Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overtryk i Blaser
#21
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Citat:quote:

Originally posted by Stoffer

Hej

Så fik Blaser haderne lidt brænde til deres bål igen.
Hvis jeg oplevede det samme ville jeg skyde roligt videre.

Lige meget hvad de selvbestaltede eksperter herinde mener!
Blaser er det våben på markedet der er blevet testet til det højeste tryk.
DEVA udfører prøverne og deres udstyr kan ikke levere overtryk nok til at ødelægge låsen.

Der er mange artikler om emnet I får et enkelt link, det er nemt at finde flere.

https://www.djz.de/447,2359/

Hilsen Stoffer



Man kan vel egentlig betragte tråden fra både pro og anti Blaser [Wink]

Det er jo lidt det fandens ved de her Blaser-tråde. Nogle af de spørgsmål man har, har man jo ikke en kinamands chance for at få svar på nogen som helst andre steder end her [8D]

Jeg har bl.a. forespurgt Blaser via mail omkring indførelsen af nr. 2 afgasningshul og hvorvidt man havde testet effekten af dette (bl.a. i relation til evt. skade på skytten såfremt låsningen i kammeret af den ene eller anden grund svigter) Der kom bare aldrig et brugbart svar.....
Afgasningshul nr 2, har ingen indflydelse på hvilke skader der sker på skytten, hvis LÅSEN flyver bagud. Det hullet gør, er at ventilere gas fra en hylsterlækage væk, så trykket på hele bundstykkefronten ikke kan blive så højt, som ved dårligere udluftning. Derfor vil hullet forsinke eller forhindre at proppen ryger. Hvis du kikker på det udemærkede link Stoffer gav, kan du måske forestille dig stempelproblematikken, hvis der er hylsterlækage, som kommer ud mellem bundstykke fronten, og bagkanten af kammeret.
Helt personligt, så vil jeg pisse gerne have en Blaser - jeg har bare ikke råd til R8eren så jeg prøver at "risiko-vurdere" på 93eren..
For ikke at "blæse til ilden" i nogen lejre, har jeg pløjet samtlige tråde om emnet igennem i et forsøg på at hente information. Den jeg mangler har jeg bare ikke fundet - og derfor spørger jeg dem, der er klogere end mig [Wink]


Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by n a

Afgasningshul nr 2, har ingen indflydelse på hvilke skader der sker på skytten, hvis LÅSEN flyver bagud. Det hullet gør, er at ventilere gas fra en hylsterlækage væk, så trykket på hele bundstykkefronten ikke kan blive så højt, som ved dårligere udluftning. Derfor vil hullet forsinke eller forhindre at proppen ryger. Hvis du kikker på det udemærkede link Stoffer gav, kan du måske forestille dig stempelproblematikken, hvis der er hylsterlækage, som kommer ud mellem bundstykke fronten, og bagkanten af kammeret.


Jo helt sikkert når kammeret brister så kommer mekanikken bagud, men hvor mange R93'ere med ikke plasthus kan du bevise der er røget i luften som den altvidende? [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

Originally posted by n a

Afgasningshul nr 2, har ingen indflydelse på hvilke skader der sker på skytten, hvis LÅSEN flyver bagud. Det hullet gør, er at ventilere gas fra en hylsterlækage væk, så trykket på hele bundstykkefronten ikke kan blive så højt, som ved dårligere udluftning. Derfor vil hullet forsinke eller forhindre at proppen ryger. Hvis du kikker på det udemærkede link Stoffer gav, kan du måske forestille dig stempelproblematikken, hvis der er hylsterlækage, som kommer ud mellem bundstykke fronten, og bagkanten af kammeret.


Jo helt sikkert når kammeret brister så kommer mekanikken bagud, men hvor mange R93'ere med ikke plasthus kan du bevise der er røget i luften som den altvidende? [Smile]

MVH Bjarne


Der er andre der har dokumenteret Koblenz sagen.
Jeg holder mig udelukkende til at referer alm tilgængelige tilfælde. Hvilke informationer jeg har privat ønsker jeg ikke at anvende.
Den seneste beskrevne fra "Langtbortistan" burde ikke være med plasthus, da det er mange år siden de burde være skiftet. Men det har jeg ingen konkret viden om.

PS. Hvordan ryger en altvidende i luften[Wink][B)][?]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by n a

Hvilke informationer jeg har privat ønsker jeg ikke at anvende.


Og når vi andre har en sådan syntes du bare det er dårlig stil at vi ikke fremfører den [xx(]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

Originally posted by n a

Hvilke informationer jeg har privat ønsker jeg ikke at anvende.


