Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 870 vs Mossberg 835, til hav/og gås
#21
Citat:quote:

Originally posted by Zeb

Morten hvor bor du henne ? Der er sikkert en VTFer med en af dem i nærheden af dig som ville lade dig se med fingrene.. Har du lyst må du hjertens gerne pille ved min...altså halvauto [Wink]

Når det er til "Jeg vil gerne afprøve formål" vil jeg klart anbefale dig en Remington. Du vil altid kunne komme af med den igen uden (nævneværdigt) økonomisk tab..En yderligere fordel er tilgangen til evt reservedele.

Hvorvidt du vælger 870 (pump) eller 11/1100 serien (halvauto) er et temperamentspørgsmål. Der florerer en del påstande på div fora at især de første af 11-87eren havde lidt problemer med genladningen. Om det passer har jeg ingen erfaring med. 1100 er en fuldstændig gennemprøvet halvauto.

Mvh Zeb



Nårh ja den økonomiske gensalgs værdi havde jeg nær smidt ud af hovedet, der har du nok helt ret i at remington holder prisen vanvittig godt! de koster jo i grove træk det samme brugt som nyt Tongue

Og jeg holder til på vestsjælland Wink
Svar
#22
Jeg holder til på den vestlige side af betalingsanlægget [:o)]

Kommer du den vej så kig endelig ind.

Altså hvis du vælger en brugt Remy er det ihvertfald begrænset hvor meget du kan tabe på det
Svar
#23
er der noget særligt man skal holde øje med på dem? eller dur de bare? Tongue
selvfølgelig er der jo standen altså slidt/ ikke slidt men ellers noget?
Svar
#24
Generelt er der sjældent problemer.

870eren: tjek at begge stødstænger fra forskæftet er hele og i god stand

1100: Træk vinkelret ud i ladehåndtaget med et fast greb og den skal blive siddende. Træk hårdt og den skal komme ud. Afmonter løb og forskæfte og kontroller gassystemet. Det må helst ikke være alt for "brændt" af krudtgasserne. Magasinrøret må ikke være rusten. Der sidder en O-ring på magasinrøret og den skal være i god stand (en ny koster ca 10kr men det er den hyppigste årsag til genladningsproblemer)
Der er hullerne fra løbet og ned til genladesystemet. De skal være fri for krudtrester.
Det her lyder som en masse ting men det er faktisk ikke slemt [8D]

Lad være med at stikke fingrene ind i låsekassen.. Der kan være nogle afsindigt skarpe kanter som man kan skære sig noget så nederdrægtig på - sårene er laaaaang tid om at hele [:I]
Svar
#25
Efter 12 sæsoner med den gode gammel Remington 1100,
må jeg nu desværre sige stop.
Den blev lavet i 1973 og har levet livet godt og hårdt.
Har i dag købt en ny mossberg 935, tror dog aldrig at den bliver 40 år inden den er færdig som gårdsanger. Den gammeldaws trofaste Remington, skal dog stadig bo i mit våben skab. Den kommer til og skyde igen, dog kun på banen.
æret være en ægte amerikansk legende.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)