Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu en ulv i DK?
#21
Citat:quote:

Originally posted by Lani

udryddes fordi de vil spise "vores" rådyr er da lamme i roen. Vi vil da vel for pokker heller ikke udrydde rævebestanden fordi den er en konkurent vel ?

Nej da og vi kan da håbe at ulvene holder sig fra rådyrene og nøjes med at æde noget af alt det forb...... kronvildt[}Smile][B)][Big Grin]

eller pas bedre på jeres børn [xx(]

Nemlig,
Men jeg er stadig ikke helt vild med tanken om ulv i DK



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#22
@lani - hva da? Jeg undlod bare argumnter :-)

For det første mener jeg ikke folk skal gå søge læge hvis de ikke er enige med dig.

For det andet mener jeg ikke øfolk skal blande sig i hvad vestjyder skal affinde sig med i naturen.

For det trejde er der efter min mening lige så lidt plads til ulve i dk som der er plads elge eller bjørne.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Sander Schott

@lani - hva da? Jeg undlod bare argumnter :-)

For det første mener jeg ikke folk skal gå søge læge hvis de ikke er enige med dig.

For det andet mener jeg ikke øfolk skal blande sig i hvad vestjyder skal affinde sig med i naturen.

For det trejde er der efter min mening lige så lidt plads til ulve i dk som der er plads elge eller bjørne.



Så kunne du jo bare skrive det, så gav det jo mening....Altså din mening som du har ret til at have selvom den er forkert [Wink]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#24
Lad nu vær med at skrue det over gevind! Der findes næsten ingen tilfælde af ulve angreb paa mennesker. De er meget sky, og store ulve flokke som i det nordlige Canada faar I næppe nogensinde. De kræver et kæmpe omraade paa flere hundrede kvadrat kilometer for at kunne trives.
h
Hogmeister
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Vi vil da vel for pokker heller ikke udrydde rævebestanden fordi den er en konkurent vel ?

Hvis du tror at alle er enige med dig i dette forhold, har du gjort regning uden vært..........jeg tror endda, at du (desværre) vil kunne finde et par stykker i denne tråd som ikke er enige med dig......

Hvorvidt vi skal have ulven tilbage til den danske fauna, har jeg lidt svært ved at gennemskue...............diskussioner af den slags har det med at udvikle sig til skyttegravskrige og det syntes jeg ikke rigtig at jeg gider.
Men generelt vil jeg mene at naturen fungerer bedst uden reguleringer og hvis ulven igen er ved at komme til Danmark ved naturlig udbredelse, så må det vel være sådan..........

[Image: bueskytte.png]
Svar
#26
Det er nok en ulv

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#27
Der flere indlægsholdere der ikkehar hund [xx(]

Prøv at skele lidt til hvad svenskerne har oplevet med drivende hunde, ja dræbte hunde i det hele taget.

Samtidig skal man være klar til, at kronvildtet sandsynligvis vil blive spredt fra de steder
de i dag, lever på "tålt ophold". Det er ikke usædvanligt man i Sverige oplever Elgjagten
til tider er totalt spoleret på grund af ulve.

Har oplvet en parole lidt sydvest for Berlin, hvor
man blev orienteret om der var blevet set ulv - men at den desværre ikke måtte skydes.
Man havde konstateret en stor spredning af såvel kronvildt som dåvildt.

Al respekt for ulven, men vi har ikke plads til den i Danmark.

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#28
Prøv nu at komme ud over din egen næse TSX!

Med hensyn til ulve-dræbte hunde i Sverige, er statistikken ganske useriøs - forsvundne hunde, eksempelvis dræbt af vildsvin, bjørne eller trafikdræbte ikke fundne hunde, indgår ofte i statistikken, dermed ikke sagt at nogle hunde ikke bliver dræbt af ulve.
Dit postulat om, at elgjagten bliver spoleret af ulve må du meget gerne flankere med et par kildehenvisninger.

