Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu en ulv i DK?
Puha, kan snart ikke høre noget for lyden af jeres hysteriske æggestokke der dingler[xx(]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

Ulven tilbage til Danmark..
Mvh.LANI



Svar
Nemt at snakke om kællinger , når man ikke har en skid at miste ..[:o)]
Der hvor jeg kommer fra ,skal man have på forstand på noget før man blivet respekteret for at have en holdning omkring emnet...
Svar
Nemt at snakke om kællinger , når man ikke har en skid at miste ..[:o)]
Der hvor jeg kommer fra ,skal man have på forstand på noget før man blivet respekteret for at have en holdning omkring emnet...[Wink]

Mvh Støver.
Talsmand for et ulvefrit Jylland ..
Svar
Selvfølgelig skal der ikke være ulve i Dk. Det er der ikke plads til.

Der er kun et at gøre. Skyd Grav Glem....
Svar
Colt! Har du jagttegn? Så burde du have kendskab til jagtloven.. Ulven er IKKE jagtbar!
Svar
Citat:quote:

Vedrørende genindvandring af ulv, ville det ideelle ikke være at hjælpe et par til Jægerspris. Her er et udemærket fødegrunglag, samtidigt med at en stor del af den danske befolkning let kan få mulighed for at opleve dette prægtige dyr. Samtidigt ville dette tiltag medvirke til at lette presset lidt Henriks på skuldre, når han ikke længere må kæmpe sig gennem den årlige hjorteafskydning

Selv om sjælland nu tilsyneladende er en lille snyltende del af DK, er det åbenbart stort nok til at skabe stedforvirring. Tror du ikke du mener Jægersborg[Smile]
Svar
Selvfølgelig har jeg jagttegn. Og mener mit indlæg er fuldt på højde med de, der der ulven som en kærkommen del af den danske natur.
En skriver, det kunne være spændende at følge ulven på nært hold og studere den. Hold nu helt op en gang galimatias.
En anden at det er spændende hvor hurtigt rådyrene tilpasser sig.

Havde hørt dette forum skulle være af en vis standard som vidensbank og erfaringsudveksling. Yeah right...
Svar
Ha ha ha. Jeg tror lige du har sat ny rekord Colt.

Indtil nu har du 2 indlæg på forum. I det første opfordrer du til ulovlig jagt, og i det andet håner du samtlige brugere af forum for at skrive dårligere indlæg end dig.

Det er virkelig forfriskende, så jeg håber du bliver hængende, og fortsætter med at bidrage. Det bliver ihvertfald sjovt. Og hvis dit selvbillede er realistisk, så kan vi jo alle se frem til at lære en masse af dig. Det glæder jeg mig meget til.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Colt

Selvfølgelig skal der ikke være ulve i Dk. Det er der ikke plads til.

Der er kun et at gøre. Skyd Grav Glem....



Citat:quote:

Originally posted by Colt

Selvfølgelig har jeg jagttegn. Og mener mit indlæg er fuldt på højde med de, der der ulven som en kærkommen del af den danske natur.
En skriver, det kunne være spændende at følge ulven på nært hold og studere den. Hold nu helt op en gang galimatias

En anden at det er spændende hvor hurtigt rådyrene tilpasser sig.

Havde hørt dette forum skulle være af en vis standard som vidensbank og erfaringsudveksling. Yeah right...
Og det gør du selv meget for at hjælpe til med[?]



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Det er sku underholdende den tråd her[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
Ja ja. Det er meget fint de herrer. Tænker lidt det her minder om en indspist kreds, hvor diverse personer er ophøjet til noget, de slet ikke er. Håber jeg tager fejl. Og man her kan beriges med viden fra nogen, der oprigtigt ved noget.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by West

Det er sku underholdende den tråd her[Big Grin]



Enig! [Big Grin][Big Grin][8D]

Så kan da ikke lade være med lige at smide lidt brænde på bålet [Big Grin][Big Grin][Big Grin]: Mht. ulve, så er der nok ingen tvivl om, at den kommer til Jylland igen(hvor jeg bor og driver jagt). Om det bliver en enkelt, 5 eller 10 stykker indenfor de næste 5 år kan ingen vide.

