Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken 180gr kugle til bjørn i 7mmRM?
#21
Citat:quote:

Originally posted by 6mm

Citat:quote:

Originally posted by 6mm

@308 komp - nu har jeg altså ransaget min hjerne uden resultat, så vil du ikke fortælle mig hvem der laver .284" i 180 grains?

D93



Berger laver skive og jagtkugler i 180 gr. Sierra laver en Matchking i 180 gr.

Mvh JM



Twist rate mindst 1:8" - så standart går ikke!

Mvh JM
[/quote]
Berger siger 1-9, som er ret udbredt i 7 mm rem magnum.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#22
Jeg anvender 180 grains Berger VLD i huntingudgaven i min 7mm RM, som har 9½" stigning, og jeg kan i bænk sætte 5 skud indenfor en 2-krone. Jeg måtte dog eksperimentere lidt med friflugten, og fandt bedste præcision med COAL på 86,8 mm hvilket giver 1,7 mm friflugt (til denne kugle), og det var samtidigt så den længste patronen kunne være for at fungere ordentligt i magasinet....[Big Grin]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

Jeg anvender 180 grains Berger VLD i huntingudgaven i min 7mm RM, som har 9½" stigning, og jeg kan i bænk sætte 5 skud indenfor en 2-krone. Jeg måtte dog eksperimentere lidt med friflugten, og fandt bedste præcision med COAL på 86,8 mm hvilket giver 1,7 mm friflugt (til denne kugle), og det var samtidigt så den længste patronen kunne være for at fungere ordentligt i magasinet....[Big Grin]

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]



Jeg var lige en tur i bøgerne og på Berger og Borders hjemmeside.

De er ikke enige. Border´s twist calculator beder om stjlere stigning end Berger, og Borders er mere detaljeret i data indsamling end Bergers.
Jeg prøvede så et par kendte ladninger af mine egne af på begge beregnere.
Min 260´er med 123 Scenar skulle ikke kunne gå i min 10" stigning jvf Border, og min 139 scenar skulle heller ikke kunne gå i min 9" .

Ifølge Berger er der dog ingen problemer, hvilket virkeligheden også har vist mig.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)