Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål omkring Blaser R93
#41
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

men hvis vi taler om en laengere tur i oedemarken uden mulighed for afhjaelpning af evt. fejl eller ordentlig rensning, vil jeg helt klart foretraekke en simpel bolt lift riffel



Jovel det lyder jo logisk meget korrekt, men stadig jagtfrokostteori, en R93'er tåler meget, enddog mere sand end en mauser 98 type inden aftrækket fejler det blev i tidernes morgen testet i et tysk jagtmagasin

http://www.wildundhund.de/cgi-bin/r30msv...rgabe=3664

Edit: Ovenstående link skal kopieres til adresselinje i din browser for den virker, wienersnitzel forums kan ikke tygge | i en URL

Som en nok så kendt herinde oftest signerede "Assumption is the mother of all ****ups"

Jeg har i en årrække haft R93 og den blev aldrig skånet og jeg har aldrig oplevet problemer i forhold til snavs

Man kan jo så i dag spørge hvorfor jeg ikke længere har R93?
Jo på en jagt rejse skaber det for mig bekymringer at lade selskabet håndtere bagage til en økonomi på ca 50 kilo hvor jeg i dag kan nøjedes med ca 20 kilo, tilmed er min interesse for hagljagt blevet af samme størrelse

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#42
det er vel også ligemeget hvad der står på riflen tager man på vildmarkstur er det mest nødvendige til en lettere servicering vel også en del af grejet.

[Image: asgaard.gif]
Svar
#43
Darkside: En halvauto med åben lån er heller ikke mere sikker med en klud i - det er udelukkende for at berolige ens medjægere.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Darkside: En halvauto med åben lån er heller ikke mere sikker med en klud i - det er udelukkende for at berolige ens medjægere.

Stort knald = stort smil :-D



En klud gør da at man kan se at låsen er åben. Men en halvauto kan vel heller ikke lukke hvis der sidder i klud i ejektorporten, altså foran bundstykket?
Svar
#45
Back to Blaser :-) (0g sorry for OT)

Er der en speciel grund til at det er en R93 du kigger på og ikke den nye R8?

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

men hvis vi taler om en laengere tur i oedemarken uden mulighed for afhjaelpning af evt. fejl eller ordentlig rensning, vil jeg helt klart foretraekke en simpel bolt lift riffel



Jovel det lyder jo logisk meget korrekt, men stadig jagtfrokostteori, en R93'er tåler meget, enddog mere sand end en mauser 98 type inden aftrækket fejler det blev i tidernes morgen testet i et tysk jagtmagasin http://www.wildundhund.de/cgi-bin/r30msv...rgabe=3664

Som en nok så kendt herinde oftest signerede "Assumption is the mother of all ****ups"

Jeg har i en årrække haft R93 og den blev aldrig skånet og jeg har aldrig oplevet problemer i forhold til snavs

Man kan jo så i dag spørge hvorfor jeg ikke længere har R93?
Jo på en jagt rejse skaber det for mig bekymringer at lade selskabet håndtere bagage til en økonomi på ca 50 kilo hvor jeg i dag kan nøjedes med ca 20 kilo, tilmed er min interesse for hagljagt blevet af samme størrelse

MVH Bjarne



Jeg skulle naturligvis have skrevet at det var min personlige mening om sagen. Om spoergeren til slut evt. vaelger at ignorere min tilgang til sagen goer mig ikke noget. Det var nu heller ikke kun i relation til snavs jeg ville fravaelge en Bl.... Det er ligesaa meget i relation til det faktum, at det jo er noget hoejteknologisk kram som i kraft af konstruktionen vil vaere alt for sensitivt hvis man f.eks. vaelter riflen med aabent bundstykke eller taber bundstykket under rengoering m.m. I saadanne tilfaelde KAN jagten vaere slut. Ydermere har jeg da set mere end en gang at saadan en skyder har klikket fordi man ikke har hamret bundstykket i med appel. Med et stykke anskudt storvildt foran mundingen eller hvis det er et spoergsmaal om at skulle skyde for at faa noget at spise, vil jeg helt sikkert ikke risikere det. Men ellers er det da en fin riffel..

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#47
Som forventet er der kommet delte meninger frem i denne tråd. Spændende læsning. Det er dog utrolig svært at komme frem til en konklusion på baggrund af disse indlæg. - Det må være noget i retning af, at funktionsmæssigt lever riflen ikke op til kvaliteten og prisen.
Svar
#48
Har haft min blaser i snart 10 år, har aldrig haft en klikker, skyder med alt hvad jeg kan få fat i, fabriks og hjemme rullet ammu.

