Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tre stykker fredet dåvildt nedlagt med hagl
#21
Nej, "Ignorance of the law" er ingen undskyldning, men fejl sker. Jeg tror næppe at ved morgenparolen blev der sagt:"Hvis et daadyr kommer forbi, saa bare skyd, og vi holder alle kæft om det, OK"
En fejlskydning af den art ville her give en bøde, og konfiskeret vildt udbytte, og saa ikke mere. Hverken tab af jagttegn, vaaben eller vaabentilldelse (Nu kræves der altsaa heller ikke vaabentilladelse for rifler og haglbøsser af nogen art her)
Hemmeligholdelsen er næsten umulig at bevise. "Hvem vidste hvad og hvornaar?", saa det ville højst sandsynligt blive droppet. Der er ingen paragraffer om den slags ting i vores Game and Fish Act.
Personligt synes jeg I overreagerer og har skruet det op i et plan hvor det ikke hører hjemmme. Det er for mig som I alle staar i kø for at udraabe jeres jagtmoral, etik og fordømmelse, saa ingen her er i tvivl om hvor I staar.
Lidt kvalmende og usmageligt efter min mening.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Nu er det min opfattelse (har været Gamewarden i over tyve aar) at der er to sider til historien. Her taler jeg altsaa om nedlægningen af daadyrene. Og In the heat of the moment er det sikkert muligt at tage fejl.
At holde det hemmeligt er saa en anden sag.
H



Ikke altid at hogmeister og jeg er helt enige[Wink], men her er vi 112% enige[Smile]
Selvfølgelig kan alle lave fejl, men netop det at forsøge at skjule det[xx(] - her springer min kæde så absolut også af[Sad!]

Laver man en bommert, må man også tage konsekvensen.

mvh
Korthår
Svar
#23
Selvfølgelig kan alle lave fejl

3 gange på samme jagt kan ikke være en fejltagelse [}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Hov, Hov Darkside nu skal vel een jægers alder ikke ha betydelse for andre jægere, er selv en ældre jæger og jeg skyder ikke vildt omkring mig og ønsker ikke at blive sat ibås som dårlig jæger pga. min alder, derimod har vi GAMLE noget som hedder erfaring, som ikke kan købes for penge. Så personligt er jeg ikke villig at lade nogen som ikke kender MIG sætte MIG ibås med andre jægere bare på grund af datoen på min dåbsattest, du må derimod meget gerne kritisere de jægere som vi her taler om og deres handlinger og der er vi nok MEGET enige i det skete. men indtil du har været på jagt med mig så vil jeg ikke diskrimineres pga. min alder.[Sad]



Jeg sætter dig skam ikke i bås, men påpeger blot at nogle gamle jægere skyder lystigt på fx råvildt.. Yngre jægere har jeg derimod aldrig set opføre sig uacceptabelt, tværtimod. Jeg har været meget med på jagt fra da jeg var helt lille og det er i 90 % af tilfældene gamle "erfarne" mænd, der tager chancer mht. til især skudafstand og sikkerhed. Det er som om at mange får så meget erfaring at de kan alt[xx(]

Det kan ikke passe at folk ikke kan kende forskel på dåvildt og råvildt. Vi taler jo dobbelt kropsvægt! Det må der ikke ske fejl med. Hvis der gør skal man efter min mening gennem et jagttegnskursus igen.
Svar
#25
Mener du der har været en sammensværgelse mellem de tre jægere? "Vi skyder det hele, alle holder jo kæft"
Højst usandsynligt.
En fejl, ikke andet, og saa drop det.
H
Hogmeister
Svar
#26
hogmeister,

Overreagere, lidt kvalmende og usmageligt?

Bevares, alle kan fejle, som pindsvinet sagde da den kurede ned ad skurebørsten[:o)], men jeg mener: at det er helt fundamentalt at, som voksen menneske må man stå ved sine fejl og gerninger, dernæst tage konsekvensen heraf. Alt andet er ubeskrivelig fejt.

Og ja, hele "sagen" stinker af dårlig moral, selv de 2 medløbende tøsedrenge fra udsætningsudvalget.

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

yeti,

"Nu sker det vel jævnligt at dåvildt skydes som råvildt".

Der er bestemt ikke undskyldning for noget som helst og hvis du ikke ved hvad du skyder på, så skal du enten ikke have jagttegn eller du skal lade være med at skyde, og det uanset alder, køn eller etnisk herkomst.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Nu er jeg ikke ude på at give nogen undskyldninger. Jeg ved blot at også indenfor jagt sker der fejl. Selv har jeg fx skudt en so i den tro at det var en ensom gris. Rigtigt ubehageligt når der sker men skal vi være 100% sikre når vi skyder så kan vi ikke skyde. Det skal ikke på nogen måde forstås som at man bare skal plaffe løs, men er en konstatering af at jagt også indebære en accept af risiko for fejl. Præcis som når vi kører bil, spiller badminton eller hvad vi nu gør.

Derfor skal vi heller ikke gøre os hvidere end hvid eller helligere en stammefolkene der gerne lyncher folk uden rettergang. Hvis de tre har gjort noget kriminelt så skal de dømmes for det AF EN DOMMER og ikke af pøblens folkedomstol. Det er sådan det demokratiske Danmark er indrettet, man er uskyldig indtil man er dømt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#28
yeti,

Uden at det bliver til et AA møde, selv følgelig laves der fejl.

Det jeg farer i flint over er at hele den samlede flok idioter tror og håber at det ikke bliver opdaget. Hvad hvis de havde kørt et barn ned eller skudt en hund, skal det så også under tæppet.