Stadigvæk er dit indlæg gennemsyret af, at en etableret ulve-bestand i Danmark vil gå ud over DINE jagtmuligheder; som jeg startede mit indlæg med TSX, så kom ud over din næse og fri os fra disse smålige økonomiske fortrædeligheder - verden er ikke til for at du skal have optimale (lette) jagtmuligheder.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#29
'Al respekt for ulven, men vi har ikke plads til den i Danmark' Nej, det ved Gud I ikke har. Derfor bliver den heller aldrig et problem der. Slap af og nyd synet..........Og saa skyd den
H
Hogmeister
Svar
#30
Vi er møgtrætte af store ulvebestand i det område vi jager i (Nordlige Wärmland)
2 problemer.... de æder jagthundene, og gør et betydeligt indhug (for stort) i elgbestanden
Tror også at hundejere efterhånden bliver trættet at den nye biodervisitet i dk

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#31
Nøj en spændende debat[:I]

Ulven er for min skyld lige så velkommen som vildsvin[Big Grin] så bare slip ulven fri hvis vi så også kan få andre dyr der frivilligt krydser den grænse, som vi ikke mere har...[B)]

Sagt på anden måde, kommer ulven, så bør vi også kunne se vildsvin i den danske natur, de ville så være en naturlig føde for ulven, således ville det måske formindske angreb tamdyr.[Big Grin]

Fredet dyr, der angriber tamdyr bør ikke kunne betragtes som fredet, i gerningsøjeblikket.[}Smile]

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Vi er møgtrætte af store ulvebestand i det område vi jager i (Nordlige Wärmland)
2 problemer.... de æder jagthundene, og gør et betydeligt indhug (for stort) i elgbestanden

Med alle de jagthunde som de tilsyneladende æder, behøver de da slet ikke ta' nogen elge......

[Image: bueskytte.png]
Svar
#33
ID - du lyder som et konkursbo....

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#34
Sjovt som rovdyr kan få pulsen op på jægere... Både i Danmark og Sverige. Jeg jager en del begge steder.
Hvis vi gerne vil have. Indvandring af vildsvin fra Tyskland, hvorfor så ikke ulve. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at der vil kunne etableres ulveflokke i Danmark, som vil kunne udgøre en reel trussel for viltet. Dertil er Danmark for tæt befolket. Vi vil tilsyneladende se enkelte strejfere, som vi også ser i Sydsverige fra tid til anden. De holder sjældent længe:

http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=16671&avd1=0

Der er meget forkus på ulvedræbte hunde i Sverige, det er nu et betragteligt større antal jagthunde der dræbes ved påkørsel under jagt.

Ellers må vi have Samer til Danmark, for når jeg er på jagt. I Norrbotten, får jeg altid den forklaring at ulve og Samer ikke lever godt sammen og derfor er der ikke ule. I Norrbotten ;-)

Mvh.
Jørgen
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

ID - du lyder som et konkursbo



Øhh, jeg er ikke helt med.......

[Image: bueskytte.png]
Svar
#36
Den første ulv kom fra den Sachsen

[Image: bueskytte.png]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Sander SchottFor det andet mener jeg ikke øfolk skal blande sig i hvad vestjyder skal affinde sig med i naturen.



Selvfølgelig skal vi blande os i hvilke dyr der er i Danmark selvom de ikke lige er i min baghave.
Desuden må man finde sig i en del fra folk der sender penge til en landsdel der ikke kan klare sig selv [:o)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#38
Uanset, om vi kan lide ulven eller ej. Så er den FREDET! At bortskyde ulven ulovligt, vil skade vores mulighed for at gå på jagt[xx(]
Svar
#39
Og uanset om vi kan lide ulve eller ej, så kan vi også bestræbe os på at tale ordentligt til hinanden. Selvom der er stærke følelser i spil, så kan man godt nå at logge af og tælle til ti før man skriver noget personligt eller stødende som intet har med sagen at gøre.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#40
Hej Uffe - Nu er jeg ikke selv fra vestegnen så det kan ikke provoker mig at du mener at ha købt retten til at bestemme over diversitetssammensætningen på de kanter.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)