Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er der vildsvin i Danmark
#61
Jeg kan se debatten kommer vidt omkring - spændene læsning.
For lige at udrydde et par misforståelse. Jeg er studerende ved Københavns Universitet og altså ikke ansat eller på anden måde lønnet af landbruget. For at jeg kan få godkendt projektet og i sidste ende blive færdiguddannet, er det en forudsætning, at det jeg laver er uvildigt.
Med hensyn til data, der bliver indberettet her http://www.lf.dk/Viden_om/Vildsvin/Regis...dsvin.aspx# : Landbrug & Fødevarer har lavet siden, for at jeg kan indsamle data til specialet. Siden er ejet af L&F og derfor ejer de også data, der bliver indberettet på den. I forbindelse med mit speciale, vil data ikke blive offentliggjort på ejendomsniveau. Hvis man frygter, at L&F på et senere tidspunkt vil bruge indberetningerne i anden sammenhæng eller videregive dem til myndigheder, er man selvfølgelig velkommen til at indberette observationer direkte til mig, f.eks. via mail (astrid.moltke@gmail.com). Data der bliver givet direkte til mig er "mine data" dvs. L&F kan ikke gøre krav på dem. Da min eneste interesse er at dokumentere, hvorvidt vildsvinet har etableret sig i Danmark, kan jeg garanterer, at data, givet direkte til mig, ikke vil blive videregivet til andre og ikke vil blive offentlig gjort på ejendomsniveau.

Jeg håber, det gav et mere nuanceret billede af mine intentionerSmile

De bedste hilsner

Astrid Moltke
Svar
#62
http://www.maskinbladet.dk/svinebrug/art...ud-danmark
Svar
#63
Citat:quote:

Originally posted by Astrid Moltke

Jeg kan se debatten kommer vidt omkring - spændene læsning.
For lige at udrydde et par misforståelse. Jeg er studerende ved Københavns Universitet og altså ikke ansat eller på anden måde lønnet af landbruget. For at jeg kan få godkendt projektet og i sidste ende blive færdiguddannet, er det en forudsætning, at det jeg laver er uvildigt.
Med hensyn til data, der bliver indberettet her http://www.lf.dk/Viden_om/Vildsvin/Regis...dsvin.aspx# : Landbrug & Fødevarer har lavet siden, for at jeg kan indsamle data til specialet. Siden er ejet af L&F og derfor ejer de også data, der bliver indberettet på den. I forbindelse med mit speciale, vil data ikke blive offentliggjort på ejendomsniveau. Hvis man frygter, at L&F på et senere tidspunkt vil bruge indberetningerne i anden sammenhæng eller videregive dem til myndigheder, er man selvfølgelig velkommen til at indberette observationer direkte til mig, f.eks. via mail (astrid.moltke@gmail.com). Data der bliver givet direkte til mig er "mine data" dvs. L&F kan ikke gøre krav på dem. Da min eneste interesse er at dokumentere, hvorvidt vildsvinet har etableret sig i Danmark, kan jeg garanterer, at data, givet direkte til mig, ikke vil blive videregivet til andre og ikke vil blive offentlig gjort på ejendomsniveau.

Jeg håber, det gav et mere nuanceret billede af mine intentionerSmile

De bedste hilsner

Astrid Moltke



Jamen med dagens udtalelse fra LF, så er det jo nok givet hvad de data (også) skal anvendes til http://epn.dk/landbrug/article5226706.ece
Svar
#64
Fantastisk med en fuldstændig objektiv udlægning af vildsvineproblematikken i den artikel [xx(]

Well, de kan gøre hvad de vil - jeg føler mig sikker på at bestanden vil vokse støt i årene fremover, men hvis problemet er SÅ stort, så kunne LF jo bare give 1.000.000 for hvert svin der blev skudt i den danske natur [Big Grin]

Hilsen Kenenth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#65
Kan du definere svin?
Svar
#66
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Kan du definere svin?



Jeg tænker ikke på hverken politikere eller rockere - nok nærmere vildsvin [Wink]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)