Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål omkring Blaser R93
#21
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Øh jo det tror jeg faktisk [Wink]

Skulle den med bilen gå hen og blive "bemærket" af dem i blåt tøj, ville det vist kræve at pgl. tjenestemand havde fået BÅDE sit morgen-blowjob OG havde sidste arbejdsdag inden ferien hvis man skal nøjes med en løftet pegefinger.... Sammenholder man med den frekvensfaktor jeg oplever den slags i må det vist sidestilles med at vinde i lotto [8D][Wink]



Er det meget sjældent at du har ferie, Zeb?
Svar
#22
Mnja... Holder vist desværre mere ferie end jeg får morgenblowjobs [Wink]
Svar
#23
Nå, men supernova vi er ved at bevæge os lidt væk fra dit indlæg.
For det første vil jeg gerne hyle med i koret af super tilfredse R93 ejere. Til gengæld er det jo ikke vanskeligt at opfylde dine krav med andre rifler. Så godt som alle nye rifler er ganske præcise og utrolig lækre. Jeg synes man skal forsøge at gøre sig klart hvad man især værdsætter ved en riffel, før man handler. For mit vedkommende var det ikke rettrækket, men derimod den korte konstruktion samt kikkertmontagen, der gjorde udslaget, men det er en anden sag. Min personlige erfaring med Blaseren er, at de ankepunkter den har lærer man hurtigt at leve med - den hårde sikring og manglen på magasin.
Med hensyn til snelle, så kan du finde mange tråde på forummet desangående - min mening er, at det er noget fanden har skabt, når det anvendes til praktisk jagt! Find en riffel med et godt aftræk ( det kunne sagtens være Blaser), skyd en pokkers masse skud på skive, og glem alt om snelle! Snelle er fint, når man er på skydebanen og alt er forudsigeligt og kontrolleret, men sådan forholder det sig sjældent på praktisk jagt. Så fryser man fingerene, man ryster lidt fordi det jo er en 'monsterbuk' der står foran eller man sidder lidt akavet mellem træerne for at få skudhold.
Blaser er en fed riffel og kvaliteten er i orden. I dag ville jeg nok købe en brugt R93'er eller en ny R8'er. Jeg vil ikke anbefale Profesional'ens forgænger, der hed Offroad. De puder, der kom på R93'eren var en stor forbedring, synes jeg!
Svar
#24
Off Topic, men finder metoden med at klemme patron under bundstykket dybt uforsvarligt, hvis en får fat i riflen og lige vil prøve at repetere......................
OG måske upassende, men var det ikke det der tildels var skyld i den frygtelige ulykke i Tyskland for ca. 2 år siden?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by CP

Off Topic, men finder metoden med at klemme patron under bundstykket dybt uforsvarligt, hvis en får fat i riflen og lige vil prøve at repetere......................
OG måske upassende, men var det ikke det der tildels var skyld i den frygtelige ulykke i Tyskland for ca. 2 år siden?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"


Nej
Der sad patronen i kammeret hele tiden, fordi riflen klikkede
Svar
#26
Nej
Der sad patronen i kammeret hele tiden, fordi riflen klikkede ikke ramte.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#27
Er det et generelt problem med Blaser rifler, at de klikker?
Jeg er overbevist om, at jeg nemt kan indfinde mig med fast magasin og i øvrigt synes jeg rigtig godt om kuglesikringen. Grunden til at det netop er denne riffel, der er i spil, er at jeg ynder at tage på længere vildmarksture, hvor riflen skal være under åben himmel 24-7. Til det formål skal riflen fungere som et værktøj, der er 100 % driftsikker.

Lad mig lige høre, hvad en særdeles fair pris er på en ny prof m. løb og uden montage.

Ellers påtænker jeg at vælge en 270 win. Fungerer den ikke fint til eksempelvis krondyr? - Hvordan i forhold til 6,5x55 og 308...?
Svar
#28
Hvis du vil ha` noget der er 100% driftssikker saa køb en Remington 700 series riffel. Den er ogsaa kønnere at se paa.
Jeg har sjældnet set noget saa grimt som den R93 med pukkelrykket kolbe og snabel forskæfte. Jeg troede det var udfaset allerede i 70erne. Da saa typisk Prøjsisk som noget.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#29
HOGMEISTER
Som sædvanligt det samme opkast der kommer når talen falder på Blaser.. Manden spurgte specifikt til en Blaser r93... og så vælter det sædvanlige crap ud om hvor grimme de er, jeg sidder bare og venter på de latterlige kommentarer om hvor dårligt skydende de er og sidst men ikke mindst hvor farlige de er.....[xx(][xx(]
Kom ind i kampen Hogmeister.... Har du i det hele taget skudt med en Blaser siden du så hovmodigt kan udtale dig om at rem 700 er mere driftsikker... Jeg var forøvrigt på jagt med en fyr der havde en rem 700 cal 308 med... Den kunne ikke lade fordi patronerne kæntrede i magasinet... hold fast det er noget godt kram sådan noget remingtonhejs hva????? [Big Grin][Big Grin] Jeg har aldrig haft funkfejl med Blaseren, så med ovenstående iagttagelse kan jeg hermed konkludere at blaser defor så er bedre end remington.... det er næsten ligeså useriøst som din kommentar[Big Grin][Big Grin]

