Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu en ulv i DK?
#61
Citat:quote:

Originally posted by ID

- Sjælland yder betydeligt mere end Jylland til Danmarks fællesudgifter (skatter, afgifter m.v.)..............


[Image: bueskytte.png]



Kan du dokumentere det ?

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#62
Citat:quote:

Originally posted by ULG
[
Bare surt for Jyderne at Skat er flyttet til Ringkøbing..... Måske det blev gjor for at udbringe kendskabet til skattevæsnet's arbejde i disse vestlige egen....[8D][:I]

Hilsen Ulrik


Nu var det vel kun restanceafdelingen der flyttede til Ringkøbing.
Det var vel i et øjebliks klarsyn, for at få bedre, billigere og mere effektivt personale[Wink]
Svar
#63
Citat:quote:

Originally posted by ID

En hurtig gennemgang af folketingets medlemmer (overbetalt administration) viser, at ihvertfald 150, af de 179 medlemmer (snyltere), er af jysk oprindelse.....................

At kalde sjællandere for snyltere er måske nok lige at tage munden for fuld - Sjælland yder betydeligt mere end Jylland til Danmarks fællesudgifter (skatter, afgifter m.v.)..............


[Image: bueskytte.png]


Næppe korrekt, hvis man regulere for offentligt ansatte,(deres skattebetaling, svare reelt til at fodre hunden med sin egen hale). Tager man yderligere højde for den store del af folk på sjælland, som er ansat til administration, og skalten og valten med finanser og lignende, så er det sjællandske bidrag ikke specielt imponerende
Svar
#64
Bååååååååtttttttthon[:o)][:o)][:o)]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#65
Så stopper festen [}Smile]

AB/moderator

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#66
Skal vi ikke lige vende tilbage til alle vores ulve teorier igen !

jeg tror ikke rigtig på ulvekobbler i den nærmeste fremtid ( 10-20 år) .
mit gæt går på at det kun vil blive enkelte yngre eller svage dyr der vil "rakke" omkring på må og få , måske slå sig ned i kortere perioder . Jeg tror ikke der er ikke ret mange steder hvor de vil finde ro nok til at etablere sig permanent . De vil nok ofte benytte sig af de "foderpladser" som de danske svinebønder og DAKA ufriviligt stiller til rådighed.

Mvh LWL
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by LWL

Skal vi ikke lige vende tilbage til alle vores ulve teorier igen !

jeg tror ikke rigtig på ulvekobbler i den nærmeste fremtid ( 10-20 år) .
mit gæt går på at det kun vil blive enkelte yngre eller svage dyr der vil "rakke" omkring på må og få , måske slå sig ned i kortere perioder . Jeg tror ikke der er ikke ret mange steder hvor de vil finde ro nok til at etablere sig permanent . De vil nok ofte benytte sig af de "foderpladser" som de danske svinebønder og DAKA ufriviligt stiller til rådighed.

Mvh LWL



Ja så vil jeg da tro dette for dig.
Hvis man kigger på de enkelte målsætninger i de forskellige tyske delstatter hvad der angår antal af ønskede ulve er sandsynligheden temmelig stor at der i den nærmer fremtid dukker langt flere ulve op i danmark. Ulve kræver en masse plads og finder de den ikke i tyskland så begynder vandringen og søgen af dem efter ny territorier.
En ulv klarer snild 40-60 km på en nat.

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#68
Citat:quote:

Originally posted by Lille
Ulve kræver en masse plads og finder de den ikke i tyskland så begynder vandringen og søgen af dem efter ny territorier.
En ulv klarer snild 40-60 km på en nat.



Jeg tror osse at de kommer, men som Lille skriver kræver de meget plads og derfor tror jeg at det bliver ganske få vi vil opleve i DK pga. mangel på territorie.
Højst sandsynligt vil de opsøge de større skovområder og dermed områder med kronvildt, det vil vel resultere i at kronvildtet vil sprede sig over et større område og hvilken jæger vil klage over muligheden for at skyde kronvildt[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#69
Spørgsmålet er så om de (ulvene) kan finde ud af at benytte broer....[?]

Tror ikke på dét, så en ulvebestand - stor eller lille - på Sjælland (eller andre øer) tror jeg (heller) ikke på, med mindre der er nogle (idioter - dét er min mening!) som finder på at sætte dem ud.

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#70
Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

Spørgsmålet er så om de (ulvene) kan finde ud af at benytte broer....[?]

Tror ikke på dét, så en ulvebestand - stor eller lille - på Sjælland (eller andre øer) tror jeg (heller) ikke på, med mindre der er nogle (idioter - dét er min mening!) som finder på at sætte dem ud.

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]



Jeg nægter at tro at ulven har taget sig sammen og svømmet her over - så jo, den har taget en bro af en art hvis den er gået selv!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#71
http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt...de-hundar/

Mvh Støver.
Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by støver

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt...de-hundar/

Mvh Støver.



Kom nu I.D.

Du ved jo at det er løgn. Ulve dræber ikke hunde - not

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#73
Citat:quote:

Originally posted by støver

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt...de-hundar/

Mvh Støver.



