alt andet lige ikke indgå i en sådan sammenligning).
En scandinavisk ulv vejer imellem 20 og 60 kg (en 60 kilo's ulv er ekstremt stor).

[Image: bueskytte.png]
Svar
Til alle andre end ham jeg ikke må provokere, er forskellen på kød og tørkost ca 70-80% vand. Hvorfor 4kg kød lavet om til tørkost let skrumper til 800gram, efter at have fjernet vandet

http://www.voresmad.dk/Saadan_goer_du/Vi...g_aeg.aspx

Rolin, jeg håber at det opfylder dit næste ønske[Wink][Wink]
Svar
Når jeg kommer med en oplysning plejer jeg at komme med referencer,[Big Grin] bare så at i kan se det ikke er pure opspind,[:p] vil gerne fremover at andre herinde kunne komme med lignende referencer.[8D] så vi kan se hvad der er fakta, fiktion eller postulat.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
ID>> Hvor i alverden har du den tåbelige opfattelse at man direkte kan sammenligne tørfoder og råt kød? Kunne det evt. være at tørfoder tilsættes diverse ting som måske har noget mere nærringsindhold end kød? Desuden indeholder tørkost jo minimalt væske. Sikkert kun 4-6% væske hvor råt kød har et væskeindhold på op imod 80%. Derimod er proteinindholdet i tørkost ca. 40% (Naturligvis afhængig af mærke) mod ca. 20% i råt kød.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Jeg læste lige, i det sidste nye Trofæ ( side 10), at der i en region i Rusland var ulveproblemer. De anslåede 3500 ulve havde i 2012 taget 313 heste og mindst 16.000 tamme rener. Regionen der er syv gange større end Sverige vurderes til at kunne huse 500 ulve og de lokale myndigheder har nu udlovet store skydepræmier.

Indtil videre har vi (vist) bare en enkelt ulv og den har allerede lavet et farligt postyr....jeg tror hverken vores natur eller samfund er gearet til en ulveflok, hvor gerne vi end ville det. En ulveflok på den jyske hede ville afføde en endeløs række af problemer og diskussioner. De folk der er tæt på, vil klage sig over utryghed, mistede husdyr, mistede kæledyr og forringede jagtmuligheder. På afstand er billedet af ulven derimod langt mere romantisk og man vil mene det er helt rimeligt at de lokale bringer mere eller mindre store ofrer for at "vi" i Danmark igen kan huse ulve.
Jeg tror jeg ville slå mig lidt i tøjret, hvis en en flok biologer fra Århus ville indføre ulve herovre på djævleøen i nærheden af mit revir.

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
[quote]quote:

Originally posted by McQuolle

ID>> Hvor i alverden har du den tåbelige opfattelse at man direkte kan sammenligne tørfoder og råt kød?
Svar
Vores schæfer på 45 kg skal have 450 g tørkost om dagen og tilsvarende 2,25 kg BARF (Råt kød, ben osv). Den opholder sig i et opvarmet hus og behøver ikke yde noget særligt.
En ulv på 45 kg vil have et væsentligt større energibehov. Den vandrer rundt over store arealer, skal jage føden og holde varmen osv.

Og ID hvorfor er det lige at din henvisning til hvad en slædehund spiser er mere valid og brugbar end Rolin's henvisning til en undersøgelse om netop ulves foderbehov?!

Hvis man besøger Givskud Zoo's hjemmeside, så oplyser de at en ulv kan spise op til 9 kg kød om dagen!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
Citat:quote:

Originally posted by mikkelhund

De anslåede 3500 ulve havde i 2012 taget 313 heste og mindst 16.000 tamme rener.

Hvis man anslår at en ren vejer 120 kg og en hest vejer 300 kg, er det er et sted i mellem 1½ og 2 kg kød pr. ulv om dagen.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)