Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Finnbear 9,3 projekt
#21
Ja, jeg er vidst op på et par stykker efterhånden Clax..... [Big Grin]
Imorgen påbegynder bejdsning, det skal nok blive spændende hvordan det ender ud! (Kan umiddelbart bekræfte at skæftet er i bøg!) Efterfølgende skal nedskæringerne have en tur!
Afleverede i torsdag systemet, så nu venter jeg spændt på det er færdigt! Det bliver en flutet lothar walter pibe [Smile]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Anton

Ja, jeg er vidst op på et par stykker efterhånden Clax..... [Big Grin]
Imorgen påbegynder bejdsning, det skal nok blive spændende hvordan det ender ud! (Kan umiddelbart bekræfte at skæftet er i bøg!) Efterfølgende skal nedskæringerne have en tur!
Afleverede i torsdag systemet, så nu venter jeg spændt på det er færdigt! Det bliver en flutet lothar walter pibe [Smile]

Knæk og bræk
Mvh
Anton



Tak Anton.
Kan du ikke sende Boryx en pm eller skal vi bare vente på han frivilligt sender en check til mig[^]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#23
Hej Anton

Hvor i landet holder du til[?]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#24
Mig bekendt har Sako aldrig lavet skæfter i bøg. Det er hårdt og skrøbeligt. Jeg er ret sikker på at det er billig valnød uden tegninger.

Mvh Søren
Svar
#25
Det der er ikke bøg. Sako har aldrig brugt bøg på deres rigtige rifler. Derimod har de brugt meget simpelt valnød.

Det viste træ mangler også de for Bøg, så typiske 1/4 måner, eller små 1/4 måneformede fedtpletter.

Så Claus, hvis du stadig holder ved din påstand, koster det nok et par ekstra dybfrysninger u/b, og til den pris, er det ikke så væsentligt at de primært virker på gamle og mishandlede rør[B)][Big Grin][8D]
Svar
#26
Jeg følger lystigt med i denne tråd[Big Grin][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#27
Så kom jeg hjem fra "ferie", var lige en uge på "hotel nordsøen" med all inclusive[Wink]
NA, du kan sagtens fedte dig til et par kolde dypninger til en pris vi nok finder ud af (han påstår, han kan skaffe en rival til låns som jeg står og mangler)[Big Grin]
Hvad værre er, jeg åbenbart skylder Boryx en, den bliver svær at leve med.
Heldigvis tror jeg aldrig Boryx får en riffel der egner sig til behandlingen ( skudt et vist antal skud)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#28
Citat:quote:

Så kom jeg hjem fra "ferie", var lige en uge på "hotel nordsøen" med all inclusive



Ja, jeg hører der ude fra at du ikke rigtigt fik noget fra hånden[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

Så kom jeg hjem fra "ferie", var lige en uge på "hotel nordsøen" med all inclusive



Ja, jeg hører der ude fra at du ikke rigtigt fik noget fra hånden[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Hallo, det er vist ikke helt overens med sandheden - det gik faktisk rigtig godt - alt planlagt udført på 1 dag mindre end planlagt tid. At vi så måtte op til chefen og skrive kraftigt i den sorte bog, er en anden historie. En dag fra 07 til 04 og en dag fra 07 til 01.30 synes de var lige rigeligt.
Håber sgu ikke det var dig der havde valgt den SØ fryseplads, for s....et lortested, nej det var det nok ikke, du kunne sgu ikke komme derind[:I][Big Grin][Big Grin]. Jeg var fuldstændig radbrækket, de sagde den slags motion var sundt, gik ind under ældrepleje.[8D]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#30
Nå, nu skete der lidt igen! Der synes at være større enighed om at der er tale om billig valnød..
Skæftet er bejdset, det var lidt besværligt at finde bejdsen som de IKKE LÆNGERE SÆLGER I BYGGE MARKEDER [xx(]
Jeg valgte den der hed mørk valnød, men burde nok have tilføjet lidt mørk eg [B)] Den fik måske lige riigeligt rød glød, men ellers synes jeg faktisk det blev ret godt, med jævnt fordel farve der ser naturlig ud! Den fik 8-lag med bejdsen.
Det lykkedes mig at finde et netskæringssæt jeg kunne låne, det var dæælme svær.. Dog er jeg nooogenlunde tilfreds, jeg havde et sted lykkedes at ødelægge fibrene så meget at tre "tern" blev tværet ud af jernet, grundet manglende linjer at følge. En dum fejl.
Skæftet er nu godt olieret og begynder at ligne noget! Billeder bliver tilføjet imorgen! [8D]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#31
Citat:quote:

Håber sgu ikke det var dig der havde valgt den SØ fryseplads, for s....et lortested, nej det var det nok ikke, du kunne sgu ikke komme derind. Jeg var fuldstændig radbrækket, de sagde den slags motion var sundt, gik ind under ældrepleje.


