Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
754,- kr. for hvad ?
#41
Da jeg skulle i gang med at anskaffe alt jagtudstyret igen(efter at jagten havde ligget på hylden i nogle år), havde jeg rigeligt at bruge pengene til, og havde besluttet mig for at vente med at melde mig ind.

Det er så gået helt i glemmebogen, men ovenstående debat har heldigvis mindet mig om det, så nu har Asgaard og DJ fået sig et nyt medlem ;-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#42
Ja, det har så lige den stik modsatte virkning her[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by GT

Ja, det har så lige den stik modsatte virkning her[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Det kommer så næppe som nogen overraskelse for de fleste herinde[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#44
Og???

Skulle jeg betale bare fordi DU synes det?? Aldrig i livet!!

Jeg har som sagt betalt for i år men næste år er jeg ikke sikker på at jeg gider mere...... 800kr om året for sådan en gang IZNY propaganda[xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#45
OG så ikke være en af de inviede...
Svar
#46
[quote]Originally posted by GT

Og???

Skulle jeg betale bare fordi DU synes det?? Aldrig i livet!!

Jeg har som sagt betalt for i år men næste år er jeg ikke sikker på at jeg gider mere...... 800kr om året for sådan en gang IZNY propaganda[xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]

Nej, absolut ikke fordi jeg synes. Er fuldstændig enig i at bladet stort set er en stor gang reklamefis. Tror desværre ikke det er muligt st drive hverken bladet eller for den sags skyld DJ uden de indtægter det nu må give.

Men tror som sagt, også af andre, at det nødvendigt vi har en fælles interresseforening til at sidde med ved bordet. Hvis ikke de er med, tror jeg ikke det varer længe inden du må flytte alle dine tilladelser over i skytteforeningen.
Det ved jeg så godt du er ligeglad med sålænge du kan få et tysk jagttegn, men prøv at se lidt længere end ud til spidsen af egen næsetip[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#47
@CP
Du har ikke overbevist mig i noget som helst.

Det har intet med et tysk jagttegn eller for den sags skyld et hvilket som helst andet jagttegn at gøre. Ej heller med nogen næsetip.
Jeg mener du er ovre i dommedagsprofetier i dine udtalelser.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#48
Citat:quote:

Jeg mener du er ovre i dommedagsprofetier i dine udtalelser.



Nej Henrik, han er bare inden for pædagoisk rækkevidde [Wink]

Det selvmodereret ikke fatter er at vi ikke er uenige i at vi har brug for en interesse organisation til at varetage vores interesser. Vi har dog ikke brug for at de bare skruer op op op for kontingentet ??? På et tidspunkt er nok nok [xx(]

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar
#49
Jeg har fulgt dette forum i en del år, men har ikke været så aktiv herinde, og nu efter jeg er blevet formand for Danmarks Jægerforbund, der har jeg ikke alt for megen tid til at sidde bag PCeren. Jeg følger dog med i hvilke holdninger der rør sig, da det er af afgørende betydning, at bl.a. jeg har føling med hvad i som jægere mener.

Jeg vil derfor gå ind i denne debat, og stille to spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig, at have jeres konkret bud på.

Kontingent:
Hvad er det rette niveau for kontingentet? Her vil jeg bede jer om, at i tager stilling til hvor meget der skal gå til forbundet. Som ordinært medlem går der pt. 704 kr. til forbundet hvis man er ordinært medlem, dertil kommer 20 kr. til Jægernes Naturfond + lokalforeningskontingent, som kan være meget varierende. Se mere her - http://www.jaegerforbundet.dk/?id=1559

Strategi:
Dernæst så er vi i forbundet i gang med en strategiproces, og der vil vi meget gerne have jeres bud på hvor Danmarks Jægerforbund skal være i 2017, så det helt enkelte spørgsmål er – hvilken overskrift vil du gerne læse på forsiden af Maj nummeret af jæger i 2017.