Men det lyder fornuftigt, at vi så er nødt til at opretholde et vist, lovligt jagttryk for at undgå at ulve vænner sig for meget til mennesker. Så man kan undgå de problemer, som habiterede ulve og bjørne har vist sig at udgøre andre steder i verden.

Der er efter min mening forskel på et nødvendigt jagttryk og så et målrettet forsøg på at udrydde den / holde den ude af Danmark. Det sidste ved jeg endnu rigtigt hvad jeg mener om. Men jeg bliver nok klogere af at læse trådens fortsættelse. [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Citat:quote:

Originally posted by West

Det er sku underholdende den tråd her[Big Grin]



Enig! [Big Grin][Big Grin][8D]

Så kan da ikke lade være med lige at smide lidt brænde på bålet [Big Grin][Big Grin][Big Grin]: Mht. ulve, så er der nok ingen tvivl om, at den kommer til Jylland igen(hvor jeg bor og driver jagt). Om det bliver en enkelt, 5 eller 10 stykker indenfor de næste 5 år kan ingen vide.

Men det lyder fornuftigt, at vi så er nødt til at opretholde et vist, lovligt jagttryk for at undgå at ulve vænner sig for meget til mennesker. Så man kan undgå de problemer, som habiterede ulve og bjørne har vist sig at udgøre andre steder i verden.

Der er efter min mening forskel på et nødvendigt jagttryk og så et målrettet forsøg på at udrydde den / holde den ude af Danmark. Det sidste ved jeg endnu rigtigt hvad jeg mener om. Men jeg bliver nok klogere af at læse trådens fortsættelse. [

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)



Præcis[Smile]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

Ulven tilbage til Danmark..
Mvh.LANI



Svar
Citat:quote:

Originally posted by Martin BN

Citat:quote:

Vedrørende genindvandring af ulv, ville det ideelle ikke være at hjælpe et par til Jægerspris. Her er et udemærket fødegrunglag, samtidigt med at en stor del af den danske befolkning let kan få mulighed for at opleve dette prægtige dyr. Samtidigt ville dette tiltag medvirke til at lette presset lidt Henriks på skuldre, når han ikke længere må kæmpe sig gennem den årlige hjorteafskydning

Selv om sjælland nu tilsyneladende er en lille snyltende del af DK, er det åbenbart stort nok til at skabe stedforvirring. Tror du ikke du mener Jægersborg[Smile]


Jeg bøjer mig ydmygt i støvet, og erkender at min geografiske kunnend omkring djævleøen er for begrænset. Det var selvfølgeligt Jægersborg dyrehave jeg mente. Selv om Jægerspris også kunne være anvendelig til et relativt begrænset forsøg[:I][:I][:I][:I]

Den slags sløsethed, skal jeg omhyggeligt sørge for ikke gentager sig----------------------------------------------------------------------------før næste gang[:I]
Svar
Det var da en fandens balade for en enkelt eller to ulve.
Hvis det er hundene i er bange for, så husk at vildsvin nok koster flere hundeliv årligt i eksempelvis Tyskland, hvor "vores" ulve kommer fra.
Jeg høre bare ikke så mange klager/bekymringer fra danske jægere over vildsvin.

Jeg er ikke selv tilhænger af at der kommer ulve i Danmark, men når de nu kommer, må jeg jo lære at tilpasse mig situationen.

Sonny
Svar
Fangede ulv i lyskeglen

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Citat: "Siden der blev fundet en død ulv i Nationalpark Thy, har flere borgere uafhængigt af hinanden set ulve i landsdelen".

Vi husker jo osse alle scenen med Lærer Andersen i natskjorten ude på altanen efter at have gjort tilnærmelser til Misse på bryllupsnatten.....[xx(][Wink]

/bundgaard
Svar
Set ved Klosterheden

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
Ikke alle frygter ulven

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/01/24/095103.htm

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
Citat:quote:

Hvis det viser sig at blive et problem i Danmark, så vil vi tage det op, men lad det nu blive til et problem først, siger Richard Andersen.

Han lyder som en rigtig fornuftig mand.

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)