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

yeti,

"Nu sker det vel jævnligt at dåvildt skydes som råvildt".

Der er bestemt ikke undskyldning for noget som helst og hvis du ikke ved hvad du skyder på, så skal du enten ikke have jagttegn eller du skal lade være med at skyde, og det uanset alder, køn eller etnisk herkomst.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Nu er jeg ikke ude på at give nogen undskyldninger. Jeg ved blot at også indenfor jagt sker der fejl. Selv har jeg fx skudt en so i den tro at det var en ensom gris. Rigtigt ubehageligt når der sker men skal vi være 100% sikre når vi skyder så kan vi ikke skyde. Det skal ikke på nogen måde forstås som at man bare skal plaffe løs, men er en konstatering af at jagt også indebære en accept af risiko for fejl. Præcis som når vi kører bil, spiller badminton eller hvad vi nu gør.

Derfor skal vi heller ikke gøre os hvidere end hvid eller helligere en stammefolkene der gerne lyncher folk uden rettergang. Hvis de tre har gjort noget kriminelt så skal de dømmes for det AF EN DOMMER og ikke af pøblens folkedomstol. Det er sådan det demokratiske Danmark er indrettet, man er uskyldig indtil man er dømt.

Mvh.

Yeti


Nu skal du ikke glemme at dette hersens såkaldte retssamfund, er karakteriseret ved at det fungere så tungt og langsomt at der formodentligt er flere der dør af alderdom i deres venten på at systemet får ageret, end der er folk som dømmes.

I betragtning af denne træghed og manglende kapacitet, ville det totale antal af rigtige afgørelser stige, hvis man bare afgjorde det ved plat og krone. Dette gælder i serdeleshed i civile sager involverende svindel bedrageri, mandatsvig, falsk vidneforklaring mv. Her er svindleren beskyttet mod konsekvens i en helt ufattelig grad.
Svar
#30
Helt enig NA, har desværre selv prøvet det..
Svar
#31
Citat:quote:

men er en konstatering af at jagt også indebære en accept af risiko for fejl

Jeg er rørende enig.

For f...... hvor rammer den udtalelse bare plet[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Hov, Hov Darkside nu skal vel een jægers alder ikke ha betydelse for andre jægere, er selv en ældre jæger og jeg skyder ikke vildt omkring mig og ønsker ikke at blive sat ibås som dårlig jæger pga. min alder, derimod har vi GAMLE noget som hedder erfaring, som ikke kan købes for penge. Så personligt er jeg ikke villig at lade nogen som ikke kender MIG sætte MIG ibås med andre jægere bare på grund af datoen på min dåbsattest, du må derimod meget gerne kritisere de jægere som vi her taler om og deres handlinger og der er vi nok MEGET enige i det skete. men indtil du har været på jagt med mig så vil jeg ikke diskrimineres pga. min alder.[Sad]



Jeg sætter dig skam ikke i bås, men påpeger blot at nogle gamle jægere skyder lystigt på fx råvildt.. Yngre jægere har jeg derimod aldrig set opføre sig uacceptabelt, tværtimod. Jeg har været meget med på jagt fra da jeg var helt lille og det er i 90 % af tilfældene gamle "erfarne" mænd, der tager chancer mht. til især skudafstand og sikkerhed. Det er som om at mange får så meget erfaring at de kan alt[xx(]

Det kan ikke passe at folk ikke kan kende forskel på dåvildt og råvildt. Vi taler jo dobbelt kropsvægt! Det må der ikke ske fejl med. Hvis der gør skal man efter min mening gennem et jagttegnskursus igen.



DE MEST ANSVARLIGE OG FORNUFTIGE JÆGERE JEG KENDER ER 60+ÅR

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#33
"Udsætningsudvalget"
Man skulle da går ud fra at de kan see hvad der kommer for når man sidder i sådan en udvalg.Mon ikke de kræver en del beskæftigsel med materien dåvildt...med vidrer.Den med tre gange fejl den køber jeg ikke selv hvis en dygtig jyde prøver at sælge den til mig.[Wink]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

men er en konstatering af at jagt også indebære en accept af risiko for fejl

Jeg er rørende enig.

For f...... hvor rammer den udtalelse bare plet[Wink]



Enig. Til gengæld mener jeg også at man skal være mand nok til at tage konsekvensen når man er kommet til at lave noget lort.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#35
Derfor sagde vi ikke noget

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#36
På nvf kører der også en tråd.
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=2&t=45945
Svar
#37
Stadig rent til grin. På 15-20m, som jo sikkert er den afstand de har skudt til dem med hagl, har været, er det fanme ikke rakekvidenskab at se forskel ! Går det så "fandens hurtigt" som nogle på diverse fora taler om, er det jo ikke særlig hensigtsmæssigt at skyde uanset hvor meget det så end klør. Det faktum at det kan gå så hurtigt at man ikke helt kan se hvad man skyder er fuldstændig sindsygt i min verden. Har måske også vænnet mig til at være temmelig tålmodig gennem min buejagt, hvor jeg jo skal ind på afstande der minder om den disse dådyr sikkert er skudt på... og jeg SKAL sgu da i al fald kende forskel.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#38
I tv-nord

http://www.tv2nord.dk/arkiv/2013/1/19

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#39
Hvis der blandede klovbærende arter på et revir.
, bør man slet ikke skyde klovbærende vildt med hagl.
Så er alle muligheder for misforståelser udelukket.
Man så jage råvildt med riffel - der har man som regel bedre tid til at betragte vildtet i kikkerten inden skud.

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#40
@ ran: jeps ! ( og såmænd også hvor der kun er råvildt )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)