Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
754,- kr. for hvad ?
#21
Jeg er egentligt enig i at det er ret dyrt at være medlem af DJ, men jeg ser ikke noget alternativ. Eneste chance for at bevare bare lidt jagt og fornuft vedr. jagt og våben i DK er ved at have en stærk organisation. Desværre er det jo kun ca. ½-delen af de danske jægere der er i DJ, så det udvander jo slagkraften en del. Al del splittelse og intern splid der i mange år har været blandt jægere i DK gavner kun én ting og det er jagtmodstanderne. Jo flere der er medlem af DJ, jo billigere burde det jo også være. Som nogen skriver så er DJ jo nærmest vores "fagforening" og hvad betaler I lige om året til dem? 3-5000 kr? Kunne da være der skulle være forskel på jagttider og regler for om man var med i DJ eller ej ligesom med om man er i en fagforening eller ej... :-p

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#22
Enig i at det er for dyrt. Jeg er dog stadig medlem da jeg ikke mener at jeg støtter jagtsagen i Danmark ved at melde mig ud. Det forhindrer mig ikke i at have ondt i røven over de middage og jagter som jeg var med til at betale i Raunkjærs tid. Jeg håber inderligt at det nuværende jægerforbund kan holde fingrene fra kassen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#23
Jeg ville gerne undvære det blad, også spare nogle penge, men man kan jo ikke fravælge bladet.
Er sådan set kun medlem af dj, pga at det skal vi være for at være med i de 3 jagt foreninger jeg er medlem af. Så jeg er en nasse jæger der bliver holdt kunstigt i tvungen medlemsskab af dj....[Big Grin]
Er ej heller medlem af en fagforening, fordi det kræver min arbejdsplads ikke.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#24
Citat:quote:

DE DER HAR JAGTTEGN ( og våbentilladelse) UDEN AT VÆRE MEDLEM AF DANMARKS JÆGERFORBUND, ER NOGLE NASSEJÆGERE.


Mage til gang ævl!

Citat:quote:

I vil gerne gå til skydning, men skidt med jagten i Danmark jamen hvor mange skydebaner tror i der er tilbage uden DJ ? Nåe, i kan måske nøjes med 15 meter indendørs


Nu snakker du som du har forstand til CP!
Som skrevet er jeg medlem af 3 skytteforeninger. Den ene har jeg været med til at bygge banen til i 1991 og har været trofast medlem siden.
Den anden har jeg været medlem af siden 2000 og har siddet i bestyrelsen fom formand 3 år (læs: der hvor vi fik vendt økonomien til noget positivt).
Den tredie var jeg med til at skrive stiftelsesdokumentet på for omkring 4 år siden, og er stadig medlem af.
Så inden du går fuldstænigt i selvsving så mener jeg nu nok jeg er lidt informeret om foreninger[Wink]

De to af banerne skydes der på 100 og 200m på kongsberg anlæg og den sidste er en ren pistolbane.
Så hvor de 15m komme ind i billedet i relation til skydning med jagtrifler, ved jeg ikke rigtigt???
Det vi kræver er forevisning af en gyldig våbentilladelse som krav for at kunne skyde på banen.

Synes nu stadig det er for dyrt for at være med i sådan en sammenslutning og det er så MIN subjektive holdning som jeg ikke har til sinds at ændre fordi der skrives MED STORE BOGSTAVER!

Og nej jeg er som "rkn" heller ikke medlem i noget pamperforbund[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Men er der nogen der kan give eksempler på forhold, hvor DJ har gjort en forskel de seneste år ?

Jeg kan selv kun lige komme i tanker om halvautomaterne, hvor DJ trådte i karakter på jægernes side. Det var godt gået, mere af det. Meget mere af det. Jeg synes bare jeg ser for lidt af det.http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=2327&q=halvautomat

CP: du lader til at være fast i troen. Hvad har du oplevet af den slags arbejde de sidste 5 år ?

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#26
GT, hvad er "Izny" produkter??

Citat:quote:

Og hvor DJ har gjort en forskel de seneste år ?