Sluttelig, så er der en ting jeg gerne vil medgive, og det er at vi ikke altid er gode nok til at fortælle om vores arbejde, og det er en ting der ligger mig meget på sinde og her tror jeg at vi skal være meget bedre. En ting i dog selv kan gøre er at følge med i HB referaterne som er tilgængelige for alle medlemmer, på http://www.jaegerne.dk

Kom konstruktiv ind i debatten, og hjælp med at udpege retningen for hvor vi skal hen.

Mvh. Claus Lind Christensen
Formand Danmarks Jægerforbund

Mvh. Claus
Mvh. Claus Lind Christensen
Svar
#50
Hej Claus.
Tak for din udmeldning.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#51
For mit vedkomne ligger der en psykologisk grænse på max 500,- hvordan fordelingen så skal være har jeg pt. ingen holdning til.
Jeg læser yderst sjældendt bladet og kan sagtens undvære det.

Hilsen Nasse-Lasse

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by clc

Jeg har fulgt dette forum i en del år, men har ikke været så aktiv herinde, og nu efter jeg er blevet formand for Danmarks Jægerforbund, der har jeg ikke alt for megen tid til at sidde bag PCeren. Jeg følger dog med i hvilke holdninger der rør sig, da det er af afgørende betydning, at bl.a. jeg har føling med hvad i som jægere mener.

Jeg vil derfor gå ind i denne debat, og stille to spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig, at have jeres konkret bud på.

Kontingent:
Hvad er det rette niveau for kontingentet? Her vil jeg bede jer om, at i tager stilling til hvor meget der skal gå til forbundet. Som ordinært medlem går der pt. 704 kr. til forbundet hvis man er ordinært medlem, dertil kommer 20 kr. til Jægernes Naturfond + lokalforeningskontingent, som kan være meget varierende. Se mere her - http://www.jaegerforbundet.dk/?id=1559

Strategi:
Dernæst så er vi i forbundet i gang med en strategiproces, og der vil vi meget gerne have jeres bud på hvor Danmarks Jægerforbund skal være i 2017, så det helt enkelte spørgsmål er – hvilken overskrift vil du gerne læse på forsiden af Maj nummeret af jæger i 2017.

Sluttelig, så er der en ting jeg gerne vil medgive, og det er at vi ikke altid er gode nok til at fortælle om vores arbejde, og det er en ting der ligger mig meget på sinde og her tror jeg at vi skal være meget bedre. En ting i dog selv kan gøre er at følge med i HB referaterne som er tilgængelige for alle medlemmer, på http://www.jaegerne.dk

Kom konstruktiv ind i debatten, og hjælp med at udpege retningen for hvor vi skal hen.

Mvh. Claus Lind Christensen
Formand Danmarks Jægerforbund

Mvh. Claus



Fint at DJ giver lyd

Testvinder. Lyddæmper made in Jylland. 10 dæmpere fra 1200-4500 kr

Det er der så kun 90.000 der kan [xx(]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#53
Hej Claus rart med en formand der har fingeren på pulsen.

Mener iøvrigt at forbundet bør sikre sig at vi selv råder over nogle af alle de penge, vi indbetaler til jagttegnsmidlerne til vildtforskning af de konkrete problemer, vildtarter som Edderfugl Råvildt Markvildt burde slet ikke være nødvendigt at søge penge her og der da jeg mener vi allerede har betalt for disse ydelser.
iøvrigt mener jeg vi bør have skumringsjagt på flere arter,og kalde jagt for jagt istedet for at andsætte i hobetal af embedsmænd til at styre VORES jagt som så kalder det regulering, de kan ikke gang finde ud af at kørre vildtudbytte og regulerings udbytte på samme blanket.
Svar
#54
Hej clc, fedt at du deltager.

Jeg tror ligesom LANI, at et kontingent omkring 500,- vil glide langt lettere ned for mange flere, så resultatet af en nedsættelse til f.eks. 495,- kr ville være, at der totalt kom lige så mange penge i kassen. Selvfølgelig kombineret med en målrettet hvervekampagne hvor vi der endnu er medlemmer får gode argumenter til at hverve flere.