Min mening er at man skal prøve sig frem til det man føler er det rigtige, og blæse på hvad det er for et mærke, har nok selv haft 15 forskellige riffel mærker, der har ikke været noget stort at klage på dem, der er altid småting som man gerne ville have lavet om eller ændret men i bund og grund så er det op til hver enkelt person, om hvad man vil, hvad man vil med det, så op på heste og ud og prøv nogle skydere, så du selv kan danne dig et indtryk af det rigtige liv, istedet for at få en masse ting/oplysninger du ikke selv kan bruge til noget, for det er i bund og grund dig det handler om og hvordan riflen er i dine hænder, ikke på en der kan stille sig ind på nye ting uden problemer, riflen skal være en del af dig, for at opfylde det du ønsker, som en forlænget arm, den skal bare passe første gang, det er der der er med det.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

vaelter riflen med aabent bundstykke eller taber bundstykket under rengoering m.m. I saadanne tilfaelde KAN jagten vaere slut.



Jo det er en reel svaghed ved kontruktionen og vil man sikre sig mod dette uheld må man investere i yderligere et bundstykkehus

Jeg har heller aldrig haft problemer med klikkere, selv hjemmeladet som kun har været neck sized kører uden problemer hvis man blot lukker låsen med samme kraft som til en m 98

Prøv den og glem alt om diverse formodninger, de gør kun livet kedligere [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#50
supernova, hør nu her og glem alt det b..k som folk kan finde på at skrive om en Blaser.
En Blaser lever fuldt ud op til pris og kvalitet.
Der var engang, hvor Blaser kostede en del mere end de fleste rifler og der blev den nedgjort, den fik skylden for, at man kun betalte for navnet, men i dag, hvor en god riffel koster ca. det samme som Blaser gør, kan Blaser haderne ikke bruge det til noget mere.

Det med sikkerheden, glem det, Blaser er mindst lige så sikker som alle andre rifler, der er sket fejl med alle rifler og de fleste fejl er sket, hvor der har været hjemmeladere på spil, ikke for at nedgøre hjemmeladere, men der findes nogle som jeg ikke syntes skal lade til andre.
Jeg er selv hjemmelader, så det er ikke fordi jeg hader hjemmerul, men bryder mig ikke om at se folk med hjemmerul, hvor dem som har ladet til dem aldrig har set deres riffel, så kan jeg godt forstå der sker ulykker.

Jeg har skudt med Blaser R93 Prof. i mange år og det virker til UG+
Hvis andre siger noget andet er det løgn (efter min mening).
Alle låse skal lukkes helt for at de kan skydes af og det gælder også for Blaser, derfor er jeg tryk ved at den ikke skyder, hvis man ikke har fået lukket låsen helt og det sker hvis man står med ammo fra en hjemmeruller der ikke har målt længden til bummen på riflen.

Idag er jeg gået over til en Blaser R8 som jeg er blevet mere glad for, men var mest glad for min R93er pga den var nemmere at lade ovenfra, men er blevet glad for min R8 prof nu.

Der er mange som siger de kan repetere lige så hurtig som man kan med en Blaser, men jeg er kommet på drivjagt i Polen igennem flere år og det er bare Blaser ejerne som får skudt mest, der er også dem der har det største kugle forbrug. Vores gennemsnit på en drivjagt har ligget på 2,16 til 2,96 pr. skudt stykke vildt.

Du høre aldrig fra en Blaser ejer at han er utilfreds med sin riffel, det er også svært at finde en brugt Blaser i de Danske jagtbutikker pga. dem som har dem skiller sig ikke af med dem.

Gennem tiden har jeg haft mange riffel mærker, Sauer 90 og 202, Tikka, Sako, Remington, Sabati, Carl Gustav, Styer M., Mauser M03 og sikkert flere, som jeg ikke husker, men jeg kan ikke sige en af dem er noget l..t, hvorfor skulle jeg det, der er ikke sket noget med dem, eller rettere meget lidt.
Har været udsat for at en Sauer 202 skød selv da jeg åbnede eller lukkede bundstykket og så har jeg oplevet at pga. jeg er links skøtte kan afsikre en Remington ved at bære den over skulderen, det med sikringen gør ikke riflen dårlig, men den passer bare ikke til mig.
Fejlen med Sauer 202 skulle være rettet har jeg hørt, det var hvis en meget lille ting.