Svar manden på hans spørgsmål i stedet for... Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Du virker lidt som en af de alvidende vismænd med stor indsigt, hvorfor er det så ikke du deler ud af guldkornene i stedet for???? Jeg er klar over konceptet i en almindelig bolt action er mere simpelt og derfor mere "sikkert" end Blaseren, og alene mængden af producerede remington-rifler taler sit eget sprog, men comeon..... prøv dog lige at komme over jeres antipati, i særdeleshed nå manden nu stiller et specifikt spørgsmål...[Smile][Smile]

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#30
Han sagde han ville ha` en riffel der er 100% driftssikker. DER hænger jeg min hat paa Remington 700.
Jeg har pøvet en Blaser i baade .223 og .300 win mag.
Personligt bryder jeg mig ikke om 'straight pull' repeteringen, ligegyldig hvem der laver den, og jeg har ikke megen bias mod Blaser som jeg ser herinde, men det faar mig ikke til at ændre mening om dens udseende, og det gælder ikke kun Blaser, men alle de pukkelrykkede og snabel rifler der generelt er fremstillet i Europa. Smag og behag er heldigvis forskellig. Det er sikkert en udemærket riffel, blot ikke for mig funktionsmæssig eller skønhedsmæssig.
H
Hogmeister
Svar
#31
Ja der er mange der har travlt med at kritisere Blaser, størstedelen aner ikke hvad de taler/skriver om.
Iøvrigt er smag et subjektivt begreb, og Remington er grim og skyder som en sæk kartofler. Og jeg har skudt med Remington, og den fejl er der ingen grund til at begå flere gange.

Min egen erfaring efter mere end 10 år med R93 er at det virker- og virker hvergang.

Stoffer
Svar
#32
Jeg ved ikke med jer men jeg overlader ikke min riffel til andre med mindre det er på skydebanen, så hvem skulle repetere den? Da slet ikke med bønner i.

Bliver i tit stoppet af ordensmagten i øvrigt? Jeg har det stadig til gode og jeg kan ikke se hvordan de nogensinde skulle opdage at der var våben i bilen når de ligger i bagagerummet.

Man skal jo gøre som man er tryg ved og jeg er ikke det mindste utryg ved min metode.

Anyways tråden er om Blaser og det er en rar skyder bortset fra klikkerne - det var grunden til den blev byttet for en Mauser. Men ramme det kunne den sku.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by supernova

Er det et generelt problem med Blaser rifler, at de klikker?
Jeg er overbevist om, at jeg nemt kan indfinde mig med fast magasin og i øvrigt synes jeg rigtig godt om kuglesikringen. Grunden til at det netop er denne riffel, der er i spil, er at jeg ynder at tage på længere vildmarksture, hvor riflen skal være under åben himmel 24-7. Til det formål skal riflen fungere som et værktøj, der er 100 % driftsikker.

Lad mig lige høre, hvad en særdeles fair pris er på en ny prof m. løb og uden montage.

Ellers påtænker jeg at vælge en 270 win. Fungerer den ikke fint til eksempelvis krondyr? - Hvordan i forhold til 6,5x55 og 308...?