Overskriften i majnummeret 2017 skal være " Succes for DJ-DGI våbensamarbejdet" Jeg mener nemlig vi våbeninteresserede er alt for fraktionerede i dag. Vi ser os som enten jægere, riffelskytter, pistolskytter eller IPSC skytter. Vi er nødt til at samle alle med skydevåben om det samme bord, og blive enige om i hvilken retning vi gerne vil påvirke lovgivningen.

Jeg har selv været medlem af både DJ og DDSG&I (da det hed sådan. Nu DGI-Skydning) i mange år. Jeg har aldrig forstået hvorfor våbenbesiddelse kører efter så forskellige regler de steder. Det skal vi gøre bedre. Og så er det utåleligt, at det afhænger af om man bor i Odense eller Aalborg om man må have en sort halvautomat eller en lyddæmper. Det må da være elementært at vi vil behandles ens uanset hvor vi bor.

Jeg ved intet om, hvor mange midler DJ bruger på hundearbejdet, vildtplantninger eller forskning i agerhønens trivsel. Men jeg har en forestilling om, at visse interesser får en betydelig mængde midler fordi det altid har været sådan, og er blevet hjerteblod for nogle få. Måske er man nødt til at se nøje på, hvor mange medlemmers interesser de anvendte midler tjener, og skære det væk der er blevet (for) marginalt.

Endelig mener jeg DJ skal trække sig helt ud af Dansk Jagtforsikring, og helst arbejde for at lukke firmaet. Medlemmerne kan ikke være tjent med at tvivle på, om DJ i enkeltsager varetager medlemmets eller forsikringsselskabets interesser. Lad os få et krav om obligatorisk ansvarsforsikring for våbenejere istedet for. Så kommer der fri konkurrence på udbudet, og vi kan vælge et selskab med en passende dækning, så vi ikke skal tegne supplerende forsikring ved f.eks. jagt i Tyskland, som vi skal nu.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#55
Om 704kr er dyrt eller billigt kommer vel helt an på hvad vi får for pengene.
Svar
#56
Hej Claus

Cool at du deltager herinde.

Jeg så meget gerne at lyddæmpere blev lovliggjort! Hvis ikke til jagt i DK så i det mindste således, at man kan få tilladelse til at besidde dem og træne med dem med henblik på jagt i udlandet.

Vedr, genladning ville betydelige lempelser være på plads. Reglerne som de er nu er fuldstændigt ude i hampen. Her tænker jeg på kravene til arbejdspladsen og mængden af krudt der må opbevares.

Som andre har været inde på kan det heller ikke være rigtigt, at der er så store regionale forskelle på hvordan folk behandles og hvad der gives tilladelse til rundt omkring i landet.

Nu vi er ved tilladelser - det burde være muligt at liberalisere hele systemet betydeligt. F.eks. I form af en generel tilladelse til at erhverve jagtvåben og så et NEM ID baseret system til at selvregistrere de våben man har købt. Det kan laves for en forholdsvis billig pris (jeg lever af at implementere komplekse IT systemer til primært Novo Nordisk) og vil kunne spare en del FTE i politiet samtidig med at livet bliver nemmere for jægerne.

Liberalisering af knivloven. Adgang til enhåndsbetjente knive - det er simpelthen utroligt at et forbud mod springknive og butterfly knive har udviklet sig derhen at man ikke kan have en lommekniv med en studs på bladet til at folde den ud.

Mere jagt og mindre regulering.

Et bedre blad, flere tests af våben, kikkerter og grej, artikler om genladning og mere våbenrelateret stof. Artikler om jagtrejser. Kritisk journalistik ift. Forretninger, jagt rejse bureauer mm. Når det er nødvendigt. Brug da også det blad til at give mere indsigt i det arbejde DJ laver ift. Lovgiverne i stedet for at lægge nogle referater på jeres hjemmeside!

Hvis DJ kan flytte noget på de emner så kan kontingentet for min skyld fordobles.