Og når vi andre har en sådan syntes du bare det er dårlig stil at vi ikke fremfører den [xx(]

MVH Bjarne


Hvad du levere af information, er selvfølgeligt op til dig. Det jeg ikke forstår, er at hvis man har gennemført tests der viser noget om R93, hvorfor vælger man så istedetfor at levere informaton om det fejlrettede produkt. På mig virker det lidt som selvpineri(hvis resultaterne er positive)
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by n a

Afgasningshul nr 2, har ingen indflydelse på hvilke skader der sker på skytten, hvis LÅSEN flyver bagud. Det hullet gør, er at ventilere gas fra en hylsterlækage væk, så trykket på hele bundstykkefronten ikke kan blive så højt, som ved dårligere udluftning. Derfor vil hullet forsinke eller forhindre at proppen ryger. Hvis du kikker på det udemærkede link Stoffer gav, kan du måske forestille dig stempelproblematikken, hvis der er hylsterlækage, som kommer ud mellem bundstykke fronten, og bagkanten af kammeret.



Tak [Smile]

Mvh Zeb
Svar
#27
Dette indlæg er primært til ”NA”, jeg er naturligvis klar over det ikke bidrager til trådstarterens problemstilling.[}Smile]
Jeg kan ikke i trådstarters indlæg se at det drejer sig om en R93 model, jeg er ikke ekspert som mange andre brugere herinde.
Derfor valgte jeg at linke til en test af R8. Og jo jeg ”gider” at læse de andre indlæg!
Og nej min reaktion var ikke forudsigelig af ”NA” da han ikke kender mig eller min religiøse overbevisning.
Og de fleste af de tåbeligheder ”NA” skriver, og andre der ikke bryder sig om Blaser, vælger jeg at ignorere, af den simple grund at jeg finder det meningsløst at spilde min tid på andres subjektive vurderinger.
Hvis du har oplysninger eller viden, som du selv vælger at kalde det (så vidt jeg kan vurdere er din viden om Blaser begrænset[Wink]) er det vel ikke urimeligt at du bidrager med det du kan dokumentere?
Fakta og brugererfaringer omkring R93 og R8 giver for mig mening i debatten, jeg har selv været ejer af R93 i omkring 15år og har ikke haft problemer af nogen art.
Den er, som du sikkert ved, også trykprøvet til over 8000 bar. De tyske myndigheder kræver at alle våben trykprøves med minimum 30 % overtryk!
(det vidste du naturligvis også![?])

Stoffer
Svar
#28
STOP STOP STOP
Blaser er en ok riffel, men jeg har da rifler der er bedre efter min vurdering.
Nu har jeg en´ og bruger den iblandt [Wink]

Prøvede at ligge krudtladningen ind i QL med den rigtige hylster volume for at se hvor meget tryk riflen havde været udsat for. 5471 Bar. Max trykket for kaliberet er 4300 Bar.

[Image: i70897154._szw1280h1280_.jpg.jfif]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#29
For fanden hvor er det rart at der er ÉEN enkelt Bl**** ejer der ikke går fuldstændigt i koma over kritiske observationer til en specifik konstruktion.

Thumbs up, Fisker!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
@ Explorer
Kære Bjarne, efter vi to har siddet i stue sammen, (det er efterhånden et par år siden) synes jeg sgu du er ved at glide i gardenakoblingen.
Din retorik er nedladende hvorefter du slutter med en smiley.
Dårlig stil , især fordi jeg ved hvordan du har været!
Er du blevet vegetar?

@ Stoffer
Fordi man har ejet et produkt i mange år, betyder ikke at man ved noget dybdegående om fremstilling og produktion.
Specielt "de kloge hoveder" er dem der er med til at profilere VTF
Som du selv skriver "gider du ikke spilde din tid på andres subjektive meninger". Så klap din Pony, og vær stolt af din skyder.

@ n a
+1 for stor tålmodighed

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#31
Til WSM

Netop, jeg ved ikke noget om våben produktion og test af samme, derfor linker jeg til artikler om emnet skrevet af fagfolk, med viden og udstyr til at teste våben.

Stoffer
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Er du blevet vegetar?


Det er der ikke udsigt til [Smile] i bund og grund opponerer jeg imod at man som producent med en bluf profil frit kan sidde og nedgøre konkurrenternes produkter, det virker for mig amatøragtigt [Smile]

Samme producent skal åbenbart heller ikke dokumentere sin påstand/kritik [Smile]

Hvad R93'eren angår så kan man sige når det går galt, så går det galt

Men jeg kender stadig kun til et dokumenteret uheld (Koblenz) med den version af R93 man får i dag, det er så muligt jeg har manglende kendskab, men så må i jo dokumentere [Smile]

Så kan man jo stille et lidt mere interessant spørgsmål som "hvad skal der egentlig til for at det går galt?"

