Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål omkring Blaser R93
Åh det ved jeg nu ikke. Kan da godt nævne et par ting som rykker rimeligt kraftigt hvis du forstår #128068;
Svar
Tillykke med din nye jagtriffel.

Du bliver glad for den. Superlet at skifte kaliber på. Høj kvalitet og en høj grad af passiv sikkerhed (der dog - som på alle andre våben - fordrer korrekt håndtering). Lettere at rengøre i bund end snart sagt alle andre jagtrifler. Genial kikkertmontage. Kort, handy og præcis.

Alt ævlet om, at den er så og så farlig svarer nogenlunde til at påstå, at det er fuldstændig sindsygt at købe en Toyota Corolla fordi der er een der har hørt om een der kender een hvis fætter havde een der vist nok eksploderede...

Hvor mange R93 er "eksploderet" vs. hvor mange der er i omløb verden over?
Hvor mange R93 er "eksploderet" vs. hvor mange (KORREKT LADEDE) patroner der er afskudt?
Hvordan er de tilsvarende tal for SAKO 85 eller Tikka dit, dut og dat?

Knæk og bræk, supernova - Jeg gentager: Den bliver du glad for!

MVH
Klaasehaans
Svar
@Klaasehans

Utroligt at et så fornuftigt menneske som dig, stadig ikke har lært at læse....[Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

@Klaasehans

Utroligt at et så fornuftigt menneske som dig, stadig ikke har lært at læse....[Big Grin]

Jamen, jeg er jo stadig så ung... [Wink]


Svar
[quote]Tillykke med riflen [Big Grin] håber den lever op til dine forventninger (det tror jeg den gør)[Wink]og jeg håber du får en debut a la den jeg fik med min blaser i cal 243 fik riflen til den 1 sep får en del år siden det var en fredag jeg hentede den og fik den indskudt lørdag morgen stod den på rævejagt og i løbet af 1,5 minut uden at riflen var fra skulderen havde jeg leveret 3 ræve i 3 skud det tog noget tid at få armene ned [8D] så knæk og bræk [Big Grin]
Svar
Jep - det beviser jo hermed at Blaser ikke eksploderer og at dem, der skyder med Blaser skyder mere end alle andre [^]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Jep - det beviser jo hermed at Blaser ikke eksploderer og at dem, der skyder med Blaser skyder mere end alle andre [^]



Klart, de skyder mere end andre.......one shot - two kills [Wink][Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Så M@X kan du nu bare følge med i X-faktor!
Svar
Blaser r 93 er en fed skyder hvor alt kan adskilles og samles og stadig skyde det samme sted ,og om de ryger i luften ja våben er farlige .
Tror alle våben har deres svag sider . Nogle er til moderen og andre er til datteren ,
Mit minus er sikringen den er lidt stram men der opvejes af alt det andet positive,
Om man får flået hovedet af hvis BOMM humm livet er hårdt og så dør man ,
Blaser Nice gun ;-))))))))))))))
Svar
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

,
Mit minus er sikringen den er lidt stram men der opvejes af alt det andet positive,



Jamen, så kan jeg anbefale en R8. Den føles meget lettere at spænde op

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Så M@X kan du nu bare følge med i X-faktor!



Nix.Sidder og ser satire på PCen "Det slører stadig" Endelig nogen muslimer med humor og langt mindre nærtagende end en overvejende del af Blaserbrugerne...[Wink][Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Skyder man ikke mauser 98 eller remington 700 på dette forum er man ikke inde i varmen ;-)))))))))altså et forum for teknologi over 100 år ingen ny tænkning ;-))) ha ha ha
Svar
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Skyder man ikke mauser 98 eller remington 700 på dette forum er man ikke inde i varmen ;-)))))))))altså et forum for teknologi over 100 år ingen ny tænkning ;-))) ha ha ha



Du har vist ikke fulgt meget med...[Wink] Mævser 98 var godt kram under første verdenskrig. VTF kom først til senere [8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Wink))) Wink))
Svar
Nææææ .æææv.. En Blaser-tråd jeg ikke har set i tide .. gnæk gnæk ...