Det er ikke rimeligt overfor ID når du fremkommer med den slags. Du ødelægger enhver form for fornægtelse.
I en Dansk valgkamp ville den slags indlæg, blive beskrevet som skræmmekampange.[B)]

Vedrørende genindvandring af ulv, ville det ideelle ikke være at hjælpe et par til Jægerspris. Her er et udemærket fødegrunglag, samtidigt med at en stor del af den danske befolkning let kan få mulighed for at opleve dette prægtige dyr[B)]. Samtidigt ville dette tiltag medvirke til at lette presset lidt Henriks på skuldre, når han ikke længere må kæmpe sig gennem den årlige hjorteafskydning[B)]
Svar
#74
Citat:quote:

Vedrørende genindvandring af ulv, ville det ideelle ikke være at hjælpe et par til Jægerspris. Her er et udemærket fødegrunglag, samtidigt med at en stor del af den danske befolkning let kan få mulighed for at opleve dette prægtige dyr.



"Synes godt om" ...så kunne alle de grønne stenbrobørn komme ud og se lidt natur.... [Big Grin]

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#75
Saftsusemig en flot objektiv moderering du praktiserer ran......

[Image: bueskytte.png]
Svar
#76
Der kan forekomme humor.... Der er vist indtil flere indlæg i denne tråd, der er mere humor end alvor... (Det håber jeg i hvert tilfælde)... ;-)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#77
Nu har jeg ledt lidt.Som nogle af jer sikkert har læst stammer den første ulv jo fra sydøst tyskland nummer to stammer nok også fra de samme område i følge de tyske myndigheder.De har rendt sammen et stykke tid i Slesvig Holstein.In de invaderede danmark.

Nu har jeg fundet noget om de planer de har der nede hvad der angår antal af Ulve.De to ulve havd en vandrer rute stik mod nord og så vest over.De fulgte de store skovområder langs den polske grænse.
Og så igennem Meck-Pom og derfra S-H vidrer til danmark mod nord.
Ifølge af nogle tyske Biologer en af de mest oplagte vandrer ruter for ulve.Habitater,bytte,osv.

Efterfølgene er på tysk sorry.
Men tag et kig.

Anlass ist der neue Wolfsmanagement-Plan, den das Umweltministerium am 10. Januar vorstellen will. Das Papier ist für Jung & Co. eine Sache für den Reißwolf.
Mindestens 1000 Wölfe sollen laut dem zunächst bis zum Jahr 2017 befristeten Plan künftig in Deutschland und in Westpolen leben. Eine Population von dieser Größe sichere langfristig den Arterhalt, sagt Robert Frank vom Landesjagdverband, der im Landkreis Ostprignitz-Ruppin außerdem als Wolfsbeauftragter tätig ist. Bisher sind etwa 70 bis 90 Wölfe in Brandenburg zu Hause.

https://www.lr-online.de/nachrichten/Tag...65,4082052

De er vel at mærke noget noget den tyske delstats regering i Brandeburg har skrevet sig på sine flag.Og EU holder flagstangen.

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#78
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by Lille
Ulve kræver en masse plads og finder de den ikke i tyskland så begynder vandringen og søgen af dem efter ny territorier.
En ulv klarer snild 40-60 km på en nat.



Jeg tror osse at de kommer, men som Lille skriver kræver de meget plads og derfor tror jeg at det bliver ganske få vi vil opleve i DK pga. mangel på territorie.
Højst sandsynligt vil de opsøge de større skovområder og dermed områder med kronvildt, det vil vel resultere i at kronvildtet vil sprede sig over et større område og hvilken jæger vil klage over muligheden for at skyde kronvildt[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Ja så må jeg skuffe dig Kima.
Ved øgede predator tryg sker stik de modsatte. Hjorteflokkene bliver større (kronvild,dåvild)om efterår efter brunsten og meget vanskeligt at jage for menesker.
De kan iagttages i hele Østtyskland, Polen,Ungarn,Rumænien osv.
Der findes flere tyske-polske Forskning afhandlinger om dette emne.

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#79
Citat:quote:

Originally posted by Zero

Kom nu I.D.

Du ved jo at det er løgn. Ulve dræber ikke hunde - not



Har jeg virkelig skrevet at ulve ikke dræber hunde?

Jeg beklager at jeg hidtil har haft den opfattelse at skriftsproget i vore to landsdele var det samme (selvfølgelig under forudsætning af at forumets deltagere kan læse).........det er tydeligvis ikke tilfældet..........................

Citat:quote:

Originally posted by ID

Prøv nu at komme ud over din egen næse TSX!

Med hensyn til ulve-dræbte hunde i Sverige, er statistikken ganske useriøs - forsvundne hunde, eksempelvis dræbt af vildsvin, bjørne eller trafikdræbte ikke fundne hunde, indgår ofte i statistikken, dermed ikke sagt at nogle hunde ikke bliver dræbt af ulve.
Dit postulat om, at elgjagten bliver spoleret af ulve må du meget gerne flankere med et par kildehenvisninger.

Stadigvæk er dit indlæg gennemsyret af, at en etableret ulve-bestand i Danmark vil gå ud over DINE jagtmuligheder; som jeg startede mit indlæg med TSX, så kom ud over din næse og fri os fra disse smålige økonomiske fortrædeligheder - verden er ikke til for at du skal have optimale (lette) jagtmuligheder.



[Image: bueskytte.png]
Svar
#80
Hvad er det egentlig i er så bange for fordí der forefindes en enkelt ulv eller fem ?
Der bliver fremført argumenter om at de kan finde på at tage en hund.
Det er næppe sandsynligt det sker, da vi jo ikke bruger jagthund i dk, som de gør i sverige, hvor hundende ofte får lov til at løbe langt uden for synsvidde for at opspore vildtet.
I DK har man som hundeejer uanset om det er jagt eller ej pligt til at holde styr på sin hund. Det indebære blandt andet at man holder den inden for opsyn.

Der var en der pludeslig ikke turde lade sine børn cykle i skole mere. WTF????

I er hysteriske

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)