Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rensning af Fænghette lomme.
#41
Ja ja, du får det sidste ord for nu skal jeg ud og knuse nogen lerhøns [Big Grin][^] AV

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#42
tak for alle de gode svar. de hylster som skal bruges til jagt, og dem som jeg lader til andre, får renset lommen. dem som jeg skal bruge til træning får ikke renset lommen

vildsvin i Danmark, JA tak

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#43
Andre har samme overvejelser som dig....

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=7&t=158193

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#44
øh M@X what happened to: Time weighed heavily on the craftman's shoulders whispering Compromise!
No true craftsman ever listened.
Spør' bare
H
Hogmeister
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

øh M@X what happened to: Time weighed heavily on the craftman's shoulders whispering Compromise!
No true craftsman ever listened.
Spør' bare
H



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

øh M@X what happened to: Time weighed heavily on the craftman's shoulders whispering Compromise!
No true craftsman ever listened.
Spør' bare
H



ARRGHH Hæ, at du lige skulle finde den just nu [B)] Nå pyt.

Ja, så er jeg hjemme fra skydebanen igen [Smile]

Hvad gør dem der skyder med revolver (eller riffel) og som lader med en progressiv presse? STROM????? Hvad siger du??
De må jo ifølge Gammeltoft have problemer med fugt i patronerne, da de jo ikke er ude af pressen mellem kalibreringen og gænghætte isætningen. Eller er den omtalte fugt kun noget der eksister på en enkelt lokalitet på Fyn [Big Grin]

Dette ligner en gentagelse af en anden lang tråd omhandlende "a solution for a nonexisting problem"
Jeg kan se at de har samme debat på det link til Robsoft som Boryx lagde ind, og der er fifty/fifty mening om det betyder noget eller ej. Men bevares, hvis man er usikker kan man da bare gøre det. Så er der ro i sjælen [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#47
Næ, det er såmænd ikke kun et fynsk fænomen at lave sit arbejde ordentligt[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#48
jeg har holdt mig ude af denne tråd, da jeg ikke har en hunds chance for at sammenligne : jeg har aldrig renset en gænghættelomme ( og kommer heller ikke til det )
jeg finder hylstret ok efter tumbling og i slemme tilfælde citronsyre først.

den eneste situation hvor jeg ville rense lommen, er hvis jeg skulle finde på at tumble hylstret efter sizingen - men hvorfor pokker skulle jeg det ?

progressive presser: dem der kan indstille dem korrekt får også et super produkt. at jeg ikke bruger dem til riffelammo skyldes at der kun fås hårdmetaldies til ligevæggede patroner plus at min kæphest mht præcisionsammo hedder chargemaster ( også til konkurrance pistolammo )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#49
Gænghætte/Fænghætte?? What's up?
H
Hogmeister
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Gænghætte/Fænghætte?? What's up?
H



Hej Hogmeister

Prøv at kigge her[Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...rms=ordbog

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#51
Jeg har nu fundet en nørd der overgår selv dravis (undskyld dravis)

Han har udført et forsøg hvor han hælder krudt i vand og lader det stå og trække. Så hælder han det ud på noget papirservietter og tørrer krudtet udvendigt, hvorefter han lader det halvvåde krudt (vejet til et vandindhold på 1,45%
Derefter skyder han dem af sammen med samme antal referance patroner ladet med tørt krudt.
Resultatet er at de skyder skræmmende ens. Krudt der har ligget i vand og derefter blot tørret imellem nogen papirsservietter indeholder langt mere vand end den smule vand som Gammeltoft mener kan være opsuget af en smule krudtslam.
Alligevel falder udgangshastigheden kun 7,28%. Altså med smaskvådt krudt.

Så tesen om at krudtslam kan holde vand nok til at kontaminere krudtet må siges at være skudt ned.

Hele testen kan læses her incl. mailkorrenspondance med Norma.

http://benchrest.com/showthread.php?7518...der-charge

En den ged ved at være barberet, eller hvad??? Krudtslam kan ikke holde vand nok til at ødelægge en ladning.