Jeg har bare ingen behov for at fortælle en Sauer 202 ejer at hans riffel er grim, er pukkelrygget og har snabel forskæfte og så står han med et ret plast skæfte.
Jeg ved en Sauer 202 er en super riffel, som jeg nemt kunne finde på at købe igen, ville bare undersøge lidt om det lille problem de havde før hen ( har faktis tænkt på at købe en Sauer 202 til ombygning for at skyde på bane )

Køb du bare en Blaser R93, du vil aldrig fortryde og få en god hjemmeruller til at lave godt ammo til dig, så har du toppen af kvalitet efter min mening.

Der er en grund til at Blaser ejere ikke gider skrive om deres rifler her på dette forum, jeg blev ellers så glad da jeg begynde at læse om indlæget, for det begyndte ellers helt godt, folk begynde at skrive om, hvor glad de var for deres Blaser, men et stykke nede i indlægget kom brækket.

Hilsen en med mange åres erfaring inden for Blaser, jeg håber virkelig ikke at der er nogle som har skræmt dig fra at købe en Blaser og så har han kun prøvet at skyde med en Blaser og aldrig ejet en.

Mvh Blaser Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#51
Jeg har kun et problem med min Blaser, og der er at jeg ikke kan finde finde et godt argument for at skifte den ud!

Jeg får tit og ofte lyst til at prøve noget andet når jeg er i en jagt forretning, men jeg har endnu til gode at finde noget der er bedre!

Stoffer
Svar
#52
Rigtig Stoffer

mvh Blaser Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#53
@Maubla
Flot salme i denne salige vintertid. Godt at se at du har skudt med riffel inden du fik en Blæser.
Selv en bager eller bedemand kan se at forarbejdningen af en Blæser og andre Iszny produkter er til UG+.
Det er for mig også ok at se, at Blæserejere i denne tråd er i overtal. Der er siden VTF´s start kogt utroligt meget suppe på fordele og ulemper. Alt har været debateret men nye brugere kunne prøve i search funktionen.
Hvor jeg kommer fra er det sjovt nok også Blæser ejere der nedlægger mest vildt. De har også det største budget. Det er selvfølgelig noget man i den lokale jægerkredse taler om.

Imponerende skydere.

For at være en dygtig skytte/jæger behøves man ikke være ingeniør og/eller hjemmelader. Hvis man havde været det, så havde begrebet "passiv sikkerhed" nok haft større betydning. For mit vedkommende er dette hele sagens kerne.Alt andet er subjektivt!

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#54
Skønt indlæg fra dig, Maubla.
Jeg må hellere få fat på den Blaser og få den testet af.
Svar
#55
Hej
Jeg håber du køber efter dit hjerte, men at en Blaser er noget skrammel, der er direkte løgnagtig, jeg er sikker på du bliver glad for riflen.

Vi er mange som er utrolige glade for vores rifler, hvordan kan der så sidde folk og nedgøre vores rifler og mange gange viser det sig at de aldrig har prøvet at skyde med en Blaser.

De bedste Blaser ønsker her fra, er sikker på at alle Blaser ejere vil ønse dig knæk og bræk med din Blaser.

Mvh Blaser Ole

PS mit navn her på siden er Maubla
og det står for Mau-ser og Bla-ser, sletter man så de to "ser" bliver det til Maubla, nu er min Mauser M03 solgt så jeg skal hvis have nyt navn [Big Grin]

Må hellere kalde mig for Blaser Ole frem over[Smile][Smile][Big Grin]
Du er altid velkommen til at skrive, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med.
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#56
Så, Ole
Nu er vi vist ved at være klar over at Blaser er det bedste i verden og at der aldrig har været noget i vejen med det fantastiske produkt.[Big Grin]
Det er da godt at du er glad for din riffel, men nu ved vi det efterhånden godt.
Om det er løgn at Blaser er noget skrammel er vel egentligt subjektivt for den enkelte og du har i hvert fald ikke patent på sandheden.
HVIS jeg synes at Blaser er noget skrammel, så har jeg vel lov til at mene det. Uanset hvad du mener.
Iøvrigt har Sauer endnu ikke løst problemet med selvskydende boltløft. Der ER jo ikke noget problem, hvorfor det heller ikke kan/skal løses.
I denne tråd fornemmer jeg at der igen er ved at opstå det fænomen at når Blaserejere får frit spillerum, så roser de deres produkter til skyerne og kan ikke forstå at alle andre ikke har set lyset.
Det var vel i virkeligheden den holdning at blaser er uovervindelig, der startede kampagnen mod Blaser i sin tid, her på VTF.
Det er i hvert fald det jeg kan læse mig til når jeg læser de gamle tråde om emnet, så hold nu lige lidt igen med rosern. Ellers starter du bare en ny krig.