Ikke det fjerneste, fordi de har ævlet og kævlet om personforhold og personlige ambitioner, istedet for at gøre noget konstruktivt. Vi er da klar igen til en ny gang varm luft fra DJ side, og der er stadig langt fra menig medlem, med en tydelig og effektiv rockwool effekt, til repræsentantskabet og formand, samt hovedbestyrelse.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#27
Jeg er så naiv at tro på det gør en forskel i dagligdagen. At vi er med ved bordet.
Jeg tror at hvis IKKE vi havde været der, havde det set MEGET værre ud end det gør.
Synes McQuolle´s indlæg passer rigtig godt med min overbevisning, bortset fra jeg synes ikke et medlemsskab til kr. 63,- pr. måned er dyrt. Synes faktisk det er rørende billigt.

Edit: Det kan man jo ikke engang købe en flaske vin for, vel Lasse[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#28
faktisk hyggeligt at være på linie med CP denne gang [^]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#29
Hej

Er også medlem af Danmarks Jægerforbund med hvad dertil hører
Det ville da være dumt hvis vi Jægere ikke havde en organisation til at tale vores sag...
Jeg har stor glæde af at være med til jagtfeltskydninger, og er medlem af en jagtforening som giver mig adgang til flere jagter i et naturskønt område og så Asgaard - melder mig ind i endnu en jagtforening nu.... og det det hele for under 900 kr. årligt - det er da billigt. Enig i at jagtbladet ikke er det store nummer... men det er der ingen blade i DK der - slet ikke de som man køber i bladkiosker.... nej i mit næste liv vil jeg bo i Sverige - fantastisk land med jagt og natur og gode jagtblade [8D]
Er også medlem af den lokale skytteforening som jeg også har meget stor glæde af med mulighed for skydning på 15 - 50 - 100 - 200 meter

http://www.jaegerforbundet.dk/?id=1559
http://www.jaegerforbundet.dk/page461.aspx

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#30
Hmmm. OK. Så betaler jeg det skide girokort. Det havde jeg nok også gjort uden argumenterne i denne tråd. Men jeg er altså et kritisk medlem, der synes ledelsen skal stramme gevaldigt op, og overveje om aktivitetsniveauet, og dermed ressourceforbruget, giver de forventede resultater.

Desuden synes jeg Dansk Jagtforsikring burde lukkes. Der er ingen grund til, at amatører skal drive forsikringsvirksomhed.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#31
Om bladet er godt eller skidt er jo individuelt . Det kan sendes samme vej som de andre reklamer mange modtager. Hvis man ikke bryder sig om indholdet.

DJ er så vidt jeg husker demokratisk op bygget . Så har du holdninger og gå på mod , er det bare med at komme ud af hullerne . God vind og god arbejdslyst.

Prøv at forestille jer at næste gang der skal forhandles jagttider og vildtarter på positiv listen . der sidder kun et par gutter fra DOF og DN . hvad mon de kan finde på ?

Det er altid let at sidde hjemme i sofaen og udpege "idioter" og påpege alle deres fej og dårlige forhandlings resultater.

Det er ikke alt vi har set fra DJ der er lige imponerende , der kan vi godt blive enige om , men jeg må desvære erkende at lige nu formår jeg ikke at gøre det meget bedre . Beklager

Mvh LWL
Svar
#32
[quote]Originally posted by THORLAK

GT, hvad er "Izny" produkter??

[quote]

Izny er byen hvor Blaser fabrikken ligger. Og da Blaser, mauser og Sauer har samme ejer en en del Sauer, og vist nok Mauser aktiviteterne flyttet til fabrikken i Izny da den er mere moderne end eksempelvis Sauer fabrikken i Eckernförde. Deres skæfter laves vist nok i Østeuropa - så i hvert fald ikke nogen hos Sauer da jeg var på fabrikken i Eckernförde - men så et par kasser hos Sauer hvor der stod R93 !?!

Mvh. Ole
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout
Men jeg er altså et kritisk medlem[/IMG]



Det håber jeg da at de fleste er[^], forstået på den måde at hvis en ledelse ikke får modspil kan de jo enten gøre som de lyster eller vælge bare at lalle afsted
Svar
#34
Hvis det er DJ der skal drive det, så glem lyddæmpere - i mine øjne laver de ikke noget som helst godt for os jægere. De vælger de forkerte kampe.