The ten dry rounds were fired first with the following results:

Average muzzle velocity of 2981 f/s with an e.s. of 32 f/s
Average peak pressure exceeded the wet charge average peak pressure by 18.6%
Average BCg1 of 0.444 with an e.s. of 0.017 or 3.8%
The 10-shot group impacted at 101.6 yards into a 0.88" group with 9-rounds into 0.80"

The ten wet rounds initially had charges of 54.00 grains H1000, were soaked under water for an average of 22 hours. The wet charges were poured separately onto a paper towel to remove excess water then placed on a second paper towel to remove additional surface water. At that point the powder had absorbed water and likely had water on the powder granule surfaces in the maximum amount of 1.13 grains or 2.09%. To provide wet charges with consistent amounts of water, the wet charges were air dried for approximately ten minutes each to reduce the water gain to an average of just under 0.74 grains for a 1.36% average gain in water.

The ten wet rounds were fired last with the following results:

Average muzzle velocity of 2764 f/s with an e.s. of 27 f/s
Average peak pressure was 15.7% below the average peak pressure of the dry charge
Average BCg1 of 0.443 with an e.s. of 0.010 or 2.3%
The 10-shot group impacted at 101.6 yards into a 1.00" group with 9-rounds into 0.67"

Thus, comparing the water soaked wet charges to the dry charges, by adding 1.36% by weight water to each 54.00 grain H1000 charges the wet charges:

Average muzzle velocity was reduced approximately 217 f/s or 7.28%
Average peak chamber pressure was reduced approximately 15.7%.
The 10-shot groups and BCg1 for the two loads were basically equivalent.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#52
Det bliver sgu da også nemmere og nemmere at være hjemmelader, så behøver man heller ikke vente på hylstrene tørrer efter vask....[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED HOYT Element RKT


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#53
Heee hee --- Keep your powder dry ...[Big Grin][Big Grin]

Jeg mener at kunne læse i GT's indlæg at han er bekymret for fugt der kan påvirke "gænghætterne"

Jeg er ved at snurre et "primer-test setup" på min gamle Student 1800... Det kommer der en tråd om senere [Big Grin]

Jeg vil prøve at teste om fænghætter der har fået fugt ændrer egenskaber i væsentlig grad.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#54
Ja, for noge år siden var der en bruger af forummet der fyldte nogen gænghætter op med WD40.
Dagen efter kunne de stadig sige puuf, så den der vi lærte på genladekurset med at man ikke må røre ved dem med fingrene giver jeg ikke meget for. Dengang hed det sog at fedtet fra fingrene ville ødelægge gænghætten så den klikkede [:o)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Det bliver sgu da også nemmere og nemmere at være hjemmelader, så behøver man heller ikke vente på hylstrene tørrer efter vask....[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED HOYT Element RKT



og hvis du læser tallene så havde de våde patroner både mindre ES på hastigheden + de skød en mindre gruppe [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#56
ohhhh jeg aner en niche med salg af alt for dyre fugtighedmåler og destileret vand til at justere med, måske enda tungt vand hvis man er rigtig nørdet[Big Grin][Big Grin]

Mvh Høker

[Image: asgaard.gif]
Svar
#57
Beklager jeg stadig har den formening at andre parametre, såsom ændret volumen under fænghætten før ildkanalen kunne have indflydelse.

Er der ikke nogen der kunne have en mening om dette ?

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#58
Vil du høre min - eller har du gættet det [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#59
Jeg vil gerne høre meninger - ellers er jeg i tvivl om hvorfor jeg planede Pucken [:I]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#60
Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg har læst mig til at hvis du bruger et værktøj som hogmeisters, så har du gænghættelommer af samme dybde.
Den kvalitetsbevidste genlader køber hylstre med borede og reifede ildkanaler. De fleste hylstre har lokkede ildkanaler hvorved der kommer en lille grat inden i hylsteret. For benschrestere og andre nørder findes der er værktøj til at reife ildkanalen indvendigt i hylsteret, ligesom du kan reife hullet fra ydersiden.
Nu gik spørgsmålet på om små volumenforskelle kan ændre noget. Jeg tror på at ensartede lommer med, i midten borede ildkanaler, og reifede fra begge sider, giver den mest ensartede tænding.
(Den 1.april ville jeg sværge på at reifede ilskanaler kan krympe 2 MOA grupper til 1/8 MOA [Big Grin] )
Jeg tror ikke på at en smule koks i bunden af gænghættelommen påvirker andet end phyken. Gænghættens dybde påvirker ensartetheden af de vibrationer som states af slagstiften. De bliver ens fra gang til gang med samme sættedybde. Dernæst bliver flammen ensartet, hvis ildkanalen sidder i midten, er lige store og er gratfri.
Flammens volumen er hundreder gange større end den smule koks der kan være i bunden af lommen.
Det var for en ½ $ [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)