Ha ha,

ja jeg hører at indtil flere stadig har ondt i ørerne[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Hit med billederne Anton [Wink]
Og Jepsen.. Jeg er i fuld gang. Der går lige et par uger før det hele er helt på plads. Er pt igang med at fræse en håndfuld forskellige skæfter til hjemmesiden, og et par bestillinger [Smile]

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
http://www.skaeftemageren.dk
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#33
NU kommer billederne! Taget i kronologisk rækkefølge således at man gerne skulle kune se en udvikling! Nu må piben godt snart lande hos bøssemageren!!!! [Big Grin]
[Image: foto-2_zpsd7605eb2.jpg]
På billedet er skæftet efter bejdsning! Jeg har indimellem hvert 2-3 lag bejdse trukket en fugtig klud over skæftet. Det gav en ide om farven.

[Image: foto-7_zps0caa5090.jpg]
Så har skæftet fået olie for første gang.

På de følgende billeder er netskæringerne opfrisket og jeg er vel oppe på en 5-7 lag olie. Skæftet får en gang hjemmeblandet mørkolie blandet med linolie om dagen. Netskæringerne har fået olie en gang, hvor jeg nænsomt kørte olien ud med en tandbørste.
[Image: foto-4_zpsd93a1f9e.jpg]
[Image: foto-6_zpsdec91bfd.jpg]
[Image: foto-3_zps7efbf5fc.jpg]
[Image: foto-5_zps47ee3e3f.jpg]

Er der nogle der har anbefalinger til en bagkappe, der godt må kunne optage lidt rekyl/forlænge skæftet og samtidig gerne være lidt køn [^]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#34
bagkappe = limpsaver..har på min 8x68S og det er effektivt .. spørg Hatting... (og tror der er noget lign på Hogue skæftet til Ruger 375Ruger)..men er man langhalset som jeg, kan snuden godt komme for langt frem alligevel

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#35
Jeg kunne egentlig godt tænke mig en magen til den der sidder på min Sako 85 bavian. Spørgsmålet er bare om hvad det er for en og om det kan lade sig gi... Hmm

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Anton

Skæftet får en gang hjemmeblandet mørkolie blandet med linolie om dagen.
Knæk og bræk
Mvh
Anton



Har du prøvet med natolie??

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#37
hahaha.. hooold nu kæft det flot! [:I] Der skulle selvfølgelig stå "Skæftet får en mørk olie blandet op med linolie en gang om dagen".
Jeg ved ikke engang hvordan hjemmeblandet har sneget sig ind i teksten.. [Big Grin][B)]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#38
[Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#39
En opdatering på mit 9,3 projekt der nærmer sig en slutning.
Riflen er samlet skudt ind og har været i kamp, det gav en kalv og en lille 90 kg galt i uge 42.
Tiden var knap da jeg hentede riflen hos hatting ugen inden, men heldigvis var den blevet præcis som jeg havde drømt om! Servicen hos Hatting var rigtig god og vi havde en fin dialog om slutproduktet. Bagkappen endte med at blive en limbsaver, som jeg i øvrigt rigtig tilfreds med.
Der er kommet en swarovski habicht med lys ovenpå (3-12x50) i optilock montage. Mon ikke der også en dag kommer en aimpoint til [Smile]
Jeg går stadig og drømmer lidt om at flytte rembøjlerne så den bliver mere behagelig at gå/arbejde med.
Afslutningsvis vil jeg sige at jeg selv er rigtig tilfreds med resultatet, det nok ikke sidste gang jeg bygger selv istedet for at købe serie produceret.

I forbindelse med break-in af piben, skød jeg tre skuds serier rensede grundigt og skød igen, til at starte med var egenspredningen med en type ammunition på over en a4 side, til sidste var vi nede på omkring 11/2". Herefter skiftede jeg til en anden type, der er lagt et billede ind af resultatet. Desværre smed jeg tredje skud i iver over de to første huller [B)] Har desværre ikke mål på samlingen men kaliberet burde være nok reference [Wink]
Håber tråden er nyttig for andre der overvejer et projekt.

[Image: IMG_1375_zpsa3d5fa2a.jpg]

[Image: IMG_1378_zpsf1ea4bff.jpg]

[Image: IMG_1376_zpsc491faf6.jpg]

[Image: IMG_1384_zps994ef055.jpg]

[Image: IMG_1383_zps14cc69c0.jpg]

[Image: IMG_1382_zpsa8cffe52.jpg]

[Image: IMG_1381_zpsf82acd50.jpg]

[Image: IMG_1348_zps70b1db76.jpg]

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)