Mvh.
Anders
Svar
#57
Vi har jo været igennem en del af denne debat før:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=14250

men der er jo heldigvis sket afgørende nyt siden[8D] bl.a. kan vi jo se Høgh har meldt sig i foreningen og nu leverer gode artikler til bladet Jæger[:p] og - ikke mindst en ny kaptajn - velkommen Claus[Smile]

Om debatten skal "køre" her eller i en anden tråd må en moderator vel bestemme, men en herlig forside på Jægers maj nr. 2017 kunne være; "De nye forvaltningsområder har været en kæmpesucces"

Nej - det har ikke noget med skydning, våben eller lyddæmpere at gøre - men noget meget mere vigtigt - nemlig grundlaget for jagt i fremtidens Danmark.

mvh
Korthår
som ikke går ind for lyddæmpere, skumringsjagt eller ulve i Danmark - og oven i købet har en Blaser R93[8D]
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by korthår

mvh
Korthår
som ikke går ind for lyddæmpere, skumringsjagt eller ulve i Danmark - og oven i købet har en Blaser R93[8D]



Ja, så har vi allerede balladen. Du går ikke ind for lyddæmpere og skumringsjagt og så skal vi andre heller ikke have lov til det.

Din holdning burde i stedet være at selvfølgelig skal vi have lyddæmpere og skumringsjagt, men personligt undlader du bare at købe en lyddæmper og går hjem fra jagt sammen med solen.

Vi kommer aldrig videre så længe der er nogen der går ind for begrænsninger.
Min holdning er - tillad alt, men under ansvar, straf misbrug i stedet for at forbyde hardware.
Jeg skyder ikke pistol/revolver, men jeg fatter ikke at skytteforeningerne som har disse våben på programmet ikke kæmper mere for at få hævet kaliberbegrænsningerne. (glasnost er dog vist på vej, men det tog sgu lang tid)

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by korthår

mvh
Korthår
som ikke går ind for lyddæmpere, skumringsjagt eller ulve i Danmark - og oven i købet har en Blaser R93[8D]



Ja, så har vi allerede balladen. Du går ikke ind for lyddæmpere og skumringsjagt og så skal vi andre heller ikke have lov til det.

Din holdning burde i stedet være at selvfølgelig skal vi have lyddæmpere og skumringsjagt, men personligt undlader du bare at købe en lyddæmper og går hjem fra jagt sammen med solen.

Vi kommer aldrig videre så længe der er nogen der går ind for begrænsninger.
Min holdning er - tillad alt, men under ansvar, straf misbrug i stedet for at forbyde hardware.
Jeg skyder ikke pistol/revolver, men jeg fatter ikke at skytteforeningerne som har disse våben på programmet ikke kæmper mere for at få hævet kaliberbegrænsningerne. (glasnost er dog vist på vej, men det tog sgu lang tid)

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Hej

Hvorfor skal vi så have fartgrænser i trafikken. Dem der køre galt har kørt for stærkt efter forholdene og skal straffes hårdt. Og dem der synes 80 er fint på landeven kan jo bare køre det mens andre køre 180.

Jeg kan heller ikke se formålet med lyddæmpere og natjagt, men sådan er vi jo forskellige.

En overskrift i 2017 kunne være: Bukkejagten flyttet til 16 august.
Svar
#60
Det eneste man efterhånden bare kan høre herinde er,
Bla bla bla bla bla.
Nu må i til at tage jer sammen, og jeg mener jer alle herinde, uanset køn, baggrund og meninger.
Når debatter er i gang så kom med indlæg der er relavante til emnet, har i andre meninger der ikke vedkommer emnet, opret et nyt topic.
Lad være med at komme med bemærkninger der kan tolkes som personlige, tag dette på PM lad være med at blande os andre ind i dette, hold jer til emnet.
I opfører jer som nogle idioter der aldrig skulle stå til svar for hvad i skriver, tag og tænk jer om inden i fyre en salve af, husk at alt her i livet kommer tilbage.
God weekend til jer alle herinde.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)