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Din retorik er nedladende hvorefter du slutter med en smiley.



Nedladende? man må vel have lov at forholde sig kritisk i forhold til en kritikker og så stadig have sin humoristiske sans i behold [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Stoffer

Til WSM

Netop, jeg ved ikke noget om våben produktion og test af samme, derfor linker jeg til artikler om emnet skrevet af fagfolk, med viden og udstyr til at teste våben.

Stoffer



Hej Stoffer.
Jeg forstår slet ikke hvad du vil her på VTF, hvis du alene har tillid til fagfolk med viden og udstyr.
Nogle herinde har rent faktisk en del praktisk erfaring, men bevares, de bor jo ikke over 2000 km væk, som man skal for at være rigtig expert [Wink]
Du gider ikke spilde din tid med at læse subjektive meninger som andre har, men vil gerne høre om andres erfaringer. Er disse erfaringer ikke netop subjektive da det er lægmands erfaringer ???
Måske er jeg oven i købet en af dem som du mener, citat >de "eksperter" der ynder at skilte med deres mangel på viden herinde< men det er igen din egen subjektive vurdering.

Hvis nu alle dem du mener er såkaldte "eksperter uden viden" stopper med at skrive indlæg i morgen, hvad vil du så spørge resten om som er lige så meget eller lidt kloge som dig selv? Det bliver et ret kedeligt forum uden reel videntilførsel af særlig grad.

Hvis man analyserer et hvilken som helst forum, så kan man groft dele brugerne op i to grupper. Nemlig "spørgere" og "svarere". Hvis du fjerner "svarerne" eller uvidende experter, som du kalder dem, fra forummet, så er der kun "spørgere" tilbage og så kan de passende spørge hinanden om hvor svaret er henne [Smile]

Forøvrigt, så ville du, hvis du har læst alle Blasertråde som du selv siger du gør, vide at Fiskers Blaser er en R93 [Wink] Den har været beskrevet før.

PS: ham der n/a har før skruet i våben[Big Grin]

[Image: Safariskydning-2006005.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#35
Det viste våben, der skrues på, indeholder den også "urmagerteknik" siden den skal trækkes op[?][:I]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by n a

Det viste våben, der skrues på, indeholder den også "urmagerteknik" siden den skal trækkes op[?][:I]


Og med alle de hylstre der flyder i baggrunden kunne der også være lidt halvautomat over den [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#37
Grunden til de mange patroner, er at omladningen ikke foregår med rettrækker, men derimod med skruetrækker[B)]
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by n a

Grunden til de mange patroner, er at omladningen ikke foregår med rettrækker, men derimod med skruetrækker[B)]



Elektrisk udtræk... Må man det?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#39
Hej Max
Hvem herinde har ”en del praktisk erfaring” med at sprænge låsen i en Blaser?
Det var uklart formuleret at jeg ikke vil spilde min tid meninger, det burde fremgå at jeg ikke ville spilde min tid på konklusioner fremkommet af subjektiv og udokumenteret snak.
Du er en af dem der har travlt med at nedgøre at hvad der har med Blaser at gøre (hvilket også var medvirkende til mit sure opstød i tidligere indlæg).
Jeg har aldrig skrevet at jeg læser alle Blasertråde.
Ham der n/a har da muligvis skruet i våben før, men han skriver selv, at de oplysninger han har ønsker han ikke at dele!?

Stoffer
PS
Din analyse om de to grupper der oftest udgør et forum, er noget af det mest fornuftige du har skrevet i dit indlæg, har du fået hjælp til det?[Big Grin]
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Stoffer

Hej Max
Hvem herinde har ”en del praktisk erfaring” med at sprænge låsen i en Blaser?
Det var uklart formuleret at jeg ikke vil spilde min tid meninger, det burde fremgå at jeg ikke ville spilde min tid på konklusioner fremkommet af subjektiv og udokumenteret snak.
Du er en af dem der har travlt med at nedgøre at hvad der har med Blaser at gøre (hvilket også var medvirkende til mit sure opstød i tidligere indlæg).
Jeg har aldrig skrevet at jeg læser alle Blasertråde.
Ham der n/a har da muligvis skruet i våben før, men han skriver selv, at de oplysninger han har ønsker han ikke at dele!?

Stoffer
PS
Din analyse om de to grupper der oftest udgør et forum, er noget af det mest fornuftige du har skrevet i dit indlæg, har du fået hjælp til det?[Big Grin]


du var som selv ret tæt på noget om sprængnings test af r93 med dit link.
jeg vidste faktisk ikke at bundstykket på en sådan var sat sammen af så mange dele, jeg begynder at kunne forstå den høje pris.
https://www.djz.de/447,574/

[Image: asgaard.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)