Jeg holder vist bare min mund...

..

Nej ... jeg KAN ikke...

En Blaser er lidt ligesom en nyere Audi... Vorsprung durch technik ...
Ganske enkelt AAAAALT for dyr i forhold til hvad man får, (bortset fra praleretten..) fyldt med unødvendige tekniske løsninger, mest beregnet på at øge "praleværdien" og mindske produktionsomkostningerne..
(Det hedder at maksimere profitten ...) De kendte fejl der så er, dem ignorerer man (Bare spørg til pumpedyser og oliepumper på 2.0TDI motorer fra VAG .. og se adskillige Audi-ejere få sjove trækninger i ansigtet [Big Grin]
Dejlige biler ... Dejlige rifler ... men jeg nøjes nu med Audi'en .. 1 x "vorsprung durch Technik" er rigeligt til mig...[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by dravis

De kendte fejl der så er, dem ignorerer man (Bare spørg til pumpedyser og oliepumper på 2.0TDI motorer fra VAG .. og se adskillige Audi-ejere få sjove trækninger i ansigtet [Big Grin]
Dejlige biler ... Dejlige rifler ... men jeg nøjes nu med Audi'en .. 1 x "vorsprung durch Technik" er rigeligt til mig...[^]



Så mange Blasere er der jo heller ikke sprunget i luften, men bevares der er da nogen der har givet et knald i den forkerte ende og mig bekendt kun en aluhus version (nuværende)

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
Ja vi kommer vidt omkring blaser / mauser / Audi /wv. Jo jo vtf er under udvikling. Hahahaha .
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Tillykke med din nye jagtriffel.

Du bliver glad for den. Superlet at skifte kaliber på. Høj kvalitet og en høj grad af passiv sikkerhed (der dog - som på alle andre våben - fordrer korrekt håndtering). Lettere at rengøre i bund end snart sagt alle andre jagtrifler. Genial kikkertmontage. Kort, handy og præcis.

Alt ævlet om, at den er så og så farlig svarer nogenlunde til at påstå, at det er fuldstændig sindsygt at købe en Toyota Corolla fordi der er een der har hørt om een der kender een hvis fætter havde een der vist nok eksploderede...

Hvor mange R93 er "eksploderet" vs. hvor mange der er i omløb verden over? Mellem 5 og 20 afhængigt af kilde. Udaf mellem 200.000 og 300.000stk
Hvor mange R93 er "eksploderet" vs. hvor mange (KORREKT LADEDE) patroner der er afskudt?
Hvordan er de tilsvarende tal for SAKO 85 eller Tikka dit, dut og dat? 0 - 1 udaf 400.000-800.000stk for sako tikka: 0-1 udaf 7.000.000 Remmington: under 10 udaf over 50.000.000 m98: 1 - 3 udaf 200.000 - 400.000 Weatherby Mk V
Knæk og bræk, supernova - Jeg gentager: Den bliver du glad for!

MVH
Klaasehaans


Svar
[/quote]Så mange Blasere er der jo heller ikke sprunget i luften, men bevares der er da nogen der har givet et knald i den forkerte ende og mig bekendt kun en aluhus version (nuværende)

MVH Bjarne[/quote]
Hvad er det nu for en snak om bøsseri[Big Grin][Big Grin][:I]
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
Tak, tak [Smile]

Citat:quote:

Klart, de skyder mere end andre.......one shot - two kills

Ikke noget med at blive flabet! [Big Grin]

Citat:quote:

Så mange Blasere er der jo heller ikke sprunget i luften, men bevares der er da nogen der har givet et knald i den forkerte ende og mig bekendt kun en aluhus version (nuværende)

Jeg mener, bundstykkehuset er lavet af stål som standart i dag. Det er min i hvert fald.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)