Denne ekstrem velproducerede skyder har af konstruktionsmæssige årsager ingen "cammingforce". Dvs at ved eksempelvis genladet ammo, der måske ikke har den nødvendige headspace kan der komme klikkere hvis ikke Blæseren lukkes kontant (med støj som følge)
Er god klar over at enhver ansvarlig Blæserskytte først spænder slagfjederen lige inden skudafgivelse ligesom boltløftere afsikrer deres. Har ikke nogen praktisk erfaring, men det forholdsvis store kraftbehov til en "Blæserafsikring" virker for mig ikke optimalt i 2 graders frost. Men det vænner mig sig jo til.
Set fra en værktøjsmagers øjne er alle dele fremstillet i topklasse. Men jeg tror kun det er B.S. der er i stand til at overleve i vildmarken men skyderen. Forestil dig at du har stillet skyderen op ad er træ el. lign. med åben lås. Skyderen glider, og falder lige ned og rammer med bundstykket som noget af det første. Ups! ikke godt midt ude i vildmarken.
Men livet er jo heller ikke altid nemt. At gå med Blæserseler, bukser og andet mechandise er blevet en moderne livsstil, hvor overlevelse kommer i anden række.
Køb en riffel, og kom så på jagt.[Wink]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#34
Hogmeister, før du satte autopiloten på mht. udtalelser om Blaseren så kunne du måske lige have taget tid til at læse hvad supernova spørger til - f.eks. er det specifikt Profesional han overvejer. Det er plastik versionen og den har ikke pukkelryg.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by supernova

Er det et generelt problem med Blaser rifler, at de klikker?



Ikke hvis du smækker låsen i med samme kraft som der skal anvendes på en Mauser 98 type, så spiller det

Jeg anvendte også genladede patroner i min som kun var neck sized uden problemer, og det er jo ellers hvad jagtfrokost teoretikere bedyrer at man kun får problemer med

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Hvorfor aflade - den kan afspændes :-)

Spøg til side, så er den jo meget sikker hvis du hiver den i kammeret ud, trykker den næste ned og lukker bundstykket hen over. Afspændt er bundstykket låst, så nu er der absolut ingen mulighed for at der ender en bønne i kammeret ved et uheld. Hvis det er for at signalere sikkerhed, så smider man den bare i et foderal og så over skulderen. Det gør jeg også med min halvauto mellem såter så folk ikke skal tænke over om bundstykket er låst tilbage eller ej.

Nu går jeg ikke på drivjagt, men i hele bukkejagten forlader magasinet på min Mauser ikke riflen. Der kan være 4 i magasinet så istedet for at tage den i kammeret i lommen, trykker jeg den tilbage i magasinet - holder den nede og lukker det afspændte bundstykke hen over. Så er den helt sikker når den skal i bilen og skabet, men også helt klar til næste gang jeg skal afsted. Risikerer ikke at have kørt en time til jagten og have glemt magasinet hjemme (er sket..).

Stort knald = stort smil :-D



Fordi en riffel kommer i foderal er den vel ikke mere sikker? Jeg synes at man skal aflade sine våben helt mellem såter og ved transport. Man kunne vel i træthed eller uagtsomhed komme til at lade en patron i kammeret?
Jeg kan ikke forstå at du er så bange for at glemme magasinet derhjemme. Skulle du glemme det kan du vel bare hælde en patron i kammeret og være glad for din nye enkeltskudsriffel[Wink] Bukken eller hjorten er nok ligeglad[Smile]
Svar
#37
Indlæg uden noget indhold overhovedet slettet af moderator

@Darkside, prøv engang imellem at efterkomme Tænk, Tast,Tænk igen, Tal, princippet.

Kima/moderator

Redigeret af Kima
Svar
#38
Som sagt smag og behag. Jeg skyder nemt groundhogs med min kone's Remington 700BDL 6mm Rem paa over 500 yds. Mine forventninger er ikke højere. Laasen kører som paa kuglelejre, og aftrækket er sprødt. Og den virker hvergang.
H
Hogmeister
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Som sagt smag og behag. Jeg skyder nemt groundhogs med min kone's Remington 700BDL 6mm Rem paa over 500 yds. Mine forventninger er ikke højere. Laasen kører som paa kuglelejre, og aftrækket er sprødt. Og den virker hvergang.
H


Sådan nogle kuglelejer har jeg også haft i mit forhjulsleje på bilen. Det var umiddelbart før den tabte forhjulet, efter at samtlige kugler var væk[Wink]
Svar
#40
Saadan en Bl.... er uden tvivl en find skyder. Jeg har endda selv proevet en paa skydebanen. Handlingen og traefsikkerheden fejler bestemt ikke noget. However, det er jo et stykke hoejteknologisk tysk finmekanik. Det er jo helt fint hvis det er til saakaldt almindelig brug, men hvis vi taler om en laengere tur i oedemarken uden mulighed for afhjaelpning af evt. fejl eller ordentlig rensning, vil jeg helt klart foretraekke en simpel bolt lift riffel. Skulle jeg vaelge en riffel i dag i det prisleje, ville en Mauser 03 vaere hoejt oppe paa listen, men nu har jeg jo min S&L som ogsaa skyder rigtig godt. Den kan jo ogsaa faaes i "halv vild" udfoerelse med lamineret skaefte.

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)