@supernova
Køb du roligt den Blaser. Du er ikke alene. Men fald nu ikke i samme hul som Ole, så du fremover næsten ikke kan snakke med os andre der endnu ikke har set lyset [Wink]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#57
Egentligt sjovt at det kosmetiske betyder mere når man har en blaser end når man har en anden riffel. Eller det betyder åbenbart mere for dem der ikke har en, eller. Ud af de her to sider debat så er der ikke rigtig nogen der går op i at der er en debattør som ikke tømmer sin riffel for ammo når jagten er over, men går meget op i de subjektive vurderinger altså udsenet.
Min første riffel en husqvarna m96, der skulle patronerne ud via repetering efter jagt, den kunne afsikres og man kunne næsten tabe bundstykket med riflen på ryggen. Det var en skodriffel og ofte så havde jeg en klikker hvis bolten ikke var helt nede ved skudafgivelse. Egenspredningen var lige nåjagtig så jeg kunne ramme en underkop på 100 meter. Prisen på våbentilladelsen var højere end værdien på riflen. Alt i alt så var det min første riffel og jeg har skudt bukke, lam, ræv og dåhjort med den uden problemer.
Svar
#58
Jeg går ikke op i udseendet på min riffel, den er nemt at se hvis man har den i hånden. Det bedste ved Blaser er efter min overbevisning funktionen, som er velkendt af brugerne!

Men det selvfølgelig svært for folk at vide noget om når de ikke selv er Blaser ejere

Stoffer
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Stoffer

Jeg går ikke op i udseendet på min riffel, den er nemt at se hvis man har den i hånden. Det bedste ved Blaser er efter min overbevisning funktionen, som er velkendt af brugerne!

Men det selvfølgelig svært for folk at vide noget om når de ikke selv er Blaser ejere

Stoffer



Sådan er vi jo så forskellige. Jeg har skudt med masser af Blaserrifler. Omkring 20 stykker vil jeg tro og jeg bliver aldrig nogen sinde fan af funktionen. På 93eren er magasinløsningen noget der kun hører fortiden til. Bl.a at nogle brugere fristes til at lade patronerne sidde i magasinet.
P R8eren har man så forsøgt at lav en løsning med løst magasin. Løsningen med at aftrækket sidder på magasinet er så klodset at det kun kan være tegnet af en 3die klasse fra folkeskolen.

På den positive side er modulsystemet og overall handyness. Det kunne jeg godt tænke mig, men fravælger alligevel på grund af de andre middelmådige tekniske løsninger [8)]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Jeg håber du køber efter dit hjerte, men at en Blaser er noget skrammel, der er direkte løgnagtig, jeg er sikker på du bliver glad for riflen.

Vi er mange som er utrolige glade for vores rifler, hvordan kan der så sidde folk og nedgøre vores rifler og mange gange viser det sig at de aldrig har prøvet at skyde med en Blaser.

De bedste Blaser ønsker her fra, er sikker på at alle Blaser ejere vil ønse dig knæk og bræk med din Blaser.

Mvh Blaser Ole

PS mit navn her på siden er Maubla
og det står for Mau-ser og Bla-ser, sletter man så de to "ser" bliver det til Maubla, nu er min Mauser M03 solgt så jeg skal hvis have nyt navn [Big Grin]

Må hellere kalde mig for Blaser Ole frem over[Smile][Smile][Big Grin]
Du er altid velkommen til at skrive, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med.



kloge ord Ole

Jeg sagde selv for mange år siden at jeg skulle aldrig eje en blaser.

men efter flere defekter på mine rem 700 og så at der skulle ofres en del penge på sving montage købte jeg en blaser . meningen var at den skulle være min rejse riffel og den lille 260er kunne være min lille pyrsh riffel her hjemme. Sanheden er at den ikke en eneste gang har været ude af skabet siden jeg fik blaser. og sådan er det bare. over vejer også stærkt at sælge den

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)