Fagforening kan jeg heller ikke bruge til noget som helst.

Der er simpelthen for mange forskellige interesser idag bare man samler 20 mennesker til at man kan finde en fælles retning - og så sker der bare ikke en skid.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#35
Citat:quote:

Prøv at forestille jer at næste gang der skal forhandles jagttider og vildtarter på positiv listen . der sidder kun et par gutter fra DOF og DN . hvad mon de kan finde på ?

Det er altid let at sidde hjemme i sofaen og udpege "idioter" og påpege alle deres fej og dårlige forhandlings resultater.


Selvfølgelig skal vi have et Jægerforbund der tager sig af den slags kerneydelser på medlemmernes vegne. Derfor er jeg også medlem endnu. Men det samme klarer det svenske jægerforbund også, men vel ca. til det halve kontingent af det danske!

Det jeg efterhånden er træt af er, at DJ hviler på en hovedpude af trofaste livstidsmedlemmer som jeg, og derfor kan de bare sætte prisen op og op og op når de mangler penge i kassen, istedet for at stramme ballerne og f.eks. yde en indsats der få dobbelt så mange jægere til at melde sig ind. Så kunne prisen halveres og aktivitetsniveauet bevares.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#36
I Sverige er de 185.000 medlemmer til at dække udgifterne hvor der i Danmark er omkring 130.000. Vil tro at udgiften er stort set det samme til administration m.m. så de ekstra medlemmer vil jo gøre det billigere at være medlem. I danmark er det vel kun knap halvdelen af de jagttegnsberettigede som er medlem af DJ.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#37
Antal jagttegnsbrettigede: ca. 230.000
Antal jagttegnsløsere: ca. 170.000
Antal medlemmer af DJ: ca. 90.000

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#38
Så passer pengene jo.

Det koster det halve i Sverige, for de er dobbelt så mange til at betale.

Kunne man forestille sig, at man i DJ ville se lidt indad, og prøve at gøre noget for at tiltrække nye ? Eller skal vi bare indse, at vi, når medlemsskaren igen er halveret, skal betale 1,500 kr. for medlemskortet, og gøre det med glæde, for det er jo dyrt at gå på jagt !

Og det jeg efterlyser er ikke en landsdækkende hvervekampagne på glittet papir i de store medier, men mere nogle argumenter for, at jeg kan sige til Lani og GT: hey, vi gør et knagende godt stykke arbejde, meld Jer nu ind.

And only for the record: Jeg efterlyser heller ikke nye skældsord til at beskrive de udenforstående. Jeg tror ikke på, at det er vejen frem.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Så passer pengene jo.

Det koster det halve i Sverige, for de er dobbelt så mange til at betale.

Kunne man forestille sig, at man i DJ ville se lidt indad, og prøve at gøre noget for at tiltrække nye ? Eller skal vi bare indse, at vi, når medlemsskaren igen er halveret, skal betale 1,500 kr. for medlemskortet, og gøre det med glæde, for det er jo dyrt at gå på jagt !

Og det jeg efterlyser er ikke en landsdækkende hvervekampagne på glittet papir i de store medier, men mere nogle argumenter for, at jeg kan sige til Lani og GT: hey, vi gør et knagende godt stykke arbejde, meld Jer nu ind.

And only for the record: Jeg efterlyser heller ikke nye skældsord til at beskrive de udenforstående. Jeg tror ikke på, at det er vejen frem.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]



Så naiv troede jeg ikke du var. Hvis du tænker dig om, ved du jo godt at netop de 2 er fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde.[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by CP
[Så naiv troede jeg ikke du var. Hvis du tænker dig om, ved du jo godt at netop de 2 er fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde.[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Jamen, jamen, jamen. Vi ved allesammen at pædagoger er født med korte arme, så deres rækkevidde er altså ganske kort.[^]
Der skal nok en lystfisker til for at nå dem.....![Big Grin]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)